Šta da kupim Cruze, i30, Peugeot 308?

Pitanje: Poštovanje Aleksandre, Razmiljam o kupovini svog prvog automobila. Do sada sam vozio fabiju benzinca 1.2 koji mi je bio sluzbeni auto(a zna se da je najbolji auto sluzbeni auto) i Suzuki Splash disel 1.25glx sa fijatovim motorom. Nisam tip koji vozi previse brzo vec oprezno ali volim siguran i brz auto. Seo sam jednom u Hodnu civic i to je auto koji bih voleo da vidim u svojoj garazi jer je benzinski motor 1.8 sa 140ks veoma dobar. Ali da se vratim u realnost.

Testoviautomobila RS LOGO
Želim auto sa min 100 ks da ima gepek da mogu barem decija kolica da stanu. Za sada nemam decu ali boze zdravlja jednog dana. Godisnje bi prelazio od 10000 – 15000 i to bi bilo 90% gradska voznja a 10% van grada. Raspolazem sa cifrom od 6000 evra za auto i imam par dilema. Nasao sam u oglasima jedan model hundai i30 2008 god. pa me zanima da li je ovaj model za preporuku kao i ostale bitne stvari na sta obratiti paznju. Cuo sam se sa vlasnikom auto je redovno odrzavan u hundai servisu na nbg i prodao bi auto za 5300e.
Ima letnje nove gume. zimske gume su mu presle 2000 km do sada. zamenjen je lanac na autu na 60 000km kaze da je garancija za taj deo 12 0000 km. Auto poseduje servisnu knjigu. Kaze da ima neku tackicu na soferci da je malo naprsla ali da on tako vozi vec 2 godine i da su mu stakla osigurana preko DDOR osiguranja. Da li imas neku preporuku za mene za neki drugi model?
 Ovaj hundai je iskrsao odjednom jer je u rangu sredstava koje imam, pravo da ti kazem gledao sam ford fokus 1.8 tdci, astra h 1.7cdti, peugeot 308 1.6 hdi i cruze benzinac 1.6.
Ovaj cruze sam nasao isto na site-u ali nesto mi se boja ne svidja. Molim te za misljenje i o ovom modelu. I sta je za tebe dobra kupovina od svega navedenog? Radujem se tvom brzom odgovoru. PS: Radis svoj posao veoma temeljno i profesionalno i imas svaku pohvalu sa moje strane i nastavi tako. Inace smo i prijatelji preko Linkedin site-a. (Ovo mozes i da izbacis ako odlucis da ovo pitanje ide javno) Novac je uplacen 2000 dinara i nadam se da mozes da mi pomognes sa svojim savetima u mom izboru. Pozdrav, Mladen Smiljanić.
 aleksandar-todorovic
Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Smiljaniću, ovi automobili se jako mnogo razlikuju iako pripadaju istoj klasi. Hyundai i30 je kompkt, pripada C segmentu, i konkuriše modelima kao što su Fiat Bravo, Opel Astra, Renault Megane, Chevrolet Cruze.
Meni je lako da uporedim ove automobile, ali kad su novi. Poređenje polovnih automobila je neuporedivo komplikovanije.
 
Što više odgovora pišem, to mi je sve teže. Nije mi lako da spoznam koje su to tačno vaše potrebe. Istina, napisali ste dovoljno detaljno pitanje, ali automobili su vam ponekad poput „cipela“ neki vam leže više, neki manje.
OVO JE SAMO UVOD, DEO ODGOVORA, KOMPLETAN ODGOVOR JE POSTAL G.SMILJANIĆU. 
 

 

petrol_logo
Ako ste vozili Fabiju sa osnovnim motorom od 1.2 litra i tri cilindra, bilo koji benzinac od 1.6 litara će vam biti dovoljno elastičan. Najživahniji, najelastičniji, i najpouzdaniji je Toyotim 1.6 VVT-i agregat, ali Toyote su jako skupe, i isplativo ih je kupiti samo ako se redovno održavane, jer iako je Toyota Corolla kvalitetna, onda nije neuništiva, posebno na na putevima u Srbiji.
E kad sam pomenuo Srbiju, tu se problemi multipliciraju. Putevi su nam očajno loši, a loši su nam i servisi, i ovlašćeni i oni drugi. Najbolji Hyundaijev servis je EHOM, u Beogradu, jer je šef servisa proslavljeni automobilista Kastratović, ali ni on nije čarobnjak. U prevodu Hyundai ima kvalitet, ali je iskreno daleko od Honde ili Toyote, Mazde. Hyundai i30 nije loš automobil, upravo suprotno, ali ako smo realni, moramo priznati da ima i boljih vozila.
U proseku, jako mi je teško da preporučim automobil za oko 6 000 €, jer već za oko 9 000 € imate nove automobile sa kamatnom stopom od 0%. Znam, prelazite oko 15 000 km godišnje to nije puno, ali nov auto je nov automobil, nudi mnogo sigurnosti, garanciju, i putovanja bez kvarova i stresa, a to nema realnu cenu.
aleksandar-todorovic
Kada preporučujem automobil, osim što vam napravim uži izbor, ili istaknem par modela iz vašeg izbora, trudim se i da vam ponudim neku alterantivu, o kojoj niste razmišljali. Na primer, pošto planirate decu, imate veoma prostran i bezbedan automobil kao što je FIAT 500L. Doduše nov ne možete kupiti za oko 6 500 €, ali polovan uz malo sreće možete.
Hyundai i30 je jedan udoban, dobro izbalansiran automobil, sa relativno slabašnim osnovnim motorom, i skromnim paketima opreme, posebno je osnovni paket opreme izuzetno siromašan. Fiat 500L je mnogo komforniji, varijabilniji, i upotrebljiviji automobil za prevoz kabastih stvari, zbog visine svog krova, i monovolumenske koncepcije. Na zadnjem sedištu Fiata 500L sedi se mnog opuštenije, udobnije, i otmenije. Iako Hyundai i30 ima ogibljenje koje je udobno podešeno, Fiat 500L još uspešnije apsorbuje neravnine sa puta, i bolje se nosi sa našim drumovima. Kada su performanse u pitanju, tu su ova dva automobila izjednačena. Hyundai i30 zbog bolje aerodinamike ima nešto bolju maksimalnu brzinu, ali su im međuubrzanja slična, odnosno skromna.
Do brzina od 150 km/h, u Fiatu dopire manje buke do putnika, zbog temeljnije zvučne izolacije. Kočnice takođe ima bolje Fiat 500L, ali to ne znači da su loše one na korejskom automobilu, već da Fiat 500L ima ubedljivo najkraće zaustavne puteve u klasi. Fiat 500L nudi bolju bezbednost za putnike, gledajući ukupno pasivnu i aktivnu bezbednost, i ukupno gledano, italijanski automobil sa “sprskim pasošem” nudi više, i jeste bolja kupovina u ovom trenutku. Da sam ja na vašem mestu, sigurno bih odabrao Fiat 500L. Niste mi naveli koji motor se nalazi u Hyundaiju i30 koji želite da kupite, snažniji benzinac od 1.6 litara je svakako bolji izbor, ali on i troši više.  
Svi oni koji broje svaki evro prilikom kupovine automobil u kompaktnoj klasi, pre ili kasnije će razmišljati o nekom Hyundaijevom automobilu.

 

 Razloga ima mnogo, ali našim kupcima su ipak najvažniji povoljna cena, pristojna oprema (pogotovo kod modela iz uvoza), solidan kvalitet i moderan dizajn.
 
 Oni koji su imali ili, još bolje, koji imaju neki Hyundaijev automobil, dobro znaju koliko su dobili za relativno malo novca,. Njima nije potrebna nikakva reklama da bi pazarili novi i30, koji je bolji i kompletniji u odnosu na prethodnika. Potencijalni kupci porodičnih automobila svakako će radije odabrati i30 umesto VW Pola ili Opel Corse, koji sa istom opremom i motorima slične snage koštaju gotovo isto kao i30. Formula po kojoj Hyundai i dalje nudi svoje automobile – “više za manje”, omilela je vozačima u Srbiji, jer su ostali modeli iz C segmenta sa sličnim voznim karakteristikama skuplji, a osim Toyote, Honde i Mazde, i nepouzdaniji.
Fiat 500L ne nudi sportske performanse, ali je dovoljno brz. Motor je provereni, pouzdani 1.4-litarski Fire benzinac sa 16 ventila, dve bregaste osovine i 95 KS pri 5.500 obrtaja radilice. Postiže najveći obrtni moment od 127 Nm pri 4.500 obrtaja u minuti radilice. U kombinaciji sa šestostepenim ručnim menjačem prilično dugih hodova, novi Fiat 500L sa ovim motorom postiže najveću brzinu od 170 km/h, čak i sa zimskim pneumaticima, a do “stotke” ubrzava za 12,8 sekundi. Prosečna potrošnja goriva na testu iznela je 7,8 litara (Hyundai i30 mi je trošio 7,1 litara), iako je auto vožen i po snegu, a klima uređaj je radio bar svaki drugi dan tokom testa. Fabrika deklariše prosečnu potrošnju od samo 6,2 l/100 km uz emisiju CO2 od 145 g/km. Moguće je trošiti tako malo, ali samo pod uslovom da ne žurite mnogo, odnosno, da vozite 90-100 km/h, naravno – u šestom stepenu prenosa. Iako na momente imate osećaj da je agregat letargičan, sa njim možete ostvariti zaista dobre prosečne putne brzine, ali on ipak nema rezerve snage za kritične situacije. Bolji i elastičniji je turbo dizel common-rail MultiJet od 85 KS. Benzinac nije elastičan, ali vam omogućava da bez problema održavate putnu brzinu od oko 150 km/h.

 

Nezavisno evropsko udruženje Euro NCAP objavilo je listu najbezbednijih automobila u 2012 na osnovu sigurnosnih kreš testova sprovedenih na 36 novih modela. Automobili su razvrstani u sedam kategorija, a FIAT 500L proglašen je, uz Ford B-Max, za najbezbedniji u segmentu malih MPV vozila. Fiat 500 L je osvojio maksimalnih pet zvezdica u kategoriji bezbednosti odraslih putnika i postigao 94 od 100 procenata. Za zaštitu dece osvojio je 78%, što je dobar rezultat. Fiat je dovoljno “brižan” i prema pešacima, jer je u toj kategoriji dobio čak 65%, a za dodatnu bezbednosnu opremu (Safety Assist) 71%. Konkurencija nudi: C3 Picasso – 4 zvezdice (81%, 78%, 43%, 40 %), Ford B-Max – 5 zvezdica (92%, 84%, 67%, 71%), Opel Meriva – 5 zvezdica (89%, 77%, 55%, 86%), Škoda Yeti – 5 zvezdica (92%, 78%, 46%, 71%).

 

Na kraju, moj vam je savet da kupite nov automobil, a ako kupujete polovan auto, gledajte da kupite onaj koji je u najboljem stanju, sa najmanje kilometara, i najviše opreme.

 

Hyundai i30 iz 2008.godine sigurno ne vredi 5 300 €, posebno ne vredi jer je to model koji se više ne proizvodi (novi i30 je mnogo moderniji, udobniji, bezbedniji), a za koji je ponuda turskih, kineskih delova mnogo slabija nego za Opel, Peugeot, Citroen.

 

Ovaj Hyundai 2008.god košta  4 400 €, to je realna cena za i30 star oko 7 godina.
Ja bih radije kupio Chevrolet Cruze, ili još radije Astru H GTC sa recimo 1.9 CDTI motorom. Nije Astra H modernija od Cruza, niti bezbednija, ali je ponuda opela mnogo bolja, pa mi je lakše da pronađem dobar Opel, osim toga Astru H je kasnije mnogo lakše prodati!
testoviautomobila.rs
Foto: Branka Todorović

cruze-todorovic

Mislim da je Chevrolet Cruze 1.6 bolja kupovina, ali danas. Za par godina ne znam, jer trenutno zaista ima delova za Chevrolete, po razumnim cenama, ali je pitanje koliko će dugo Chevroletovi servisi da vam pruže vrhunsku uslugu, jer oni danas nemaju tu podršku od Chevroleta kao nekada. Možda se Chevrolet i vrati u Evropu, Srbiju, ali trenutno su šanse za tako nešto male.
Ford Focus II 1.8 TDCi je najbolji automobil od ponuđenih, ali je Astra H 1.7 CDTI pouzdanija, i dugoročno bolja kupocina. Još je bolji izbor Astra H 1.9 CDTI, ne zbog više snage, nego jer je taj FIAT-ov motor prosto izvanredan, ako vam je pouzdanost bitna.
Ovaj Cruze je održavan u Autoprometu, to je velika firma, veliki servis, i kod njih ima raznih majstora. Mnogo bolji je Centar Boban, a još bolji Đelmaš Auto, to su porodične firme, gde se tačno zna ko šta i kako radi. Ne kažem da je taj Cruze automatski loš, zavisi mnogo od vozača, ali morate biti oprezni. U principu, Cruze je bolji, moderniji, udobniji, bezbedniji automobile od Hyundaija i30, iako ima za nijansu slabiji kvalitet plastike. Cruze ima mnogo veći gepek.
 
motor-chevrolet
Chevroletova limuzina C segmenta je poslednjih pet  godina uspela da značajno popravi utisak američkog brenda u Srbiji. Danas kupce na Balkanu mame garancija od punih pet godina i veoma povoljna cena. Osim toga, Cruze ima tri jaka aduta u odnosu na konkurenciju: odličnu prostranost, veoma visok nivo komfora i osnovni agregat pristojne snage od 1,6 litara i 124 KS. Lepo se vozi i dobro apsorbuje neravnine sa naših puteva, a uz sve to košta manje od konkurencije.
OVO JE SAMO UVOD, DEO ODGOVORA, KOMPLETAN ODGOVOR JE POSTAL G.SMILJANIĆU. 

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Dajte da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Focus II Vs i30 Vs Auris Vs Civic

FIAT 500, Peugeot 208 ili Micra?

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Suzuki SX4 ne mogu da preporučim

Toyota Celica bolja od Alfe GT?

Prevara ili ne?

Prostran auto za debelog muškarca

U kakvom su stanju HDI i JTD motori sa 250.000 km?

Koji polovan auto odabrati: Mazdu 6, Mondeo ili Volvo?

BMW: Vraćena kilometraža za preko 160.000 km!

PLIVAJUĆI ZAMAJAC: Pitanja, zablude i odgovori

Toyota Yaris ili Mazda 2?

G.Todoroviću: Eko pneumatici vrede ili ne?

Kako izabrati polovni automobil?

Kakav je Roomster u odnosu na Logan MCV?

Poređenje:Honda Jazz 1.4 i Civic 1.4

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Saveti za kupovinu polovnog automobila

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Grande Punto ili Ford Focus?

Kupovina polovnog vozila

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.