Šta kupiti: Alfu 156 ili Volvo V50?

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, pročitao sam skoro sve vaše tekstove sa oba sajta. Dopadaju mi se vaše britke analize i zaista sam saznao dosta o vozilima koji me zanimaju. Moj problem je što još nisam odlučio iz kog segmenta da biram auto. Od Vas zato neću tražiti da mi detaljno opisujete pojedina vozila. Pravi razlog mog obraćanja je da stupim u kontakt sa Vama s namerom da Vas angažujem da mi pronadjete solidan auto ili da proverite neki koji se meni učini vrednim kupovine. Naravno da prihvatam da tu uslugu i platim. Unapred se izvinjavam što ću biti opširniji ali mislim da je to neophodno kako bi i Vi imali bar neku sliku o meni. Prvo ću reći nešto o sebi kao vozaču. Imam poprilično iskustvo. Dozvolu posedujem skoro 30 godina. Do sada sam vozio razne automobile jer smo u porodici uvek imali bar 2.

Počeo sam sa legendarnom Bubom, zatim Ford escort sport cabrio, Mazda 121, Alfa Romeo 33 boxer, dva Pasata. Zatim tu su i automobili čiji nisam bio vlasnik ali sam ih često vozio: Fića, Yugo, Renault 5 i Clio, Citroen C3, Mercedes 200D. 2004-te sam u Hit autu na lizing kupio novog Megana 1.6 16V i prodao ga pre dve godine. Preselili smo se u centar i nisu nam bila potrebna 2 automobila tako da smo zadržali ženinog Golfa V 1.9 tdi automatik. Tužno je ali moram reći da Meganom nisam bio zadovoljan. Na preporuku direktora Zorana iz Hit auta uzeo sam benzinca jer za dizele Renault nije davao adekvatnu garanciju. Verovatno zbog našeg lošeg goriva. U vožnji, Megan je bio odličan, udoban a stabilan.109 KS je bilo sasvim dovoljno. Ali brzo su krenuli prvo sitni pa onda sve veči problemi. Otkazivala je jedna po jedna bobina, zatim je izleteo čep varijabilne remenice, srećom bez posledica. Pločice kočnica sam morao da menjam več posle 20000km. Uz propratne malere tipa da mi je komšijin klinac razbio staklo panorama krova, problema sa lambda sondom i motorom podizača prozora. Sve se završilo onog momenta kada mi je menjač ostao u trećoj brzini na jednoj uzbrdici i ni makac. Inače auto sam redovno servisirao u Hit autu. Dodatno frustrirajuče je bilo to što sam posledje dve godine lizinga jedva plaćao rate. Sećate se verovatno te 2008-me godina i famozne ekonomske krize… Da se vratim ja na sadašnjost. Prvobitna ideja mi je bila da kupim dobro očuvanog, monovolumena sa 5 plis 2 sesišta do 10000 evra. Medjutim, nisam uspeo da sakupim toliki novac. Uvek se nadje nešto preče.

Uostalom do skoro smo savršeno funkcionisali sa jednim automobilom ali uskoro ćemo morati imati 2. I supruzi i meni je neophodan. Posao, vožnja dece do škole i na razne druge aktivnosti… Dakle morali smo da odustanemo od novijeg auta, a ni monovolumen više nije prioritet. Poslednjih mesec dana intenzivno istražujem šta se se od polovnjaka može kupiti za 2500, 3000 pa i 4000 evra.

Naravno sve se vrti oko automobila starih 10-tak godina. Dizelaša u ponudi je bar 5 puta više nego benzinaca i to je jako čudno. Od malih gradskih automobila prednost dajem Fiesti 1.25 benzin ili 1.4tdci.Cena im je od 2500 do 3000 evra. Za sličan novac nudi se monovolumen Xsara Pisasso 2.0 hdi. Oko 3500 potrebno je za C-Max ili Zafiru I. Za taj novac nude se i Alfe 156.

Meni bi pre prijala karavan. I tu bi se nekako zaustavio da slučajno nisam uživo naleteo na Alfu 156 cw. Uh moram reći, ljubav na prvi pogled. malo ih je u ponudi i sve su preko 4000.

Da, znam da unutra nemaju dovoljno prostora i da je gepek manji od svakog drugog karavana. Znam da nije, niti može biti stabilnija od obične Alfe 156 i da je održavanje nešto skuplje. Ali imam utisak da je taj auto baš ono što želim. Dovoljno agilan, brz, povišenog klirensa tako da bez brige mogu da odem do placa u Čortanovacima (asfaltni je put ali imam 800m solidnog makadama). Znam da to nikako nije best buy, ali bilo bi mi drago da proverite jedan koji se nudi i koji izgleda solidno. I kad sam več preskočio tih 4000 evra kao alternativu Alfi dodao bi Volvo V50. Ali mi se čini da je motor 1.9jtd ipak pouzdaniji i da bi za dobar V50 trebalo dati ipak dosta više. Pošto se bavim dizajnom, jasno Vam je zašto mi srce vuče ka Alfi i zašto nisam baš racionalan. Ako se pak desi da ne nadjemo neku pristojnu Alfu, svakako ne bi dao 4000 i više za neki drugi auto, zadovoljio bi se pristojnom Fiestom ili Xsarom Picasso. I da ne zabaoravim, 500 evra sam odvojio sa strane za veliki servis, registraciju i eventalno još neke popravke i to ne računam u budžet kao ni Vaše usluge. To je nešto što se podrazumeva. I još jednom da ponovim da nema potrebe da mi analizirate sve modele koje sam pomenuo. Već ste o njima pisali dovoljno. Za novac koji sam Vam uplatio meni će biti dovoljno da dobijem kratak odgovor i stupim u kontakt sa Vama. Plan mi je da do kraja meseca ili početkom jula uz Vašu pomoć kupim željenu Alfu 156cw ili (huh) neki drugi auto. Unapred veliko hvala.

Ime i prezime: Marko Gligorić
Kada planirate kupovinu?: za 2-3 nedelje
Kakav auto kupujete?: polovan
Koliko novca želite da potrošite?: 3000-4500
Šta trenutno vozite?: Golf 1,9 tdi automatik
Između kojih se automobila dvoumite?: Alfa 156 cw, Volvo V50, Ford C-Max
Gde ste čuli za ovaj sajt?: slučajno pretraživanjem na internetu
Koliko kilometara godišnje prelazite? : 10000-15000
Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da

Testoviautomobila RS LOGO

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Gligoriću, ove modele nije moguće poredite. Ford C-Max je monovolumen, deli platformu sa Ford Focusom iz C segmenta. Alfa 156 pripada D segmentu, kao i Volvo V50, iako baš ova dva modela nude najmanje putničkog prostora.

Alfa 156 je najnebezbedniji auto u klasi, a Volvo V50 je jedan od najsigurnijih automobila u ovoj kategoriji.

Ponuda Alfi 156 je sve slabija, jako ih ima malo u Italiji, pa je shodno tome i ponuda dilera kod nas sve tanja. Vozila vožena i održavana po Srbiji su uglavnom u jadnom stanju.

Sad navodite da biste kupit i Ford Fiestu. Ona je mnogo manji automobile, tek nju ne mogu da vam je uporedim sa većim automobilima.

Nije nikako moguće da se ja lično upustim u traženje Alfe 156 na placevima, jer dobru nisam video godinu dana.  Da ste me kontaktirali prošle godine, situacija bi bila mnogo drugačija.

Volvo V50 za 4.500 evra nije moguće kupiti, a da je u dobrom stanju, i da imate manje od realnih 500 000 km, na satu, tako da se ni u to ne bi upuštao.

Dobar automobila za 4.500 evra mogu da vam nađem, ali ne Volvo V50, Ford C-Max, a Alfi 156 prosto nema.

OVO JE SAMO UVOD ODGOVORA. KOMPLETAN ODGOVOR JE POSTLAT G.GLIGORIĆU

 

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Aleksandar Todorović je profesionalac koji je našao perfektan automobil za moju porodicu. Proverili smo kilometražu u Delti, i originalna je!

Ja kao i svaki ljubitelj kola sam želeo automobil koji mi se najvise sviđa za novac koji sam odvojio za kupovinu.  Želeo sam Renault Kadjar, ali sam razmišljao i o nekim drugim SUV modelima.

Od 5-6 modela koji su dolazili u obzir on mi je prvo preporučio NAJBEZBEDNIJI, zatim najkvalitetniji, komforan, najbrži i najbolji automobil.

 

Naravno takav automobil mi je i našao! Mnogo bolji nego sto sam se nadao  🙂
Izuzetno kvalitetan, očuvan.

Ako me pitate da li bi ga preporučio, SVAKAKO DA! I Nadam se da cu ga nekada opet ja angažovati!

Veliko hvala Aleksandru Todorovicu!

Pitajte Aleksandra Todorovića

Dušan Sremčević, Kraljevo

 

Da li možete da pojasnite kako tražite polovne automobile?

Piše Aleksandar Todorović:

Porodici Sremčević iz Kraljeva od srca želim sve najbolje, da im dragi Bog podari sreću, i da im automobil koji sam im našao i proverio BMW X1 X drive služi besprekorno! Juče su se lepo i bezbedno vratili u lepo Kraljevo, iako su putevi bili zavejani, kola pored puta, ali X Drive je X Drive, i zato kupujte SUV koji ima pogon 4 x 4, ali ne bilo koji, i ne bez detaljne provere.

Auto ovaj je iz Švajcarske, i na moje iznenđenje stvarno nije imao vraćenu kilometražu. Naravno da kilometraža nije najbitnije merilo, ili što kažu neki moji čitaoci, ako neko pita za kilometražu kao kupac, odmah je jasno da ne zna ništa o automobilima. Ali treba razumeti takve ljude, oni mogu samo da se drže kilometraže, i da pokušaju da makar to utvrde.

Primera radi, ako imate dva automobila sa 200 000 km, jedan može imati motor u perfektnom stanju, drugi može biti za generalni remont. Onaj prvi je možda menjao ulje na 10 000 km, onaj drugi na 30 000 km. Onaj prvi je vozio 150 km/h, onaj drugi 180 ili 190 km/h, što je za automobil čija je maksimalna brzina 200 km/h smrt za turbinu, turbo dizelaš tu brzinu ne može da podnosi duže vreme, bez naprezanja.

Mnogo zavisi da li je vlasnik vozio laganu u prvih 5 munuta, dok je motor hladan, ili je gledao da odmah stisne gas. To vam je kao čovek. Neko je zdrav i živi 90 godina. Neko umre od raka u 30 godina. Genetika jeste važna, ali je itekako važnio, kako živite, kako radite, kako sebe održavate, a to važi i za automobil.

Moji majstori, na slici je majstor Dragan, proveravaju sve na automobilu, i sve se menja, što nije kako treba, pored naravno Velikog servisa. NA ovom automobilu je trap bio perfektan. Bukvalno je sve u odličnom stanju. Nema ni korozije.

Motor posle svakih 100 000 km, gubi oko 5-7% snage. Posle 300 000 km u vožnji morate da osetite da mu nedostaje 15% do 20% posto snage, i to se lako oseti! Ja osetim kad motoru nedostaje 3% snage, a o 10 ili 20% neću ni da govorim. Pošto me ljudi stalno pitaju kako znaš da li ovaj auto ima 400 000 ili 700 000 km iz 2013.. Pa prosto ga provozam. Nakon toga, uradimo dijagnostiku. Skinemo sva creva oko motora, naravno da ne vadimo turbinu.

Nisam nikada stavljao kupce automobila kojima nađem i rezervišem automobil, na moj sajt. pre svega jer nisam hteo da se reklamiram, i jer ljudi žele da budu anonimni. Ne žele da se zna da su kupili automobil! Gospodin Sremčević je pristao da napiše utisak o meni, i dozvolio da stavim njegovo cenjeno ime i prezime. 

Svakoj porodici koja ceni tuđe znanje, koja ceni moj profesionalizam ću izaći u susret. Ako želite da budete anonimni, to može, ali ću vam od danas naplaćivati za to znatno više, nego do sada. Ne želim da se moji čitaoci pitaju, a gde su ti ljudi kojima je urednik Todorović pronašao auto. Zašto se ne hvale po forumima?

Ovo je moj majstor Dragan! Profesionalac i vrhunski stručnjak. Ne znam da li vi imate poštenijeg i boljeg majstora, verovatno imate, kao što se verovatno bolje razumete  u automobile od mene, i ja to poštujem 🙂 Ja samo znam da majstor Dragan za moje čitaoce odradi servis za deset! Kako vama održava auto moj majstor, u to ne ulazim! 

Foto: Testoviautomobila.rs

Ja ovo radim profesionalno, da bi dobio reklamu, za moje sajtove, moje Facebook stranice (Testovi Automobila Srbija klikni ovde) , i da bi pokazao ljudima da mogu da kupe proveren polovan automobil, i da NE moraju da gube 25% vrednosti automobila u prvoj godini, jer su kupili NOV auto. A kupili su nov auto, jer ne veruju placevima, preprodavcima, koji vraćaju kilometražu sve manje i manje, a ima sve više dilera koji ne diraju kilometražu ni 1 km (neću vam reći kojo su to placevi, jer danas mogu da rade korektno sutra da nastave po starom). i ponuda dobrih automobila u Srbiji je sve bolja. Mnogo prodavci, placevi su shvatili da treba raditi profesionalno i dobro. Mnogi majstori i servisi rade savesno. Nemojte mislite da samo ja imam dobre majstore. Ali ja insistiram kod mojih majstora da sve kažu kupcu, i da mu sve zamene što treba da se zameni, jer neću da ljudi voze  nebezbedan automobil.

Naši majstori u želji da zadrže klijente, ne zamene sve što mora da se zameni, da bi cena bila prihvatljiva za džep vlasnika automobila. I to mogu da razumem. Sve mogu da razumem. Svako bira koji auto kupuje, kod koga kupuje, i gde ga održava.

Reklamiram se jer mene mesečno konktira simboličan broj ljudi, a mogu da pomognem mnogima, naravno ukoliko žele da zaista imaju dobar i ispravan auto. Kod mene nema šminke, farbam vam kola tek nakon kupovine! Sve što vam nije ok, farba se kod mojih farbara. Birate kvalitet boje, materijala, sve birate.

U Srbiju se mesečno uveze i proda oko 8.000 polovnih automobila. Ja smatram da mogu pomoći da bar 0,1% kupaca preko mene kupi bezbedan, komforan i dobar auto.

Nemojte zaboraviti da vas ja savetujem koji model da kupite, na osnovu vaših želja  i potreba. Savetujem vas oko motora, opreme, svega što vas zanima.

U usmenom odgovoru dobijete sve potrebne informacije, ništa ne ostaje nejasno. To vam posle sve potvrdim mejlom. Da ne bude da ste rekli auto NE mora da ima alu felne i navigaciju, a da posle meni tvrdite da mora da ih ima. Većina mojih kupaca su jako uspešni, sposobni mladi ljudi sa decom, i njima najradije tražim automobil od srca. Ja osećam vašu energiju, vaše poverenje, i kada ga imate ja dam 300% od sebe, potrudim se više nego kada tražim auto za samoga sebe.

Kada dođete da kupite auto, na sva pitanja dobijate odgovore, često obezbedim i da moj majstor bude prisutan, jer će vam on održavati automobil, i njega uvek možete da konktarate ukoliko dođe do bilo kakvog problema, i odmah vas prima u servis, ako se desi neki kvar. Verujem da će to biti samo minimalni kvarovi, a to mnogo zavisi od vaše vožnje. Vi možete da pokidate auto za 5 dana koji vam ja nađem.

Ne možete da održavate auto koji vam ja nađem kod vašeg majstora, jer ja vašeg majstora NE poznajem, i nemam poverenja u njega. Ja sam dužan, da vam održavam auto, i kada dođe vreme za prodaju da vam preprodam auto koji sam vam našao i prodao. Imate mogućnost, da mi uvke pošaljete mejl sa dodatnim pitanjima, i savetima u vezi sa održavanjem automobla, naravno.

Moje vreme košta, moje znanje košta, moji majstori koštaju. Neki tvrde da imaju majstore koji će besplatno proveriti kola na placu. Ali gospodo bez prebacivanja kola u servis nema provere! Ima placeva koji NE dozvoljavaju prebacivanje vozila u servis, tu je valjda sve jasno. Ja takv kola NE smem da vam preporičim. Bez uvrede. I nisu mi jasni ljudi koji tako kupuju bez provere. Idete na sreću i na oko. A zna se ko su ljudi koji se oslanjaju na sreću, sve to znate bolje od mene, dragi moji čitaoci.

Ja vam pružam ruku. Nudim vam pomoć, nisam i sutaciji da radim besplatno, jer meni država nije dala stan, kao političarima koje obožavate, niti mi dala da za 300 DM otkupim stan koji pripada stambenom fondu grada, države, kako god. Nije me tata zaposlio preko veze kao neke od vas, i ja znam da tako funkcioniše cela Srbija. Znam da sudije uzimaju mito, da policajci uzimaju mito, političari možda i najviše. I Srbe vole takvu državu i vole da tako žive. Srbi ne vole da cene prave profesionalce i one koji imaju znanje, i ja to jesam. Nikada neću imati ni 1% popularnosti koji je imao veliki i cenjeni g.Mirko Alvirović. Ali ja vam neću raditi putopise do Grčke, u 21.veku kada postoji navigacija, i sve moguće informacija na internetu (osim toga mnogo više volim Crnu Goru i Hrvatsku, i ne idem u Grčku). Ako vam i budem pravio putopis to će biti do Herceg Novog, Bara, ili Pule. Problem je što ako želite da imate emisiju i automobilima, morate da zaboravite na ponos  i obraz. Ne smete da iznosite prave mane automobila, jer vam ono koji su dali kola, daju  i reklamu koja papreno košta. E kada smo sve novinarstva sveli na to, da su novinari postali eksperti za marketing, a da narod daje sve od sebe da veruje političarima i novinarima, dotakli smo civilizacijsko dno.

  • Ja odbijam da čitaocima, kupcima pišem i pričam laži. Ne zato što verujem u Boga, i što verujem da je laž nešto što razara celo društvo, već zato što se mnogo lepo osećam kad pišem, pričam ono što mislim. Tada mi je srce puno. A presrećan sam što sam jednoj divnoj porodici kao što je ovaj iz Kraljeva pronašao jako dobar automobil, i jer sam ih posavetovao koliko je jedan BMW X1 bolji od Kadjara. Svaka čast Renaultu, to je više nego solidan SUV, ali ne i dovoljno dobar, da bi bio najbolji u klasi. Možda vama preporučim Mercedes GLK, ili Audi Q3. Jer vi imate drugačije vozačke afinitete. Ako ste ceo život vozili Mercedes, pa neću vam valjda preporučiti BMW, jer nikako nećete moći da se naviknete. Uvek uvažavam vaše želje i potrebe, i preporučujem vam ono što vi želite. Možda bi ja kupio X1, a možda ne. Možda bi ja radije odabrao BMW serije 3, jer ja vozim mnogo brže od gospodina Sremčevića.

 

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Da li je Toyota zaista kvalitetna?

Da li da kupim Mitsubishi Colt ili Daihatsu Sirion?

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajcaajstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Golf V bolja kupovina od Focusa i Astre H ili ne?

Ford Kuga 1.5 EcoBoost troši 12 litara?

Pitanje iz Travnika: Qashqai 1.2 Vs Qashqai 1.5 DCI

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je Opel Vectra C?

Polovan automobil: Dodge Caliber 1.8

Šta kupiti: Accord, Avensis, Lacetii ili…

Testoviautomobila RS LOGO

Volvo