Šta kupiti za 1.500 evra – Matiz?

Pitanje: Poštovani g. Todoroviću, Bio bih Vam zahvalan ukoliko bi mi pomogli u izboru pri kupovini automobila. Naime budžet kojim raspolažem je 1 500 evra, tako da sam izbor sveo na Daewoo Matiz, Hyundai Atos ili RenaultTwingo. Opredelio bih se za benzinske agregate,godista 2001-2003, sa klimom. Pošto se ne bi mnogo prelazilo sa njim, iskljucio sam dizele zbog vece cene i skupljeg odrzavanja. Cilj mi je da imam pouzdan auto koji ce zadovoljiti potrebe troclane porodice sa malim detetom. Naravno ukoliko imate jos neku preporuku u ovom cenovnom okviru, spreman sam da saslusam i poslusam. Unapred hvala na odgovoru. J.Đorđević.

Testoviautomobila-RS-LOGO

Odgovara A.Todorović: Poštovani g.Đorđeviću, Hyundai Atos 1.0 i Renault Twingo 1.2 16V jesu automobili koji su ozbiljniji, brži, stabilniji od Daewoo Matiza sa malenim agregatom od 0.8 litara. Dobio sam ovih dana nekoliko pitanja u vezi sa modelom Atos, pa evo ovim putem i svima vama koji želite da kupite ovaj Hyundai, opis ovog automobila.

Atos je praktičan i kvalitetan automobil koji, uz dobar kvalitet, može predstavljati idealan izbor mladim porodicama.

Četvorocilindrični agregat od 1,0 litra je blago dorađen, tako da sada raspolaže sa 58 KS, što je dovoljno za pristojne performanse. Komande u ovom korejskom mališanu su jednostavne i dobro raspoređene. Iza petih vrata krije se veliko iznenađenje – koristan prostor u prtljažniku od 263 litra, što je gotovo dvostruko više od onoga što nudi skuplja konkurencija. Trik je u velikoj visini vozila, što je sasvim u skladu sa monovolumenskim konceptom. Koliko god da je ergonomija u ovom gradskom automobilu dobro izvedena, na prednjim sedištima nema previše mesta za one krupnije, te će vozač, ukoliko ima više od 180 cm, bezuspešno pokušavati da pomakne sedište još koji centimetar unazad. Pozadi ima dovoljno mesta, ali samo za decu.

Iako je Atos konstruisan prvenstveno za tesne gradske ulice i urbani život, putovanja regionalnim putevima mu iznenađujuće dobro prijaju. Maleni Hyundai ima izuzetno mekano i ugodno podešeno oslanjanje, koje veoma mirno apsorbuje neravnine sa puta. Zbog visokog težišta, Atos u krivinama ne predstavlja pojam stabilnosti, ali je potrebno mnogo preterivanja sa papučicom gasa kako bi mu zadnji kraj “zaplesao”. Dovoljno precizan menjač, koji je kratko proračunat – tako da su međuubrzanja, čak i u petom stepenu prenosa, pristojna – sa dovoljno direktnim servo upravljačem predstavlja idealan auto za početnike i auto škole. Treba istaći i odlično grejanje, što je prava retkost kod modela sa motorima male radne zapremine. Čim sednete za upravljač Atosa uvidećete još jednu njegovu bitnu prednost, a to je visok položaj za volanom, što omogućava odličnu preglednost. Mrtvi uglovi su veoma mali, prečnik okretanja takođe, tako da će se i oni sa nešto manje iskustva lako parkirati sa ovom čigrom.

Ukoliko želite auto koji u proseku troši 7,0 litara benzina, a da pritom ne zahteva skupo održavanje i česte popravke i kada prevali 100.000 km, onda je ostvarenje vaših želja upravo Atos, koji za malo novca nudi odličan kvalitet u malom.
Ne morate pripadati lepšem polu da bih vam preporučio Hyundai, ali ostaje činjenica da se ženama Atos veoma dopada. Uostalom u ovom cenovnom rangu ne možete kupiti ni jedan kvalitetniji automobil. Maksimalna brzina mu je 145 km/h.

Matiz zbog visokog težišta i visine karoserije, te pneumatika od samo 13 inča, niko od ovog automobila nije očekivao da se u krivinama tako sigurno ponaša. Potrebno je zaista mnogo preterivanja sa papučicom gasa kako bi Daewoo počeo da beži “preko nosa”, odnosno da dođe do predupravljanja. Matiz je lako vratiti na željenu putanju prilično preciznim servo upravljačem koji, na moje čuđenje, daje vozaču dovoljno povratnih informacija i pri velim brzinama. Na otvorenom putu, odlično upija neravnine sa puta, ogibljenje nije bučno, a automobil dobro drži pravac do umerenih brzina. Kada pomislite da sa ovim automobilom možete i na duža putovanja, ta se ideja rasprši onoga trenutka kada izađete na auto-put. Doduše, ukoliko imate naviku da poštujete ograničenje brzine od 120 km/h, prethodnu konstataciju možete shvatiti vrlo uslovno, međutim – ukoliko pokušate da ostvarite brzinski prosek od 140 km/h, susrešćete sa nekoliko problema. Prvi je taj da je Matiz, sa visinom od 150 cm i malom širinom, osetljiv na bočni vetar i “ranjiv” pri brzim preticanjima šlepera, dok je drugi činjenica da je peti prenos isuviše kratak, pa obrtaji motora postaju nepodnošljivo visoki, a sa njima i buka u putničkom prostoru. Atos je puno mirniji, i manje osetljiv na turbulenciju, a ima i bolji motor.

Kada se jedan automobil proizvodi toliko dugo kao Twingo, za to sigurno postoji veoma dobar razlog. U slučaju ovog francuza postoji čak nekoliko razloga za njegovo dugo prisustvo na tržištu. Možda će nekome kao preterivanje zazvučati tvrdnja da je Twingo poput dobrog vina – što je stariji, to je bolji.

Ukoliko se svakodnevno borite sa nalaženjem parking mesta, onda ovaj zgodno oblikovani patuljak veselog dizajna, sa simpatičnim svetlosnim grupama napred i pozadi, može predstavljati rešenje za sve vaše probleme. Ovaj se auto ne kupuje “na metar”, jer kupca ne privlači samo cenom već i velikim prostorom. Još uvek nema nijednu boru, a pored toga je sve kvalitetniji. Od 2000.godine Twingo ima novo, dorađeno ogibljenje koje je izuzetno udobno. Putovanje od pet i više sati je bez velikog zamora. Svako ko je toliko vremena proveo u ovom automobilu svakako ume da ceni ovaj kvalitet.
Prtljažnik je u osnovi skroman (168 litara), ali kada se preklopi zadnja klupa dobija se prostor veći od 1000 litara, kao kod manjih karavana. Reno je prvi uveo zadnju kliznu klupu i to baš pojavom tvinga. Taj praktičan detalj danas koriste gotovo svi proizvođači automobila.

Francuzi odavno prave više nego dobre agregate, i nema se reći ništa novo, osim što je u Twingu od ranije poznat motor iz Clija od 1.2 litra sa 16 ventila. Automobil razvija snagu tako ravnomerno da se čini slabijim od 75 KS, ali kada pogledate kojom se brzinom penje kazaljka brzinomera kada pritisnete pedalu gasa, sve postaje mnogo jasnije. Tvingo sa lakoćom ubrzava, a preticanje je uvek bezbedno. Kupite obevezno verziju sa ABS-om, koje doduše jesu retke, ali se potrudite, isplatiće vam se. Twingo je ubedljivo najstabilniji, i najbolji automobil u ovom poređenju. Najpouzdaniji je Hyundai Atos.

Svakako bezbednost koju nude ovi modeli je skromna, iako je Twingo zabeležio solidan rezultat ne EuroNCAP kreš testu, ima jako male zone deformacije, i prilično je lagan, tako da u koliziji sa većim automobilima izvlači deblji kraj. Atos i Matiz su još i gori, kada je čvrstina karoserije u pitanju. Možda je za 500 evra više bolje kupiti Renault Lagunu? Veći, daleko udobniji, i bezbedniji automobil, sasvim sigurno.

Možete kupiti Matiz za manje od 1 500 evra, recimo neko 2004.godiše sa klima uređajem.

Slike – Sajam automobila u Beogradu – 2015.

Beogradski sajam: Salon automobila 2015.

Testoviautomobila.rs: TOYOTA na dohvat ruke!

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

V.Stanišić: Koliko je BMW bolji od Golfa V?

Astra H bolji auto od FIAT-a 500L?

Kakav auto je Mitsubishi Carisma?

Pitanje iz Crne Gore: ZAMENA ZUPČASTOG KAJIŠA

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajcaajstora

Polovan auto: Civic ili Cruze?

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

1 komentar

  1. Zoran

    Sve što je gospodin Todorović rekao za atosa je živa istina. Ipak bih samo dve dopune uneo, Uspeo sam da sa hyndaiem izvučem 160km/h, a potrošnja na otvorenom sa vožnjom do 90km/h se spušta ispod 5l.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *