Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, kupujem automobil ovih dana, pa nikako ne prelomim. Prelazim dosta kilometara u proseku 20 0000 km godišnje, pa ne znam šta se više isplati da se uzme benzin-plin ili dizel? Unapred zahvalan! Milorad Kovačević.
Pitajte Aleksandra Todorovića
RAČUN: 285233504000184788
Sberbank
Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani gospodine Kovačeviću, mnogo je sigurnije, i duguročno isplativije da uzmete dizelaš, što jednostavnije konstrukcije. Recimo VW-ov motor 1.9 SDI je jako pouzdan, štedljiv i dugovečan. Niste mi napisali sa koliko novca raspolažete, a ni koje automobile želite da kupite, da li vam treba veći ili manji automobil, snažniji ili slabiji, pa ne mogu da vam predložim bez datih podataka ni jedan automobil. Na moju žalost niste čitali redovno moje odgovore, ali ni tekstove, jer da jeste znali biste da ne mogu da preporučim nešto, što servisima i motoru zadaje “glavobolju”, a to je konverzija motora na plin.
Ugradnju gasa ne preporučujem ni u jedan automobil. Problemi čak i sa sekvent sistemima najnovije generacije javljaju se već nakon 20.000 ili 30.000 pređenih kilometara.
Problem može delimično da se otkloni čišćenjem dizni, ali time se samo odlaže neminovna zamena benzinske pumpe, injektora, koji rade samo kod startovanja motora, jer čim se postigne optimalna temperatura, sekvent sistem preuzima snabdevanje motora gorivom, tačnije tečnim naftnim gasom. Kada agregat radi na plin, tada dizne nemaju nikakvu funkciju, a u komori (komorni prostor na glavi) se kao posledica sagorevanja garež lepi na veoma osetljive i sofisticirane dizne. Stradaju sicevi ventila. Izduvni ventili su preopterećeni mnogo većim temperaturama izgaranja gasa – za više od 30%, pa nije čudo što se brzo oštete.
Benzinski motori imaju gornju i donju lambda sondu, a sagorevanjem gasa stvaraju se premale ili previsoke temperature u samom katalizatoru, što remeti normalan rad motora. Kompjuter dobija nepravilne parametre sa tih senzora i zbog toga agregat ne radi kako treba.
Svi mi kažu beži od Francuza – Zašto?
Passat 2005 ili Ford Mondeo?
Obrtni moment – Šta je to?
Izbor polovnog automobila: Auris ili Corolla?
Kakav je Peugeot 307 2.0 HDI 66KW ?
Ivana Topalović zasenila FIAT 500X
Andreja doo nudi najbolje akumulatore na sajmu – 2015
Ako i vama treba detaljna analiza nekih automobila, precizno poređenje na nekolikostranica, onda pošaljite pitanje u rubriku Pitajte Aleksandra Todorovića (klikni ovde).
Saveti: Potrošnja ulja u motoru
Upozorenje!: 90% oglašenih automobila ima vraćenu kilometražu
Polovnjak: VW Golf IV
Koji je idealan Euro 3 polovnjak?
TESTIRALI SMO: Renault Clio IV 1.5 DCI
TESTIRALI SMO: Nissan Juke 1.2 DIG-T
TESTIRALI SMO: novu Toyotu Yaris 1.3
TESTIRALI SMO: Škoda Rapid 1.2
POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).
Plivajući zamajac: problem na Octaviji 1.9 TDI
Golf III 1.9 SDI mi trese?
Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?
Kakva je ova Honda Civic iz oglasa?
Da li vredi kupiti VW Touran 1.9 TDI iz 2007.god?
Kupujem polovan auto: Cruze Vs Fluence
Kakva je ova Corsa iz oglasa? Da li je Golf IV dobra kupovina?
G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€
Plivajući zamajac: sve prevare
Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?
Renault Capture ili Škoda Yeti?
Remont plivajućeg zamajca
Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?
Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI