Šta treba gledati pri kupovini polovnog automobila?

Prilikom kupovine je potrebno smanjiti na najmanju moguću meru rizik od pogrešnog izbora. Zbog toga vam predstavljam najvažnije stvari na koje je potrebno obratiti pažnju kada rešite da kupite polovan automobil. Želite da uštedite, i nadate se da vas čeka odličan automobil za malo novca zar ne? Takve nebuloze, i bajke ostavite za ove koji život provode na forumima, i shvatite da je realnost drugačije. Niko vam neće prodati dobar auto za malo novca. Ako je neki auto jeftin, postoji nekoliko razloga zašto je to tako. To što vaš majstor, ili vi, niste u stanju da otkrijete, to ne znači da taj auto nema neki skriveni problem. Nemojte od vašeg majstora očekivati čuda. On vam ne može predvideti da li će motor trajati još 10.000 ili 50.000 km, to će vam svaki ozbiljan majstor priznati, ali može da utvrdi da li bar u trenutku kupovine motor radi kako treba, elektronika i sve ostalo na automobilu.

UVEK KUPUJTE AUTOMOBIL OD VLASNIKA! NIKADA OD PREPRODAVACA! 

Ako je neko vlasnik tek tri meseca, i već prodaje auto, ili je preprodavac, ili je shvatio da je kupio jako loš automobil.

Foto: Aleksandar Todorović (Na slici je Audi A3 koji sam pregledavao na dizalici za jednog od vas)

Auto analiza

Pitajte Aleksandra Todorovića

Otac neda da vam uplatim za odgovor

Da li možete da mi pronađete auto bez vraćene kilometraže?

Kako da proverim da li je vraćena kilometraža?

 

Papirologiju obavezno proverite! Jer šta vam vredi odličan auto, koji ima nisku cenu, ako je on ukraden u Nemačkoj ili Italiji? Čak i da ne prelazite granicu naša policija odlično sarađuje sa policijom iz EU, tako da vam se lako može desiti da vam auto zaplene prilikom pokušaja registracije ili na rutinskoj kontroli. Znajte da je ukradenih automobila u Srbiji sa urednim tablicama jako puno, i nemojte misliti da ste bezbedni, i da je to dovoljna provera. Zato prednost dajte kupovini od pravnog lica, koji posluje desetak i više godina, jer u sudskom sporu, lako dolazite do svog novca, ako vam automobil oduzmu. Odmah da se razumemo auto placevi koji posluju desetak i više godina, sebi neće dozvoliti da vam prodaju ukraden automobil. Preprodavci često nude i ukradene automobile, redovno registrovane u Srbiji.  Kada kupujete auto od fizičkog lica, morate angažovati advokata da proveri da li postoji neki teret na tom automobilu.

Automobili kupljeni u Srbiji nisu za preporuku

Na mnogim sajtovima, se ističe kao prednost ako je automobil kupljen u Srbiji. Zbog čega? Neupućeni misle da tako bar znaju koja je sigurna kilometraža. I to je donekle tačno, ali se kilometraža vraća čak i u ovlašćenim servisima, ako meni ne verujete, raspitajte se malo bolje. Isti ti ovlašćeni servisi prodaju kao nove, automobile koji su havarisani. Dakle morate, ali zaista pored sebe imati iskusnog limara i mehaničara, i oni moraju da vam detaljno pregledaju automobil, bolje platite njih, nego da kasnije shvatite da ste kupili “bure bez dna” odnosno automobil koji će vas koštati za popravke više nego da ste kupili NOV automobil, Kod novog automobila je problem što posle samo 1 godine gubi četvrtinu svoje vrednosti. Pa ako ste platili automobil 15.000 evra, gubite posle 12 meseci čak 3750 evra.  Odnosno svakog meseca gubite 312 evra, a da automobil ne pomerite sa parking mesta!

  • Tehnički pregledi su danas primetno rigorozniji! Zato nemojte kupovati kola sa zatamnjenim štopoljkama, spojlerima i ugrađenim kineskim ksenonima.

Kupovina novog automobila u Srbiji je preveliki luksuz! 

Naše plate su zaista mizerne, i prosečno naš vozač pređe godišnje oko 15.000 km. Kupovina novog automobila je isplativa tek ako prelazite bar 40 000 km godišnje. Uzmite u obzir da bez 20.000 evra ne možete kupiti nov auto, sa dobrim snažnim i štedljivim motorom, koji ima petoro vrata, dovoljno veliki prtljažnik, dobru opremu i 5 zvezdica na kreš testu.

Srbi radije biraju nov auto koji je dobio samo 3 zvezdice na kreš testu, na primet FIAT Tipo ili Daciju Duster, umesto nekog polovnog automobila, a izbor polovnjaka za 15.000 e nije ni tako mali, i za taj novac možete kupiti vrhunske automobile, ali naravno samo pod uslovom da imate stručnu pomoć prilikom kupovine, inače se kockate!

Zašto bežite od angažovanje majstora? Verovatno zato što nemate dovoljno poverenja u njih, ali to su vaše predrasude, postoje majstori koji svoj posao rade profesionalno, i puno bolje nego majstori u ovlašćenim servisima, koji rade za bedne plate, nisu motivisani i nemaju dovoljno iskustva (jer čim ga steknu beže ,  i otvaraju svoj servis).

Pitajte Aleksandra Todorovića

Kako da proverim da li je vraćena kilometraža?

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Ponuda polovnjaka u Srbiji je onakva kakva kupci žele! 

Trgovina polovnim automobilima je specifična trgovina. To su automobili koji imaju dosta velike kilometraže, i jako je teško naći solida auto, koji ne zahteva veće popravke, ali zahteva svakako više nego redovno održavanje. “Lovačke” ili “pecaroške” priče da možete kupiti auto star 6-7 godina, sa više od 200 000 km, bez ulaganja nisu previše ozbiljne, i u to neće poverovati niko ko je iole dobro održavao auto. Možete vi jednom godišnje samo menjati ulje i tako gurati godinama, ali tako lažete sami sebe.

Nov auto, sa dobrom opremom, dovoljno prostora da se smeste odrasli ljudi i na zadnjem sedištu, da ima dovoljno dobar dizel motor, košta preko 20.000 evra.  Garancija kod novog automobila se NE odnosi na motor, već samo na blok motora. Ako vam crknu dizne jer ste sipali malo lošije gorivo to prodavca neće zanimati, niti možete na sudu da dobijete tu garanciju. U prevodu, vama se nov auto NE isplati, jer prelazite jako malo, samo 20.000 km godišnje. Ekonomski opravdana računica je sa oko 40.000 km godišnje, pod uslovom da ga ne prodajete bar 5 godina.

Da li ste gledali cene automobila u oglasima? Da li ste lično gledali, vozili te automobile? Da li lično znate nekog ko je kupio polovan auto od 200.000 km koje je sve kvarove imao u tri godine? To je sve jako bitno, da biste imali realnu sliku. Jeste da mnogo štedite kupovinom polovnog automobila, ali morate da budete organizovaniji kada je održavanje automobila u pitanju.  Kod polovnog automobila, ako hoćete da vas služi, morate imati vrhunskog majstora, vrhunski servis, morate unapred menjato delove, kada se proceni da uskoro može doći do pucanja, kvara, ili na primer kad vidite da seu pločice potrošne, i da ih uskoro treba zameniti, jer ako zakasnite sa zamenom, oštetićete diskove, a oni su mnogo skuplji. Zapravo, na svaki kvar, na koji ne reagujete na vreme on povlači novi, često skuplji i komplikovaniji kvar i tako u krug. Dakle polovni automobili nisu za one koji planiraju da idu u servis jednom godišnje. To je privilegija onih koji kupuju nov auto.

  • FIAT TIPO ima povoljnu cenu – Ali je dobio samo 3 zvezdice na kreš testu! – Zašto da vaša porodica gine? 

 

Kad kupite polovan auto morate mu uraditi veliki servis. Ja mislim da sam to napisao bar 1000 puta, od kada postoji ova rubrika na raznim sajtovima. Naši ljudi kupe polovan auto, diler ih ubedi da veliki servis mogu da urade za 10.000 km, a ne odmah, i kada nastane kvar, svi se hvataju za glavu, jer je popravka papreno skupa.

Sigurno mogu da vam nađem automobil sa originalnom kilometražom, jer ipak postoje dileri koji prodaju automobile sa originalnom kilometražom. To se odnosi na mlađe automobile. Znajte da se u Nemačkoj itekako često vraća kilometraža, pa je potrebno proveriti od kog dilera, plac u Srbiji kupuje automobil. Kada su vam svi papiri dostupni, provera nije komplikovana.

Sa plinom niste bili zadovoljni? Da li je tako nešto moguće? I nećete više nikada da kupite auto sa plinom? Da li ste sigurni? Na forumima tvrde suprotno?

Hiljadu puta sam upozoravao, da na osnovu mojih delimičnih odgovora ne kupujete auto, i da NE donosite zaključke, jer ono najbitnije ne objavljujem na sajtu.

PROVERITE PRVO DA LI JE AUTO UKRADEN! 

Proveru možete da obavite u policiji (ima slučajeva da su vozila oduzimana i po godinu ili dve dana nakon što su prošla proveru u policiji) ili u Centru za motorna vozila (CMZ) Auto–moto saveza Srbije. CMV pruža usluge identifikacije vozila, procene vrednosti, provere da li je auto bio havarisan i ukupne ocene. Moguće je dobiti istorijat vozila, kao i podatke o automobilima za kojima postoji potraga.

U CMZ nakon vizuelnog pregleda koriste elektronske uređaje koji su u stanju da analiziraju dubinsku strukturu materijala. Na primer, ukoliko je broj šasije prebrušen, pa na isto mesto utisnut novi, uređaj Vintest koji koristi magnetnu rezonancu prepoznaće nepravilnosti u dubini materijala, što predstavlja znak za uzbunu. Upoređuje se i autentičnost samih oznaka pošto, pored standarda koji većina proizvođača prati, postoje i određene, na prvi pogled nevažne specifičnosti. Uz pomoć uređaja za merenje debljine laka, otkriva se da li je lim ponovo farban, što je najčešće potrebno nakon neke intervencije.

Tu su i tipske pločice, kao i razne skrivene oznake na karoseriji. Dokumenta takođe prolaze temeljnu proveru. Korišćenjem skenera sa ultraljubičastom lampom mogu se na saobraćajnoj dozvoli otkriti posebne skrivene oznake, što zavisi od zemlje porekla dozvole. Iako falsifikati mogu da se izrade izuzetno kvalitetno, čak i na originalnom papiru i sa originalnim bojama, uz još neke tehnike i detaljno poznavanje procedure provere, rizik se smanjuje na minimum. Čuvajte se zato preprodavaca, oni nemaju registrovani auto plac. 

PROVERITE DA LI JE AUTO HAVARISAN

Znak da je auto pretrpeo ozbiljan udes jesu nejednaki zazori između karoserije i vrata, poklopca motora i prtljažnika, kao i varovi na neuobičajenim mestima. Naročito pažnju obratite na pod prtljažnika, jer je u tom delu najteže sakriti tragove težeg udarca u zadnji deo.

Često se menjaju vrata, stakla,  hauba, krila, branici, tako da posebnu pažnju obratite na razlike u boji između pojedinih delova. Zbog ovog razloga je izuzetno važno da vozilo bude čisto. Minimalna razlika u nijansi boje između prednjih i zadnjih vrata ukazuje da je auto farban i udaran.

Automobil uvek gledajte danju, iz svih uglova – tražite bilo kakve nepravilnosti na limu ili laku i razlike između leve i desne strane. Ponesite baterijsku lampu i usmerite je na karoseriju, iako je dan. Ako imate dovoljno znanja, moći ćete da procenite da li auto ima originalnu boju. Ali je najbolje da povedete nekog limara i farbara.

Problem je mnogo veliki kada se automobil „izbaci iz ose“ ili mu se unište deformacione zone  odnosno kada pretrpi teška strukturalna oštećenja.

PROVERA MOTORA JE VEOMA KOMPLIKOVANA

Danas nije lako ustanoviti u kakvom je stanju motor. Preprodavci sipaju razne aditive, i gotovo uvek, pre nego što ponude auto, operu motor, i zamene ulje. Tako da nije moguće ustanoviti gde motor pušta ulje, gorivo.

To morate prepustiti stručnjacima, koje neće mrzeti da skinu creva, zavire svuda, i dobro oslušnu rad i hladnog i toplog motora. Naravno pre svega toga treba priključiti dijagnostiku, ali nije lako utvrditi koje greške se ponavljaju, a koje su već regulisane. Ako izbrišete sve greške, onda morate auto da vozite neko vreme, da biste videli koje su realne greške, a time onemogućavate da kupcu nakon vas, utvrdi pravo stanje stvari.

Motor mora uvek ravnomerno da radi, ne sme da dimi, mora ravnomerno da prima gas, i zvuk motora mora da bude linearan kada dodajete gas. Svako podrhtavanje je ozbiljan problem, i zahteva skupu popravku.

Zaista je ponuda loših automobila velika. Preko 90% automobila na placecima ima motore koji zahtevaju velika ulaganja. Zato angažujte vrhunske mastore.

PROVERA TRAPA

Zamena stabilizatora, viljuške nije preterano skupa, ali proveru trapa ja lično radim, jer mi govori jako puno o automobilu. Odmah vidim po kakvim putevima je vožen, i kako je trap održavan. Ako je neko dozvolio sebi da vozi auto sa luftom u letvi volana, dozvoljavam da sumnjam da nije dobro održavao i motor, onda se detaljno pregleda motor. Uvek dajem prednost automobilu koji ima trap u gotovo fabričkom stanju.

Pitajte Aleksandra Todorovića

Ako ste već pronašli automobil koji želite da kupite, i ne znate da li ste doneli dobru odluku, za vas postoji rubrika HITNA KUPOVINA-BRZI ODGOVORI . Što preciznije napišete pitanje, to će i odgovor biti direktniji, korisniji i za vas, i za sve ostale koji imaju slične nedoumice oko izbora vozila. Ako vam je hitno potreban odgovor, u roku od 24h cena je 2 500 dinara.

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Pitanja možete slati i na moj drugi sajt www.Najboljiauto.com/pitajte 

A možete ih postavjati i preko mojih Facebook stranica, Testovi Automobila Srbija ili Najboljiauto

Za 3 000 dinara dobijate analizu automobila iz vašeg pitanja. Osim u banci, možete uplatu izvršiti preko Postneta u bilo kojoj pošti u Srbiji. Info na 011/3022 – 014 ili na www.posta.rs.  odgovor od 3.000 dinara. Ako želite da vam usmeno odgovaram 4.000 din. Ako vam i tražim auto, onda uplatite  i 12.000 dinara (za troškove goriva i mojih majstora) i sken lične karte (potrebno je vlasniku automobla koji vam prodaje auto). Ako vam tražim auto, onda ću vam razumljivo napisati i detaljnije odgovore. Zašto? Pa zato što ako neko plati 3000 din dobije jednu vrstu odgovora, a ako neko plati 15 000 dinara, realno je da dobije precizniji i kvalitetniji odgovor. Usmeni odgovor je mnogo detaljniji i direktniji. Ukupna cena za traženje automobila zavisi od vašeg izbora modela. Ako zahtevate da vam tražim auto koji je redak na tržištu moj honorar je srazmerno veći.  – Cenu honorara formiram i u odnosu na cenu vozila koju vam tražim, nije isto za auto od 3.000 e i vozilo od 10.000 evra, to je takođe sasvim razumljivo. Stalno mi se javljaju čitaoci, koji misle da ja za 100 e mogu da vam nađem auto. Minimalna provera jednog automobila, ona osnovna je 20 evra,  ako proverim bar 10 automobila koliko to košta? Ja znam da vi kupujete automobile preko sajtova napamet, ali ozbiljan čovek proveri auto pre kupovine, zar ne?  Ukoliko nemate maksimalno poverenje u moj način rada, moje majstore i mene, nemojte me molim vas kontaktirati! Angažujte svoje majstore, tako je bolje i za vas, i za mene. Hvala na razumevanju! 

Za korisnike iz Srbije:

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Polovne automobile tražim samo za redovne čitaoce,  Ukoliko insistirate da i vama pomognem u traženju automobila, morate mi prvo poslati detaljno pitanje, uplatiti 3 000 din, i sačekati odgovor.  Kada procenim da su vaši zahtevi realni ja ću vam pronaći i ako sam u mogućnosti i prodati vaš automobil (za onoliko koliko realno vredi, a ne za cenu koja stoji u oglasima, naravno ukoliko vaš auto nema vraćenu kilometražu) u roku od 7 dana. Cena traženja automobila zavisi od mnogo faktora,  ali imajte na umu da ja ne mogu finansirati proveru automobila koji vi kupujete.

Nemojte mi slati pitanja ukoliko niste izvršili uplatu.  – Besplatno NE odgovaram na vaša pitanja, jer nemam vremena. Najbolje je da angažujete svoje majstore! Ako ipak odlučite da kontaktirate mene, to učinite samo UKOLIKO IMATE U MENE MAKSIMALNO POVERENJE! 

Ne proveravam auto koji ste vi našli, jer 99% automobila koje vi nađete ima vraćenu kilometražu u proseku 300 000 km. Zašto da vam naplatim 40 evra da bi morao da vam kažem da je auto koji ste vi našli loš?

Ako želite da vam usmeno odgovaram 4.000 din.

Ako ste iz Crne Gore, Hrvatske, BiH, Austrije, ili Makedonije, cena odgovora je 25 evra, a placate prosto preko WESTERN UNION-a. Ako želite odgovor za 24h, onda je 40 evra, u protivnom rok je u proseku 7 radnih dana.
Cena je tri puta veca preko PayPal-a, dakle 75 evra.

Ukoliko nemate maksimalno poverenje u moj način rada, moje majstore i mene, nemojte me molim vas kontaktirati! Angažujte svoje majstore, tako je bolje i za vas, i za mene. Hvala na razumevanju! 

western

Volvo