Svaki motor troši ulje!

Pogrešno, naši vozači misle da motor ne troši ulje, ako je nov, i misle da što manje motor troši ulje, da je motor bolji. A da li je baš tako?

Funkcija ulja je da odnosi toplotu iz bloka motora i podmazuje pokretne delove, kako u motoru tako i na pomoćnim agregatima. Dok motor radi, ulje podmazuje pokretne delove motora, i troši se.

Pitajte Aleksandra Todorovića

Kako da proverim da li je vraćena kilometraža?

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

 

U ulju se nagomilavaju i produkti sagorevanja u cilindru, koji prodiru u ulje npr. pored klipnih prstenova. Zato je potrebno zamenite ulje na svakih 15.000 km, odnosno na onoj kilometraži koju propisuje proizvođač automobila.

Pod potrošnjom motornog ulja smatra se količina ulja koja se doliva u motor između dve zamene na svakih pređenih 1000 kilometara. Motor mora da troši ulje. Normalna potrošnja motornog ulja kreće se od 0.2 do 0.5 litara na pređenih 1000 kilometara.

Prekomerna potrošnja nastaje kao posledica neispravnosti klipova i klipnih prstenova, kad ulje dospeva u cilindar, gde sagoreva.

Nivo ulja u motoru kontroliše se na svakih 500 kilometara. Ako koristite kvalitetno motorno ulje, a motor vozila je u dobrom stanju, potrošnja ulja je minimalna.

Kuda nestaje ulje?

Velika fleka od ulja ispod automobila siguran je znak da se nešto loše dešava s motorom. Nije jednostvano pronaći mesto odakle curi ulje, a najednostvaniji način su „dimni signali“. Naime, pregledom izduvnih gasova moguće je utvrditi odakle curi ulje. Ako je dim crn ili plavičast u višim režimima rada motora, onda je verovatno problem sa zaptivkama poklopca ventila, dok crni dim koji konstantno izlazi iz auspuha može da bude dobar indikator istrošenosti klipova i klipnjača ili čak oštećenja na glavi motora…

1 Preko oštećenih gumica ventila ulje ulazi u cilindar, gde sagoreva

2 Preko oštećenih klipova i klipnjača ulje se sliva u unutrašnjost cilindra i sagoreva

3 Ulje se može izlivati i na semeringu bregaste osovine, koji vremenom postaje porozan

4 Još jedna banalna greška može dovesti do curenja ulja – nepravilno zategnut filter ulja pri zameni može dovesti do gubitka maziva, ali i do ozbiljnog prljanja motora.

  • Proizvođačim automobila je stalo da vas motor u vašem automobilu dobro služi dok traja garancija, a to je 3 godine, maksimalno 5 godina. Zato neki propisiju intervale zamene ulja od 40.000 km. Ako zaista želite da vam motor traje, menjajte ulje na 10.000 km ili na 7.500 km, to je malo ulaganje, a za život motora znači puno. Kao što puno znači i originalni filter ulja!

Pitajte Aleksandra Todorovića

Kako da proverim da li je vraćena kilometraža?

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Volvo