Svetska premijera: Nissan Qashqai za 2021.

Nisan je predstavio novu, treću generaciju svog najpopularnijeg modela u Evropi.

 

Danas je japanski proizvođač u potpunosti otkrio ljubiteljima automobila svoj najjači adut na evropskom tržištu – do sada je u Evropi ukupno prodato preko 3 miliona ovih vozila.

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Osim novina na polju dizajna, Qashqai treće generacije je i veći od prehodnika. Duži je za 35 mm, širi za 32 mm, a viši za 25 mm. Međuosovinsko rastojanje je povećano za 20 mm.

Sve ovo će doprineti da putnici na zadnjim sedištima dobiju više mesta za kolena (28 mm), dok je za vozača i suvozača obezbeđeno dodatnih 15 mm prostora između glave i krova.

Veće dimenzije prate i veliki točkovi, pa su kupcima na raspolaganju alu felne prečnika do 20 inča.

Značajna novina su i “Full-LED matrix” farovi, koji automatski prilagođavaju svetlosni snop u zavisnosti od uslova na putu i saobraćaja iz suprotnog smera.

Kada je reč o opcijama za personalizaciju, u ponudi će biti 11 boja spoljašnjosti i 5 dvojbojnih kombinacija sa krovom u različitoj nijansi od ostatka karoserije.

Novi Qashqai je i praktičniju od odlazećeg modela, s obzirom da je zapremina prtljažnika povećana za 50 litara, pre svega zahvaljujući nešto niže postavljenom podu gepeka i “prepakovanom” zadnjem ogibljenju.

Veće dimenzije prate i veliki točkovi, pa su kupcima na raspolaganju alu felne prečnika do 20 inča.

 

Značajna novina su i “Full-LED matrix” farovi, koji automatski prilagođavaju svetlosni snop u zavisnosti od uslova na putu i saobraćaja iz suprotnog smera.

Kada je reč o opcijama za personalizaciju, u ponudi će biti 11 boja spoljašnjosti i 5 dvojbojnih kombinacija sa krovom u različitoj nijansi od ostatka karoserije.

Novi Qashqai je i praktičniju od odlazećeg modela, s obzirom da je zapremina prtljažnika povećana za 50 litara, pre svega zahvaljujući nešto niže postavljenom podu gepeka i “prepakovanom” zadnjem ogibljenju.

Nissan je novi Qashqai opremio poslednjom generacijom ProPilot sistema asistencije, uključujući inovativni vazdušni jastuk koji se aktivira između vozača i suvozača u slučaju udesa.

Qashqai više neće biti dostupan sa dizel motorom – što je velika šteta. Umesto toga, Nissan se fokusirao na tehnologiju “blagih” hibrida.

Jedan od takvih je 1.3-litarski turbo-benzinac, obogaćen lakom hibridnom tehnologijom od 12 V. Ovaj motor se može naručiti u dve verzije, slabijom sa 140 KS (103 kW) i 240 Nm i jačom sa 158 KS (116 kW) i 260 Nm.

U obe verzije snaga se standardno prenosi na prednje točkove putem 6-brzinskog manuelnog menjača.

U slučaju snažnije verzije, može se doplatiti i za opcioni CVT automatik, a tada postoji i izbor varijante sa pogonom na sva 4 točka.

 

Nissan je za novi Qashqai predvideo i e-Power hibridni pogonski sistem, koji se razlikuje se od većine klasičnih hibrida na tržištu po tome što je benzinski motor samo u funkciji generatora električne energije, a ne šalje snagu direktno na točkove.

U Nissanu navode da ovakvo rešenje omogućava da automobil mnogo bolje ubrzava od samog starta, poput čisto električnih modela.

Druga prednost u odnosu na automobile koji imaju samo elektromotor je u tome što vozač neće morati da brine da li će mu se isprazniti baterija ili da li će imati gde da je napuni.

Vožnja modela Qashqai e-Power se razlikuje od drugih verzija i po tome što auto ima samo jednu nožnu papučicu koja se istovremeno koristi i za ubrzavanje (gas) i za usporavanje/zaustavnjanje (kočnica).

Ovu tehnologiju Nissan je prvi put upotrebio u električnom modelu Leaf, 2017. godine. Kada se pritisne gas vozilo ubrzava, a otpuštanjem papučice se ne samo oduzima gas već se angažuju i kočnice.

Volvo