Svetska premijera: Predstavljen novi BMW Serije 5

Sedma generacija BMW-a serije 5 ne donosi nova dizajn, ali kupcima nudi unapređena tehnološka rešenja. Takođe, novi model je neznatno veći od prethodnika – automobil je duži za 36 mm, širi za 6 mm i viši za 2 mm.

VELIKI TEST ZIMSKIH GUMA: Saznajte koje treba izbegavati!

autoveb_com_logo

Uprethodnih šest verzija prodat u preko 7,6 miliona jedinica, i posle serije 3 ovo je najvažniji model BMW-a u celokupnoj gami.

Najznačajnija novina je CLAR mehanička platforma koja je za 70 kg lakša od prethodne, dok je čitav automobil lakši i do 100 kg, u zavisnosti od verzije.

Zapremina prtljažnika povećana je reda radi za 10 litara, na 530 l, a s obzirom da se nasloni zadnjih sedišta obaraju, moguće je prevoziti i duže predmete.

Sistem oslanjanja i dalje sadrži dvostruku viljušku napred i multilink konfiguraciju pozadi, ali je BMW izmenio geometriju sistema i poboljšao upravljivost i komfor u vožnji, dok se ogibljenje može podesiti na četiri načina. U verzijama sa pogonom na sva četiri točka, na raspolaganju je i sistem upravljanja na svim točkovima (Integral Active Steering).

BMW Serije 5 za 2017. opremljen je i novim iDrive 6.0 multimedijalnim sistemom kojim se, kao i u sličnom uređaju nalazi u seriji 7.

kupci će moći da izaberu jedan od četiri turbo motora – dva benzinska i dva dizelaša. Osnovni BMW 530i ispod haube krije četvorocilindarski 2.0 turbo benzinski agregat sa 252 ks (185 kW) i 350 Nm.

Prema fabričkim podacima, ovaj motor u kombinovanom ciklusu vožnje prosečno troši 5,4 l/100 km, automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,2 s, a maksimalna brzina je 250 km/h. Snažniji BMW 540i pogonjen je šestocilindarskim 3.0 motorom koji isporučuje 340 ks (250 kW) i 450 Nm. Zvanična prosečna potrošnja je 6,5 l/100 km, a automobil do stotke stiže za 4,8 s, pre nego što se kazaljka brzinomera zaustavi na broju 250.  Oba benzinca dostupna su i u varijantama sa xDrive pogonom na sva 4 točka.

Kod nas su mnogo popularniji dizelaši, pa će vas ovo više zanimati: osnovni BMW 520d pokretaće dvolitarski turbo dizelaš sa 190 ks (140 kW) i 400 Nm.

Fabrika navodi potrošnju od 4.0-4,1 l/100 km, u zavisnosti od menjača koji se koristi. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je 7,6 s, dok je najveća brzina koji automobil može da razvije 237 km/h.

Jači dizelaš, 530d, ispod poklopca motora ima 3.0 litarski agregat sa 6 cilindara, koji proizvodi 265 ks (195 kW) i čak 620 Nm. Automobil prosečno troši 4,5 litara na 100 pređenih km, ubrzava do stotke za 5,7 s, i razvija maksimalnih 250 km/h. Oba dizelaša mogu se poručiti sa xDrve pogonom.

Polovni: BMW koji nije za preporuku

Ovo je 5 stvari koje morate proveriti na automobilu

Volvo