Tehnički pregled: Kola sa uklonjenim DPF filterom

Mnogi dizelaši na našim putevima imaju DPF filter, odnosno još je veći broj automobila sa izvađenim DPF filerom. Brojni su servis koji navodni čiste DPF filter, ali ja tvrdim da je čišćenja DPF-a prodavanje magle, jer to ne uspeva kod 90% vozila.

Stroža pravila na tehničkom put do bezbednije vožnje!

Prvenstveno mislim na metode ispiranja raznim preparatima. Onih drugih 10% metoda može biti može biti veoma uspešno ali uslovno. Uspešnost bi mogla biti veća kada bi vlasnici vozila odlučili da očiste DPF kada regeneracije postanu česte a ne kad auto ode u Safe mod zato što je DPF filter “zabetoniran,” ili je izgoreo.

Najveći problem dizelaša u Srbiji je taj što su im dizne, egr, turbo punjač, map, maf… u očajnom stanju. Što iz izduvnog sistema izlazi crni dim nesagorelog dizela. Što su prešli zapravo 700.000 km a na satu imaju 150 000 kilometara. Takvim automobilima nikakvi filteri na auspuhu ne pomažu, niti će im pomoći da prođu test izduvnih gasova, čak i da ugrade novi DPF filter, jer će se isti zako brzo zapušiti.

Želim da mi nađete auto za 3.500 evra

Rešenje je da vodite računa kada kupujete automobil, da kupite auto koji ima 200.000 km a ne 500 000 km. I da ga održavate u servisu, koji će moći da vam očita kada su bile regeneracije, da li su bile uspešne ili ne.  Održavanje automobila je jako ozbiljna stvar, a vi održavate automobile u servisima koji nemaju potrebnu elektroniku za tako nešto, niti dovoljno iskustva sa proverom izduvnih gasova.

Sada će se na tehnčkom pregledu samo konstatovai da nemate DPF filter, ili da je on zapušen, ali od 2021.godine nećete moći da prođete tehnički pregled ako nemate DPF filter. Uslovno ćete moći, ali i to pod uslovom, da vam je motor u gotovo gabričkom stanju, a on to verovatni nije čim imate probleme sa DPF filterom!

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

DPF ili eng: diesel particulate filter često pod nazivom FAP fra; filtre à particules je filter čestica čađi i nalazi se u sastavu izduvnog sistema turbo dizel automobila sa Euro 4 i Euro 5 motorima. On smanjuje emisiju štetnih izduvnih gasova tako što čestice čađi zadržava u sebi kada motor sagoreva gorivo. Mnogo brže dolazi do zapušavanje filtera ukoliko se automobil vozi uglavnom po gradu, a gradska vožnja ionako nije dobra za motor. Proces sagorevanja čestica ćađi u DPF filter naziva se regeneracija, I ona se odvaja stalno, odnosno kada postoje uslovi za to. Kada se u tokom vožnje stvari dovoljna temperatura za sagorevanje čestica čađi. Nagomilavanje čestica dovodi do zapušavanja DPF filtera. Na displeju putrnog računara vam se pojavi greška, a to osetite u vožnji naglim gubitkom snage, aktivira se safe ili limp mod, obrtaji radilice ne mogu da pređu 2.500 do 3000 obrtaja u minuti.

Imajte na umu da se DPF filteri nisu ugrađivali u sve automobile, na svim tržištima u isto vreme. Dakle, bez provere u servisu ne možete biti sigurni da li pomenuta verzija mora da ima DPF filter ili ne. Prestanite sa proverom automobila u priučenim servisima, i kontrolišite automobil u dobrim servisima. Ako vam je to skupo, pa onda odustanite od kupovine dizelaša.

Bilo koji moderniji turbo dizel agregat sa više od 200,000 km, vam može prirediti jako skupe kvarove, tako da se na to blagovremeno finansijski pripremite. Šta mislite zašto u bogatoj Evropi, i dalje mnogi kupci kupuju benzince? Na kraju, niste ni tabelu popunili na valjan način, pa ne mogu da vam odgovorim ništa preciznije od ovoga što sam napisao. DPF filter može da se “očisti” ali samo delimično, i nedovoljno efikasno. Zamislite kada bi čistili filter goriva? Filter vazduha kad nas neki “produvavaju” a time samo sabijaju nečistoće u srž filtera. Dakle, DPF filter je samo jedna od skupljih komponenti kod moderih dizelaša.

 

Stroža pravila na tehničkom put do bezbednije vožnje!

Foto: Aleksandar Todorović

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Da li moj Peugeot 307 2.0 HDI 90 KS ima plivajući zamajac?

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Najbolji auto za 10.000€: šta preporučujete?

Kakav je auto Citroen Xsara Picasso?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Da li je BMW 320d bolja kupovina od Passata?

 

najbolji-_auto_logo_670-

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Volvo