TESTIRALI SMO: FIAT 500L 1.4 16V

Pred vama je Fiat kvalitetan poput nemačkih automobila, a proizveden u Srbiji – 500L. Ovaj monovolumen savremenog, svežeg dizajna ima najbolju finalnu obradu, bolju nego bilo koji drugi automobil u istoriji ovog brenda. Vrlo je udoban i uglađen, a njegove komande su dobro raspoređene, veoma mekane i ugodne za rukovanje. Obruč izuzetno laganog upravljača savršeno leži u rukama, a sedišta su iznimno udobna i ugodna na dužim putovanjima. Za solidan kvalitet zaslužni su najnoviji japanski roboti, instalirani u Kragujevcu, tako da se Fiat se osmelio da ovaj model prodaje i na američkom kontinentu, koji tradicionalno, sa hladnom dobrodošlicom, dočekuju sve što je iz Italije, a nema oznaku Ferrari, barem kada su automobili u pitanju.  Američki IIHS kreš test tvrdi da je ovo nebezbedan auto! Saznajte više dalje u tekstu!

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Pitajte Aleksandra Todorovića

Tražim najbolji polovnjak za vas!

RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

Osim što je vrhunski izrađen, Fiat 500L je i izuzetno tih – samo 67 dB pri 130 km/h. Niko u ovoj klasi ne nudi takvu tišinu. Udobnost je prosto izvanredna, sedišta su udobna, a visok položaj zadnje klupe je gotovo “kraljevski”, pa je jednako zanimljivo voziti i biti vožen u Fiatu 500L. Čudi me samo da to nisu otkrili naši političari, jer oni mogu bez problema da priušte ovaj automobil, koji i nije preskup – njegov glavni konkurent, Opel Meriva, sa Cosmo paketom opreme košta 16.888€. Ali, naši političari imaju sklonosti ka drugačijim automobilima, a njihova podrška domaćoj auto-industriji uglavnom ostaje samo na rečima. Dola na slici, je poražavajuća istina, loš rezultat FIAT-a 500L na kreš testu! 

5 zvezdica EuroNCAP velika laž!

 

 

No, kada smo već kod Merive, Fiat 500L je mnogo drugačiji i bolji automobil – prefinjeniji i uglađeniji, ali i lepši od kompletne konkurencije. Ovaj auto morate testirati, zato zakažite test vožnju u najbližem Fiatovom auto salonu, jer u suprotnom ovaj tekst nema nikakvog smisla. Fiat 500L je nadmašio sva moja očekivanja i može da parira Opel Merivi. Šteta što je finalna obrada loša, i što nedopustivi kvarovi u garantnom roku kvare utisak.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović

najboljiauto-com-500l

Fiat 500L je najbolji dokaz da i miniven može izgledati atraktivno i moderno. Već dugo nisam vozio automobil koji izaziva toliku zavist prolaznika kao što je ovaj Fiat. Italijanima se mora priznati da su, po pitanju dizajna, i dalje nenadmašni. Proporcije nisu tako idealne kao kod malog Fiata 500, ali MPV iz Kragujevca ima maštovitiji enterijer i daleko ugodniji i prostraniji putnički prostor, u kome veoma udobno mogu da se smeste košarkaši i osobe raskošnijih dimenzija. Visoki krov čini atmosferu u automobilu znatno prijatnijom i manje klaustrofobičnom. Postoji “sto i jedna” ostava za sitnice u koje zaista nešto može i da stane, a ujedno su dobro raspoređene, dok je praktični prtljažnik od 400 litara ravnih stranica, i obaranjem zadnje klupe nudi dovoljno mesta za kabaste predmete. Ovo je pravi porodični automobil koji ne izgleda dosadno, a još ga je uzbudljivije voziti nego gledati. Nisam verovao da će projekat FAS zaživeti, ali on živi punim plućima i u ovom konkretnom slučaju, drago mi je što je tako.

Američki IIHS tvrdi da je FIAT 500L nebezbedan. Pogledajte i procenite sami! Dakle EURONCAP je i mene i vas doveo u zabludu! Da li će neko za to odgovarati?

 

FIAT 500L: Ponos Srbije

Motor je provereni, pouzdani 1.4-litarski Fire benzinac sa 16 ventila, dve bregaste osovine i 95 KS pri 5.500 obrtaja radilice. Postiže najveći obrtni moment od 127 Nm pri 4.500 obrtaja u minuti radilice. U kombinaciji sa šestostepenim ručnim menjačem prilično dugih hodova, novi Fiat 500L sa ovim motorom postiže najveću brzinu od 170 km/h, čak i sa zimskim pneumaticima, a do “stotke” ubrzava za 12,8 sekundi. Prosečna potrošnja goriva na testu iznela je 7,8 litara, iako je auto vožen i po snegu, a klima uređaj je radio bar svaki drugi dan tokom testa.

najboljiauto-fiat-500lFabrika deklariše prosečnu potrošnju od samo 6,2 l/100 km uz emisiju CO2 od 145 g/km. Moguće je trošiti tako malo, ali samo pod uslovom da ne žurite mnogo, odnosno, da vozite 90-100 km/h, naravno – u šestom stepenu prenosa. Iako na momente imate osećaj da je agregat letargičan, sa njim možete ostvariti zaista dobre prosečne putne brzine, ali on ipak nema rezerve snage za kritične situacije. Bolji i elastičniji je turbo dizel common-rail MultiJet od 85 KS, dok se pomalo bučni dvoclindraš Twin-Air u Srbiji uopšte i ne nudi (otud ocena od samo 4 za paletu motora na domaćem tržištu). Benzinac nije elastičan, ali vam omogućava da bez problema održavate putnu brzinu od oko 150 km/h, mada, ako vozite brže od toga, buka od vetra postaje primetna, jer je 500L prilično visok automobil.

Nezavisno evropsko udruženje Euro NCAP objavilo je listu najbezbednijih automobila u 2012 na osnovu sigurnosnih kreš testova sprovedenih na 36 novih modela. Automobili su razvrstani u sedam kategorija, a FIAT 500L proglašen je, uz Ford B-Max, za najbezbedniji u segmentu malih MPV vozila. Fiat 500 L je osvojio maksimalnih pet zvezdica u kategoriji bezbednosti odraslih putnika i postigao 94 od 100 procenata! Ali problem je što ovaj auto nije bezbedan, jer američki IIHS kreš test to potvrđuje! Dakle EuroNCAP ne daje validne ocene. Ili korupcija vlada i u ovoj evropskoj agenciji, što je velika sramota!

Očigledno da se radi o velikoj prevari kupaca u Evropi, pa i Srbiji! Jer američki IIHS tvrdi da je 500L veoma nebezbedan, i za to ima dokaze:

https://www.iihs.org/ratings/vehicle/fiat/500l/2014

 

 

Navodno, za zaštitu dece osvojio je 89%, što je odličan rezultat. Fiat je dovoljno “brižan” i prema pešacima, jer je u toj kategoriji dobio čak 65%, a za dodatnu bezbednosnu opremu (Safety Assist) 71%. Konkurencija nudi: C3 Picasso – 4 zvezdice (81%, 78%, 43%, 40 %), Ford B-Max – 5 zvezdica (92%, 84%, 67%, 71%), Opel Meriva – 5 zvezdica (89%, 77%, 55%, 86%), Škoda Yeti – 5 zvezdica (92%, 78%, 46%, 71%). Roomster nije testiran po novoj nomenklaturi, a na kreš testu 2006. je, po blažim kriterijumima, osvojio 5 zvezdica.

500L-branka-todorovicFiat 500L ima najbolju pasivnu bezbednost u klasi i najčvršću karoseriju po EuroNCAP-u, po američkom IIHS-u je nebezbedan auto! Aktivna bezbednost je bolja kod Merive, dakle – elektronska kontrola stabilnosti može biti i bolja, i sad je na potezu Fiat. Opel nudi i bolju stabilnost, i bolji kvalitet. Kočnice su vrlo dobre: zaustavni put pri 100 km/h je 36 metara. Pedala kočnice se jako precizno i mekano dozira i brzo reaguje na dodir stopala (što će vlasnike Alfi radovati), a ABS je odlično podešen, ne aktivira se prerano. Ovaj automobil sam testirao po snegu, ledu, poledici, kiši, ali i putevima pokrivenim velikom količinom rizle. Međutim, ovaj domaći “italijan” toliko dobro koči da sam morao stalno iznova da se privikavam na novi Clio IV 1.5 DCI, koji sam imao na testu iste nedelje kada i Fiat (inače je Clio IV proglašen za najbezbedniji auto u B segmentu).

palac-goreAvangardan, elegantan dizajn. Prostran, veoma udoban automobil. Dobro podešeno, mekano oslanjanje koje dobro upija neravnine sa puta. Čak i bazni paket opreme ima serijski ugrađen ESP i 6 vazdušnih jastuka. Izuzetno dobra zvučna izolacija – pri brzini od 130 km/h do putnika dopire samo 67 dB buke. Udobna sedišta, dobro raspoređene komande ugodne za rukovanje. Obruč upravljača savršeno leži u rukama, kao i ručica menjača. Upravljanje je odlično podešeno za gradsku vožnju i krstarenje autoputem. Dobro oblikovana ručica parkirne kočnice (dizajn je preuzet od Renaulta), koja iziskuje jako malo sile – žene će je obožavati, kao i veoma jaku servo asistenciju na volanu. Dovoljno stabilan i neutralan u krivinama. Umereno se naginje u oštrim krivinama, iako ne nudi sportski hendling. Odlični farovi – snop je dugačak i širok, iako nisu ksenoni. Jako bogata serijska oprema u srednjem paketu Pop Star. Maštovito osmišljen enterijer, sa mnogo praktičnih ostava za sitnice. Fiat 500L nudi prefinjenu, opuštenu vožnju – imate utisak da vozite Lanciju, a ne Fiat. Odličan audio sistem je konstruisan uz pomoć Dr. Drea, čuvenog hip-hopera, sa sve “beatsaudio” opcijama. Centralni ekran dijagonale 5 inča, osetljiv na dodir, jednostavan za korišćenje. Besprekorni Start & Stop u gradskim uslovima vožnje snižava potrošnju za više od pola litre goriva, a osim toga, ovo je veoma ekološki.

mane-palac-dole

Nebezbedan auto! IIHS tako tvrdi! Nedovoljno elastičan motor 1.4 16V (u petoj brzini od 80 km/h do 120 km/h potroši 21 sekundu), dugački hodovi ručice menjača, prosečne performanse, slaba međuubrzanja, skromna maksimalna brzina od 170 km/h. Osnovni paket opreme nema klima uređaj. Slab izbor agregata – samo dva u ponudi za Srbiju (zato je izbor varijacija boja čak 333 – tipično italjanski). Finalna obrada bi mogla, i morala biti bolja. Prosečna autonomija – zapremina rezervoara je tek 50 litara, što je dovoljno za verziju 1.3 MultiJet koja prosečno troši samo 5,5 litara, ali ne i za benzinsku verziju na testu. Ubacivanje ručice menjača u položaj za rikverc nedovoljno precizno. Kada se obori zadnja klupa 500L nudi dovoljnih 1.310 litara zapremine u gepeku – konkurencija nudi u proseku 200 litara više. Izraženi šum vetra pri brzinama većim od 150 km/h. U krivinama sedišta nimalo ne drže telo. U ponudi ne postoji snažniji dizel od 85 KS. Garancija je samo dve godine. Meni se na dva testirana primerka, dva puta pokvarila centralna brava! Jednom nisu mogla da se otvore prednja desna vrata, a jednom mi je ostao zablokiran gepek! Velika muka je što mu se iz rezervoara vadi gorivo bez problema, jer kad je auto zaključan, poklopac goriva je otključan! 

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

 

Da li možete da pojasnite kako tražite polovne automobile?

 

 

Gde je u odnosu na konkurenciju?

Najnoviji model u ovoj klasi, Ford-B Max, kao i Opel Meriva, sa sličnom opremom koštaju više od Fiata 500L. Citroën C3 Picasso, koji je već tri godine na tržištu, nudi mnogo niži nivo bezbednosti, ali i komfora. Na zadnjem sedištu Citroëna, osobe više od 185 cm nemaju dovoljno mesta. Fiat 500L je mnogo prostraniji od kompletne konkurencije. Dobro poznati Škodini modeli Roomster i Yeti (500L će vrlo brzo dobiti i verziju 4×4, pa će mu Yeti biti konkurent broj jedan) imaju znatno tvrđe oslanjanje, osetno više buke u putničkom prostoru i slabije kočnice. Dok Fiatu treba 36 metara do zaustavljanja, Škodi Yeti je potrebno 37 m, dok Ford B-Max i Meriva potroše dva metra više od italijanskog automobila, a Roomster čak i tri metra (najgori je Citroën sa 40 m zaustavnog puta).

Roomster nije baš tih pri brzini od 130 km/h, jer do putnika prosleđuje buku od 73 dB, kao i Yeti, a Opel, Citroën i Ford su tiši sa 70–72 dB, u zavisnosti od izbora motora,. U odnosu na sve njih, u Fiatu je tiho kao u “pozorištu” sa samo 67 dB, što je rezultat dostojan Mercedesu. Kako sam već pisao, 1 dB daje subjektivan osećaj razlike u buci od 10%. To znači, da je 500L tiši od Opela ili Forda za bar 30%, a taj osećaj tišine mogu potvrditi. U to se možete uveriti i sami ako odvojite malo vremena i prošetate do najbližeg Fiatovog dilera, probna vožnja se ne naplaćuje.

Nosivost kod Citroëna je jako mala – samo 423 kg. Roomster može da podnese tek 444 kg, a B –Max 480 kg. Nosivost FIata je 503 kg, što je odlično, ali Meriva je ovde ipak najbolja sa 535 kg. Kada se obori zadnja klupa, Roomster i Citroën C3 nude čak 1.555 i 1.506 litara (Fiat tek 1.310 l), Ford B-Max je sa 1.430 litara u sredini, a Meriva sa 1.500 litara korisnog prostora na vrhu klase.

Ford i Opel imaju preciznije direktnije servo upravljače – u krivinama neutralnije leže od konkurencije i šalju vozaču dovoljno povratnih informacija o tome šta se dešava pod točkovima. Osećaju se dobri geni kod Forda B-Max, jer ovaj auto koristi dinamičnu Fijestinu platformu.

DSCN0368

Fiatova platforma je nova, koristiće je u Torinu i za novi Punto, ali ona je, pre svega, podešena za udobnost. 500L više voli umerene vozače koji žele tihu, otmenu vožnju. Na aut putu je ipak najugodnije voziti Fiat, ne samo zbog najbolje zvučne izolacije i najsigurnijih kočnica (koje posebno dolaze do izražaja kada kočite pri velikim brzinama od 160-170 km/h, i koje se veoma precizno doziraju), već i zbog mirnoće oslanjanja, koje izuzetno dobro izoluje neravnine sa puta. Ima se utisak da je 500L konstruisan da se, pre svega, dopadne američkim kupcima, koji više od svega cene komfor.

DSCN0369U ovoj kategoriji, Škoda Roomster i Yeti su negde na zlatnoj sredini, dok je Citroën najdosadniji za vožnju na autoputu – nije ni brz, ni tih, ni preterano stabilan. Doduše, kupci monovolumena i nije kupuju ovakvu vrstu vozila da bi vozili na limitu, već imaju neke druge prioritete pri izboru, kao što su bezbednost, prostranost i komfor, ili pak lakoća vožnje u gradu, a upravo se Fiat 500L najbolje snalazi na tesnim ulicama – ne toliko zbog prečnika okretanja od 10,2 m, koji je u proseku klase, već zbog mekane markirne kočnice i vrlo laganog servo upravljača pri brzinama primerenim gradu. Pritom moram da naglasim da Fiatov servo upravljač nije odviše neprecizan – sasvim je prosečan i nudi više povratnih informacija od novog Clia IV, koji pokušava da se namete kupcima sa “sportskim genima”.

DSCN0371

Na zadnjem sedištu se sedi gotovo kraljevski. Udobno, otmetno i prefinjeno. Da li ste se vozili u FIAT-u 500L?

Ako nemački novinari mogu decenijama da proglašavaju VW Golf za najbolji auto u klasi (čak i onda kada to nije), odvažio bih se da napišem da je Fiat 500L najkonkurentniji monovolumen u ovom trenutku, posebno jer to pokazuju sva relevantna merenja. (tekst je pisan 2015.godine)

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

 

Dobra oprema

Testirana verzija je imala specifični paket opreme koji je namenjen novinarima, a kupcima se nude četiri paketa opreme: Pop, Pop Star, Easy i Lounge. Zanimljivo je da je cena za opreme Pop Star i Easy identična, odnosno 14.990€ za verziju 1.4 odnosno 16.900€ sa motorom 1.3 MultiJet.

DSCN0372

Osnovni paket opreme sadrži: ABS, ESP-ASR-MSR-Hill Holder, prednje i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, branike u boji vozila, električne podizače prednjih stakala, podešavanje vozačevog sedišta po visini, servo volan podesiv po visini i dubini, Start-Stop sistem (serijski za 1.3 MJTD i TwinAir), centralna brava sa daljinskim otključavanjem. Cena je za verziju 1.4 tačno 10.990€.

DSCN0384

Šta ona kaže: Fiat 500L je prilično udoban, prostran i praktičan. Dizajn i rešenja u enterijeru veoma su uspešno odrađeni, dok je kvalitet materijala vrlo dobar. Traži malo snažniji motor – na auto putu lepo ide, ali kod preticanja na usponima traži gas do poda i vredno šaltanje. Papučica kvačila je mekana, ali ručica menjača ne oduševljava – hodovi su predugački za moj ukus. Veoma dobro koči i u šestom stepenu prenosa je veoma tih. Ugrađeni su mu više nego pristojni zvučnici i intuitivan putni računar. Bio bi još bolji utisak da je finalna obrada bolja. Prija što su prednja sedišta visoko pozicionirana, a pozadi je visina sedišta još izraženija – neobično i zanimljivo. Ovaj auto ne umara na dužim putovanjima, – ogibljenje je udobno podešeno, a nivo buke je nizak za ovako visok automobil. Ručna kočnica ne traži mnogo snage, ali njen oblik je mogao biti i inteligentnije rešen. Iako 500L nema nimalo sportskih gena u sebi, privlači i previše pažnje. Ozbiljna mana mu je slabe bezbednost, američki kreš test je bio negativan za naš auto. Sve u svemu, ovo je jeftin i konkurentan Fiat. U Srbiji neće postići bolju prodaju dok u osnovni paket opreme ne ubace i klima uređaj.

Kome je namenjen ovaj automobil?

Ako ste Italijan ili Italijanka, ovaj automobil morate imati, jer ovo je najkvalitetniji Fiat ikada, iako se proizvodi u Srbiji. Srbi, nažalost, još uvek nisu naučili koje su sve prednosti monovolumena i malo je onih koji će poverovati da je Fiat 500L daleko prostraniji i udobniji od Fiata Bravo. Šteta, jer ovaj auto za dobar imidž Srbije vredi daleko više od svih naših izvikanih sportista. Bravo ima bolji završnu obradu, primetno je stabilniji, ali nudi manje mesta za putnike.

DSCN0354

Fiat 500L nije skup za jedan monovolumen: ima serijski Start & Stop sistem (sa motorima 1.3 MultJet i TwinAir), alu felne od 16 inča, automatski klima uređaj u dve zone, kvalitetan audio uređaj i šestostepeni manuelni menjač, a dobar stil dobijate gratis. Oni kojima dizajn nije nimalo bitan radije će birati Škode ili Astru Classic III – nije važno što oni nemaju sve uobičajeniji Start & Stop sistem, ni što Roomster i Yeti nude daleko niži nivo komfora od Fiata 500L. Proći će još mnogo godina pre nego kupci u Srbiji, ali i ostatku Evrope, počnu da cene Fiat u onoj meri u kojoj on to zaslužuje.

Kako god to vama zvučalo, Fiat 500L je trenutno najbolji model u klasi. Nedavno je Euro NCAP proglasio ovaj Fiat za najbezbedniji auto, ali je američki IIHS, naredne godine na tesu potvrdio da je 500L zapavo nebezbedan auto. Nemački ADAC nije radio kreš test ovog modela. Ako želite plišanu vožnju koju nudi Mercedes B klase, ali sa stilom, kupite 500L, jer će nemačkim dizajnerima trebati još nekoliko vekova da dostignu italijanske stiliste. Kada je o dizajnu reč, uvek se znalo da su Italijani broj jedan. Za sada, Fiat 500L je šampion kada su u pitanju bezbednost i dizajn, a ja bih ga nagradio i za komfor. Naravno, radije bih odabrao 1.3 MultiJet agregat, jer nudi bolja međuubrzanja (od 80 km/h do 120 km/h u petoj brzini za 12 s), ali, ako ste bili zadovoljni performansama Punta Classic, bićete prezadovoljni kako ide 500L 1.4 16V. Jer, sada je pravo vreme je da zamenite Punto ozbiljnim automobilom. Oni koji su navikli na snažnije motore, ili na dizelaše, biće razočarani performansama ovog modela. 

Nažalost, ovo je auto koji je najmanje poznat kupcima u Srbiji, jer ljudi ne mogu ni da pretpostave kakav se dobar miniven pravi u državi u kojoj se skoro ništa ne proizvodi kako treba. Na kraju, ne obazirite se na to šta voze domaći političari, njihov patriotizam je tanji od lista providnog papira. Ako je nemački ambasador mogao svojoj ženi da kupi 500L, možete i vi svojoj, a ako ga ona neće, kupite ga sebi.

aleksandar-todorovic

Banke vam ionako pod nos guraju kredite, tako da ne možete da se pravdate da nemate novca, niti da čekate da prođe kriza, jer za nas Srbe, ovo sada nije kriza, ovo je “raj” imamo gorivo na pumpama, možemo da putujemo, ne padaju nam bombe na glavu, i ne regrutuje nas vojska kako bi ubijali naše komšije. Dakle vreme je da malo živite život, i da sebi kupite ono što zaslužujete, jer je život užasno kratak da odlažete nešto što možete imati danas.

Cena: od 10.990€

DIMENZIJE

Dužina: 4.150, širina: 1.770, visina: 1.670 mm
Međuosovinski razmak: 2.650 mm
Prtljažnik: 400 l
Težina: od 1.260 kg

MOTOR
Zapremina: 1.368 ccm
Snaga: 95 KS pri 5.500 o./min
Obrtni momenat: 137 Nm pri 4.200 o./min.

PERFORMANSE

Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 12,8 s
Maksimalna brzina: 170 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 7,0 litara
Potrošnja na testu: 7,8 litara
Euro NCAP kreš test: 5 zvezdica

Testoviautomobila-RS-LOGO

TESTIRALI SMO: Renault Clio IV 1.5 DCI

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

TESTIRALI SMO: Opel Adam 1.4

TESTIRALI SMO: Renault Twingo Sce 70

 

Aleksandar-Todorovic-testoviautomobila-rsTESTIRALI SMO: Škoda Octavia A7 1.4 TSI

TESTIRALI SMO: Nissan Juke 1.2 DIG-T

TESTIRALI SMO: Great Wall H6 2.0 TCI

TESTIRALI SMO: Renault Captur 5 dCi Stop & Start

 

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

Poštovani gospodine Todoroviću,

Pre dve nedelje sam kupio Peugeot 308 koji ste mi našli.  Kupovina automobila preko vas je za mene jedno novo i drugačije iskustvo. Čitao sam vas godinama, i kada sam konačno skupio dovoljno novca, definitivno sam rešio da mi vi preporučite i nađete odgovarajući automobil. Muka mi je raznoranih prevaranata, i ne želim da kupim sumnjiv auto. Imao sam prilike konačno da doživim i vidim kako taj proces funkcioniše i hteo sam da sa Vama i čitaocima podelim to iskustvo, jer verujem da se mnogi potencijalni kupci lome da li da vas angažuju ili ne, sumnjičavi su prema internetu, i vole da biraju boju, opremu, i imaju hronični nedostatak poverenja. Svima predlažem da odvoje par meseci, pa i godinu dana, da zaprate objave urednika Todorovića na njegovim facebook stranicama Testovi Automobila Srbija i Najbolji Auto, i da se uvere na koji način piše, deli savete, komunicira sa čitaocima. To je čovek kome je cilj da se prevarantima stane na rep, i novinar koji je meni, ali i mojim prijateljima svojim tekstovima razjasnio mnogo toga. Usluga košta, ali meni je Todorović uštedeo mnogo vremena, natezanja sa prodavcima, majstorima. Posle pet dana nestrpljivog iščekivanja, dobio sam slike, sve specifikacije najboljeg automobila koji je našao za mene. Dobio sam auto u boji koja mi nije omiljena, ali evo vozim taj auto par nedelja, sve funkcioniše besprekorno, ja sam prosto prezadovoljan!
Zašto sam nekom drugom prepustio odabir auta, a ne samom sebi?
 
Kao i svaki prosečan Srbin, volim lep izgled auta, komfor… Još i ako on podiže društveni status, apsolutno onda znam šta bih birao. Ali pošto sam svoj prvi auto imao Renault, odlučio sam se da se još malo zadržim na ovo, brendu jer mi pruža udobnost a i imali su dobre benzince. Barem sam ja dobrog našao. Samo što taj auto sada ima 20 godina. Moj prvi odabir je bio Renault Megane 1.6 benzinac, godišta negde oko 2010, jer mlađi nisam mogao da nađem. Korona i ratovi su poremetili sve, tako da je odabir auta sada mnogo teži nego što je bio.
Nisam uspeo da nađem model koji mi odgovara jer to što sam tražio, brzo se prodalo. Kad sam krenuo da tražim alternativu, vidim da ta podela na benzinac/dizelaš nije uopšte više tako jednostavna. Ovi novi turbo-benzinci su jednako složeni i ništa jeftiniji za popravku od dizelaša. Vozio sam benzinca sa mišlju da su popravke jeftinije a sada pojma nemam šta je jeftinije.
E onda kad ne može kako ja hoću, sad ću iz inata da uzmem za te pare nekog matorog BMW-a ili Audija i obavezno limuzinu sa puno opreme i sebi oči povadim posle šta sam uradio. Naravno postoji velika verovatnoća da je taj auto dušu ispustio i da od tog auta više nikad ne bih napravio POUZDAN AUTO.
U stvari to me je nateralo da razmišljam. Šta ako sad uložim sav ovaj novac u tako neki auto i on se ispostavi kao kompletan promašaj? Pokvari se dok sam ja vlasnik, i sad ne mogu ni da ga prodam za te pare a još i treba da ga popravim. A ja podigao keš kredit. I sad ostajem sa kršem od auta koji jedva mogu da prodam a za pare koje mi ostanu od prodaje mogu samo skuter da kupim. A rata kredita ide još 6 godina.
 6 GODINA KREDITNOG ROPSTVA da bih ja uživao jedva mesec dana u svom superiornom statusu neke kao face u gradu. Neće ovo ići. Ja ne mogu da se odrekem pogodnosti auta. Da stižem od tačke A do tačke B kad god želim i da ne mislim da li ću stići. Ja moram da stignem tamo gde želim. To je potreba i život 21. veka. Kakav god da je auto. Ma i da je najružniji, ipak meni treba da on ide, da se vozi…
Moj izbor je definitivno Aleksandar Todorović

Čovek radi već dugo vremena. Ima bezbroj tekstova na internetu. Ja sam lično za njega čuo pre 7-8 godina. I još tad sam sebi rekao da bih ga mogao angažovati kad skupim para za neki ozbiljniji auto. Evo sad prilike. Ne znam šta više mogu da izgubim. Čovek kaže pouzdanost i bezbednost na prvom mestu! Apsolutno se slažem.

Ono što sve kupce zanima je taj prvi kontakt. Što sad ja njemu da platim a ne znam ni šta ću dobiti? Pa isto je i kad odeš kod doktora prvi put. Danas više ni ne znaš da li je to možda mesar sa one strane koji je samo kupio diplomu. Mislim neko poverenje mora da postoji. Ili imate poverenje ili ga nemate.

Znači ako je neko napisao stotine tekstova o automobilima a ja nijedan u životu, ja ne znam zašto bih ja bio bolji u odabiru auta od čoveka koji se bavi ovim u kontinuitetu? Znači ja sam odlučio da ipak verujem više gospodinu Todoroviću nego sebi. Zato sam uplatio 6000 dinara jer čovek ne zna jesam li ja ozbiljan ili nisam. Njemu pišu desetine ljudi dnevno. On čovek živi od toga. A 50 evra naspram uloženih 7000 evra nije ništa. U prvom mejlu sam gledao da budem što kraći i konkretniji. Vozio sam to i to, želeo bih to i to. Imam budžet toliko. Auto mi treba jer za to i to jer prelazim toliko i toliko godišnje.

Mislim da gospodin Aleksandar Todorović iz tih informacija izvuče jako dobro vaše potrebe i stil života. Mislim da je sjajan u proceni toga šta Vama treba. Samo treba rešiti to sa samim sobom. Ili hoću da mi neko drugi traži auto ili neću. Ne razumem odluku da mu platim 6.000 din ili čak 18.000 dinara a da nisam spreman da prihvatim činjenicu da je taj moj auto iz snova, ta prelepa školjka iz spolja zapravo jedna kršina iznutra koja će me zakopati za dugi niz godina… Znači trenutak kada mi se saopšti ta ružna istina, ja odustajem i odlazim nezadovoljan a samim tim i gospodin Todorović ostaje nezadovoljan jer Vam nije pomogao a niste ni Vi sami sebi pomogli. I potpuno mi je jasno zašto u svim njegovim tekstovima stoji ili imate poverenje i dajte mi odrešene ruke da Vam nađem auto ili nemate poverenje i bolje ne ulazite u ceo ovaj proces jer se neće završiti nikako dobro.

Ja sam popodne uplatio iznos koji se vezuje za moje pitanje i dobio odgovor veoma brzo. Gospodin Todorović je prihvatio da mi pomogne u pronalaženju auta i rekao svoje uslove.

PRVI PAKET: Imam opciju da dobijem savete i da sam tražim auto.

DRUGI PAKET: Imam opciju da njemu prepustim da mi nađe auto. A to znači da ću dobiti u izboru bar tri automobila koja su na tržištu dostupna i ispunjavaju kriterijum pouzdanosti i bezbednosti koji gospodin Todorović drži kao osnovni.

TREĆI PAKET: Imam opciju da doplatim taj drugi paket i da tražim isključivo model koji ja želim. Ova treća opcija za koju se odluči oko 70% ljudi mi je apsurd. To Vam je kao da ja platim čoveku da mi dojavi rezultate utakmice. Na primer platiću čoveku dojavu za utakmicu Francuska – Argentina. Ali kad mi on bude rekao da će Argentina pobediti i da uplatim komotno pare na pobedu Argentine, ja kažem ne. Neću tako. To se meni ne sviđa. Ja volim kad Francuzi pobede. Ja hoću da Vam platim da Vi meni kažete da će Francuska pobediti (iako se to na primer verovatno neće desiti). Znači Vi hoćete da platite stručnjaka da Vam nađe dobar auto koji ste Vi odabrali da ne bude nikad dobar. Eto… Nemam šta da kažem dalje…

Ja sam u sebi prelomio i u roku od tri sata od prve uplate od 6.000 dinara, ja sam gospodinu Todoroviću uplatio ceo iznos koliko košta DRUGI PAKET usluge. Odmah sam odlučio da idem sada do kraja sa ovim. Siguran sam da će mi pronaći auto koji je dobar. Ako je baš toliko ružan, voziću ga kratko pa ću ga prodati. Barem je dovoljno ispravan da se može prodati. Bio sam siguran da ću dobiti poprilično ispravan auto, a za ostatak jednostavno moram verovati čoveku koga sam sam birao. Ja sam njega birao. Znači niko meni nije iznudio pare. Ako sam ja birao onda ću ovo sprovesti do kraja. Znači želim uži izbor najboljih polovnih automobila u Srbiji koji zadovoljavaju neke osnovne kriterijume pouzdanosti u budžetu koji imam. Moja jedina želja je bila komfor. Eto. Ako već ne mogu da biram koji je to model auta, želim da ima komfor, udobnost na kakvu sam navikao.

Peugeot 308
 

Kao što gospodin Todorović kaže, kod Golfa se plaća ime. Golf 6 je bio nekako moj prvi izbor. I bilo ga je u ponudi ali mi ne pruža svaki Golf tu udobnost i komfor koji sam tražio. Nemaju svi naslon za ruku koji sam ja tražio.  Plus na to sve je skuplji samo zato što je popularniji. A i udobnost francuza je već dugo poznata. Definitivno je preporuka da idemo na francuza. Pežo 308 nisam nikada imao prilike da vozim. Čak nikada nisam vozio ni jedan Pežo osim nekog službenog pikapa na kratko vreme. Ali nikada nisam vozio neki porodični auto marke Pežo. I logično je da ga možda i ne bih birao čak ni među prva tri auta. Opet bih odlutao na stariji raskošniji auto nego na njega. I pogrešio bih.

Upravo sam prešao oko 400 kilometara sa ovim Pežoom 308. Svidela mi se ta utegnuta unutrašnjost. To je sve čvrsto. Ona plastika ne škripi nigde. Sve je uklopljeno kako treba. Jako lep materijal unutrašnosti. Udobna sedišta. Jako pregledan auto. Imam čak i panorama staklo. Odlična je vidljivost iz auta. To mi se jako sviđa. Gospodin Todorović me je pitao za kvačilo, da li je meko. Sedeo sam na parkingu a auto još uvek nije bio skroz ugrejan. Mislio sam da je tvrđe od mog Renoa, međutim pogrešio sam. Izuzetno meko kvačilo. Samo je trebalo malo da se krene u vožnju sa autom i sve je nekako postalo meko i udobno. Nivo izolacije je sjajan. Ja sam često na otvorenom putu imao prilike da čujem udarce guma preko rupa i neravnina. Sad kod 308-ice ne čujem ni da li sam pokupio neku rupu. Zaista dobra izolacija. Među najboljima koje sam imao prilike da vidim, to jest čujem. Jedan opšti utisak je da me je osvojio. Brzo sam se jako navikao na njega. Oprema u autu je sjajna. Dobio sam model sa možda 90% opreme koju taj model pruža. Dobio sam i parking senzore koji mi nisu bili prioritet. A naravno da sam ih želeo. Bio sam spreman da se odreknem tempomata ali sam i to dobio. Jako mi se sviđa retrovizor koji ima antirefleksiju. Jednostavno auto me je kupio komforom i udobnošću.

Definitivno dobar izbor. Izbor kakav ja sam ne bih napravio, a ipak sam se odlučio na njega. A i logično da ne bih, kad ga nikada pre toga nisam vozio. Zato nekad treba slušati savete iskusnijih.

Za kraj

Ovaj način poslovanja gde ja moram da verujem čoveku koga nisam nikada upoznao uživo, i da on posle veruje meni da ću se ja pojaviti kada on kapariše auto koji sam ja pristao da kupim, ne može opstati bez poverenja. I ja se nekad čudim kako je gospodin Todorović uspeo sve ove godine da posluje sa našim mentalitetom ljudi.

Kada sam prvi put uplatio ceo iznos pomislio sam: „Da li to znači da ću sad dobiti šleper sa prikolicom?“ Pošto tražimo najbolji auto, a ono se pojavio izuzetno pouzdan kombi hladnjača i jako pouzdan šleper sa prikolicom. Malo se šalim ali tako čovek danas razmišlja. Naravno da se ne traže vozila koja nisu u segmentu koji tražite. Mislim da je gospodin Todorović jako dobro razumeo moje zahteve. Tražio sam hečbek ili limuzinu. Nisam hteo karavan, niti šleper sa prikolicom i on mi to nikada nije ni nudio. Jednostavno je kroz moje poruke shvatio moj posao, moje potrebe, moje kretanje autom, porodični status koji je jako važan.  Važno je da li imate porodicu ili je planirate. Ta porodica mora biti bezbedna a auto pouzdan što je više moguće.

 

Znači ja sam bio najviše za varijantu hečbeka i to sam odmah i dobio. Sve varijante su bile u tom segmentu. Svaki dinar je bio isplaniran. Znači do te mere smo dobro isplanirali kupovinu da sam potrošio tačno koliko sam planirao, računajući put do Beograda, mali i veliki servis i cenu vozila.

U roku od tri dana sam imao auto za kupovinu. Dalje ne moram da Vam pričam. Sve sam već rekao. Samo mogu da se zahvalim gospodinu Todoroviću na odabiru auta. Mislim da sam ovim odabirom sačuvao novac. Svakako da će polovan auto uvek tražiti neko ulaganje ali sam rizik smanjio na minimum.

Na kraju je zaključak da me je cena ove usluge koštala oko 7% od vrednosti auta, što u poslovnom svetu uopšte nije velik procenat. Da Vi dobijete uslugu konsultacije i na kraju realizacije za manje od 10% cene je po mom mišljenju sasvim korektno, čak i povoljno. Pogledajte samo usluge agencija koje kupuju i prodaju stanove ili sajtovi na internetu preko kojih se vrši prodaja usluga. Sve te ptovizije idu u tim granicama a negde čak i mnogo skluplje. Znam ljude koji su kupovali automobile u vrednosti od 6.000 evra i već prvog meseca imali havarije od 2.000 evra. To je čak 30% štete. Bačene pare, stres… Možda sam ja lud što sam dao pare da bi mi drugi odredio šta ću voziti, ali ja sam svoju misliju ispunio. Ja se pred same praznike vozim bez puno brige od tačke A do tačke B. Dostupan sam svima i mogu da stignem gde god želim a to je ono što sam tražio i to sam i dobio. Znači moja preporuka je stavite sve na papir i recite sebi koji su zaista Vaši kriterijumi i šta Vi zaista želite od tog auta. Da li želite auto u garaži i da ga provozate samo po selu i da koke padaju na kolena ili želite auto da ide i ide i ide dokle god Vam ne dosadi a on ide ide i ide…? Veliki imali servis je odradio Todorovićev mehaničar Vukašin, i sada sam bezbrižan. Nije mi bilo isplativo da jurim nekog majstora, ionako u majstore koje znam nemam dovoljno poverenja, a ovlašćeni servis Peugeota nije za moj džep. 

Hvala gospodine Todoroviću na uspešnoj saradnji i daj Bože još budućih saradnji. Srećni praznici i želim Vam pre svega bezbedno putovanje a na kraju i fantastičnu udobnost.

Srdačan pozdrav

Bojan Tokić

 

 

Najbolje polovne automobile tražim za vas

Uštedite novac, izbegnite loše automobile, iskorististite besplatne preporuke modela ako me angažujete! Kupovina automobila je druga najveća investicija nakon kupovine nekretnine. Šansa da kupite polovan auto sa skrivenim manama, koje će vas kasnije, a vrlo brzo koštatiti više od samog automobila je izvesna. Zašto da rizikujete? Zašto da sami donosite odluku? Da li je mudro da kupujete auto na “oko”? Svesni ste da vaš prijatelj koji vam pomaže oko izbora, kupovine automobila ima znanja koliko i vi? Da li je to dovoljno da uložiti sav svoj novac u neproveren polovni auto? Da li ste svesni da originalna kilometraža nikako ne garantuje da je motor dobar? Preko 20 godina postoji rubrika Pitajte Aleksandra Todorovića, i jednako toliko dugo proveravam automobile na placevima širom Beograda. Obezbeđen vam je servis kod mojih majstora i besplatni pregledi na 4 meseca u prvih godinu dana. Besplatnu pomoć imate oko prodaje automobila koji vam nađem. Trudnice, porodice sa malom decom imaju posebnu prednost! 

Piše: Urednik Aleksandar Todorović

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Pitajte Aleksandra Todorovića

Tražim najbolji polovnjak za vas!

RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović

 

Uvozi se svašta, ali zato sam ja tu, da vam proverim, i pronađem za vas najbolji primerak. Izbegavam da tražim automobile starije od 10 godina, jer to su islužena vozila, sa mnogo kilometara i potencijalnih skupljih i jeftinijih problema koji vam kidaju živce, i tope novčanik. Ali redovnim čitaocima, starim klijentima, onima koji su dobili bebu, ili imaju malu decu, izlazim u susret, i tražim automobile koji su stariji od 10 godina. Zašto sam odredio ovo ograničenje? Nije mala stvar tražiti i proverati polovnjake dve decenije! Mnogo je to vremena i mnogo polovnjaka. Pre korone, prosečna cena automobila koju sam tražio bila je 7.500 evra. Sada je tu negde oko 4.000 evra, toliko nam se srozao standard. Nikada se nije desilo za tih 20 godina da imam problem sa kolima koja su stara 4, 5 godina.

Ni jedan jedini kvar, ni jedna jedina greška. Nemojte misliti da je lako naći dobar auto star 5 godina, jer i na njima ima brdo mana, ozbiljnih kvarova, ili kvarova u najavi. Ali sa svojim znanjem, iskustvom, i uz pomoć dobrih mehničara, sa kolima koja su stara 7,8,9 godina, bude po neki sitniji kvar, vrlo retko kvar koji traži dublje zavlačenje u džep.

U svim tim situacijama, naravno da su vam na raspolaganju moji majstori, koji vas prime preko reda, i koji vam poprave samo to što se pokvarilo (majstori u Srbiji imaju neobičan način da zarađuju tako što vam zamene i ispravne delove) i za minimalnu cenu. To je ono što sigurno mogu da vam obezbedim. Neki moji klijenti se jave i sa najmanjim kvarom, i to rešimo brzo, kvalitetno i za malo nova. Neki drugi kupci, ljutiti što im se dogodio kvar od 100 evra posle godinu dana, biraju drugog, svog majstora, koji im popravku istog naplate 1 000 evra, ali to već nije moj problem. To je problem svakog od vas, koji misli da moji majstori nisu pošteni kvalitetni, i koji misle da auto star 10 godina ne sme da ima ni jedan kvar u godini dana! Imam i one koje smatraju da procureli amortizer, ležaj točka ne spada u redovno održavanje, i da je normalno da se to menja na tako starim kolima.

Ako rešite da me angažujete uplaćujete 6.000 dinara za pismeni odgovor (ako želite i usmeni odgovor cena je 18 000 dinara). Potom vam mejlom pošaljem konkretnu ponudu za traženje konkretnih modela – koje vi želite – i modela koje ja preporučujem. Cena je od 250 evra za kola koja su 3.000 evra, pa do 600 evra za automobile od 10.000 ili 14.000 evra. Honorar naplaćujem unapred, jer moram da kaparišem najbolji auto koji nađem za vas sa 400, 500 evra. 

Dragi moji čitaocinavršava se uskoro 21 godina kako nudim uslugu traženja polovnog automobila za vas! Dok sam pisao i uređivao list i sajt Mojauto, radio sam i deo vezan sa marketing, pa sam još u većoj meri sarađivao sa vlasnicima placeva. Nije mi bilo drago da vidim kako vraćaju kilometražu, kako maskiraju ozbiljne mane motora, automobila. Mehaničari su mi uvek maksimalno pomagali, ali oni nikako nisu svemogući. Ali tužno je što auto placevi mnogo manje varaju ljude, nego što to čine ostali kada prodaju svoj lični auto. Srbin je u stanju da vrati 400 000 km, da napuni auto aditivima, zameni ono najnužnije (naravno sa falš kineskim delovima), i da takav auto prodaje kao kola bez ulaganja! Na auto placevima za isti novac, u proseku (dakle navodim u proseku – jer svaki auto je za sebe) dobijate više, bar dobijate auto koji ima DPF (ozbiljni placevi odavno ne skidaju DPF i katalizator – ali UVEK PROVERAVAJTE!) i u koji su ugrađivani kvalitetni zamenski delovi.

 

Nije lako pronaći dobar, ili bar solidan polovni auto. Očekivanje većine vas su apsolutno nerealna. Prvi korak koji vam može pomoći je ako krenete od cene novog automobila, koji kupujete kao polovan. Ako je cena novog vozila bila 35 000 evra, a vi kupujete takav star 10 i više godina i auto koji sada košta 3.500 evra, dakle on je 10% vrednosti novog automobila, što treba da vam bude znak, da je auto pohaban 90%. Dakle vrlo je blizu otpadu, ili možemu da kažemo vrlo brlizu je generalnom remontu svih mogućih delova, odnosno takav  auto nije rentabilan za eksploataciju, ulaganje. Itekako veliki problem imam sa kupcima koji su fiksirali u svojim željama jedan model, i tačka. Često je to onaj auto koji je najnepouzdaniji u klasi, i model koji ima brdo fabričkih mana. Ja tražim takav auto, želim da klijentu izađem  u susret. Ali se uvek pitam, da li je trebalo da pokušam sve da ga ubedim da postoje bolji, mnogo bolji automobili za novac koji ima. Ovaj drugi pravac mog savetovanja se završava na tri načina. Prvi je 1) Trošio sam bespotrebno silno vreme jer kupac želi samo auto koji mu se dopada – bez obzira što znam da za taj novac neće kupiti dobar primerak  2) Kupac pristaje da mu nađem neki drugi model koji se njemu NE dopada – to za posledicu ima da kupi auto koji mu se ne sviđa, nije zadovoljan, nije oduševljen, kvar od 100 evra doživljava kao da je generelna 3) Kupacc pristaje da mu nađem neku drugi bolji auto za taj novac – Ali kad mu nađem auto, odustaje od kupovine, jer ipak shvata da žarko želi auto koji je insitirao da mu ja nađem. U najvećem broju slučajeva tražim auto koji kupac želi. Tako je bolje za moje klijente, bar tog dana kada kupuju automobil. Dugoročno gubimo svi, i kupac, i ja, ali i diler koju mu je prodao relativno loš auto. Ja nađem najbolji primerak modela, tu nema sumnje, i nema greške. Svaki auto koji ja nađem, može da ga proveri vaš majstor, i može da se prebaci šlepom u vaš servis!

Ali su RETKI iskusni mehaničari koji će vam reći kupi ovaj polovnjak ili nemojte ga kupiti! Jer je to veoma nezahvalan posao! Posao koji ja radim nije zahvalan, pun je rizika, problema. Ali nastavljam da ga radim, jer je 90% mojih kupaca zadovoljno kolima koje nađem, i meni je to veliki podstrek da nastavim da pomažem porodicama da dođu do solidnog automobila. Ako ste kreditno sposobni, uvek gledajte da kupite auto za više novca. Jer rata keš kredita je malo veća ako podignete 7000 evra umesto 5000 evra, ali je auto od 7 000 e često neuporedivo bolji od onog koji košta 5000 e, ako naravno govorimo o modelima koje ja preporučujem. Sigurno NE možete kupiti dobar Audi A6 za 7.000 evra, već možete kupiti krš, ali za 7.000 evra možete kupiti dobar Peugeot ili Ford na primer. Garanciju dobijate za automobile koji su stari 4, 5 ili 6 godina! Daje vam diler gde kupite auto. Jer diler bolje od mene zna koliko je dobar taj auto, diler zarađuje mnogo više od mene. I diler je lice koje vam prodaje auto, a ne ja. Za kola stara 10 i više godina, svaka garancija je nerealna. Neki dileri je daju, ali zahtevaju veliki servis u ovlašćenom servisu, zahtevaju da se svaki kvar tamo popravlja, i niz drugih nerealnih zahteva. A i kada ispunite te zahteve, diler ne želi da vam izađe u susret, iako je dao pismenu garanciju. Garanciju na dizne nemate ni kod novih automobila. Najgori su mi kupci službenih automobila. Celog života su vozili nova, i to službena kola. Sada im ja tražim kola za 4.000 evra, prilična stara,  sa puno km, koja nemaju ništa slično sa novim vozilima. Razmislite dobro, koliko mogu da vam pomognem, i da li vam znači da za to malo novca što imate dobijate preporuku, najbolji primerak za vaš novac i brižno održavanje. Nisam čarobanjak, i ne mogu da vam ponudim ono što vi želite, već ono što je realno, i iza čega mogu da stojim. Svaki auto možemo da prekontrolišemo 70%, maksimalno 80%. Ostalo je nagađanje.

 

 

 

Tražim najbolji polovnjak za vas!

Polovni automobili jesu mačka u džaku. Zato je potrebno da ih detaljno proverite pre kupovine! Ako vi to niste u stanju urednik Todorvić jeste. Ukoliko ste debili bebu, imate malu decu, vama ću izaći u susret i tražiti automobil koji je stariji od 10 godina (izbegavam da tražim i preporučim auto koji ima više od jedne decenije – jer je jako teško naći u dobrom stanju – a kupci su nerealni u svojim očekivanjima).

Nije smak sveta ako nemate novca za nov auto. Samo 3% stanovnika Srbije može da kupi nov auto, ali i njihova iskustva nisu sjajna, jer garancija za nov auto ne pokriva sve. Naročito se iznenade kupci kada shvate da recimo dizne nisu pod garancijom, pa čak ni kod Mercedesa. Oni koji godinama kupuju polovne automobile dobro znaju da nije lako pronaći dobar primerak. Ali najvažnije kod polovnjaka je:

  1. Da nije ukraden
  2. Da nije izvršitelj stavio šape na njega. Notari to NE proveravaju!
  3. Da nije bio u sudaru (havarisan)
  4. Da ima ispravnu elektroniku
  5. Da ima ispravan motor
  6. Da je trap besprekoran (Foto: Aleksandar Todorović)

 

Imam iskustvo od preko 20 godina, i dobro znam koji dileri uvoze havarisane automobile, automobile iz poplave, ali mi takvi uglavnom i NE dozvoljavaju da proverim njihove automobile. Automobile proveravam i vozim ja, Majstore angažujem jer ne želim da mi nešto promakne, Tri stručnjaka UVEK vide više nego jedan, a osim toga želim da podelim odgovornost sa nekim, ali bogami i sa dilerom. Ja nisam svemogući, naravno da proverim sve što mogu, ali nije moguće 100% proceniti stanje motora, to prosto nije realno, al objektivno, 80% jeste.

 

Nije nužno da poslušate moje preporuke oko izbora modela (Gubite vi – a ne Ja). Nije obavezno da odradite veliki servis kod mojih majstora – ali ako vam pukne zupčasti kaiš i napravite havariju na motoru od 3 000 evra naravno da ste odgovorni vi a ne ja, jer niste hteli da uradite ono što je nužno. Isto ako vaš majstor radi veliki servis on je odgovoran a ne ja, niti moji majstori koji su preporučili da kupite konkretni auto. Dakle izlazim u susret svim vašim zahtevima. Cene velikog i malog servisa kod mojih majstora je prosečna cena tih servisa u Beogradu. U Leskovcu ili Kruševcu su cene nešto niže, ali su i troškovi života niži. Dobijete tačnu cenu svakog ugrađenog rezervnog dela.

Stigla je beba – Treba vam provereni auto?

Prošlo je vreme kada ste sami mogli da kupite polovni automobil. Danas su automobili sa mnogo više mana, kvarovi su nemerljivo skuplji, elektronika neuporedivo komplikovanija, a prodavci dovitljiviji nego ikada pre i spremni da sakriju sve te mane, čija će vas popravka koštati na hiljade evra. Šta je alternativa? Zar nije mudrije da angažujete nekog ko će umesto vas da proveri 20, 30 automobila, nađe auto bez mana, odradi vam veliki i mali servis, zameni gume po potrebi i i diskove, registruje auto umesto vas i doveze vam auto ispred kuće ili stana ako živite u Beogradu, a ako ne, da vam obezbedi probne tablice?

Ako imate malu decu, ili ste tek dobili decu, nemojte se igrati i nemojte ih voziti u neproverenim automobllima! Nemojte verovati dilerima koji ističu NOVO, NOVO a zapravo prodaju auto koji ima realnih 800 000 km. 

 

PREPORUKE MODELA DAJEM BESPLATNO ONIMA KOJI ME ANGAŽUJU (PODRAZUMEVA SE DA STE UPLATILI NOVAC ZA TRAŽENJE AUTOMOBILA). Ako sami kupujete auto, a želite moje preporuke, onda mi uplatite 18 000 dinara i dobićete na e mail, spisak najboljih modela shodno vašim afinitetima. Ako vam ja tražim auto, moje preporuke su GRATIS! Odgovori – poređenje modela su za sve 6.000 dinara. 

 

 

Volvo

3 komentara

  1. Matija

    Pitanje..? Kupio sam Fiat 500l Pop Star 1.4 benzin.Isterao sam ga iz salona 20.06.2016…po svim specifikacijama on mora da ima prednje i zadnje disk kocnice.To nije i kod mene.Napred disk nazad doboš.Dali da prijavljujem reklamciju…

  2. Borko

    Voleo bih da kada je rec o potrosnji istaknete brzine kretanja pri kojima su zabelezene vrednosti potrosnje litara na 100 kilometara. Na primer, potrosnja od 7.8l/100km je pri brzini kretanja od 120km/h na ravnom terenu bez putnika…itd. Mislim da je to vec osnovna stvar u 21. Veku da kupci znaju, jet slozicete se da sama informacija l/100km zaista nista ne znaci jer je nepotpuna i relativna. Sto vise informacija date na tu temu(stepen prenosa, teren, brzina kretanja, itd.) znacemo koliko se automobil uklapa u sopstvene stilove voznje i potrosnje, koja je jedan od kljucnih faktora kupovine, barem u Srbiji. Hvala i veliki pozdrav, Borko

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.