TESTIRALI SMO: Honda Civic 1.0 VTEC TURBO

Ljubav iz Japana

Hondin najprodavaniji model svih vremena, Civic, nedavno je doživeo svoju veoma uspešnu, jedanaestu po redu “reinkaranciju”. U novi Civic sam se zaljubio kao u svoju ženu, na prvi pogled. Zbog toga, morate mi oprostiti, ako ne budem dovoljno objektivan, ali nemojte sumnjati ni u svoj sud nakon vožnje ovog automobila, jer je ovaj Civic prosto ljubav na čeiri točka. Savršenstvo! Auto godine po izbori redakcije Najboljiauto.com i Testoviautomobila.rs.

Konačno je Honda poslala atmosferske “benzinjare” u istoriju, ali na žalost i dobrano zakasnele vrhunske dizelaše. I nije Honda odustala od dizelaša, jer je nasela na nove političke igre o uvođenju električnih automobila u EU države, zbog kojih će morati da se prave nove nuklealne centrale, koje svakog dana, istina pomalo ispuštaju radioaktivno zagađenje, ali to pobogu ne sme da se objavi.

Tekst: Aleksandar Todorović

Foto: Tanja Todorović

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (KLIKNITE OVDE)

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

 

Nisam ja protiv električnih automobila, ali ne volim kad neko potura muda kao bubrege. Recite glasno i jasno, ne želimo Rusiju u Evropi, ne želimo naftu i gas, trovaćemo se nuklearnim otpadom, ali će Evropa biti američka. E kad smo kod te Amerike, znajte da je Civic napravljen po ukusu američkog kupca. Ali to je izvrsno! Jer je ova Honda veoma udobna, veoma lagana i zabavna za vožnju, bezbedna i prostrana. Sve to se i meni dopada. Honda opet ima najbolje vozilo u kompakt klasi. Znajte da su ogromne baterije koje se ugrađuju u električne automobile kancerogene, i veoma su opasan otpad, a bez njih nema električnih automobila. Da li je to ekološki? I kolika može biti drskost onih koji zagovaraju električne automobile? Setite se samo, ako ste malo stariji, kako se u prošlom veku promovisala nuklearna energija, kao najbezbednija. Sada se to opet čini. A narod, kao narod, u proseku ovce, a pastir izgleda ne sluša boga nego đavala.

Dizajn  Civica je pre svega originalan. Ovakav auto nigde niste videli, to morate priznati, niti ste primetili da neko na ovakav način kombinuje oštre i oble linije.

Foto: Tanja Todorović, Testoviautomobila.rs

Ovaj auto nije stvorio bog, već čovek, ali iznad njega postoji neka posebna aura. Ako se zagledate u njega, ali iz svih uglova, dok ste na par metara od ovog nesvakidašnjeg automobila, osetićete neku posebnu energiju, i imaćete interakciju sa ovom Hondom, kakvu ste priželjkivali čitav život. Ovaj vam je Civic prijatno iznenađenje na svakom koraku.

Enterijer je moderan, originalan i praktičan

 Civic je originalan u svakoj svojoj “ćeliji”, Honda se drži strogo svoje filozofije, da nikoga ne kopira, već da vozačima ponudi osoben filing za volanom. Kad otvorite vrata bićete oduševljeni, ali tek kada skliznete u niska, udobna, i dovoljno čvrsta sedišta, osetićete nešto posebno, kao kada skliznete u noć sa vašom voljenom osobom.

Sve je onako kako ste sanjali, pa i bolje od toga. Znate onaj osećaj kad se susretnete sa nečim nesvakidašnjim, što vam opčini i dušu i telo. Ma ova Honda je prosto čudesna, nisam baš ovako zamišljao moj idealan automobil, enterijer, ali mi se sve toliko dopada, sve je napravljeno po mojoj meri, i mom ukusu. Ali ovo je samo početak. Kad startujete motor, i krenete, da klizite u novi život, jer od trenutka kada provozate ovaj Civic, vaše vreme će se resetovati, kao i čitav pogled na automobile. Shvatićete da vaš auto, ne nudi ništa slično kao vaša Honda, i da vaša Honda Civic prethodne generacije zaostaje džinovskim koracima za ovom Hondom.

Civic je auto decenije a ne godine!

 Nije lako preneti na papir osećanja. Novinari imaju različite ukuse, afinitete, u proseku su znatno slabiji i lošiji vozači od fotografa, snimatelja (štoperica na stazi ne laže) pa možda i od prosečnih vozača (novinarstvom se danas baš svako bavi, kao i čišćenjem klozeta, u proseku novinari su sami sebe spustili na nivo fekalija). Ali je veliki greh, ne priznati Hondi, da je ovo ubedljivo najbolji automobil u klasi, i ne samo u glasi, u godini, i ne samo u godinu, u ovoj deceniji! A zašto?

Civic pruža najviše zadovoljstva u vožnji u odnosu na celu konkurenciju. Takođe (a nekima neočekivano) pruža najviše komfora, nudi najviše mesta za putnike i ima najveći prtljažnik u klasi. Sem toga se može pohvaliti najštedljivijim benzinskim i najsofisticiranijim turbo benzinskim motorima. Civic ima najmoderniji i najzanimljiviji enterijer i najpregledniji kokpit u kompakt klasi. Konkurencija u Srbiji ne mora se mnogo zabrinuti – Hondu Civic će kupovati samo oni koji se razumeju u automobile, cene vrhunski kvalitet i žele automobil koji se najmanje kvari, a takođe su u potpunosti ovladali vozačkom tehnikom. Takvih vozača je u Srbiji veoma malo, nedovoljno da pređu “cenzus”, zbog toga se bojim da će prodajni rezultati ovog “savršenstva” iz Japana biti skromni kod nas. Ali biće skromni i u Evropi. Gebels je za nemačke novinare u poslednjih par decenija mala beba. I ne samo nemački novinari, jer dok čitam napise mojih kolega iz Engleske,  Francuske, jasno shvatam da im nije dozvoljeno da prenesu realne utiske o ovom automobilu, koji je savršenstvo.

Kad vozite Civic, to vam je kao kada vodite ljubav sa prelepom, zgodnom plavušom, koja je zaljubljena u vas, i sa kojom vam je seks više od seksa, sa kojom saznate da postoje i neka nova čula, koja se kombinuju na neki poseban način. Obruč upravljača prosto klizi kroz prste, kada lagano manevrišete gradom. Zamislite, ovaj Civic je zadovoljstvo voziti i gradom, jer su komande tako seksi precizne, reaguju na svaki vaš milimetar, kao da vodite ljubav sa automobilom.

Kad smo kod seksa, i ljubavi, japanci izgleda na to nisu dovoljno mislili, jer veliki i široki “tunel” između prednjih sedišta, stvarno smeta, i nepotrebno oduzima preko potrebne centimetre, a tih centimetara nikada dosta, u svakom smislu te reči. Civic je dugačak 451,8 cm, najduži je! Ali to nije dovoljno ženama da odaberu baš Civic, jer ženama dužina automobila sasvim sigurno nije najvažnija! Žene neće baš puno birati Civic! Ovo je muški automobil, i automobil samo za sigurne, snažne, brze i moćne žene, koje imaju hrabrosti da ga voze. Nema Civic previše snage, nudi tačno 129 KS i 200 Nm, ali to je sasvim dovoljno za opasan udes.

Foto: Tanja Todorović, Testoviautomobila.rs

Nekoliko dana sam vozio Civic i nikako mi se nije rastajalo od njega. Ovo sam pisao u svakom drugom testu Honde. Prosto Honda pravi automobile za ljude koji ih obožavaju, i za one koji zaista uživaju u vožnji.

Ovaj automobil ima i dosta mana, neke od njih su vrlo ozbiljne, i moram da priznam da su me prilično iritirale. Ali kad ste zaljubljeni, možete itekako lako preći preko njih. Mane ove Honde neću napisati u ovom testu. Ako želite da ih saznate, posetite  rubriku PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (KLIKNI OVDE). Preko 16 godina, objektivno pišem o testiranim automobilima. Od toga nisam imao ama baš nikakvu korist. I ne radi se sve u životu radi koristi i novca, ali ću kompletnu informaciju, pružati samo onima koji cene moje znanje i uskustvo. Kada budete kupovali automobil, obratite mi se i dobićete sve potrebne informacije, pa i više nego što vam je potrebno, čak i usmenim putem, a može i uz kaficu. Naravno, nemojte mi zameriti, što živim od svog znanja i rada, i što više besplatno neću objavljivati mane automobila, u testovima koji će uslediti narednih dana.

Moje kolege novinari iz regiona ne navode prave mane automobila, kako bi dobili reklamu, novac, iznose neke minuse, koji su netačni i stavljaju ih u tekst reda radi, pa se uvek dobro nasmejem kada ih pročitam.  Nedostatak objektivnosti, širom Evrope, hara u neizdržvim količinina, stoga, ni ja ne želim više da ispravljam krivu Drinu. Od sada pišem samo ono što je najbolje kod automobila, a ako želite da saznate koje su mane automobila, za takvo zadovoljstvo moraćete da platite, to će vas koštati proseku 0,15% od vrednosti vozila, to je “jako mnogo” novca, a novac je samo vaš. Možda je i bolje, da potrošite ogroman  novac, i da onda shvatite da ste napravili veliku grešku, i da auto nije uopšte onakav kakav ste misli da jeste. To vam je isto kao kada ste se ženili, pa ste spoznali da vaša žena nije ni nalik ženi za koju se predstavljala. To vam je sve život, življenje u očekivanju, da vam bar nešto bude onakako kako želite. Ja vam bar mogu preporučiti auto koji će biti tačno onakav kakav vama treba. Za izbor žene ćete morati sami da se pomučite.

Šta dama kaže:

Zbog performansi koje nudi ovaj auto, njega  može voziti samo žena koja se ne boji izazova u životu, koja je hrabra i puna samopuzdanja. Ja bih vozila ovaj automobila brže od vašeg omiljenog urednika. Odgovara mi udobnost i prostranost ovog automobila Dobar je  ukoliko želite da imate i više dece (bar troje), a i ono što svakoj pravoj dami treba, a to je dobar i prostran gepek za pakovanje stvari, što ovaj Civic ima. Ukoliko je žena sportista, ovo je pravi auto za nju:  brzina i  izgled su u potpunosti u saglasnosti sa njenim željama i potrebama gde god se nalazila i gde god putuje.

 

Kome je namenjen ovaj automobil?

Honda Civic je jeftin automobil. Jeftin ako uzmete u obzir koliko vam mnogo uživanja za volanom nudi ovaj nesvakidašnji auto. Benzinjare su prošlost (atmosferski benzinci san nikad dovoljno obrtnog momenta)! Taman kad su nas oduševili Hondini turbo dizelaši, sada nas jednako pozitivno iznenađuju turbo benzinci. Novi Civic je daleko bolji automobil od starog Civica, tako da ako imate model prethodne generacije, otarasite ga se što pre, dok još drži basnoslovno visoku cenu (polovne Honde su preko svake mere precenjene) i kupite novi Civic, jer je čak i osnovni motor 1.0 Turbo puno bolji od motora 1.8.

Nije Honda automobil za svakoga. Nije za one koji su kupili vozačku dozvolu (a takvih je većina u Srbiji), već za one koji vole, i umeju da voze brzo, tečno i bezbedno. Civic je savršen za takve vozače, a jednako je savršen i novi 1.0 VTEC Turbo agregat, koji zaista zaslužuje čistu desetku. Na tržištu postoji samo jedan bolji motor ove radne zapremine, ali i nekoliko automobila koji imaju preciznije menjače. Ali kao što sam u tekstu naveo, ako želite detaljniji test ovog modela, opis Civica, pošaljite vaše pitanje u rubriku Pitajte Aleksandra Todorovića i dobićete odgovor, cene je simbolična.

Da kupujem automobil u kompakt klasi u ovom trenutku, bez sumnje bih se opredelio za novi Civic, iako mi se dizajn nove Mercedesove A klase mnogo više dopada. Razlog je sasvim jednostavan: Civic na dužim putovanjima neobično malo zamara,  kao da vozite Mercedes ili BMW (nova serija 1 je neobično udobna) a ja volim da se “veoma malo” umorim dok “veoma mnogo” vozim. Zahvaljujući Hondi, konačno je napravljen i jedan kompaktni automobil po mom ukusu, koji je opet najzabavniji za vožnju klasi, iako nema merenja pokazuju da nije u svim segmentima bolji od konkurencije.

Ovo je pravi porodični automobil, ali porodica u Srbiji je nebitna za ovu državu. Serviraju nam laži i splačine, i dok će glavni grad Kosova ili Albanije za 50 godina biti Beograd, na moju veliku žalost, Honda će i dalje postojati, jer su u Hondi svesni svojih vrednosti, koje gaje i cene. Populaciona politika Vlade Srbije je sramotna, majke i bebe ne dobijaju ni približno ono što zaslužuju. Misli se samo na penzinere čije lećenje košta i do 1000 puta više nego što se izdvaja za bebe i majke. Ali bebe nisu glasači, a majke ako jesu, glasaju za one za koje moraju, jer im i to malo može biti oteto. Ponašanje ginekeloga u našim porodilištima je skandalozno loše, ti ljudi nisu za lekare, jer ne poštuju Hipokratovu zakletvu, tretiraju trudnice kao stoku! Naravno da ima i onih boljih lekara, ginekologa, oni su uglavnom pobegli iz Srbije. Mi kao Srbi nismo svesni svojih vrednosti, i mi Srbi živimo u prošlosti, a ne kao Honda u budućnosti. Lažite sebe da su Škoda i VW bolji izbor, zaobiđite Hondu, nije ovo auto za vas, ovo je automobil za one koji umeju i vole da voze, za one koji nisu kupili diplomu i vozačku dozvolu. Niste shvatili zašto ovo pišem? Pa ja ovom pišem za one koji ovo razumeju i shvataju, ali nemaju gde da objave.

Kada Vlada Srbije shvati da su bebe i majke ono što spašava Srbiju, kada Vlada Srbije shvati da mladim bračnim parovima mora da se finansijski ozbiljno pomogne, onda ću ja takvu Vladu i podržati. Deca su naša budućnost, a ne političari i penzioneri. I da li ti penzioneri misle na svoje unuke? Nestajemo kao nacija, velikom brzinom, i ja sam svoj glas protiv toga morao da podignem. Nisam pripadnik ni jedne stranke, niti tvrdim da je neka druga Vlada brinula o bebama, ali tvrdim, da je sramota što nestaje ovakav jedan divan narod, samo zato što naši političari moraju da slušaju diktate iz Moskve i Amerike. Izgubili smo veru u boga,  i zato nestajemo. Izgubili smo osećaj za pravdu i poštenje. Izgubili smo osećaj za ljubav, što je suština postojanja čoveka na zemlji.

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (KLIKNITE OVDE)

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

 

Volvo