TESTIRALI SMO: Honda Civic Tourer 1.8

Honda Civic Tourer košta samo 19.490 evra, to je veoma povoljna cena, imajuću u vidu da je upravo ovaj karavan najbolji automobil u klasi. Bilo da kupujete automobil srcem, ili ga birate razumom, Civic Tourer se nameće kao prvi izbor. Problem je što nove automobile u Srbiji danas kupuju velike firme, država i oni koji nisu upoznati sa kvalitetom Honde, pa zbog toga ovaj Civic nikako neće biti i najprodavaniji na tržištu. Ovo je ujedno i najbolji Civic (Civic se nudi i u hečbek i limuzinskoj verziji), ne samo jer je najpraktičniji, već je i najkomforniji i najatraktivniji koji možete kupiti u ovom trenutku.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović

thumbs-upVeliki prtljažnik, najveći u klasi (624 litara). Vrhunski motor – elastičan, snažan i štedljiv (prosek napornog testa je iznosio 6,4 litara). Izuzetno precizan manuelni šestostepeni menjač. Najviše mesta za putnike. Vrhunska finalna obrada, odličan sveukupni kvalitet. Vrhunska ergonomija, udobna sedišta. Odlično izbalansirano oslanjanje, dobro upija neravnine sa puta. Odlično drži cenu, lako nalazi put do kupaca, umerene cene rezervnih delova. Odličan imidž, originalan dizajn.

thumbs-downMana koja se najviše ističe kod novog Civica je preglednost, odnosno problematična preglednosti pri vožnji unazad. Dizajn je nesvakidašnji – iako sam se ja na njega navikao, možda neki kupci neće moći da pređu preko nekih rešenja. Pri brzinama iznad 180 km/h izražen je šum vetra. Halogeni farovi su tek prosečni. Trvrda plastika odbija kupce u Srbiji. Nema više sportskog trapa, kao na prošloj generaciji Civica – sada je sličan onom na Toyotinim modelima za evropsko tržište. Nema kreditne podrške od 8.000 € sa kamatom od 0%, koliko nudi, recimo, Renault. Garancija je tek tri godine. Loša servisna mreža u Srbiji. Paleta motora nije dovoljno dobra. Nedostaju manji turbo benzinac i veći dizalaš. Nema još u ponudi motora od preko 250 KS, a to ovaj Civic zaslužuje.

Honda Civic A Todorovic DSC_0250Konkurenciji nije lako pored Honde, jer je Honda uvek pouzdanija od automobila u C segmentu. Toyota joj uspešno parira, ali Auris se nudi sa benzinskim motorom od 1,6 litara, a za agilniju, dinamičniju vožnju to ponekad nije dovoljno. Na ovom polju, Civic 1.8 dobija trku, jer je Honda za nijansu brža, startnija, stabilnija, dinamičnija i upravljivija. Toyotin 1.6 motor je jeftiniji za održavanje, ali Hondin motor 1.8 bolje zvuči i lakše podiže obrtaje radilice. Za volanom Honde nije mi žao da držim obrtaje motora na 5.000 o./min., jer, iako se tada agregat dobro čuje, on sa povećanjem obrtaja radilice samo zvuči bolje. Hondin motor uvek traži gas i uvek dobro vuče iznad 4.000 o./min. Kome onda treba dizel 1.6 i-DTEC, zapitaćete se? Onima koji ne vole da barataju izvanredno preciznom ručicom menjača, kao i onima koji godišnje prelaze više od 20.000 km, pošto je tek tada ova verzija isplativija. Ali dosta o isplativosti, jer ako već želite da uštedite, kupite Toyotu ili Škodu, Corollu ili Octaviju, to su best buy automobili, a Honda je samo “best”.

DSCN0255Novi Civic Tourer razvijen je i dizajniran u Evropi, za Evropljane, a svoju premijeru imao je na Salonu automobila u Frankfurtu prošle godine. Elegantan i sofisticiran profil nije ugrozio varijabilnost vozila. Razigrani Hondini dizajneri ovoga puta su bili veoma nadahnuti: Civic Tourer ne samo da prati aktuelne modne trendove, već ih svojim “mišićavim bokovima” još i nameće. Ovaj karavan prosto izgleda bolje od hečbek, petovratne verzije. Hondin najprodavaniji model svih vremena, Civic, u Evropi nije najprodavaniji automobil u svojoj klasi, jer prosečni kupci automobila obično nisu fantaični zaljubljenici u vožnju i vrhunske automobile. Danas kupci na Starom kontinentu radije biraju Hyundai, Kiju ili Škodu u nastojanju da uštede neki evro, a važno im je samo da ne potroše previše novca na nov automobil.

Hi-tech i-VTEC benzinac od 1,8 litara sa varijabilnim razvodom 16 ventila i 142 KS pravo je čudo tehnike.

Testovi automobila RS DSCN0280S druge strane, kupci Mercedesa, BMW i Audija gledaju da potroše što više, kao i da imaju puno ekskluzivne opreme, ne pitajući za cenu. Takvi kupci menjaju automobile na tri ili četiri godine, pa kome onda treba “nepoderiva” Honda, sa motorima koji prelaze 500.000 km bez ikakvog problema, sa elektronikom koja ne zna šta znači kvar? Budimo realni, kupci Honde u Srbiji su malobrojni vozači, koji kupovinom automobila ugađaju najpre sebi, a ne svojoj okolini (Audi, VW), svojim kompleksima (Mercedes, BMW), ili svom novčaniku (Kia, Renault, Škoda).

site_logo_final TESTOVIAUTOMOBILA copy Možda je Toyota Auris udobnija i prefinjenija, i možda ima kvalitetniju opremu, ali Civic Tourer pruža više zabave za volanom, a do takvog zaključka ćete doći veoma brzo, posebno ako pokušate da vozite brže od zdravog razuma – Civic može mnogo, a opet ga je tako lako kontrolisati u svakoj situaciji.

DSCN0308Civic pruža najviše zadovoljstva u vožnji u odnosu na celu konkurenciju. Takođe (a nekima neočekivano) pruža najviše komfora, nudi najviše mesta za putnike i ima najveći prtljažnik u klasi. Sem toga se može pohvaliti najštedljivijim benzinskim i najsofisticiranijim turbo dizel motorima. Civic ima najmoderniji i najzanimljiviji enterijer i najpregledniji kokpit u kompakt klasi. Konkurencija u Srbiji ne mora se mnogo zabrinuti – Hondu Civic će kupovati samo oni koji se razumeju u automobile, cene vrhunski kvalitet i žele automobil koji se najmanje kvari, a takođe su u potpunosti ovladali vozačkom tehnikom. Takvih vozača je u Srbiji veoma malo, nedovoljno da pređu “cenzus”, zbog toga se bojim da će prodajni rezultati ovog “savršenstva” iz Japana biti skromni kod nas. Međutim, kao i sve Honde, i ova Honda će kao polovna kroz tri do četiri godine imati papreno visoku cenu, jer ipak postoji stabilna “baza” ljubitelja Hondi, a kupci polovnjaka mnogo više prate statistike kvarova, zbog čega se i trude da kupe što pouzdaniji automobil. Honda, zajedno sa Toyotom, uvek upadne u kategoriju najpouzdanijih.

Foto Aleksandar Todorovic novinar DSC_0275Maštovit dizajn uvek privlači pažnju i izaziva kako pozitivne, tako i negativne komentare, ali sa Civicom Tourer dolazi i lošija preglednost u odnosu na konkurenciju. Sedišta su kao kod hečbeka, najbolja u klasi. Sedalna površina deluje kratko i pomalo uzano, ali meni su ova sedišta savršeno pristajala. Civic je pravi porodični automobil i idealno rešenje za sve one koji su ostali mladi duhom. Brzina se u Civicu ne oseća puno, tako da vam saputnici neće dobacivati da usporite. Ovaj automobil konstruisali su ljudi koji uživaju u vožnji, inženjeri koji znaju šta vozače na napornim putovanjima opušta, a šta ih uzbuđuje, jer monotona vožnja je zamorna i opasna.

Izvrsni motor, menjač i servo upravljač

Hi-tech i-VTEC benzinac od 1,8 litara sa varijabilnim razvodom 16 ventila i 142 KS pravo je čudo tehnike i brzo reaguje i na najnežniji dodir papučice gasa. Motor se odlikuje veoma tihim i ravnomernim radom, čak i kada obrtaji radilice pređu 4.000 o./min., i gotovo nikada ne troši više od 8,0 litara benzina na 100 km kombinovanog puta, a uparen je sa izuzetno preciznim manuelnim šestostepenim menjačem. Na napornom testu trošio je samo 6,4 litara. Ovaj motor je idealan izbor ne samo za zaljubljenike u brzu vožnju i vrhunske, prefinjene VTEC Hondine motore, već i za one koji žele veoma udoban i pouzdan automobil. Civic je sve to i malo više od navedenog – karavan za uživanje sa limitima koji pomeraju granice klase. Možda Honda u Srbiji nema imidž BMW-a, ali ima ugrađene kvalitetnije materijale od serije 1 koja nam dolazi iz Minhena. Honda, dakle, nije BMW, niti to želi (ili ima potrebu) da bude: sa Civicom su Japanci ostali verni prednjem pogonu, 16-ventilskim motorima sa samo jednim bregastim vratilom i, samim tim, svojim kupcima. Ovo je prava, čistokrvna Honda, od glave do repa, kao što je to i veći Accord.

Sve je na svom mestu: izuzetno precizna ručica menjača i efikasna ručna kočnica koja pruža zabavu. 

DSCN0318Kada sednete u savršeno profilisano sedište, uživaćete u savršenom pogledu na – kokpit. Iako je reč o japanskom automobilu koji ne pripada premijum brendovima poput Lexusa, odabrani materijali su precizno sklopljeni, a utisak jedino kvari tvrda plastika na pojedinim mestima, gde ne bi trebalo da se nalazi. Na sreću nekonvencionalnih kupaca, kokpit izgleda dovoljno futuristički i dovoljno je maštovit i drugačiji od konkurencije. Raspored svih komandi je logičan i intuitivan, pa već posle nekoliko minuta vožnje toliko dobro poznajete ovaj automobil kao da ste ga vozili mesecima.

Gde je Civic u odnosu na konkurenciju?

U ovom trenutku nema mnogo automobila koji svojom cenom, opremom i karakteristikama mogu ozbiljno parirati Civicu. Na primer, Civic oduševljava ponudom prostora. Međutim, preglednost nije sjajna, kao ni umereno veliki prečnik okretanja od 11,3 m. Ova Honda ima veliko maksimalno dozvoljeno opterećenje od 500 kg i zadivljujuće bogatu opremu već sa standardnim paketom opreme PE Comfort, koji obuhvata automatski klima uređaj, ABS, VSA (ESP), Idle stop sistem (gašenje motora na praznom hodu), HAS (pomoć pri kretanju uzbrdo), centralnu bravu sa daljinskom kontrolom, osam vazdušnih jastuka, vozačevo sedište podesivo po visini, audio sistem, pa čak i alu felne (od 16 cola), što sve ulazi u cenu od 19.490€. Bazni paket opreme sadrži i DBW (elektronsku pedalu gasa) i DWS (senzore za pritisak u pneumaticima).

Oslanjanje Honde je podešeno da se dopadne vozačima i vlasnicima Aurisa, odnosno Corolle, jer je marketing Honde verovatno procenio da im je najlakše da pridobiju kupce japanskih automobila, koji Hondu nisu kupovali zbog “previše” izraženih sportskih crta. Pored toga, Civic je na Euro NCAP kreš testu zaslužio pet zvezdica, dakle – veoma je bezbedan, a porodični ljudi vole takve automobil. Civic nudi vrhunsku kako pasivnu, tako i aktivnu bezbednost. Kako god da se pogleda, Honda je sa novim Civicom na “vrhu sveta”, jer bolji automobil od njega u ovoj klasi ne postoji. Dakle, ako želite vrhunski automobil, kupite Hondu Civic.

DSCN0275Zbog odlične aerodinamike potrošnja na testu bila je izuzetno mala, u proseku 6,4 litara, pa kupovina dizela kod Civica ima smisla samo ako prelazite više od 20.000 km. Ali imajte na umu, ako budete previše racionalno razmišljali, kupićete dizel verziju Civica, a benzinac zvuči puno, puno bolje, kao najbolji Hondini motori. „Dobra muzika“ je ipak jako važna, jer bez nje ne možemo, a ne možemo ni bez Honde, koja nam je podarila opet jedan izvanredan automobil, automobil koji će poželeti da imaju svi oni koji cene japansku auto industriju.

Besplatna pitanja Testoviautomobila RS DSCN0223Šta ona kaže: Zašto je Honda toliko puno čekala da tržištu opet ponudi Civic u karavanskoj verziji? Nije baš jasno, jer ovaj Civic još naglašenije odskače u svojoj klasi po ponudi prostora, veličini prtljažnika i komforu. Odličan Hondin imidž i neprocenjivi doživljaj strastvene vožnje, koja se ne zaboravlja, koštaju manje od 20.000 €. Kvalitet Honde toliko je prisutan u svakom detalju, da samo zlobna ili površna osoba ne može da uvidi da je novi Civic savršeno sklopljen automobil. Civic Tourer je definitivno moj izbor broj jedan u ovoj klasi vozila, a ovaj automobil može biti i na vašoj listi za kupovinu broj jedan, ako se usudite da ga provozate. Kasko za Civic košta mnogo manje nego za Golf, a i bolje drži cenu. Honda zaista vredi više nego što košta, zbog čega se Hondini vlasnici uvek zadovoljno smeškaju.

Kome je namenjen ovaj automobil?

Civic je pravi porodični automobil i idealno rešenje za sve one koji su ostali mladi duhom i optimisti čak i posle posedovanja loših automobila. Ako mislite je u vašem životu konačno došlo vreme za jedan ozbiljan, kvalitetno napravljen automobil, kupite Hondu. Kupci Civica nisu obični ljudi – ovo su najpre ljubitelji Hondinih automobila, odnosno zaljubljenici u neuništive motore i automobile koji su zabavni za vožnju. Jasno je da će se mnogo bolje prodavati kompaktna, hečbek verzija, jer kupci Honde ipak radije biraju automobile srcem. Ja bih radije kupio Civic Tourer, ne zato što mislim da automobil bez velikog gepeka i nije ozbiljan automobil, već zato što mi se dizajn ovog Civica mnogo više dopada, ali o ukusima i potrebama kupaca ne vredi raspravljati.

Pitajte Aleksandra Todorovica DSC_0307Zahvaljujući Hondi, konačno je napravljen i jedan karavan po mom ukusu u C segmentu, jer ako čekam da to učini Alfa Romeo, mislim da ću u potpunosti osedeti. Ako pogledate šta to BMW i Mercedes nude za 19.490 € koliko košta ova Honda, shvatićete koliko povoljnu cenu ima Civic. Nemojte porediti Hondu sa Opelom, Peugeotom, Renaultom, Fordom, jer Honda je klasa za sebe i klasa za pomenute brendove. Bilo bi lepo da bude pristupačnija i košta manje od npr. Kije, ali Honda mora da bude veoma kvalitetna, a kvalitet očigledno ne može da košta manje od 19.490 €.

Cena: od 19.490€

Tehnički podaci

DIMENZIJE I MASA
D x Š x V: 454 x 177 x 148 cm
međuosovinski razmak: 260 cm
zapremina prtljažnika: 624/1668 l
masa praznog vozila: 1.280 kg

MOTOR
R4, benzinski
zapremina: 1.798 ccm
maksimalna snaga: 142 KS pri 6.500 o/min.
obrtni momenat: 174 Nm u intervalu pri 4.300 o/min.

site_logo_final TESTOVIAUTOMOBILA copyPERFORMANSE
ubrzanje 0-100 km/h: 9,2 s
maksimalna brzina: 210 km/h
potrošnja (fabričko obećanje): 6,2 litara
potrošnja na testu: 6,4 litara
Euro NCAP kreš test: 5 zvezdica

TESTIRALI SMO: Novi Nissan X-Trail 1.6 DCI

Honda na Sajmu u Parizu

Na sajmu automobila u Parizu Honda predstavila novi HR-V

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.