TESTIRALI SMO: Hyundai Accent 1.5 CRDi

Dobio sam priliku da treću generaciju Hyundai Accenta, premijerno prikazanog na BG CAR SHOW 01 (2006.godine), podvrgnem napornom četvorodnevnom testu. Otkriću vam zašto je Hyundai Accent dobar automobil, i danas, posle 9 godina, i to u klasi gde je zaista velika konkurencija. Objavio sam ovaj test 2006.godine za B92.net, a sada sam ga doradio, i ponovo opisao ovaj korejski automobil sa jedne vremenske distance od devet godina. Redakcija B92 nije želela da objavi slike, na kojima se ja vidim pored automobila, ali to su činile i druge redakcije, pokušavajući da mladim novinarima otežaju put, i promociju.

aleksandar-todorovic-2006

Zbog toga se danas skoro uvek slikam pored testiranih automobila, jer mislim da je red da čitaoci vide i autora teksta. Zašto bi tako nešto krio od vas? Ovo sam napisao zbog mladih kolega, da prosto budu svesni, da će im svi, na sve moguće načine gledati da im otežaju posao. Da im ne plate honorare, niti da im ponude ugovore o delu, jer i danas u Srbiji veliki broj novinara radi na crno, kao najgori robovi. Ukoliko ste novinar, i želite da objavim vaše testove automobila, slobodno mi pošaljite i vaše slike pored njih, i ja ću vas besplatno promovisati. Naravno ukoliko su tekstovi dovoljno pismeni, kvalitetni, objektivni, i stilski zanimljivi, a posebno ću ih sa zadovoljstvom objaviti, ukoliko su detaljniji od testova koje ja pišem.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović

Testoviautomobila-RS-LOGO

Accent je pre devet godina bio revolucija u svom “dvorištu”, a ne evolucija: sa starim Accentom delio je malo toga, a nudio je mnogo više zadovoljstva u vožnji i predstavljao je novi uzor drugima u nekoj “njegovoj” klasi između VW Pola i Golfa. Neki su ga svrstavali u C segment (zbog dimenzija, ponude prostora, motora), dok su ga drugi, pre svega zbog povoljne cene gurali u B segment.

Predrasude nikada nisu dobre, naročito kada se radi o dubini vašeg džepa. Kod nas kupci često imaju problema sa preteranim vezivanjem za pojedine brendove, a sličan trend prisutan je i u Evropi. Ako “smete” da kupite korejski automobil, njegovim izborom možete itekako profitirati, ukoliko pronađete dobro očuvani, i održavani primerak. Naravno, pre kupovine obavezno ga proverite u ovlašćenom servisu!

Na severnoameričkom kontinentu situacija za Hyundai je oduvek bila nešto drugačija, pre svega jer se američki vozači pre kupovine dobro informišu. Upravo zbog toga, Hyundai u Americi svake godine beleži veliki rast prodaje, a taj trend se zadržao do danas. Jedan Suzuki je nestao bez traka sa američkog tržišta, a jedan Hyundai je postao glavni konkurent Hondi i Toyoti. Da li je to možda mali uspeh? Procenite sami. Hyundai je 2005.godine prodao 2.534.000 automobila (u odnosu na 2004. god. povećanje od 11%). U vremenu kada veliki deo svetske auto industrije grca u dugovima, prinuđena da otpušta radnike (VW, Mercedes, Ford ili GM), Hyundai osvaja nova tržišta i otvara nove fabrike. Danas, nakon 10 godina, Hyundai je još moćniji, Hyundai i dalje otvara fabrike, dok su Peugeot kupili Kinezi (jedan deo Peugeota).

Accent: izuzetno lepo skrojen automobil – za dužinu koplja ispred starog modela

U izveštaju Auto Bilda – Qualitats-Report 2006 o proceni kvaliteta automobila, objavljenom u 5. broju od 3. februara 2006. godine, Hyundai se našao na na četvrtom mestu, iza Mazde, Toyote i Honde. Iza ovog korejskog proizvođača plasirani su Volvo (7), Mitsubishi (8), Opel (10), Audi (11), Mercedes (15) i Alfa Romeo (20).

Dizajn za pohvalu, solidna ponuda prostora.

Ukusi se razlikuju od kad je sveta i veka. Ipak, treba priznati da se poslednji Accent odlikovao dopadljivim, svežim dizajnom kojim dominiraju sportske linije. Meni se posebno dopala markantna prednja maska između velikih svetlosnih grupa, koja se savršeno utapa sa masivnim, lepo zaobljenim odbojnikom. Zadnja svetlosna grupa je simpatično skrojena, odlično razbijajući monotoniju velikog poklopca prtljažnika, koji inače nudi 390 litara korisnog prostora.

thumbs-upVrlo dobra pouzdanost, i dobar kvalitet izrade. Dobra zaštita od korozije. Udobno podešeno oslanjanje, koje je dovoljno sigurno, i koje jako dobro apsorbuje neravnine sa puta – Kao da je pravljeno za srpske puteve. Elastičan, i veoma štedljiv 1.5 CRDi motor. Dobre kočnice, koje se lako doziraju. Veliki prtljažnik, dovoljno mesta na zadnjoj klupi za ovu klasu vozila. Dopadljiv dizajn, koji i danas zadovoljava estetske kriterijume. Dobri farovi, i sasvim zadovoljavajući farovi za maglu. Odlična međuubrzanja, i dovoljno velika maksimalna brzina od 180 km/h. Ne krade se, i nije skup za održavanje. Hyundai ima solidnu servisnu mrežu.

thumbs-downAccent više nije u modi, zapravo nikada i nije bio, ni u Evropi, ni u Srbiji. Na kreš testu nije prošao sjajno, nudi više bezbednosti od mnogih automobila koji koštaju 3.000 evra, ali je Getz čvršći, i nudi veće šanse da preživite. Na mokrom putu, zaustavni putevi su nešto duži nego kod konkurencije. Komplikovana dalja prodaja van Beograda, iako sasvim solidno drži cenu. Plastika na nekim mestima tvrda, i nedovoljno dobrog kvaliteta. U brzoj vožnji na oštrijim krivinama se naginje. Getz je tu bolji za nijansu.

Sudeći po reakcijama slučajnih prolaznika, ali i vozača koji su se začuđujućom brzinom sklanjali iz leve trake auto puta kada bi ugledali “njušku” Accenta u retrovizoru, zaključio sam da se ovaj korejski automobil većini itekako dopada, ali i da ga vozači shvataju vrlo ozbiljno.

Idealan položaj za volanom (ako ste visoki između 170 i 190 cm), inače podesivim po visini, prijatno malog prečnika i opšivenog kvalitetnom kožom, izuzetno je lako pronaći. Dovoljno mesta ima i za glave zahvaljujući visokom krovu, a ulaženje u automobil je zbog toga posebno ugodno. Sve komande su izuzetno mekane, potrebna je vrlo mala sila za pritiskanje papučice kvačila, a kočnice se lako doziraju. Zapravo, imao sam utisak kao da vozim Toyotu Corollu, s tom razlikom što Accent ima direktniji i precizniji upravljač, koji je pri malim brzinama ugodno lagan.

b92-aleksandar-todorovic

Finalna obrada je zaista odlična, pa čak ni moje oštro oko nije primetilo ni najmanja odstupanja. Neki plastični delovi su tvrdi na dodir, a to kupci u Srbiji ne vole! Ipak, dobrom utisku doprinose i plastični materijali u dve boje, svetlih i tamnih tonova. Enterijer je dopadljivo rešen, centralna konzola je evolucija one iz modela Kia Rio, odnosno preciznije obrađena, a instrumenti su dobro raspoređeni, pregledni i izuzetno prijatno osvetljeni, tako da je noćna vožnja izuzetno ugodna. Uz to me je prijatno iznenadila i jačina svetlosnog snopa, koja se rasprostire dovoljno daleko.

Finalna obrada je odlična, instrumenti su pregledni, kvalitet plastike ipak zadovoljava

Četiri sata noćne brze vožnje po dosadnoj kiši auto putem Beograd-Niš mi je odlično poslužilo da zaključim još jednu, veoma bitnu stvar, a to je da su montirani Hankook Solus pneumatici 195/55 R 15 fantastični. Na mokrom kolovozu se ponašaju izbalansirano, akvaplaning nastaje tek na velikim brzinama, a zaustavni put je izuzetno kratak.

Potvrdu za moja zapažanja našao sam u nekoliko uporednih testova, i to nemačkih –upravo pneumatik Hankook Solus je do nogu potukao konkurenciju poput Pirellija, Continentala, Bridgestonea, Dunlopa itd.

za-b92-net

Takođe, što se ponude prostora tiče, na zadnjem sedištu ima dovoljno mesta za osobe prosečne građe, ali ipak manje od onoga što je standard u kompakt klasi. Ipak, komfor oslanjanja je prilično dobar, u najkraćem – udobniji je od nemačke konkurencije, tvrđi od ogibljenja Megana II i Peugeota 307.

Treba pohvaliti i dobru zvučnu izolaciju – čak i na brzinama od oko 160 km/h do putnika dopire malo buke, pa se ima utisak da sedite u znatno skupljem automobilu. Euro NCAP test nije bio sproveden. Ipak, kreš test je sproveden u Americi. Rezultat je tek solidan.

foto-todorovic-hyundai

Motor vrlo dobar sa 235 Nm, performanse odlične.

Iako je motor samo blaga evolucija poznatog agregata od 1,5 litara iz Cerata, ima nešto drugačiju turbinu varijabilne geometrije koja praktično nema turbo “rupu”. Sa druge strane, motor se u Accentu više čuje nego kod Cerata, ali nije u pitanju slabija zvučna izolacija. Tonalitet CRDi common-rail dizelaša II generacije najviše podseća na zvuk VW-ovih TDI agregata, ali samo dok je hladan.

Zagrejan CRDi motor je prilično uglađen, tih i izuzetno elastičan. Prosto je neverovatno koliko ravnomerno razvija snagu, a obrtaji motora rastu začuđujućom brzinom za jedan turbodizel. Uz sve to, najviše me je obradovao izuzetno precizan i dobro usklađen menjač sa mogućnostima motora.

Kombinacija dva bregasta vratila, 16 ventila i gore pomenute varijabilne turbine daje maksimalnu snagu od 110 KS iz samo 1.5 litara. Na moju žalost, ugodno “fijukanje” turbine se u Accentu gotovo i ne čuje, za razliku od Cerata 1.5 CRDi , ali su zato ubrzanja, a naročito međuubrzanja, kod Hyundaija bolja. Od 2.000 o/min. motor vuče ravnomerno, i javlja se velikom bukom tek kada pređe 4.000 o/min. Agregat izuzetno brzo prima gas i prosto vas tera da usvojite sportski stil vožnje. Preticanja sa ovim automobilom su izuzetno brza i bezbedna, motor ima mnogo rezerve snage, tako da prosto jedva čekate da sustignete sledeći automobil.

Veoma elastičan i dovoljno štedljiv 1.5 CRDi motor

Sa ovim Accentom možete održavati velike putne proseke bez naprezanja motora.

Kada smo već kod brzine, kazaljka brzinomera za tili čas stigne do oznake 180 km/h i tek tada uspori. Njen put se završava malo iznad oznake za 190 km/h, što će reći da ovaj Accent definitivno postiže veću maksimalnu brzinu od one fabrički deklarisane. Još je interesantnije što se Accent i pri brzinama od 200 km/h (na blagim nagibima) ponaša vrlo stabilno. Upravljač je pri velikim brzinama direktan i do vozača šalje dovoljno povratnih informacija.

Nažalost, potrošnja nije ni tako mala. Posle četiri dana jurcanja po auto putevima i vožnju Beogradom, putni računar je pokazao prosečnu potrošnju od 7,5 l evro dizela, što je znatno više od fabričkog obećanja (4,6 l), ali i od prosečne potrošnje Focusa 1.8 TDCi. Za manju potrošnju je potrebno puno samoodricanja od fantastičnih međuubrzanja, čemu ja nisam mogao da odolim. Accent 1.5 CRDi je izuzetno zabavan automobil za vožnju, prosto vas mami da vozite i vozite, i još malo vozite. Od Hyundaia sam očekivao da naprave pouzdan, upotrebljiv i upravljiv automobil, ali moram priznati da nisam očekivao da ću se ikada “zaljubiti” u neki Hyundai iz daleke Koreje.

Testirana verzija sa opremom Top imala je (za to vreme) bogatu opremu u koju spadaju četiri vazdušna jastuka i vazdušne zavese, ABS sa EBD-om, automatski klima uređaj, servo upravljač podesiv po visini (opšiven kožom), daljinsko centralno zaključavanje, farovi za maglu, električno pokretana stakla, putni računar, alu felne sa pneumaticima 195/55 R 15, zatamnjena stakla, a treba samo eventualno dodatno platiti za metalik boju (200 evra) i CD plejer. Paket opreme Leader, za razliku od Top verzije, imao je manuelni umesto automatskog klima uređaja i čelične umesto alufelni. Međutim, imao je i povoljniju cenu od 14.084 evra. Hyundai je definitivno promenio celu svoju filozofiju proizvodnje automobila. Rekao bih, u pravo vreme – pred svetsko prvenstvo u fudbalu (Hyundaijevi automobili su oficijalni) u Nemačkoj te 2006.godine, Da li ga se sećate?

Sudeći po  Accentu, korejski proizvođač je tada definitivno odustao od igranja na kartu bezličnih, jeftinih automobila koji moraju da koštaju osetno manje od konkurencije. Sada Accent svojim vlasnicima nudi fantastičan osećaj u stomaku, rafinirani kvalitet, sofisticirano oslanjanje i mnogo adrenalina u krvi. Sudeći po mojim utiscima, kao i mišljenjima kolega iz Kanade i Amerike ovom modelu predstoji više nego svetla budućnost.

Pozadi ipak nema dovoljno mesta za one krupnije

Stanje na tržištu se dolaskom novog Accenta se te 2006. godine promenilo. Za nešto višu cenu, Accent 1.5 CRDi Leader (14.000 €) u odnosu na Logan 1.5 dCi Lauerat Pack (10.100 €) nudi gotovo dvostruko više snage, kao i mnogo bolji kvalitet.

Za taj novac u kompakt klasi sa značkom nekog evropskog proizvođača mogli ste kupiti samo pomalo zastarelu Astru II 1.7 CDTI (80 KS) za 14.700 evra. Uz to Accent nije skuplji za održavanje od Opela, a pored toga Hyundai je tada davao garanciju na svoje automobile od 3 godine ili 100.000 km. Opel je do pre par godina nudi samo dve godine (kao i te 2006. godine).

accent-vs-logan

Accent je mnogo bolji i kvalitetniji automobil od Logana!

Špekulacije o brzom padu vrednosti i nemogućnosti dalje prodaje automobila sa značkom Hyundaija uglavnom ne stoje, posebno ako živite u Beogradu, ili Novom Sadu.

Na kraju, možda bi trebalo da pomenem da iz Accenta 1.5 CRDi nisam izlazio četiri dana. Na svu sreću, žena se ipak nije razvela od mene.

Šta ona kaže: Accent izgleda lepo, ali ne i avangardno. Ima “umerenu” liniju koja može da se dopadne svakome. Enterijer je više nego pristojan, ima mnogo praktičnih pregrada, a posebno je korisna ona za naočare iznad unutrašnjeg retrovizora. Motor ima dosta snage, a sedišta su umereno tvrda i ne zamaraju na dužim putovanjima. Preporučila bih ga svakom kome nije potreban automobil “za pokazivanje”, pa mu neće smetati znak Hyundaija na nosu.

Kome je namenjen ovaj automobil?

Tada, davne 2006.godine, Hyundai su kupovali samo oni koji nisu imali dovoljno novca za neki japanski, ili nemački automobil, a želeli su auto pristojnog kvaliteta, sa dužom garancijom od konkurencije. Sada, nakon devet godina, pokazalo se da je Hyundai izrastao u jednog svetskog auto gigant, i da je kvalitetom nadmašio većinu evropskih proizvođača automobila, a pouzdaniji je i od nekih japanskih brendova, poput Suzukija i Mitsubishija na primer.

a-todorovic-accent

Benzinac se puno bolje prodavao, bio je osetno jeftiniji, i pristupačniji. Veliki prtljažnik, dovoljno mesta na zadnjem sedištu, pouzdani motori, solidna oprema, omogućili su Accentu solidan proboj na tržištu, ali po broju prodatih automobila, Hyundai nikako nije mogao da parira Daciji, i modeli Logan, koja se par godina prodavala u Srbiji apsolutno bez carine, jer je Srbija potpisala takav ugovor sa Rumunijom. Iako se znalo ko je iz Vlade uzeo debele pare za tako nešto, nikada država nije pokazala želju da to istraži do kraja. I zašto bi?

Benzinac iz 2006.godine se može kupiti za 3.000 evra, dizelaš 1.5 CRDi istog godiša treba platiti 3.500 evra. Moj vam je savet da kupite ipak benzinca, kada kupujete polovan auto star 9 godina, da ne biste imali kasnije problema sa turbo punjačem, diznama, pumpom. Common-rail 1.5 CRDi verzija nudi mnogo bolju elastičnost, i brža preticanja, tako da ako vam je to prvi automobil u životu, odabereti turbo dizelaš. Naravno samo pod uslovom da imate dovoljno novca za održavanje, i nešto skuplje kvarove, koji će vas koštati kao kod nekih drugih dizelaša (Opel, VW, Renault).

 

accent-foto-todorovic
Tehnički podaci: Hyundai Accent 1.5 CRDi

DIMENZIJE I MASA

dužina: 4.280 mm
širina: 1.695 mm
visina: 1.475 mm
zapremina prtljažnika: 390 litara
masa praznog vozila: 1.313 kg
PNEUMATICI 195/55 R 15

MOTOR

redni četvorocilindrični
gorivo: evro dizel
zapremina: 1.493 ccm
maksimalna snaga: 110 KS pri 4.000 o/min
najveći obrtni moment: 235 Nm u intervalu 1.900 – 2.750 o/min

PERFORMANSE

ubrzanje: 0-100 km/h za 11,5 s
maksimalna brzina: 180 km/h

POTROŠNJA

u gradu: 5,6 l/100 km
na putu: 4,0 l/100 km
prosečna: 4,6 l/100 km

CENA:

osnovni model Accent 1.4: 11.122 EUR (cena 2006.godine), danas polovan možete kupiti za 3.000 evra.
testirani model 1.5 CRDi: 15.736 EUR (cena tada 2006.)

Accent je jeftiniji za održavanje od Opel Astre G

TROŠKOVI SERVISA:  Accent 1.5 CRDI    –        Astra Classic II 1.7 CDTI

cena redovnog sevisa: 6,570 din (na 7.500 km) –  Opel: 15,200 din (na 15.000 km)

filter ulja: 1,170 din                    –                                               Opel:  850,0 din

filter goriva: 3,000 din              –                                              Opel:  1,200 din

filter vazduha: 1,200din         –                                              Opel:  1,205 din

filter klime: 4,000 din (na svakom II. serv.)   –      Opel: 1,460 din

prednje pločice: 6.635 din                –                                   Opel:    5,800 din

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

1 komentar

  1. Miloš Petrović

    Poštovani, uvaženi, ali i dragi gospodine Todoroviću, čitam vas, i pratim vas preko 10 godina. Sa zadovoljstvom sam čitao vaše tekstove na sajtu B92.net, uvek su bili zanimljiv, beskrajno duhoviti, i zaista maksimalno objektivni. Svi moji prijatelji vas čitaju, i cene, i mnogo od njih su birali, i kupili koja na ovnu vaših tekstova, i odgovora na pitanja, i svu sam vam zaista zahvalni, ja prvi. Ja mislim da su vaše kolege svesne, da njihovi testovi nisu dovoljno realni, i da robuju reklamama. Pratim vas gde god da pišete, i naravno da pratim ove vaše nove sajtove, ali do sada vam nisa mslao komentare, jer tek za par godina planiram kupovinu malo novijeg automobila, za sada vozim Ford Focus koji ste me pri preporulili pre 9 godina, na sajtu Automarket. Veliki pozdrav od familije Petrović iz Beograda! Samo tako nastavite, i nikako drugačije.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.