TESTIRALI SMO: Jaguar XF 2.2d

Samo cenovno je konkurent Mercedesu, BMW-u i Audiju, jer ovo je, iznad svega, engleska limuzina, što znači da predstavlja klasu za sebe.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović urednik Testoviautomobila.rs i Najboljiauto.com

najbolji-_auto_logo_670-1

Jaguar XF je luksuzna limuzina snažnog srca, modernog dizajna sa mnogo kože i hroma i retro filingom u vožnji. Ovo je dinamičan, brz i atraktivan auto koji agresivno skreće pažnju na sebe.

Foto: Branka Todorović, Najboljiato.com, Testoviautomobila.rs

jaguar-xf-najboljiauto

Jaguar je san svih vatrenih zaljubljenika u automobile i svih onih koji su bar jednom provozali ovu prefinjenu kreaciju na četiri točka.

Jaguarov glavni inženjer, Andy Whyman, može biti ponosan što Jaguar XF može da pređe 1.312 km sa jednim rezervoarom, uz prosečnu potrošnju od samo 4,9 litara.

aleksandar-todorovic-n1

XF je još jedan model u nizu koji je upotpunio bogatu istoriju ovog brenda. Pored dobre aerodinamike, osmostepeni automatski menjač je jedan od glavnih krivaca za izrazito nisku potrošnju.

Jaguar se u poslednjoj deceniji vraća korenima. Iza moderne karoserije Jaguara XF krije se duga istorija oličena u retro elementima i ugođaju – priča koja je u ovoj kući započela baš sa ovim modelom. Ono što je započeo atraktivni Jaguar S, sada još ubedljivije i u punom sjaju nastavlja model XF.

DSC_3314c

Ova engleska grdosija na točkovima razmeće se luksuzom, elegancijom i dovoljnom snagom od 163 KS, koju isporučuje veoma brižno izolovan četvorocilindrični agregat od 2,2 litara. Svojom dužnom od gotovo pet metara, XF podseća na američke krstarice iz nekih drugih vremena, a vrhunska izrada evocira Aston Martin.

Ova engleska grdosija na točkovima razmeće se luksuzom, elegancijom i dovoljnom snagom od 163 KS, koju isporučuje veoma brižno izolovan četvorocilindrični agregat od 2,2 litara. Svojom dužnom od gotovo pet metara, XF podseća na američke krstarice iz nekih drugih vremena, a vrhunska izrada evocira Aston Martin.

 

borsko-jezero-jaguar

Prefinjeno dizajnirani enterijer, koji predstavlja kompromis između britanske i američke filozofije poimanja luksuza, obara sa nogu.Tastera ima malo, nema suvišnih i nepotrebnih detalja.

Englezi su uvek imali osećaj za odmereno i lepo, a korisno. U vožnji FX podseća pomalo na Cadillac, a najviše na Chrysler 300C, barem kada je o upravljanju reč.

Kao da je Whyman želeo da vozača sačuva od bilo kakvog stresa, jer je podesio upravljač tako da ima pravi limuzinski filing. Sedišta su udobna, ali vas pozadi čeka neprijatno iznenađenje u vidu izuzetno ograničenog prostora za kolena i glave putnika. Gepek je veliki, ali nema ravne stranice i nije ravan.

Još jedan nedostatak je loša preglednost, ali utešimo se time da Jaguar ionako ne voze početnici.

 Izvor: Aleksandar Todorović/najboljiauto.com

Jaguar je shvatio da bi bio red da napravi automobil koji će trajati duže nego otplata kredita za njega. Zato je XF zaista konstruisan od veoma kvalitetnih materijala – brižno, i filigranski precizno.

Enterijer je pravi engleski. Ergonomija je prosečna, ali sedišta su izuzetno udobna. Nema centralnih konzola pretrpanih kontrolnim tasterima – sve je logično raspoređeno, pa se na Jaguar naviknete istog trena kada sednete u njega.

Jednostavne linije, kvalitetni materijali i pregledni instrumenti u Jaguarovom stilu prosto oduševljavaju, naravno – ukoliko ste poklonik ovih britanskih automobila. Čak su i otvori za vazduh pokriveni kad nisu u upotrebi, da ne bi remetili mir i spokoj savršenog dizajna.

Nijedan nemački automobil neće ovako izgledati: Nemci smatraju da imaju više stila i da su njihovi automobili lepši. Srbi i Hrvati bi se oko ovoga složili bez pogovora (eto nečega u čemu i oni mogu da se slože). U našem regionu se zna ko pije (Mercedes, Audi, BMW) a ko vodu nosi. Šteta, jer Jaguar nudi autentični luksuz i otmenost, bez previše razmetanja i guranja prsta u oko.

Jaguar nudi poseban osećaj vožnje

 Izvor: Branka Todorović/najboljiauto.com

Pravo uživanje je vožnja Jaguara nemačkim autobanovima, gde ne postoji nikakvo ograničenje brzine (pod uslovom da na putu nema gužve). Osećaj slobode uz tihu i mirnu vožnju brzinom od 210 km/h je predivno iskustvo koje bih poželeo svakom. Istina, često sam poželeo snažniji motor, ne zato što je XF objektivno spor – njemu ovih 163 KS idealno pristaje, jer ova limuzina odbija da ima bilo šta sa sportskim automobilima – već da biste mogli da pratite sve one Mercedese, Audije i BMW-e na putu kroz Nemačku. Nemci zaista jure, ali vas i poštuju na putu, a Jaguar posebno.

Jaguar je limuzina za pravu gospodu. Kada ste za volanom Jaguara XF, jednako je prijatno kada krstarite brzinom od 150 km/h i vozite pri 200 km/h. Nemate potrebu kao kod BMW-a da uvek stiskate gas do poda, jer se limuzine iz Minhena tako voze – bavarski automobili vam nude sve više zabave što brže vozite.

Upravo se i tu krije najveća razlika između Jaguara i nemačkih premijum limuzina, na brzinama primerenim brzim autoputevima. Već na 180 km/h postaje jasno da niste za upravljačem nemačkog premijum automobila. To nije ništa uznemiravajuće, naprotiv, samo je drugačije. Morate umeti da osetite britanski stil vožnje, naglasio bih – limuzinski stil, jer Englezi imaju i jedan Lotus, Morgan, ali i Aston Martin za one koji žele prave, rasne, glasne sportske automobile, a ne sportistu u pet metara lima sa lošim dizajnom. Nemačke limuzine mogu delovati lepo na prvi pogled, ali, kada parkirate Jaguar pored njih, one naglo gube na privlačnosti.

Veoma štedljiv Jaguar

KOMPLETAN TEST PROČITAJTE NA PORTALU Najboljiauto.com (Klikni ovde).

 

najbolji-_auto_logo_670-1

TESTIRALI SMO: VW Passat 2.0 TDI

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo