TESTIRALI SMO: Kia Sportage 2.0 CRDi

Ova Kia veoma je brza – dohvati 195 km/h bez oklevanja i tada ostaje jako stabilna, veoma udobna i dovoljno tiha. Uprkos bogatoj Luxury opremi i veoma sofisticiranom i snažnom agregatu, ovaj krosover ima i relativno povoljnu cenu od 32.490€. Ako su na snazi akcije kao što je sada slučaj, onda Sportage možete kupiti uz popuste, i to uz sedmogodišnju garanciju. Nikada u istoriji luksuz u krosover klasi nije bio dostupniji, a performanse bolje. Drugim rečima, Sportage je, sa motorom 2.0 CRDi, pun pogodak.

Korejska Kia je procvetala u poslednjih nekoliko godina. Usred svetske ekonomske krize, Kia beleži rast prodaje širom sveta – čak se i u Srbiji automobili ove marke kotiraju sve bolje, a c’eed je u grupi najprodavanijih vozila u kompakt klasi, što je pre deset godina bilo nezamislivo. Danas Kia ima i jedan od najboljih krosovera na tržištu – Sportage, koji sa motorom 2.0 CRDi od 116 KS i 184 KS nudi optimalne performanse za prosečne vozače, čak i više, jer veoma dobro podnosi neravnine na našim putevima. Sportage nudi zadivljujuće mekano oslanjanje, odličnu stabilnost, tih i dovoljno elastičan motor

Tekst i foto: Aleksandar Todorović.

thumbs-upSnažan i elastičan motor, veoma udobno oslanjanje, odlična finalna obrada, kvalitetni materijali, odličan audio uređaj i ozvučenje, vrlo dobra ergonomija, udobna i dobro profilisana sedišta, atraktivan dizajn, ergonomija, moderno dizajniran enterijer, veoma moćni farovi, bogata oprema, cena, visoka maksimalna brzina (195 km/h), odlična međuubrzanja, pregledni instrumenti, izdašna garancija od sedam godina.

thumbs-down: Off-road mogućnosti ispod proseka, trakcija tek prosečna, dugi zaustavni putevi prilikom kočenja, veliki prečnik okretanja, manje mesta na zadnjem sedištu od konkurencije, osrednja varijabilnost karoserije, prosečno precizan servo upravljač, nedovoljno razgranata servisna mreža, potrošnja, brzina automatskog menjača nije na nivou onog kod BMW-a i Audija, imidž brenda, preglednost, mali rezervoar goriva (58 litara). Troši 2,0 litra više goriva od 1.7 CRDi verzije.

Foto Testoviautomobila RSIako je 2.0 CRDi pravi izbor za ovaj SUV, kupcima u Srbiji izgleda nimalo ne smeta što je Kia u vozilo teško 1.500 kilograma, odnosno 1.612 kilograma, upakovala motor radne zapremine od “samo” 1,7 litara, jer se vrlo dobro prodaje: košta samo 19.390 €. Relativno „mali“ dizel motor od 1.7 litara uspešno vuče veliki automobil: trik se krije u velikom obrtnom momentu od 255 Nm, što je dovoljno za tečnu, ugodnu vožnju autoputem i preticanja na regionalnim putevima. Sa ovom Kijom, doduše, na autoputu nećete biti najbrži – ona čak ne može da dosegne ni obećanu maksimalnu brzinu od 173 km/h (nije htela brže od realnih 168 km/h, čak i sa potpunom praznim prtljažnikom i gotovo praznim rezervoarom), ali je najverovatniji krivac za ovaj mali podbačaj zimska “obuća”, koja stvara veći otpor prilikom kotrljanja.

Najboljiauto.comDizajn ove Kije nagoveštava mnogo bolje performanse: koje može da ponudit 2.0 CRDi motor na testiranom Sportage-u. Iako je Sportage “samo” krosover, performanse su mu sportske: od 0 do 100 km/h mu treba samo 9,4 sekundi, iako je težak više od 1,5 tone, a realna maksimalna brzina iznosi blizu 200 km/h zahvaljujući snazi agregata od čak 184 KS. Korejski “maneken” danas izgleda luksuznije nego ikad: u enterijeru sve deluje moderno i dovoljno kvalitetno sklopljeno, kako i dolikuje kompaniji koja beleži najveći preporod u svojoj istoriji. Sa ovom Kijom, doduše, na autoputu nećete biti najbrži, iako može da premaši obećanu maksimalnu brzinu od 195 km/h za 5 km/h. Za sportski brza preticanja Sportage 2.0 CRDi ima dovoljno snage. Drugim rečima, ako vozite brzo, morate odabrati snažniji 2.0 CRDi agregat, onaj osnovni dizelaš 1.7 CRDi je ipak za manje zahtevne vozače.

Kia Sportage Najboljiauto.comOsim „sportskog“ motora 2.0 CRDi prisutne su sportske crte skladno oblikovanog nosa i bočna silueta na kojoj se krov kupeovski strmo spušta radi bolje aerodinamike (koeficijent otpora vazduha je samo Cw-0,37) i vizuelnog ugođaja. Zbog dizajnerskih bravura, preglednost u svim smerovima je manje-više jadna, ali ugrađeni parking senzori donekle spašavaju stvar.

Enterijer: dopadljiv, moderan i kvalitetan

Kia se svim silama trudi da napravi za nijansu moderniji i dopadljiviji enterijer od Hyundaija, u čemu ponekad uspeva, te tako Sportage ima moderniji kokpit od Hyundaija ix35. Ovo nije potpuno iznenađenje, ali kupci i dalje češće biraju ix35, jer su vlasnici krosovera uglavnom stariji od 45 godina.

DSC_4679Ergonomija je zaista odlična – pozicija vozača za volanom je po meri evropskog kupca, a instrumenti su pregledni i minimalno zamaraju oči pri noćnoj vožnji zahvaljujući dobrom osvetljenju. Ksenonski farovi na testiranoj verziji su jednako dobri i moćni, a maglenke su jedne od boljih u klasi.

DSC_4672Auto na testu imao je paket opreme Luxury, što znači da je vozač imao na raspolaganju automatsku klimu u dve zone, taster za pokretanje motora, kožna sedišta, panoramski krov i alu felne, što je samo mali deo opreme na testiranoj Kiji. Kompletan spisak opreme potražite na adresi http://www.kia.rs.

Nije lišena mana

Odlična ubrzanja od 9,4 sekundi iz mesta mirovanja do 100 km/h i visoke putne brzine naplaćuje sa prosečnom potrošnjom od 9,5 litara (na testu), pa ne spada u grupu najštedljivijih krosovera i SUV-ova. Međutim, odlične performanse i niska potrošnja u ovoj klasi vozila nikada nisu išli ruku pod ruku.

DSCN9085Trakcija automobila je prosečna kao i kod slabije verzije, što nedvosmisleno pokazuju merni instrumenti na testovima. Servo upravljač je malo nedefinisan oko nulte tačke ili, da budem jasniji, prosečno je precizan, pa većina vozača ovo neće primetiti. Pedalu kočnice nije lako dozirati, što je veći nedostatak od prosečnih zaustavnih puteva kada su kočnice hladne. Loša preglednost će svakom smetati, a nedovoljno brz automatski menjač će smetati samo vozačima BMW-a i Audija, koji su navikli na bolju i bržu automatsku transmisiju. Nervira pozicija tastera putnog računara, koji nije na volanu, već je levo iza njega, pa ga tokom vožnje nije baš jednostavno dohvatiti, a u mraku može biti čak i opasno. Sa ovako snažnim i pomalo “žednim” agregatom bilo bi dobro da je rezervoar malo veći, jer autonomija nije dovoljno velika, a to posebno smeta na dužim putovanjima.

Šta ona kaže:

Zbog velikih gabarita, parkiranje je problem uprkos parking senzorima, zbog čega Sportage traži izvesno navikavanje. Ovo je jedan ubedljiv, brz i moćan krosover sa kojim je svako putovanje veoma udobno i bezbedno. Ogibljenje je kao poručeno za puteve u Srbiji. Od umereno agresivnog izgleda i visokog stepena komfora još će vam se više svideti ubrzanja. Sportage nudi odličnu bezbednost i izdašnu opremu. Lako ga je voziti i u gradu ali je, iz očiglednih razloga, najbolji za duža putovanja. Uprkos svim manama, Sportage se može smatrati uspehom u smislu da nedvosmisleno dokazuje sledeće: Hyundai još uvek nije postao Toyota, ali je zato Kia već postala Hyundai. Sportage je u Srbiji popularan, zagospodario je ovom klasom vozila bukvalno preko noći. Bravo KIA!

Kome je namenjen ovaj automobil?

Veoma mali broj vozača će umesto štedljivije i jeftinije verzije 1.7 CRDi odabrati agregat od 2,0 litra i 184 KS – šteta! Vlasnici snažnije verzije ovog modela pripadaju maloj, ali odabranoj klijenteli, koja nema problema sa imidžom marke, odnosno znakom na nosu maske hladnjaka. Takvi vozači se ne zadovoljavaju samo odličnom opremom, sjajnim dizajnom i plišanim komforom, već traže da motor i automobil u svakom trenutku mogu da isprate njihove želje i vozačke mogućnosti. Sportage će birati i oni koji žele da svakog jutra zateknu svog mezimca tamo gde su ga ostavili, kao i ljubitelji japanskih SUV-ova, jer Kia nudi slično po nižoj ceni u osetno lepšem pakovanju.

najboljaiuto Oni kojima su limuzine postale dosadne, tesne i isuviše niske, takođe će ozbiljno razmatrati kupovinu Kije Sportage 2.0 CRDi. Večite račundžije će pronaći računicu u ovom korejskom krosoveru: troškovi održavanja, garancija i cene delova odgovaraće onima koji štede novac, a žele da uživaju u luksuzu.

Cena: od 19.390€ (za 1.7 CRDi)

DIMENZIJE
Dužina: 4.440 mm
Širina: 1.855 mm
Visina: 1.635 mm
Međuosovinski razmak: 2.640 mm
Prtljažnik: 564/1.436 l
Težina: od 1.670 kg

Testoviautomobila RS motor KIAMOTOR
Zapremina: 1.955 ccm
Snaga: 184 KS pri 4.200 o./min.
Obrtni momenat: 383 Nm pri 1.700 o./min.

PERFORMANSE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 9,4 s
Maksimalna brzina: 195 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 7,1 litara
Potrošnja na testu: 9,5 litra

EuroNCAP kreš test: 5 zvezdica

TESTIRALI SMO: Mercedes B 200 CDI

TESTOVIAUTOMOBILA.RS: Testirali smo Clio Grandtour 1.2 TCE

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.