TESTIRALI SMO: Mercedes A 180 CDI BlueEFFICIENCY

Testirao sam pre deset godina A klasu, sa Mercedesovim motorom. Treća generacija A klase ima slabije kvalitet od one mnogo manje popularne druge generacije, a ima i Renault 1.5 DCI motore, koje treba izbegavati. Nema smisla da platite Mercedes (i to više nego što vredi) a da vozite auto sa Renalt motorom! Mudrije je da kupite Megane deset godina star za mnogo manje para sa istom mašinom! A klasa i dalje izgleda moderno, atraktivno, skupo! Popularna je, pa joj i cena visoka, realno previsoka. Testirana verzija je imala autotomatski menjač! Morate znati da ovlašćeni servisi Mercedesa ili BMW-a, ne popravljaju automatske menjače! Ugrađuju nove, koji koštaju preko 7.000 evra! Popravka može biti oko 3000 evra ali u specijalizovanim servisima za takvu vrstu menjača, i to ne sa originalnim delovima. Ako kupujete automatik, morate angažovati stručnjake za automatske menjače, ili možete da prođete kao bos po trnju! Piše: urednik Aleksandar Todorović.

 

Pitajte Aleksandra Todorovića

 

“Baby” Mercedes bio je i ostao prava revolucija za proizvođača automobila iz Štutgarta. Mercedes je, sa trećom generacijom A klase, napravio veliki zaokret i pod starim imenom ponudio najbolji premijum kompakt na tržištu. To što je Mercedes uspeo da konstruiše bolji automobil od VW-a u C segmentu nije iznenađujuće samo po sebi, ali je ovako dobar plasman nove A klase svejedno veliki uspeh. I Janis Joplin, koja je u svojoj pesmi toliko želela Mercedes-Benz, bila bi veoma zadovoljna novom A klasom, jer je njen enterijer, bez imalo preterivanja, luksuzniji od aktuelne C klase. Ovaj sam tekst napisao pre deset godina. Danas ako želite da kupite polovnu A klasu, izbegavajte Renault 1.5 DCI motor koji se nalazi u 90% primeraka A klase. Jer nije fer da platite mnogo, a mnogo košta polovna A klasa treće generacije, a da dobijete Renault motor. Možete kupiti Renault za dva puta manje novca!

Tekst i foto: Aleksandar Todorović

Kupovina automobila procedura – Preko A.Todorovića!

NAJBOLJIAUTO.COM: Sigurna kupovina polovnih automobila bez prevare

Prodajem vaš automobil!

Dizelaš je mnogo bolja kupovina od benzinca

Pitajte Aleksandra Todorovića

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

F.Stojković: Preporučujem Todorovića!

RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović

PROVERENI POLOVNI AUTOMOBILI: NAJBOLJIAUTO.com

Neprijatna iznenađenja kada kupujete polovan auto

Niski ali i visoki obrtaji štetni po motor?

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

DSCN9296Novi sedmostepeni automatski menjač sa dvostrukom spojnicom, 7G-DCT, bolji je i brži od automatske transmisije koju sam nedavno isprobao u C klasi. Za ovu priliku, za dužu test vožnju, od brojnih ponuđenih modela odabrao sam verziju sa Mercedesovim agregatom od 1,8 litara, koji se isporučuje sa opisanim automatskim menjačem. Mercedes A klase iza oznake 180 CDI sa manuelnim menjačem nudi Renaultov agregat od 1,5 litara i 109 KS – verzija koja za 2.200€ jeftinija od one sa automatskim menjačem i Mercedesovim motorom. Svi motori su standardno upareni sa Stop & Start sistemom koji je izuzetno efikasan, jer startuje agregat u deliću sekunde, čim nežno dodirnete papučicu gasa. Izuzetna dinamičnost koju je samo nagovestio sportski dizajn upotpunjena je unapređenim i izuzetno brzim elektromehaničkim upravljačem, naprednim prilagodljivim oslanjanjem (opciono je u ponudi sportsko ogibljenje sa Direct-Steer sistemom), niskim težištem i sjajnim motorima.

 

Vožnja je bila neverovatno brza i zabavna, i zaključio bih da je Mercedes konačno konstruisao vrhunski automobil sa dosta sportskih karakteristika, koji će preoteti mnogo kupaca BMW-u i Audiju, ali, po svemu sudeći, i VW-u. Takođe, Mercedes kao da se drži izreke da ko ima, treba mu dati još – ovaj model je, na vrlo napornom testu sa visokim putnim brzinama, postigao prosečnu potrošnju od 5,6 litara. Uz umereniju nogu na gasu, on realno i bez problema troši manje od 5,0 litara goriva na 100 kilometara puta. Ono što je mene još više oduševilo jesu ubrzanja, koja su bolja nego u verziji sa manuelnim menjačem i motorom iste snage (iako agregati nisu isti), a manjeg obrtnog momenta (250 naspram Renaultovih 260 Nm), sa izmerenih 10,3 sekunde do 100 km/h iz mesta mirovanja. Druga stvar koja me je obradovala je činjenica da je ovo prvi Mercedesov kompaktni automobil na čijem je razvoju od samog početka radio i AMG, sportsko odeljenje Mercedes-Benza.

 

Ovo je, dakle, Mercedes za one koji prevashodno žele da uživaju u vožnji i naravno, maksimalnom komforu, s tim da ne nudi dovoljno prostora prosečnoj porodici. Takvim kupcima je namenjena nova B klasa – varijabilnija i praktičnija nego ikada ranije. Nova A klasa negde daje, a negde uzima, pa tako na zadnjem sedištu nudi prilično oskudan prostor, a prtljažnik zapremine 340 litara takođe se ne može nazvati nikako drugačije sem – malim. Sa ovim se ne završavaju mane, ali ni vrline ovog modela, pa pročitajte tekst u celini i saznajte zašto baš nova A klasa može biti vaš novi ili, u bliskoj budućnosti, polovan automobil. Ako planirate da kupite polovnu A klasu, znajte da morate da platite i ime, za kvalitet, koji je dosta slabiji od druge generacije (inače odličan auto!) ali dizajn je mnogo atraktivniji, a on privlači kupce!

 

  • Mercedes i Renault su neuporedivi automobili. Neuporedive klase. Razlika je ogromna. Odluka da Mercedes ugradi Renault motor, je bila čisto da bi se povećala zarada! Pod jedan pravi kupci Mercedesa kupuju C ili E klasu, ili neki Mercedesov SUV. A klasu uglavnom biraju žene i vozači koji voze 130 km/h. Onda su se Mercedesovi inženjeri dosetili, ugradili Renault motor, a prodavali Mercedes po ceni Mercedesa! Lepo su zaradili, ali su lepo namagarčilu tu klijentelu, koja realno i nema para za pravi Mercedes! Uostalom na plastičnom poklopcu Renault motora stoji znak Mercedesa, za one neobaveštene (a takvih je bar 97%) to je više nego dovoljno! Prevelike cene polovne A klase treće generacije, nimalo ne odbijaju kupce, njih ima sasvim dovoljno! A.Todorović urednik!

DSCN9300Dobro je što auto industrija, usred najveće krize od Drugog svetskog rata, napreduje skokovima “od sedam milja”: Barem je to slučaj sa Mercedes-Benzom, kompanijom sa trenutno najvećim izborom modela, koja nudi automobile sa najboljom aerodinamikom na svetu, naravno, zajedno sa BlueEFFICIENCY agregatima – štedljivim, i ekološki prihvatljivim. To što se nova A klasa ne proizvodi u Srbiji, iako je prethodna Vlada učinila sve da tako bude, nije veliki greh, ali jeste propuštena prilika, jer se ovaj model trenutno proizvodi u tri smene u fabrikama koje se nalaze u Rastattu, Kecskemétu (Mađarska), Uusikaupunkiju (Finska) i Aguascalientesu (Meksiko). Mercedes-Benz jedva uspeva da ispuni narudžbe dilera i kupaca. Nova A klasa je “zlatna guska” i za Mercedes i za države u kojima se proizvodi.

Stara A klasa, sa genijalnim dvostrukim sendvič podom, poslata je u istoriju, iako se radilo o najprostranijem automobilu u zadatim dimenzijama. Ali, koga je danas briga za dimenzije, dovoljno mesta u prtljažniku i prevoženje kabastih stvari? Mercedes je zaigrao na sve ili ništa i ponudio tržištu automobil koji izaziva emocije. Jedan od razloga za moj ovako pozitivan utisak jeste i činjenica da nisam očekivao da će jedan “mali” Mercedes zaseniti onaj veći i skuplji – C klasu, i to ne samo po dinamičnoj vožnji, već i po kvalitetu ugrađenih materijala. Mercedes je sa novom A klasom postao veliki problem za BMW, ali i Audi, jer u svojoj paleti modela ima i pravo malo remek-delo na četiri točka koje možete kupiti već za 21.252€. To vama možda ne izgleda kao malo novca, ali Mercedes nikada u svojoj istoriji nije nudio ni približno jedan ovako dobar automobil za toliko malo novca (ako sada kažete da je genijalni Mercedes 190 E davne 1984. koštao 35.000 DM i da je to manje nego što košta nova A klasa, uračunajte i inflaciju i shvatićete da je nova A klasa mnogo povoljnija i “narodu” dostupnija).

 

Nova A klasa je izvanredna: dizajn je za čistu peticu!

Ocenu za dizajn možete dati i sami na osnovu galerije fotografija (skrolujte na dno strane), pa procenite koliko vam se dopada kokpit i, uopšte, enterijer. Ono što je na meni da opišem jesu položaj za volanom i ergonomija putnika koji sede napred – a ona je vrhunska. Idealnu poziciju za upravljačem ja lako pronaći, bez obzira da ste visoki 160 ili 190 cm, jer su hodovi podešavanja sedišta i upravljača izuzetno veliki i izdašni, kako smo na to već navikli kod automobila ovog brenda.

DSCN9314Upravljač prosto savršeno leži u rukama: poželite da danima vozite A klasu.

Samo sedište je dovoljno udobno, ali i čvrsto, te u krivinama pruža solidan nivo oslonca, a na putovanjima od deset i više časova, koliko sam ja “odradio” prvog dana testa, nije uzrokovalo zamor leđa i karlice. Takvu udobnost u ovoj klasi može da pruži samo Mercedes. Sedi se čak i bolje i za nijansu udobnije nego u Hondi Civic, koja je, doduše, daleko jeftinija, pa je neću ni porediti sa A klasom. Svi instrumenti su veoma pregledni i dobro raspoređeni. Pomalo iritira ručica automatskog menjača, koja je postavljena na upravljač, ali stvar spašavaju “klackalice”, leva i desna, koje znatno olakšavaju rukovanje savršenim automatskim menjačem. Ručna kočnica je na tasteru levo, a na njemu se i otpušta, no previše je spora za moj ukus.

DSCN9316Kada pokušate da sednete pozadi, shvatićete da nova A klasa nije raskošna kao stara (druga generacija je mnogo prostranija), jer nudi daleko manje mesta za kolena i za glave, uz dobro poznati kupeovski osećaj. Preglednost pri vožnji unazad je prosečna, ali ugrađena kamera mi je mnogo pomagala, tako da ćete i vi brzo zaboraviti na dizajnerske “bravure”, koje mogu prilično da zasmetaju. Ne treba ni reći da je zato finalna obrada izuzetna, kao i kvalitet ugrađenih materijala. Miris nove plastike je, čak, izuzetno prijatan – na sve su mislili u Mercedesu, pa imate utisak da ste kupili mnogo skuplji i veći Mercedes (posebno kada pokušate da se uparkirate ili okrenete u tesnoj ulici, jer ovaj auto je ipak dugačak 429 cm).

DSCN9310Za neupućene, nova A klasa nije običan mali Mercedes, već sportski kompakt proizveden po istim standardima kao i najskuplji modeli ovog prestižnog brenda. Rezultat perfekcionizma u izradi jesu vrata koja se nečujno zatvaraju i minimalni nivo buke čak i pri brzinama iznad 150 km/h. Sveukupno gledano, A klasa je pojam kvaliteta za konkurenciju, ali on nije na nivou druge generacije A klase. Svakako, kada sve to imate u jednom vozilu koje košta od 21.250€, morate skočiti od oduševljenja, čak i ako nemate navedeni iznos, jer vam ovaj vrhunski automobil sa srebrnom značkom na nosu nikada nije bio bliži. Nova A klasa može biti gotovo idealan izbor za sve one koji uživaju u brzoj i udobnoj vožnji, kao i za sve one koji mnogo vremena provode u putu, jer tek na deonicima od preko 1.000 km shvatite koliko je Mercedes A klase ozbiljniji automobil od BMW-a serije 1.

 

DSCN9757Motor samo dobra osnovaogibljenje ovog automobila prosto traži jači agregat

Po običaju, Mercedes trenutno ima u ponudi prilično dobru paletu agregata. Motor na testu je drugi u ponudi, ali odozdo. Onaj na vrhu (trenutno) ima 211 KS i 350 Nm, što bi trebalo da bude dovoljno za ubrzanje od 6,6 s do 100 km/h i maksimalnu brzinu od 240 km/h, odnosno – dovoljno za performanse koje idealno pristaju ovom automobilu u kome ćete se “uspavati” kad god vozite sporije od 160 km/h (toliko je u njemu tiho, mirno i ugodno). Srećom, van Srbije se vozi mnogo brže, policija se ne krije iza žbunova da naplaćuje kazne umesto da obezbeđuje deonice na kojima se često i mnogo strada, pa za volanom nove A klase nikada nije dosadno, a vozači mnogo moćnijih i skupljih limuzina nisu bili nimalo iznenađeni mogućnostima nove A klase. Ne mislim samo na brzinu vožnje, jer testirani model nije mogao brže od 195 km/h (5 km/h više od fabričkog obećanja), već na izuzetnu stabilnost u krivinama i izuzetnu sigurnost koju ovaj automobil uliva vozaču, jer je trakcija prosto izvanredna, a servo upravljač je tako dobro izbalansiran, direktan i precizan, da možete pomisliti da je lično Michael Shumacher učestvovao u konstruisanju ovog modela (doduše, učestvovao je u promociji nove A klase). Kompletan automobil je osoben, do poslednjeg detalja. Bilo je potrebno mnogo mašte, genijalnosti i hrabrosti da Mercedes ponudi tržištu jedan automobil za naredni vek. A za taj jedan vek, verujem da će neki drugi novinari opisivati aktuelnu A klasu kao prekretnicu za Mercedes, koji je, zahvaljujući baš njemu, okrenuo novi list.

DSCN9307Pošto inženjeri Mercedesa nisu hteli da odstupe od vrhunskog ogibljenja ni za milimetar, i pošto su shvatili da Mercedes nije pravi Mercedes ukoliko nema vrhunsku udobnost, nova A klasa je dovoljno mekana i uglađena, pa se čak i u Srbiji prevarite pomislite da se vozite pravim putevima. Mercedes je sve popularniji daunsajzing shvatio veoma ozbiljno, pa iza oznake 200 CDI ne stoji agregat od 2,0 litra, već od 1,8 litara i 109 KS, koje isporučuje već na 3.200 o./min. Radilice. Možemo se stoga nadati da će ovaj Mercedesov agregat, posle toliko decenija, smeti po trajnosti da konkuriše starim Mercedesovim dizelašima, koji su mogli da pređu i po milion kilometara pre otvaranja. Verzija sa manuelnim menjačem ima čak i motor manje radne zapremine, od 1,5 litara, iz Renaulta. Ovo što sam naveo nije ništa “strašno”, jer ako jedan Red Bull može da kupuje motore od Renaulta motore za svoj F1 tim, ne vidim zašto to ne bi mogao i jedan Mercedes-Benz, jer Renault decenijama proizvodi vrhunske agregate (možda jednom naprave i vrhunski automobil). Saradnja između Renaulta i Mercedes-Benza raduje one sa tanjjim džepovima, jer će nam doneti još mnogo agregata, ali verovatno neće oduševiti zagrižene zaljubljenike u Mercedesove automobile. Ipak, za sve postoji prvi put, a ako su progutali prvu A klasu (W168), koja je bila sve, ali ne i “pravi” Mercedes, progutaćete i ovo. Ali ako kupujete polovni Mercedes, mnogo je velika razlika između A klase sa Renalault motorom, i pravim Mercedesovim motorima! Zašto? Pa verzije sa originalnim Mercedesovim motorima prelaze puno više pre generalne i manje se kvare!

 

Varijabilnost turbine je prosto zadivljujuća (ovo je pravi Mercedesov motor od 1.8 litara  – a ne Dacia motor 1.5 dci koji kuca u većini A klasa oglašenih na sajtu polovniautomobili), a motor tako ravnomerno razvija snagu i toliko mirno radi (što je, verujem, dobro poznato svima u BMW-u), da na svetu ne postoji tiši turbo dizel ove radne zapremine. Odziv motora na papučicu gasa je trenutan, nema onog “oklevanja” tipičnog za Mercedes, a ubrzanja su vrlo dobra – do “stotke” bez problema stiže za 10,3 sekundi. Možda je moguće postići i bolji rezultat sa razrađenim agregatom.

DSCN9298Održavanje putne brzine od oko 180 km/h je lakše nego vožnja po Beogradu, jer je A klasa tako mirna i sigurna, da mi je na momente bilo prosto žao što ispod haube nemam bar dva puta snažniji agregat. Ovo ogibljenje je konstruisano za autoban i jako velike brzine. Nemačka je idealna zemlja za jedno tako dobro vozilo, sa kojim po idealnim vremenskim uslovima možete da putujete izuzetno brzo, udobno i zabavno. Zato se i svi nemački automobili, gotovo bez izuzetka, ponašaju neverovatno dobro na brzinama od 200 km/h ili više, jer su konstruisani za vozače koji umeju i žele da tako voze. Nova A klasa je vrhunski automobil koji vam pruža mnogo sigurnosti i kada vozite veoma brzo, ali vodite računa u njemu se velike brzine veoma malo osećaju. On nudi mnogo više nego što jedan prosečan vozač i može da otkrije, jer su njegovi limiti podignuti veoma visoko, pa je ograničenje brzine od 130 km/h za vlasnika ovog vozila prilično “smešno”, ako smem tako da kažem. Hvala Mercedesu na jednom sjajnom automobilu kao što je nova A klasa. Nadam se da će, sa novom C klasom, Mercedes napraviti još i veći skok. Dok se to ne desi, ostaje mi samo da čekam na testiranje neke kapacitetnije verzije A klase, sa kojom ću moći detaljnije da se upoznam sa limitima ovog nemačkog savršenstva.

DSCN9317Šta ona kaže: Prava je šteta ne posedovati jedan ovakav automobil. Možda ga nije lako parkirati, možda gepek nije najveći u klasi, možda na zadnjoj klupi nema dovoljno mesta, ali u ovom trenutku ne postoji bolji model u premijum segmentu kompakt klase. Sve je besprekorno: dizajn, materijali, boje, udobnost, brzina, savršeni automatski menjač – sve, osim pogleda slučajnih prolaznika. A klasa privlači i previše pažnje i izgleda “neprilično” skupo, a tako se i osećate u njoj – kao da ste povlašćeni u odnosu na druge, što, na neki način, i jeste. Ovaj automobil je poseban, drugačiji od svega ostalog na tržištu. Zato napravite poneku žrtvu i nemojte nikoga voziti na zadnjem sedištu, pa vam se niko neće ni žaliti kako je pozadi sve skučeno. Gepek jeste mali, ali će ipak biti sasvim dovoljan onima koji ne razvoze gajbice i polutke, a takvima verujem da A klasa nije ni namenjena. Kada se vaše telo jednom navikne na udobnost Mercedesa, navići će se i na lošu preglednost pri parkiranju. Postoji samo jedan pravi problem: kada se jednom naviknete na ovaj automobil, teško ćete se posle navići na nešto gore!

Kome je namenjen ovaj automobil?

Jasno je da će ovaj automobil kupovati oni koji imaju više nego dovoljno novca. Naravno, možete se odlučiti i za osnovnu verziju A klase, koja nije skupa, ali već testirani model košta 25.320€, a ta cena se, sa dodatnom opremom koju sam imao na raspolaganju proteklih dana, penje na preko 35.000€. Ovo neće smetati tradicionalnim kupcima Mercedesa, koji ne razmišljaju o ovozemaljskim problemima, kreditima i sastavljanjem kraja sa krajem. Svakako, možete kao Janis Joplin da molite za jedan Mercedes, pa makar i najjeftiniji (oni najbliži Bogu, a time mislim na sveštena lica, ne moraju da se mole za nešto tako “obično” kao što je A klasa, jer većina njih toliko “skromno” živi da kupuju znatno skuplje Mercedese i premijum modele drugih brendova), a druga opcija je da u vašoj banci proverite koliko povoljan, odnosno nepovoljan kredit može da vam ponudi. Ako kupujete u kompakt klasi i zadužujete se, možda bi trebalo da idete do kraja i razmislite o dodatnom zaduživanju. Ako je neki automobil toga vredan, to je upravo ovaj. Da li je neodgovornost ili krajnji hedonizam, nije važno, ali samo jednom se živi i, kažu, samo jednom se voli, a ja bih se kladio da za mnoge ta ljubav može biti upravo ovaj Mercedes. Koliko god nova A klasa bila vrhunski izrađena i koliko god ovaj automobil izlazio iz okvira premijum kompakt segmenta kada je kvalitet u pitanju, cena neće biti dovoljno povoljna za obične smrtnike.

DSCN9309Oni kojima je plata kao džeparac već su viđeni za volanom ovog automobila. Jednako će dobro prolaziti i kod žena, koje jednako vole da “opale” po gasu kao muškarci, a da im pritom bude udobno dok se šminkaju u retrovizoru. Kupci ovog automobila mogu biti i oni kojima je dojadilo da ulažu u nešto što ih ne ispunjava u dovoljnoj meri. Ja bih i za dvadeset godina poželeo da posedujem istu ovakvu A klasu – dinamičnu, okretnu, zabavnu i kvalitetnu, pa makar na godinu dana. Nova godina je pred vama, a to je idealna prilika za poklone, pa ko bude imao, njemu će “da se može”…Naravno, sa željama i snovima treba biti umeren, jer su oni za neke samo beskrajni izvor frustracija. Ali, ako je u pitanju nova A klasa, ova želja je skromna u odnosu na neke druge želje, koje se ne mogu kupiti novcem. Ja vas svakako nisam terao da čitate tekst do kraja, niti želim da verujete da život bez dobrog automobila nije pravi život. Neko veruje u boga, a neko u Mercedes-Benz, sve je stvar izbora, i ličnih afiniteta, ali ipak znajte ono prvo je mnogo jeftinije. Ako kupujete polovnu A klasu, preskočite onu sa Renaultovom 1.5 dci motorom, ili kupite za dva puta manje novca Renault! Automatski menjač ne mogu pouzdano da vam provere u ovlašćenom servisu, jer oni ne popravljaju automatske menjače, samo ugrađuju nove! Potrebno je da se obratite specijalizovanom servisu za takvu vrstu menjača, ali dobrih ima jako malo! Ako želite da vam nađem proverenu A klasu, tu sam, vaš Aleksandar Todorović.

thumbs-upVrhunski, veoma uglađen, tih, elastičan i veoma štedljiv agregat. Vrhunski automatski menjač. Odlična pozicija za volanom. Upotrebljeni materijali vrhunskog kvaliteta.  Tih i uglađen Mercedesov motor. Avangardan dizajn i originalno osmišljeni detalji. A klasa je više od “ljutog” takmaca BMW-a serije 1. Odlično izbalansirano ogibljenje, vrhunska udobnost i stabilnost u jednom paketu – sjajno! Temeljna zvučna izolacija i ergonomska sedišta čine svaki boravak u automobilu ugodnim. Odlična bezbednost, pasivna (naravno nikako ne može da bude na nivou C klase – iako imaju isti broj zvezdica – zbog razlike u masi), ali i aktivna, bogata serijska oprema. 

thumbs-downC stub je zaista masivan (u Mercedesu su zaista rešili da sačuvaju živote svojih putnika). Na zadnjem sedištu ima manje mesta nego u staroj A klasi. Oni koji su viši od dva metra moraće da pognu glavu ukoliko ne žele da izađu iz automobila bez polovine glave. Cene dodatne opreme su i dalje u duhu najbolje tradicije Mercedesa – previsoke. Prtljažnik je manji od proseka klase – ima samo 340 litara. Iritira ručica automatskog menjača, koja je postavljena na upravljač, ali stvar spašavaju “klackalice”, leva i desna, koje znatno olakšavaju rukovanje savršenim automatskim menjačem. Ručna kočnica je na tasteru levo, a na njemu se i otpušta, no previše je spora za moj ukus. Renault motor 1.5 dci nije na nivou ove A klase, preskočite ga! Automatski menjač pre kupovine proverite u specijalizovanom servisu za automatkse menjače, popravka može biti papreno skupa – preko 3.000 evra! Tekst je pisan pre deset godina. Danas 2023. godine mogu da konstatujem da je ovaj model slabijeg kvaliteta nego A klasa druge generacije, ali da košta mnogo više, jer ima modernije, atraktivnije linije. kupite verziju sa Mercedesovim motorom recimo ovaj 1.8 litara radne zapremine – on je mnogo kvalitetniji, jer maleni 1.5 dci nikako nije dorastao Mercedesu!

Cena: od 21.250€

[table]DIMENZIJE : SPECIFIKACIJE
Dužina: 4.290   mm
Širina: 1.780 mm
Visina: 1.430 mm
Međuosovinski razmak: 2.700 mm
Prtljažnik: 340/1.150 l
Težina: od 1.445 kg[/table]

DSCN9758[table]MOTOR : SPECIFIKACIJE
Radna zapremina: 1.780 ccm
Snaga: 109 KS pri 3.200 o./min
Obrtni momenat: 250 Nm u intervalu 1.600 do 3.000 o./min.[/table]

DSCN9766[table]PERFORMANSE : SPECIFIKACIJE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,6 s
Maksimalna brzina: 190 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 4,1 litar
Potrošnja na testu: 5,6 litara
Euro NCAP kreš test: 5 zvezdica[/table]

logoOCENE (od 1 do 5)

[table]Prosečna ocena: 4,5
Dizajn: 5,0
Bezbednost: 5,0
Motor i menjač: 4,5
Performanse: 4,5
Potrošnja: 5,0
Cena i garancija: 3,0
Udobnost: 5,0
Ponašanje na putu: 5,0
Kvalitet i pouzdanost: 4,5
Ponuda prostora: 3,5[/table]

[table]Opšti utisak: 5,0
Paleta motora: 4,0
Mogućnost dalje prodaje: 4,5[/table]

I.Jevtić: Hvala vam g.Todoroviću za odličan auto!

Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Deca su ono najdivnije!

Nalazim automobile po vašoj želji

Iskustva: FIAT Croma

Da li da kupim C – Max ili Senic?

Najbolji auto je onaj koji kupac želi!

PROVERENI POLOVNI AUTOMOBILI: NAJBOLJIAUTO.com

Pitajte Aleksandra Todorovića

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

 

TESTIRALI SMO: Citroën C4 Attraction 1.6 HDI

TESTIRALI SMO: BMW 316d

TESTIRALI SMO: Opel Astra Sedan 1.4 Turbo

Volvo