TESTIRALI SMO: Mercedes B 200 CDI

B-klasa je prava zvezda u klasi monovolumena. Ovaj miniven iz Štutgarta cilj je kome streme svi inženjeri, iz jednostavnog razloga što objedinjuje sve potrebne kvalitete– komfor, luksuz, odlične vozne osobine i veliku varijabilnost. Janis Joplin sigurno nije ni slutila da će Mercedes jednom napraviti tako dobar automobil po relativno pristupačnoj ceni. Polovnjaci su naša realnost, zato sam ovoga puta testirao polovnu B klasu, ali sa kod nas veoma popularnim turbo dizelašem.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović

Polovni Mercedesovi automobili su kod nas uvek bili popularni, cenjeni, i traženi. Osim dobrog kvaliteta, Mercedesi jako dobro drže i cenu, a jesu i statusni simbol. Status danas košta manje nego ikada pre, jer za 7.000 € možete kupiti Mercedes B klase iz 2005.godine.

MERCEDES-B-klase--DSCN3433Dok za C i E-klasu postoje dostojni takmaci na tržištu u vidu BMW-ove serije 5 ili još avangardnije Audijeve “šestice” (A6), B-klasa i nema pravog konkurenta. Ova klasa je nadvisila sve ostale jer nudi osetno viši nivo luksuza u monovolumenskom pakovanju. Elitizam u praktičnom smislu jeste suština koncepta B-klase. Ovaj auto je od glave do pete čistokrvni Mercedes, jer je sačinjen od najfinijih materijala uz vrhunsku finalnu obradu. Udobnost je na nivou skuplje C-klase, a cena je sasvim primerena onome što ovaj automobil nudi. Još ako je ispod haube Mercedesov common-rail agregat CDI od 2,0 litra i 140 KS, onda je to pun pogodak za one koji žele maksimalni kvalitet – ali i briljantne performanse.

Ovaj automobil nije sportista po vokaciji, ali se sa njim od tačke A do tačke B stiže u rekordno kratkom vremenskom intervalu, čak i ako vam ovo nije primarno. Razlog? Zvučna izolacija je toliko temeljna da se brzina ne oseća, a motor tako tiho i ravnomerno razvija snagu da nemate pravu predstavu kojom brzinom putujete, osim ukoliko neprestano ne promatrate brzinomer.

Mnogo toga oduševljava na ovom automobilu. Visoki vozači biće veoma zadovoljni pozicijom za volanom, jer je ovaj auto i konstruisan za njih. Upravljač se podešava u svim smerovima, a sedište je – naravno – podesivo i po visini. B-klasa je koncipirana za one kojima hronično nedostaje prostora, te je zadnje sedište zato moguće opisati jednom jedinom rečju – raskošno. Istina je da, pored ovog Mercedesa, još samo VW Golf Plus nudi tako dobru ergonomiju. Prtljažnik od 544 litra je preklapanjem zadnje klupe moguće povećati na čitavih 1,645 litara, dok se peta vrata otvaraju dovoljno visoko, pa je utovar kabastih stvari znatno olakšan. Problem sa parkiranjem rešen je parking senzorima ali, zbog velike širine vozila i masivnog C stuba, B-klasa traži nešto duži period privikavanja. Svakako – ne na komande, koje su izuzetno mekane (ručica menjača je gotovo idealno precizna), već na visok položaj za volanom i prednji kraj vozila koji se praktično ne vidi sa vozačevog sedišta.

mercedes-od-nazad---DSCN343Ogibljenje ovog Mercedesa je izuzetno mekano podešeno, tako da do putnika dolazi minimalna količina vibracija. Zato se u brzim prolascima kroz krivine auto bezazleno naginje, a precizna merenja dokazuju da je B-klasa izuzetno stabilna. Električni servo upravljač je dovoljno direktan, izuzetno precizan i lagan, a povrh svega vozaču šalje sasvim dovoljno informacija šta se dešava pod točkovima, što je kod današnjih modernih automobila prava retkost. Pored izuzetno čvrste karoserije, ovaj Mercedes se može pohvaliti i izuzetno kratkim zaustavnim putem od samo 38,0 metara pri brzini od 100 km/h. Kočnice su dovoljno sigurne i kada su zagrejane.

Čak i ovaj gotovo idealan automobil ima nedostataka, kao što su mala nosivost (raskošni gepek je ipak predviđen za prefinjenije stvari od ogreva ili zimnice) i veliki prečnik okretanja od 11,8 metara. U svemu ostalom, on u potpunosti nadmašuje konkurenciju.

Mercedes B 200 CDI predstavlja idealan izbor za sve one koji mnogo putuju zahvaljujući udobnim sedištima i vrhunskoj zvučnoj izolaciji. Pored toga, prosečna potrošnja na testu iznosila je samo 7,6 litara evro dizela, stoga se zaključak nameće sam po sebi.

Na auto-putu ćete, sa common-rail agregatom od 2,0 litra koji raspolaže sa maksimalnim obrtnim momentom od čak 300 Nm pri samo 1.600 o/min., moći da gospodarite levom trakom. Uostalom, ovaj Mercedes u V stepenu prenosa od 80 do 120 km/h stiže za samo 11,0 sekundi! Maksimalnu brzinu od 200 km/h dohvati za tili čas, pa čak i tada ostaje dovoljno miran i bezbedan uprkos kvalitetu naših auto-puteva. Standardni ESP se brzo aktivira, tako da su iznenađenja isključena.

Kome je namenjen ovaj automobil?

Porodični vozači koji žele luksuz i vrhunsku tehniku u jednom višeprostornom automobilu konačno imaju model po svojoj meri – Mercedes B 200 CDI! Ovaj polovnjak biraće i oni koji žele kvalitet, odličnu ponudu prostora i vrhunski komfor.

*Tehnički podaci:

Maksimalna brzina 200 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 9,6 s
Prosečna potrošnja 5,6 l
Zapremina motora 1.991 ccm
Snaga 140 KS pri 4.200 o/min.
Dužina x širina x visina 427 x 178 x 160 cm
Zapremina prtljažnika 544/1645 l
EuroNCAP kreš test 5 zvezdica – 34 poena
Cena od 7.000 € za model iz 2005.godine

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.