TESTIRALI SMO: Peugeot 206+ 1.4 HDI

Peugeot 206+ je i dalje jedan od najupravljivijih automobila u B segmentu. Naprečac je osvojio sve poklonike brze vožnje koji se mršte na preveliku potrošnju. Oni koji nisu imali prilike da provozaju ovaj automobil ne mogu da shvate zašto se on i dalje proizvodi. Ali, 206+ nudi bolju dinamiku vožnje od veće 207-ice (koja je sada otišla u penziju), a zbog manje težine sa istim agregatima nudi bolje performanse uz manju potrošnju. Oznaka “+” je samo skroman dodatak u nazivu modela koji je temeljno obnovljen: novi-stari Peugeot 206 sada ima primetno bolju zvučnu izolaciju, udobnije i usaglašenije oslanjanje, temeljnija sedišta, precizniji menjač i bolje kočnice.

Ovo je jedan izvrstan mali automobil, koji prave zaljubljenike u vožnju ne može ostaviti ravnodušnim. Iako je malih dimenzija, nudi visok nivo komfora čak i na dužim turama, a velike svetlosne grupe, veliki amblem lava i sportske linije pomažu da pomerite dva ili tri puta skuplje automobile iz leve trake. Pri brzinama od oko 160 km/h, on prosto klizi autoputem – uglađeno, mirno i tiho, onako kako drugi automobili B segmenta ne mogu. Bravo za Peugeot i 206-icu, koja doživljava novu mladost. Prosečna potrošnja od 5,2 litara, uprkos velikim prosečnim putnim brzinama na testu, rezultat je vredan divljenja. Sa umerenom nogom na gasu, ovaj lepotan neće tražiti više od 4,5 litara evro dizela na svakih 100 km, što ne nudi niko u ovoj klasi. Pored toga, Peugeot sada nudi garanciju od pet godina, a to ga veoma približava potencijalnim kupcima.

Tekst: Aleksandar Todorović, Foto: Branka Todorović

TESTIRALI SMO: Peugeot 308 1.6 e-HDI

Testoviautomobila-RS-LOGO

Genijalno stilizovani Peugeot 206 ne igra samo na izgled: zahvaljujući turbo dizel agregatu od 1,4 litra i 70 KS, bićete prijatno iznenađeni kada se zaustavite na benzinskoj stanici i shvatite koliko malo troši. Peugeotovi common-rail motori su među najboljima na svetu, zbog čega ih za svoje modele kupuju Mazda, Ford i Volvo.

DSCN1704

Iako je ovo i dalje jedan od najboljih automobila u klasi, nije bez mana – ne nudi nivo pasivne bezbednosti na nivou najmodernijih automobila u ovoj klasi, nema ESP, a nema ni približno dovoljno mesta za odrasle putnike na zadnjem sedištu.

Ovaj automobil namenjen je, pre svega, mladim porodicama i onima kojima putnici na zadnjem sedištu nisu prioritet. Peugeot 206 se proizvodi već dugo, tako da su inženjeri dobar automobil doveli do savršenstva kada je u pitanju osećaj za volanom. Precizan menjač je idealno usklađen sa mogućnostima motora, a dovoljno brz i precizan servo upravljač i mekoća komandi su prosto savršeni. Drugim rečima, što više vozite ovaj automobil, više uživate, a meni je posebno zadovoljstvo predstavljala činjenica da kazaljka za nivo goriva u rezervoaru dugo miruje, čak i kada vozite veoma brzo. Udobno, sigurno ogibljenje je priča za sebe – prosto je neverovatno da automobil sa međuosovinskim rastojanjem od 244 cm ostaje tako dugo miran kada ga vozite našim autoputevima, koji imaju više zakrpa nego vaša baba bora.

Večno mlad i elegantan

Ipak, dopadljiv dizajn je ono što mladi kupci najviše cene. Peugeot sa modelom 206+ cilja upravo na ove vozače. Kupci u Evropi često biraju automobil “očima”, pa je plasman ovog modela na evropskom tržištu još nekoliko godina zagarantovan. Testirani paket Urbane serijski sadržava klima uređaj, ABS, dva vazdušna jastuka i, na moje veliko iznenađenje, prilično ubedljiv audio sistem sa snažnim zvučnicima (doduše, prosečnog kvaliteta zvuka), kojima obično nije mesto u ovoj cenovnoj kategoriji.

palac-goreIzuzetno štedljiv i elastičan 1.4 HDI agregat od 70 KS, temeljna izolacija od buke, veoma udobno i dobro usklađeno oslanjanje, precizan menjač, brz i dovoljno progresivan servo upravljač, dobra dinamika vožnje, efikasan rad klima uređaja, jako dobri farovi sa širokim i dubokim snopom, mekane komande, ubedljiv audio uređaj sa vrlo dobrim zvučnicima, mali prečnik okretanja, dovoljno dobra vidljivost, vrlo dobar kvalit izrade, garancija od čak 5 godina, umerene cene održavanja. Brzo ga je prodati, a relativno je jeftin za održavanje. Ogromna autonomija vožnje od skoro 1,000 km, veliki rezervoar od 50 litara, za ovu klasu vozila. Avangardan, moderan i dopadljiv dizajn koji će još dugi niz godina biti atraktivan. Dobra međuubrzanja, stabilan i okretan automobil, odličan za početnike, ali i vozače koji uživaju u brzoj vožnji.


mane-palac-doleJako malo mesta na zadnjoj klupi, anemičan i slab osnovni benzinski motor od 1,1 litra i 60 KS, pasivna i aktivna bezbednost ispod proseka klase, loša ergonomija za osobe više od 180 cm, tasteri za otvaranje prozora umesto na vratima smešteni su iza menjača, putni računar i podešavanje volana po visini nije deo serijske opreme, čak ni skuplji paket Trendy ne nudi podešavanje volana po dubini. Bočne vazdušne jastuke je trebalo doplatiti (220€), a deljivo obaranje zadnje sedišta 1/3:2/3 moguće je dobiti samo sa paketom opreme Trendy, to je ozbiljan minus za Peugeot, i varijabilnost karoserije. Kočnice ipak za nijansu ispod proseka klase.

206-foto-todorovic

Lav modernog kroja

Iako se ovaj Peugeotov model pojavio oktobra 1998. godine, još uvek deluje privlačno, atraktivno i moderno. Bio je namenjen najpre kupcima kojima je Peugeot 207 bio preveliki. Od samog početka prodaje, zavladao je Evropom. Posle par godina, usledila je karavanska verzija SW, ali ovoga puta sa atraktivnim linijama, te je u ovom obliku 206-ica bila još i dopadljivija. Pravi pogodak usledio je sa kupe-kabriolet verzijom CC sa tvrdim krovom i dva motora, od 1,6 i 2,0 litra, sa 110 KS i 136 KS. Kasnije je usledila i limuzinska verzija, koja se kod nas do početka ove godine veoma uspešno prodavala, a sada je u ponudi samo hečbek verzija.

Iako toplo preporučujem 1.4 HDI agregat, kupcima ovako malih automobila je svaki evro važan, zbog čega se uglavnom odlučuju za jeftinije benzince, pogotovo model sa 1,1-litarskim motorom od 60 KS. Pomenuti model sa osnovnim motorom košta 9.000€, što je fer ponuda – ipak košta za nijansu manje od boljih i novijih modela. Ovo mu, pored izvanrednog dizajna, daje šansu da se bori sa realno boljima od sebe. Na svu sreću, 206-ica nije isuviše teška (1.013 kg), te sa snažnijim benzincem od 1,4 litra i 75 KS (za koji treba doplatiti 300€) pruža sasvim zadovoljavajuće performanse.

Što se mana tiče, ovaj model ih nema mnogo. Kočnice bi mogle biti ubedljivije, oprema nešto bogatija, a prtljažnik spada među najmanje u klasi. Možda ne treba biti previše strog, pa isticati da je kvalitet plastike danas ispod nivoa klase kojoj pripada, ali zato svakako treba napomenuti da se za upravljačem prosečan vozač oseća pomalo skučeno i da bi položaj za volanom mogao biti bolji. Pa ipak, mali Peugeot se prilično uspešno nosi sa svojim “borama”, koje se spolja, zahvaljujući dobrom redizajnu nimalo ne vide. Međutim, kada se uporede i ostali parametri, zaključak je malo drugačiji. Spolja, model 206+ je još uvek privlačan, pogotovo verzija 1.4 HDI na testu.

Izvrstan motor koji se besprekorno ponaša

Turbo dizelaš 1.4 HDI je, sa prosečnom potrošnjom od 5,2 litara goriva, osetno manji potrošač od benzinca od 1,4 litra, koji u realnim uslovima vožnje u proseku troši oko 7,0 litara. Iako ima relativno malu radnu zapreminu, zahvaljujući common-rail direktnom ubrizgavanju goriva i turbo punjaču, Peugeotov dizelaš nudi obrtni moment od 160 Nm, i to pri 2.000 o./min. radilice. Mogućnosti motora su idealno usklađene sa preciznim pestostepenim menjačem, koji vlasnici Peugeota prosto obožavaju – ne bez razloga.

U gradu se 206-ica se snalazi izvrsno zbog malog prečnika okretanja od 10,5 metara, po čemu je među najboljima u klasi. Preglednost pri vožnji je sasvim zadovoljavajuća, a retrovizori su dovoljno veliki. Drugim rečima, za volanom malog Peugeota lako će se snaći i oni koji su tek dobili vozačku dozvolu.

enterijer-206

Muškarcima će biti malo teže, jer se čini da je ergonomija 206-ice osmišljena za osobe visoke između 160 i 175 centimetara. Volan se uopšte ne može podešavati po dubini, a ni po visini sa baznim paketom opreme. Imao sam utisak da sedim za volanom nekog “drevnijeg” modela od pre par decenija. S druge strane, veoma je lako navići se na praktičan i pregledan kokpit. Na zadnjem sedištu Peugeot nudi manje mesta za kolena nego konkurencija, a utisak donekle kvari krov koji se relativno naglo spušta, mada ga nećete dodirivati glavom ukoliko ste niži od 180 cm, što se može primeniti na priličan procenat stanovništva.


peugeot-fiat

Peugeot daleko više impresionira kada ga poterate autoputem, a štoperica potvrđuje da se radi o prilično brzom automobilu. Peugeot 206+ 1.4 HDI do brzine od 100 km/h stigne za 13 sekundi, a ukoliko tvrdoglavo držite nogu na gasu, shvatićete da “lav” može da pojuri realnih 170 km/h (4 km/h brže od fabričkog obećanja), pri čemu ostaje dovoljno miran i bezbedan za dugotrajnu vožnju ovom brzinom. U odnosu na Peugeot 206, napredak je primetan, a razlika nije samo u temeljnijem ogibljenju, koje pruža više komfora, već i kada je zvučna izolacija u pitanju.

Ako ne možete da ostanete ravnodušni prema najuspešnijem dizajnu u B segmentu, preporučujem vam 1.4 HDI verziju, jer je gorivo preskupo, a osim toga ćete ga kasnije mnogo lakše prodati, jer svi obožavaju automobile koji troše u proseku 5,0 litara goriva.

Šta ona kaže: Pored dizajna koji privlači pažnju svih generacija (neki ga smatraju neodoljivim, neki neusaglašenim i preteranim), ovaj auto nudi i veoma ugodnu vožnju. Lako ga je parkirati, a nije ni skup za održavanje, niti registraciju. Gepek nije odviše velik, a zadnja klupa se ne obora po pola, što je prava šteta. Motor je tih i jako štedljiv, a zvučna izolacija odlična. Od Peugeota bi se mogla očekivati udobnija sedišta, ali ona su tek prosečna i korpulentnije osobe će se u njih teško smestiti, dok će oni “kompaktnijih” dimenzija biti sasvim zadovoljni. Zato sedišta odlično drže telo u krivinama, koje ovaj atraktivni “francuz” uspešno ostavlja za sobom.

Bilo bi dobro da na zadnjem sedištu ima malo više prostora. Takođe, da bi se dobio živahniji dizelaš valja platiti više od 11.000€ – benzinac je pomalo letargičan (1.1) i za duža putovanja preslab. U nedostatku boljeg načina, srpski vozači žele da maksimalno privlače pažnju automobilom, a Peugeot je u tome izuzetno dobar. Ni 206+ nije izuzetak – deluje bolje i skuplje nego što zaista košta.

Kome je namenjen ovaj automobil?

Peugeot 206 je za klasu bolji automobil od Fiata Punto Classic: primetno je udobniji, tiši, kvalitetniji i zabavniji za vožnju. Osim toga, nudi se sa garancijom od čak pet godina, dok Fiat ne želi da se odvaži na tako dugu garanciju. Šteta! Ovo će uticati da svi kojima novac nije “pao sa neba” radije odaberu redizajniranu 206-icu. Pored onih koji automobil biraju zbog dizajna, Peugeot 206+ će kupovati i oni koji će zbog najudobnijeg oslanjanja u klasi i veoma štedljivog motora zažmuriti na sitne nedorečenosti malog automobila po narodnoj ceni.

aleksandar-todorovic

Kao što je to bio slučaj i sa 308-icom, ljubitelji noćne vožnje će pogrešiti ako ne kupe 206-icu, jer ovaj automobil pruža jako širok i dubok svetlosni snop – preterano veliki farovi nisu tu samo radi izgleda, već i zbog vozača koji moraju često da putuju noću. Kako su u Srbiji su putevi skandalozno loši, najgori na Balkanu (ne računajući Albaniju), ova prednost 206-ice u odnosu na konkurenciju je u ovom smislu veoma izražena. Ako živite u Srbiji, vrednovaćete malo više prednosti francuskog automobila, koji će vam dati privid da su nam putevi daleko bolji, jer mirnoća upijanja neravnina na putu jeste ono u čemu je Peugeot najbolji.

Cena: od 5.990€ za 2011.god

DIMENZIJE
Dužina: 3.870 mm
Širina: 1.660 mm
Visina: 1.440 mm
Međuosovinski razmak: 2.440 mm
Prtljažnik: 245/1.130 l
Težina: od 1013 kg

MOTOR
Zapremina: 1.560 ccm
Snaga: 112 KS pri 3.600 o./min.
Obrtni momenat: 270 Nm pri 1.750 o./min

PERFORMANSE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 13,8 s
Maksimalna brzina: 166 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 4,0 litra
Potrošnja na testu: 5,2 litara

EuroNCAP kreš test: 4 zvezdica

Postavite vaše pitanje u rubrici Pitajte Aleksandra Todorovića

TESTIRALI SMO: Peugeot 308 1.6 e-HDI

TESTIRALI SMO: BMW 316d

TESTIRALI SMO: Infiniti FX 3.0d

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

TESTIRALI SMO: FIAT 500L 1.4 16V

TESTIRALI SMO: Opel Adam 1.4

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.