TESTIRALI SMO: Renault Modus 1.5 DCI

Brend Renault je kod mene uvek izazivao posebne emocije. Fabrika automobila koja nam je podarila “Četvorku”, Renault 5 Turbo, R21, R25, Espace, a kasnije i Twingo, kao i najbolje moguće motore u F1, zaslužuje posebno mesto u istoriji automobilizma. Ovaj automobil: Modus 1.5 DCI sam testirao pre skoro 10 godina, tada za B92, a imam utisak kao da je to juče bilo. Modus, iako je nudio puno više od Clia, na čijoj osnovi je konstrisan, u Srbiji nije bio dobro prihvaćen. Naš kupac ni tada, a ni danas posle 10 godina, ne želi da prihvati prednosti malih minivenova. Oni koji su kupili, imali Modus, bili su oduševljeni poput mene, kada sam ga testirao. I kao polovan Modus je odlično kupovina. Svakako sigurnije je da kupite verziju sa benzinskim motorom 1.4 16V (motor 1.2 16V je samo za penzionere i one koji se tako osećaju). Motor 1.5 DCi je i danas, jedan od najboljih u klasi, a to što je osetljiv na loše gorivo, ne može da mu se prepiše kao izrazita mana, jer i mnogi drugi common-rail agregati imaju sličan problem. Kupite polovan Modus, ako pronađete dobro očuvani primerak.

Tekst: Aleksandar Todorović

reno-modus-testoviautomobilaOvaj tekst sam napisao pre jednu deceniju, možda sam bio previše objektivan, za jedan B92.net, ali nisam želeo da odustanem od svojih principa, objektivnog testiranja, i isticanja svih mana automobila. Prosto, niti umem, niti želim da opisujem automobile drugačije, jer je moja ideja da kupci u Srbiji, znaju šta kupuju, već im je dovoljno što taj isti auto moraju da voze po najgorim putevima u Evropi, i da se nose sa najkorumpiranijim sabrajscima. Znam da me razumete, i znam da me podržavate, bez svih vas ne bih bio tako tvrdgovlao uporan da istrajam u svoj objektivnom pisanju. Zapravo, u Srbiji nije teško biti realniji od konkurencije, dovoljno je samo da ne pišete laži, i da kupcima opišete automobil onako kakav on zaista i jeste. Zar je to teško? U Srbiji itekako, jer mi u Srbiji i nemamo slobodno novinarstvo, ali narod i ne želi previše sloboda, navikao se na servirane tekstove, servilnih novinara. Nije novinarima lako, zaista nije. Verujem da ćete ceniti moj nepokolebljiv stav. Uskoro ću na svom sajtu, objaviti i druge moje tekstove, kojih se svi vi sećate.

Foto: Nemanja Pantelić (fotografisao je moj dragi kolega sa B92).

kokpit-modus-todorovicNeobičan i originalan kokpit i danas je oku ugodan: pravi Renault!

Kada su u pitanju minivenovi, Renault je u Evropi bio predvodnik sa modelom Espace, koji godinama nije imao dostojnog protivnika. Sa modelima megan, Reno uvodi uspelu verziju senik koja je doživela i svoje drugo izdanje. Pored uspešne prodaje, Scenic karakteriše još jedan, veoma bitan detalj – on solidno drži cenu, tačnije vrlo je tražen kao polovan model zbog velike praktičnosti. Modus samo nastavlja tu priču sa manjim gabaritima i nižom cenom, koja je u našim uslovima još uvek pomalo visoka za prosečnog kupca, ali je ipak povoljnija od one koju konkurencija traži za svoje modele. Modus je originalan, svestran, praktičan i upotrebljiv automobil sa dobrom paletom motora – 3 benzinska i 2 dizela.

Jednostavno – drugačiji

Jednostavno rečeno, modus je automobil koji je spolja mali, a iznutra veliki. On u jednom pakovanju nudi ono zašta su vam inače potrebna tri automobila: baš kao i mali clio, dobro se snalazi u gradu, na auto-putu “spretan” je poput većeg megana, a po potrebi, sa oborenim sedištima, prostran je skoro kao senik.

modus-banovo-brdoOvaj “mališa” definitivno izaziva emocije, a da li je lep ili ne teško je reći, pošto Francuzi imaju specifičan ukus. Najbolji primer za to je spaček, te večno mladi reno 4 ili čuvena “ajkula” (DS), koji su bili šarmantni na jedinstven način. Sve njih je, međutim, spajala zajednička ideja – biti drugačiji, udobniji i lepršaviji od drugih, u čemu su izvesno uspevali. Modus sledi taj pravac nudeći mnogo prostora, komforna sedišta i zaista mekano i udobno ogibljenje.

gepek-modus-todorovicGotovo da je neverovatno kako auto dužine 379 cm nudi toliko mnogo prostora – kako za putnike, tako i za prtljag (274 litara).

Prednji deo automobila je robustan, a dominiraju masivni odbojnici, velike svetlosne grupe napred i nešto manje, simpatično zaobljene – pozadi. Čini se da je Reno uspeo da sjedini moćan i šarmantan izgled i tako izbegne instantni epitet “ženskog” automobila po kojima je bio poznat. Iznutra je dizajn još zanimljiviji: instrument tabla je mekih formi, izrađena od kvalitetne plastike i deluje simpatično. Ostava ima dovoljno, zapravo ima ih na sve strane, u vratima, između sedišta, a ispred suvozača je velika fioka koja je dodatno hlađena (za piće). Mesta za sitnice ima i između sedišta u središnjoj konzoli. Usmerivači vazduha su dobro raspoređeni, veliki su i originalnog dizajna. Ergonomija vozačkog prostora je odlična – sedi se visoko, a ručica inače preciznog menjača lepo leži u ruci. Iako je dizajn instrument table avangardan, informacije su lako čitljive. Dakle, ni nalik onim, pomalo nespretnim rešenjima u sitroenima.

Fleksibilan i bogato opremljen

Fleksibilna karoserija nudi mogućnost udobnog prevoza dve odrasle osobe pozadi, zahvaljući praktičnoj triptik zadnjoj klupi, koja se može pomicati uzduž, i ima hod od čak 17 cm. Tada od prtljažnika ostaje vrlo malo, oko 200 litara, ali na vlasniku je izbor, da li mu je važniji prtljag ili osobe koje sede iza njega.

modus-prakticnost-testovi-automobila Kada se zadnja klupa maksimalno pomeri napred, ostaje manje mesta za kolena, ali ju je moguće jednostavnim postupkom razmaknuti i omogućiti još jedno – peto mesto za eventualnog gosta. Srednji paket opreme komfor sadrži obilje elektronskih sistema za nadzor kočnica, bočne vazdušne zavese kao i vazdušne jastuke za vozača i suvozača, servo upravljač podesiv po visini, klima uređaj, putni računar, ISOFIX držače dečjih sedišta kao i integrisane držače u braniku za nosače bicikla. Naravno, tu je i električni paket i sve drugo što je već odavno postalo standard u ovoj klasi vozila. Verzija na našem testu imala je dodatno i kontrolu audio sistema na volanu, te kožom presvučeni upravljač.
Moderni dizel

Vozio sam model sa komon-rejl motorom 1.5 od 82 KS. Odlikuje se mirnim, tihim radom čak i kada je hladan, i ima jedan od glavnih kvaliteta modernih dizel motora u vožnji – dobro vuče u nižim obrtajima, a na auto-putu osigurava dobra međuubrzanja. Troši izuzetno malo, po fabričkim podacima 4,6 litara evro-dizela, a na mom testu je to bilo između 6 i 6,5 litara nakon vrlo brze vožnje auto-putem i pretežno gradske vožnje Beogradom u najgorim špicevima. Sve je to uslovilo nešto veću potrošnju, te možete računati da sa ovim modelom možete proći i sa prosečnih 5,5 litara sa normalnim načinom vožnje. Postiže realnu maksimalnu brzinu od 168 km/h, međutim, buka motora je izražena već preko brzine od 140 km/h. Ogibljenje je mekše od drugih mikrovenova, a kočnice su ubedljive. Bezbednost putnika je takođe na najvišem nivou – 5 osvojenih zvezdica na NCAP testu. Upravljač ima jaku servo pomoć, te je gotovo idealan za dosadna uparkiravanja na malom gradskom prostoru, ali je zbog toga smanjen osećaj prilikom brze vožnje.

Vozilo za urbani način življenja

Ovo vozilo svakako nije savršeno, ali je ipak uspeli pokušaj da se urbanom čoveku u malom gabaritu ponudi puni komfor i maksimalna funkcionalnost. Po svim karakteristikama, a pogotovo po pristupačnoj ceni, modus se nalazi u vrhu svoje klase.

Ipak, poznajući mentalitet domaće publike, verovatno će se najviše svideti ženskoj publici, kako zbog simpatičnog dizajna, tako i zbog malih gabarita. Za novac koji je potrebno izdvojiti za Modus, kod nas će se većina muškaraca ipak odlučiti za nešto konzervativnije po formi ali jednako moderno po tehnologiji, na primer Megane. Modus nije čest gost na auto placevima, ali ga ipak ima. Dajte mu šansu, jer je bolji i praktičniji automobil od Clia.

Šta ona kaže: Izuzetno je pregledan i udoban, prijatan za vožnju. Loša (ili dobra) osobina je što vrata imaju velik hod a dosta su teška, pa je izlaženje/ulaženje otežano. Dizajn unutra je OK, mada plastika nije baš najpreciznije obrađena. Jedino što me je zaista iritiralo su komande na CD-plejeru, koje sam morala da stiskam do besvesti!

Testoviautomobila-RS-LOGOTehnički podaci: DIMENZIJE I MASA

dužina 3.790 mm
širina 1.690 mm
visina 1.590 mm
zapremina prtljažnika 274/1.283 litara
masa praznog vozila 1.185 kg
PNEUMATICI 185/60 R 15

MOTOR: SPECIFIKACIJE

redni četvorocilindrični
gorivo evro dizel
zapremina 1.461 ccm
maksimalna snaga 82 KS
pri 4.000 o/min
obrtni moment 185 Nm
pri 2.000 o/min

PERFORMANSE

ubrzanje 0 – 100 km/h za 13,4 sekundi
maksimalna brzina 168 km/h

POTROŠNJA

u gradu 5,6 l/100 km
na putu 4,1 l/100 km
prosečna 4,6 l/100 km

CENA: od 3.000 evra.

TESTOVIAUTOMOBILA.RS: Testirali smo Clio Grandtour 1.2 TCE

TESTIRALI SMO: Renault Clio IV 1.5 DCI

TESTIRALI SMO: novu Toyotu Yaris 1.3

Opel Meriva: Mnogo prostora u malom gabaritu

Polovan automobil: Dodge Caliber 1.8

Plivajući zamajac: sve prevare vašeg majstora

Volvo

1 komentar

  1. Aleksandar

    U dobroj meri zahvaljujuci tekstu iznad kupio sam Modusa 1.5dci (65KS)
    Auto mi se fizicki nije dopao na prvu ali sam to vremenom prevazisao jer je nudio brdo prednosti u odnosu na konkurento iz tog vremena.
    Vozio sam ga 6 godina a nakon toga ostali clanovi porodice, i dalje nas sluzi odlicno.
    Osnovna prednost su mu prostranost kabine, udobnost i minimalna potrosnja (5-6L u gradu) sto ga cini idealnim za gradske uslove. Preglednost mu je izvanredna a pozicija sedenja izdignuta u odnosu na ostale automobile. Za 120.000km koliko je presao nije imao znacajnije kvarove, a i danas je u odlicnom stanju.
    Sto se tice mana one se odnose na motor od 65ks koji je relativno trom, to se posebno oseca na autoputu obzirom na losiju aerodinamiku.
    Uporedo sa Modusom moj otac vozi Clia III, 1.5dci, opsti zakljucak u porodici je da je Modus daleko bolja kupovina, pre svega zbog prostranosti i udobnosti koji su izuzetni za tako mali auto.

    Moja preporuka za sve one koji vole prakticnu i udobnu voznju.

    Pozdrav, Aleksandar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.