TESTIRALI SMO: Toyota Auris 1.6

Fejslifting Aurisa, doneo je i mnogo bolji, direktniji upravljač, unapređeno oslanjanje, turbo benzinac od 1.2 litara i 115 KS, ali i BMW-ov dizelaš od 1.6 litara. Bezbednost je podignuta na viši nivo. Dizajniran je za Evropu, ali restilizovani Auris ističe svoj japanski dizajn, posebno u enterijeru. Proizvodi se u Toyota Motor Manufacturing UK pogonu u Ujedinjenom Kraljevstvu, uporedo sa modelom Avensis. Ja sam ipak testirao stari, dobri atmosferski benzinac od 1.6 litara, jer je to najtraženije verzija.  Moja vam je preporuka da date prednost turbo benzincu 1.2 i dizelašu 1.6 D-4D.  U ovoj klasi kvalitetniji automobil od Aurisa nemate.

Zahvaljujući Toyota Centru Beograd, koji mi je ustupio Corollu na test saznaćete sve prednosti i mane ovog modela. Zakažite test vožnju bilo koje Toyote u Toyota Centru na 011/3316-300.

Osnovnu benzinsku opciju čini 1,33-litarski motor, opremljen sa VVT-i sistemom, koji isporučuje 99 KS i maksimalni obrtni moment od 128 Nm pri 3.800 o/min. Glavni adut ovog motora je prosečna potrošnja goriva od samo 5,4 l/100 km, kako Toyota tvrdi, ali je u realnim uslovima vožnje to jako teško postići.

Snažniji 1,6-litarski Valvematic motor razvija 97 kW/132 KS snage i maksimalni obrtni moment od 160 Nm pri visokih 4.400 o/min, ali motor ni tada nije bučan. Ovaj motor u kombinovanom ciklusu vožnje troši po fabričkom obećanju 5,9 l/100 km. Meni to nije uspelo, iako sam pokušavao da na momente vozim tečno, bez naglih ubrzavanja, ali potrošnje nije htela ispod 7,0 litara, što je opet bolje nego kod konkurencije.

Kod dizel motora ponuda počinje od 1,4 litarskog D-4D motora, koji razvija 66 kW/90 KS snage i maksimalni obrtni moment od 205 Nm između 1.800 i 2.800 o/min. Potrošnja goriva u jednakom ciklusu vožnje je 4,3 l/100 km. Realno teško može biti ispod 5,0 litara u kombinovam ciklisu vožnje. Naravno, ako Auris vozite otvorenim putem , ne brže od 80 km/h, potrošnja će biti ispod 5,0 litara.

Nema više moćnog 2.0 D-4D dizelaša, tako da je najbolji motor koji možete dobiti sa Aurisom dizelaš koji se ugrađuje u Mini, od 1.6 litara. Dakle ako želite odlične performanse u ovoj Toyoti, nećete ih dobiti. Dakle, što se sporta tiče, sa ovim se sva priča o njemu završava. Čak i najsnažniji benzinac u ponudi iako ima 132 KS (na testu), nema dovoljno obrtnog momenta za današnje pojmove sportskih ubrzanja. Nemojte misliti da je Auris 1.6 spor automobil, jer on može ostvariti 200 km/h bez naprezanja motora i bez nelagodnosti u stomaku čak i prosečnog vozača.

Ako bih morao da u nekoliko reči opišem novi Auris sa britanskim pasošem, rekao bih da je ovo jedan otmen, umalo premijum kompakt, koji je dovoljno brz, štedljiv i zanimljiv čak i najprobirljivijim kupcima. Kada kupujete kompakt za oko 14.000 €, uglavnom morate da se pomirite sa činjenicom da nećete moći da dobijete kvalitet koji imate kod Mercedesa ili Lexusa, ali Toyota sa novim Aurisom ovo pobija.

Restilizovani Auris mnogo nadilazi prosek kompakt klase, a po mnogim merilima pripada premijum vozilima. Ovo će retko koji evropski novinar napisati, jer je u nemačkim rukama, direktno ili indirektno, preko dve trećine auto magazina u Evropi – tako se najbolje štite interesi nemačke auto industrije. Zbog toga ponoviću ovo po ko zna koji put: posetite američke ili ruske sajtove, koje ne kontroliše VW. Često me pitaju kako je moguće da je Toyota Auris tako loše ocenjena u nekim časopisima – eto odgovora. Najbolje je da zakažete test vožnju i sami procenite o kakvom se automobilu radi, jer je besmisleno da ističem kako sam daleko objektivniji od nemačkih novinara, koji su otišli toliko daleko da direktno rade za nemačke proizvođače automobila. Korporacije više ne poznaju granice i objektivno auto novinarstvo u Evropi je u odumiranju. Najsmešniji su oni koji to podržavaju, a takvih u Srbiji ima mnogo.

Ogibljenje je mnogo tvrđe nego kod Corolle, ali je zato i stabilnost bolja. Imajuću u vidu da je ovo model konstruisan za Evropu, ovo i nije minis Aurisa. I sa ovakvim oslanjanjem, Auris je udobniji od Golfa VII.

Enterijer je postao još kvalitetniji – sve je originalno, praktično i pregledno

 Vertikalno postavljen kokpit evocira neka druga vremena – sedamdesete godina prošlog veka. Toyota ima tradiciju. Toyota ima stil. Toyota ume da napravi dopadljiv, a veoma originalan enterijer, i u tome je sa novim Aurisem u potpunosti uspela. Ako hoćete da vam instrumenti izgledaju kao kod modela od pre desetak godina – kupite Golf.

Bezbednost je takođe za svaku pohvalu. Na Euro NCAP kreš testu, Auris je naravno, zar ste sumnjali, osvojio maksimalnih 5 zvezdica i 92% od maksimalnog broja poena. To je bolji rezultat od skupljeg BMW-a serije 1 (91%), pa čak i od aktuelne Mercedesove C klase. (90%). Kia c’eed izgleda bolje, košta manje, ali to ima svoju cenu (89% na Euro NCAP kreš testu). Skuplji Citroen DS4 sa 90% ne može da parira Aurisu, a ne može ni Peugeot 308 (82%) i Mazda 3 (86%) koje vam je sigurno u mislima ako razmišljate o kupovini znatno bezbednije Toyote. Svakako, ima i boljih, koji nude više sigurnosti putnicima, a najbolja je nećete verovati Alfa Giulietta sa osvojenih 97%, ali ona traži više odricanja – skuplja je od Aurisa.

Auris je namenjen vozačima i porodicama kojima nije primarno da budu najbrži na autoputu, već da poseduju vanserijski automobil koji neće izneveriti njihovo poverenje. Auris je previše prefinjen za ljubitelje nemačkih automobila, koji ne razumeju Toyotinu filozofiju. Prava je šteta što Toyota ne drži 30% tržišta u Srbiji, a ne samo oko 3%, i što su vlasnici Toyota u Srbiji toliko “sebični” da retko prodaju svoje ljubimce.

Nije bez mana – Gde je snažniji dizelaš???

Nedovoljna vidljivost touch screena na suncu zaista iritira. Provetravanje-ventilacija je i dalje dosta loša, konkurencija je i tu bolja. Farovi su ispod proseka klase, snop ima nedovoljnu dubinu, tako da je vožnja noću brzinom većom od 150 km/h jako naporna. Ne postoji prostor za levu vozačevu nogu.

Prosečna međuubrzanja. Imidž Toyote u Srbiji je i dalje osrednji – tako da kupovinom ovog automobila nikoga nećete oduševiti – osim možda sebe. Auris izgleda vrlo dobro – ali pogledajte Mazdu 3 – pogledajte dizajn Kijinih automobila – mislim da sam jasan, zar ne?

Veoma dobra serijska oprema: imate sve što vama i vašoj porodici realno i treba.

Toyota je uvek imala bogatu serijsku opremu. Svaki Auris ima: devet vazdušnih jastuka, ESC – sistem za elektronski nadzor stabilnosti vozila sa sigurnosnim dodacima: TCS – elektronski sistem kontrole proklizavanja pogonskih točkova, VSM – Vehicle Stability Management, HAC – Hill Start Assist Control, ABS – sistem protiv blokiranja točkova kod kočenja, EBD – elektronska raspodela kočione sile, BAS – automatsko pojačavanje sile kočenja, disk kočnice napred i pozadi, imobilizator – elektronska blokada protiv pokretanja motora, ručni klima uređaj sa hlađenjem pregrade ispred suvozača, centralno zaključavanje, vozačevo sedište podesivo po visini, progresivni servo upravljač podesiv po visini i dubini, instant mobility kit – set za brzi popravak gume, električno podesiva spoljna ogledala u crnoj boji, zadnji krovni spojler, hromirani rub maske motora, hromirani nastavak izduvne cevi, 15″ čelični naplatci sa pneumaticima 195/65 R15, tempomat. Supervision – sportski merni instrumenti sa putnim računarom (komande na upravljaču), električno pokretanje prednjih stakala, Shift Indicator – M/T indikator promene stepena prenosa, radio/CD/MP3 audio sistem sa 6 ugrađenih zvučnika (2 visokotonska) i komandama audio uređaja na upravljaču, USB, AUX i iPod priključak za audio uređaj, podna konzola sa pregradom, držačem za čaše i naslonom za ruku. Da li vam je ovo dovoljno?

Šta dama kaže: Ova Toyota predstavlja jako povoljnu kupovinu: za snažni benzinac 1.6 od 132 KS treba izdvojiti tek 15.100 €. Drugi traže više novca za sličnu snagu. U ovom automobilu nikada nije dosadno: enterijer deluje smelo, inovativno i zabavno, pa oko uvek pronađe neki novi, simpatični ili praktični detalj. Ovaj japanski kompakt je izuzetno tih i ugodan i zato je za svaku preporuku ukoliko vam je potreban automobil za duža putovanja. Posle skuplje Honde Civic, ovo je možda najbolji automobil C segmenta. Ko vozi puno, neka dodatno odreši kesu i kupi Auris 1.4 D-4D sa paketom oprema Luna. Prava je šteta što na zadnjem sedištu nudi manje mesta od konkurencije.

Kome je namenjen ovaj automobil?

Ako želite da kupite najkvalitetniji automobil u ovoj klasi, onda je Auris definitivno izbor broj jedan. Toyota daje garanciju od pet godina i što za novi Auris sa osnovnim motorom od 99 KS i šest brzina traži umerenih 14.500 €. Mislite da kupovina novog automobila nema puno smisla? Grešite, jer će vas svaki polovnjak u nekom periodu eksploatacije od tri do četiri godine, ukoliko godišnje prelazite više od 20.000 km, mesečno koštati više nego rata kredita za novi Auris. Statistika je još nemilosrdnija (prema konkurenciji) i tvrdi da se Toyotini automobili najmanje kvare.

Auris vam je kao lepa, tuđa žena, tako blizu a tako daleko, i samo zbog nedostatka hrabrosti ostajete bez pravog užitka. Naravno, shvatite ovo kao šalu, za tuđu ženu, ne i za Auris. Život je tako kratak, da nisam imao srca da vam ne napišem ovu poslednju rečenicu, jer Toyotin kompakt, konačno osvaja na prvu vožnju (tako nije bilo sa starim modelom).  Auris vam je kao suši (sirova riba sa pirinčem), shvatite koliko je dobar, tek kad je probate. To vam je isto, kao sa vinom, šampanjcem, ili ženama. Ma kakve dame, pustimo njih, automobili su važni, pardon dobri automobili su nama muškarcima sve, zar ne?

Povoljna cena od 14.700 evra. Izuzetno pouzdan, moderan, uglađen, tih i dovoljno snažan 1.6 agregat lepo zvuči i veoma ravnomerno razvija snagu. Odlična maksimalna brzina od 200 km/h. Odlično ubrzanje – do 100 km/h iz mesta mirovanja za 10 sekundi. Pouzdanost Aurisa je velika prednost u odnosu na konkurenciju. Izuzetno udoban, komforan automobili koji veoma malo zamara na dužim putovanjima. Veoma kvalitetni materijali, dobra ergonomija, vrlo dobra zvučna izolacija. Mekane i dobro raspoređene komande. Sve je intuitivno i praktično rešeno. Toyotin znak je “prevara” – on krije tehniku Lexusa. Odnos kvaliteta i cene je veoma dobar – Auris nudi mnogo više nego što košta. Prosečna potrošnja od 8,1 litara je sasvim prihvatljiva – niža je od potrošnje Kijinog agregata 1.6 GDI sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindre. Odlična bezbednost, vrhunske kočnice, lako i precizno doziranje. Kao i svaka Toyota, jako dobro drži cenu. Precizan šestostepeni menjač, dobro usklađen sa mogućnostima motora. Garancija od pet godina, bez ograničenja kilometraže. Nije zanimljiv lopovima.

thumbs-downSedišta su udobna, dobro profilisana, ali je sedalna površina kratka i nedovoljna za one sa više od 100 kg. Minus Aurisa je i što na zadnjoj klupi nema dovoljno mesta za glave i kolena putnika – kupeovski krov neće voleti oni koji imaju više od 185 cm. Servo upravljač nije dovoljno direktan ni progresivan na brzinama preko 160 km/h. Sportski nastrojeni vozači bi poželeli i još brži menjač, poput onog kod Civica ili Golfa VII. Nedovoljna vidljivost touch screena na suncu zaista iritira. Provetravanje-ventilacija je i dalje dosta loša, konkurencija je i tu bolja. Farovi su ispod proseka klase, snop ima nedovoljnu dubinu, tako da je vožnja noću brzinom većom od 150 km/h jako naporna. Ne postoji prostor za levu vozačevu nogu. Prosečna međuubrzanja. Prosečna paleta motora – nema turbo benzinca, a to je sada u modi.

Cena: od 14.700€ za Auris 1.3

Zakažite test vožnju bilo koje Toyote u Toyota Centru na 011/3316-300.

DIMENZIJE SPECIFIKACIJE
Dužina 4.270 mm
Širina 1.780 mm
Visina 1.470 mm
Međuosovinski razmak 2.600 mm
Prtljažnik 350 l
Težina od 1.260 kg

MOTOR SPECIFIKACIJE
Zapremina 1.591 ccm
Snaga 132 KS pri 6.400 o./min.
Obrtni momenat 160 Nm pri 4.400 o./min.

PERFORMANSE SPECIFIKACIJE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 10 s
Maksimalna brzina 200 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje) 5,9 litara
Potrošnja na testu 8,1 litara
Euro NCAP kreš test 5 zvezdica

OCENE (od 1 do 5)

 

Dizajn 4,0
Bezbednost 4,5
Motor i menjač 4,5
Performanse 4,0
Potrošnja 4,0
Cena i garancija 5,0
Udobnost 5,0
Ponašanje na putu 5,0
Kvalitet i pouzdanost 5,0
Ponuda prostora 3,5
Prosečna ocena 4,45
Opšti utisak 5,0
Paleta motora 3,0
Mogućnost dalje prodaje 5,0
Volvo