TESTIRALI SMO: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Avensis na testu, je automobil koji vas iz dana u dan sve više oduševljava. Kako saznajte vremenom nove limite ove limuzine, tako shvatate i da je ova Toyota veoma štedljiva, čak i kada je nerazumno brzo vozite. Prosečna potrošnja na testu od 6,1 litara je za svaku pohvalu: jer Avensis je limuzina koja sa lakoćom pojuri preko 200 km/h i veoma dobro „prikriva“ brzinu kojom se krećete. Sjajna aerodinamika (Cw = 0.28) u kombinaciji sa veoma dugo izračunatom šestom brzinom vam omogućava da putujete sa gasom do poda uz potrošnju koja je zaista prihvatljiva. Tih, udoban, stabilan, i veoma kvalitetan automobil sada se prodaje u Elegant paket opremi po bagatelnoj ceni od 21.490 €.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović

Testoviautomobila-RS-LOGOVerzija na testu nije imala kožu, grejanje sedišta, niti alu felne 17“, koje dobijate za pomenuti iznos. Ako želite japansku limuzinu u ovoj klasi, a pri tome mnogo vozite, „osuđeni“ ste na Avensis, jer se Accord nudi samo sa benzinskim motorom, kao i Mazda 6, jer verzije sa 2.2 dizel agregatima u Srbiji praktično niko i ne kupuje. Nemojte biti tužni zbog toga jer Avensis nudi znatno jeftiniji servis, razgranatiju servisnu mrežu, i bolju bezbednost, posebno nudi bolju pasivnu bezbednost za vašu decu na zadnjem sedištu od pomenute konkurencije. Zahvaljujući Toyoti Centru, jedinom dileru u Srbiji, koji je u vlasništvu Toyote, imaćete prilike i da saznate koje sve mane „skriva“ Avensis, pa proverite da li preko njih možete da pređete, jer ovo jeste Best Buy limuzina, ali morate znate gde to Avensis nije najbolji u klasi, jer savršenih automobila nema.

thumbs-upVeoma štedljiv, pouzdan, i dovoljno snažan motor. Kvalitet, vrhunski kvalitet, i najbolji mogući kvalitet: mehanike, elektronike, karoserije. Veoma udobno ogibljenje, dobro profilisana sedišta, dobra ponuda prostora, veliki prtljažnik. Dovoljno precizan menjač. Vrhunska zvučna izolacija, odličan audio uređaj, dobar raspored komandi, mekana pedala kvačila, vrlo dobre kočnice koje su otporne na pregrevanje, ubedljivi svetlosni snop. Jeftin servis, i umerene cene originalnih rezervnih delova. Odlično drži vrednost, brzo se prodaje. Odlična bezbednost, posebno se mislilo na mališane, jer je za zaštitu dece Avensis na EuroNCAP kreš testu dobio 86% (Accord 79%, Mazda 6 tek 77%, Opel Insignija 79%, VW Passat samo 77% gledajte ocenu „Child Occupant“). Na kraju, da li sam napisao da je ovo najkvalitetniji i najopremljeniji dizel automobil u klasi sa cenom do 22.000 €?

thumbs-downJako spora elektronska parkirna kočnica na tasteru. Dizajn automobila je i dalje na pola puta, između evropskog i japanskog, fejslifting je popravio propuste dizajnera ali nije bio dovoljan da Avensis postane najlepša limuzina u klasi. Loš pregled sa vozačevog sedišta za osobe više od 195 cm, veliki prečnik okretanja, premalo mesta u vratima za flašice vode na primer. Predugačko izračunat drugi stepen prenosa. Motor jako slabo reaguje na obrtajima ispod 1.900 o./min. Vaša švalerka misli da je Mazda 6 primetno atraktivnija, i da niste imali novca za Mercedes. U paleti motora nedostaju turbo benzinci. Honda Accord ima bolji menjač, i bolju voznu dinamiku. Mazda 6 ima modernije, i štedljivije SkyActive benzinske agregate.

Avensis cilja pre svega, na svoje verne kupce, ali i na vozače premijum automobila, jer je ova Toyota po finalnoj obradi bliža Lexusu više nego ikada pre. Čak i vozači u Srbiji znaju da je Toyota pouzdanija od Mercedesa, BMW-a i Audija, ali oni sa „previše“ novca u džepu žele najskuplji automobil u D segmentu, a svakako ne najjeftniji, što Avensis sigurno jeste ako uporedimo pakete opreme. Ispod haube se ovoga puta šepurio motor sa 124 KS, kome trebaju ubrzanja Mercedesa, neka odabere najsnažniji agregat 2.2 D-CAT od 177 KS, koji mogućnostima ovog ogibljenja najbolje i pristaje. Avensis je velika limuzina, a to znači da nudi znatno više mesta od Mercedesa C klase na zadnjem sedištu, i naravno više mesta nego što će dobiti putnici u Audiju A4 i BMW-u serije 3. Dakle, ova Toyota ne izgleda samo kao prava limuzina, ona to i jeste, u svakom pogledu.

foto-aleksandar-todorovic-DSC_0769Isticanje limuzinskog karaktera Avensisa nije nimalo slučajno, jer ovaj automobil je kao stvoren za putovanja od 1,000 i više kilometara. Kilometre guta sa lakoćom, pa stignete na odredište mnogo brže nego što ste to planirali. Servo asistencija je sa redizajnom bolje podešena, pa je i bolji filing na brzinama preko 180 km/h, japanski inženjeri su shvatili da vozači u Evropi vole da jure, pa sada na volanu osećate šta se dešava pod točkovima. Šum vetra je prisutan, ali nije zamoran, i sličnog je intenziteta na 150 i 180 km/h, pa se lako zavarate, a ograničenje brzine mora da se poštuje. Zbog toga povedite računa, motor maksimalnu brzinu od 202 km/h (fabrika obećava 200 km/h) postiže sa lakoćom, a dobro podešeno ogibljenje ne čini vozača nervoznim čak i kada vozite po autoputevima koji nisu najboljeg kvaliteta. Ako ste od onih koji voze 120 km/h, kupite Yaris 1.0 VVT-i, sve preko toga je ozbiljno bacanje novca. Šalu na stranu, Avensis nije sportski automobil, niti ima i jedan jedinit atribut modela koji se mogu svrstati u tu kategoriju, ali ima jako dobar, štedljiv motor koji ovu aerodinamičnu karoseriju začas zaleti na „nepristojno“ velike brzine. Razumljivo je da ne možete da shvatite da je vožnja Avensisa brzinama od 180-200 km/h sasvim mirna, bezbedna i spokojna, jer niste imali prilike da testirate ovaj automobil. Ako vam je posao takav da morate mnogo da putujete, i ako morate da stignete u tačno zakazano vreme, onda je Avensis fenomenalan izbor za vas.

Na regionalnim putevima, Avensis se dobro snalazi, ali više voli autoput. Predugi peti i šesti stepen prenosa nudi tek prosečna međuubrzanja, a ako poželite da sportski vozite planinskim putevima, Toyota će vas brzo od toga odučiti, jer menjač koji je inače precizan ne trpi sportski brza prebacivanja (u tom slučaju kupite BMW ili Hondu). Nema ni klasičnu ručnu kočnicu, pa u krivinama, ne možete da je ispravite onako kako vi želite. Zapravo, ova Toyota previše podseća na Mercedes, u pozitivnom, i negativnom smislu te reči. Negativno je što je parkirna kočnica elektronska, na tasteru, veoma spora, spora je kao na Mercedesu C klase. Upravo me ta i takva parkirna kočnica „iritirala“ na usponima po Beogradu, gde prosto morate da „povučete“ pritisnete taster parkirne kočnice. U vonji gradom smeta i prekratka prva brzina, i čudnovati dugi drugi stepen prenosa. Istina, ovde nije krivac samo menjač, već jednim dobrim delom i turbo punjač, koji kao da spava ispod 1.900 o./min, ako su vam obrtaji radilice ispod ovog broja, neprijatno ćete se iznanaditi nedostatkom obrtnog momenta na niskim obrtajima. Sve je urađena zarad niske potrošnje, i zarad vozača koji su gospoda za volanom, a ne vozači koji žele da budu najbrži na semafaru. Može Avensis brzo, ima i dobar sprint, stiže do stotke za manje od deset sekundi, ali to čini tako nevoljno, kao kad naše političare naterate da govore istinu.

Toyota ne prodaje svoj model srednje klase preterano uspešno u Evropi, pa je Avensis pre par godine doživeo temeljno “podmlađivanje”. Japanski inženjeri nisu pokušavali da konstruišu sportski automobil u telu limuzine D segmenta, pa je Avensis ostao “obična” limuzina, u punom smislu te reči, sa nivoom komfora i jednako temeljnom zvučnom izolacijom kao kod Mercedesove C klase. Kupcima je ponuđena Toyota u kojoj je na 200 km/h toliko mirno i tiho da sumnjate u preciznost brzinomera. Avensis je veoma uglađen, komforan i prostran, a i dovoljno je otmen. Nemojte propustiti da dobijete najbolji kvalitet u ovoj cenovnoj kategoriji ako možete da živite sa gore navedenim manama.

Veoma pouzdan, štedljiv i dovoljno snažan 2.0 D-4D agregat

Agregat ispod haube od 2,0 litra je bučan kada je hladan, ali ga dobra zvučna izolacija ubedljivo stišava. Ovaj motor je po ukusu domaćih kupaca, koji ne žele da nezajažljivoj državi plaćaju ekstra namet za agregat od preko 2,0 litra radne zapremine (što je velika šteta, jer upravo motor 2.2 D-CAT i 177 KS idealan izbor za ovu raskošnu japansku limuzinu). Avensis pored ovog „dijamanta“ od motora, ima nešto što konkurencija ne može da dosegne, a to je pouzdanost. Vlasnici Toyota širom sveta i ostaju verni ovom brendu. Pogađate već zašto je to tako.

testoviautomobila-rs-1Toyotina filozofija u konstruisanju limuzina najbolje se ogleda u Avensisu koji, u karoseriji dugačkoj 471 cm, pozadi nudi dovoljno mesta za kolena i glave putnika i izuzetno udobno oslanjanje. Plišano ogibljenje Avensisa nakon redizajna od pre par godina je postalo još mekše, ugodnije i tiše, što samo potvrđuje činjenicu da je ovaj auto, pre svega, konstruisan za duga, naporna putovanja, ali nudi i dovoljno veliki nivo stabilnosti. Motor je podešen tako da bude štedljiv, nije iritantno bučan kad zakucate kazaljku brzinomera u crveno polje, ali mu najviše prijaju obrtaji oko 2.000 – 2.500 o./min. Ukoliko brzo šaltate, i poštujete ograničenje brzine na autoputu, i regionalnim putevima nećete potrošiti ni 5,0 litara evro dizela na 100 km. Kod preticanja na Ibarskoj magistrali motor traži četvrtu, pa i treću brzinu, jer su prenosi predugačko izračunati. Pedala kočnice tako nije podešena za „makazice“, i utiskivanje između šlepera, jer ima dugačak hod, koji je pomalo nedefinisan u prvoj „polovini hoda“. Avensis koči izvrsno, ali traži i da odlučno pritisnete papučicu kočnice. Kad je dinamika vožnje u pitanju, tu je bolja manja, jeftnija, i lakša Corolla koja je nemanjena mlađim kupcima. Avensis je za pravu gospodu, vozače, koji ne vide puno smisla u preticanju kamiona, gde svaka greška može lako da vas premesti u večna lovišta.

Idealna za duža putovanja

Kompletan enterijer obložena je kvalitetnim materijalima koji su međusobno izuzetno precizno spojeni. Sve to deluje čvrsto ”kao beton” i zbog toga kod Avensisa ni posle 400,000 km ništa ne škripi, ali tako je bilo i kod prethodne generacije, i kod Carine E (Carine III), koja je rodonačelnik „engleske Toyote“. Avensis ne dolazi iz Japana, dakle bez carine je, pa mi je i cena na akciji sa dizel motorom samo 21.000 €.

enterijer-tojote-DSC_0687Za upravljačem ove Toyote se sedi kao u Toyotinim limuzinama, sedište je nešto niže pozicionirano, a upravljač još i niže u odnosu na poziciju kod evropske konkurencije. Krov se veoma naglo spušta, i napred, i nazad, pa ako podignete sedište, a imate preko 190 cm, shvatićete da vam je glava na krovu, a pogled u zakrivljenom delu istog. Zbog toga sam ja svojih 184 cm, morao da spustim sedište maksimalno nisko. Ergonomija je pomalo čudna, jer ovaj automobil je konstruisan u Engleskoj, a ne samo u Japanu, ali izgleda da su glavni inženjeri bili Japanci, jer se za upravljačem ovog automobila najbolje osećaju osobe visoke oko 165 cm. Vozači Toyote su u Evropi na to već navikli, pa mnogi umesto Avensisa biraju skuplji, i rastrošniji RAV4 (koji dolazi iz Japana), ponajviše zbog ergonomije.

Instrumenti su pregledni, odlično raspoređeni, kokpit je noću prijatno osvetljen, a veoma su efikasni i farovi. Putni računar ima jednostavne funkcije, sve je intuitivno, i lako shvatljivo i početnicima za volanom. Kamere pri parkiranju zaista mnogo pomaže, jer veliki prečnik okretanja i velika dužina vozila može zasmetati pri vožnji gradom. Zbunjuje to što u vratima nema prostora da se stavi čak ni manje flaša. Zaista ovakav propust je svojstven inženjerima u Seatu i Alfa Romeu, ali to je teško shvatiti kod jedne uvek racionalno konstruisane Toyote. Ako vam je za utehu, kaseta ispred suvozača je grandioznih dimenzija, i u nju možete da stavite sve ono što ste hteli da imate na dohvat ruke. Valjda ove osobe visoke oko 165 cm i ne drže flašice vode u vratima?

Udobnost sedišta je vrlo dobra – sedalna površina je ugodno mekana, a zadnja klupa je odlično profilisana, pa čak i oni krupnije građe neće imati primedbe. Ovo je prava direktorska limuzina.

Najvažnije je da za volanom ove Toyote i prosečni vozači mogu biti jako brzi i sigurni. Naši vozači će ceniti i veoma mekane komande, ali i dovoljno precizni šestostepeni manuelni menjač, čija je ručica japanski mala i kratka, i lepo leži u maloj ruci.

0672Kada savladate krivine i dobijete priliku da na pravcu pritisnete gas, zapanjićete se kad ustanovite da moderni Toyotin common-rail vuče odlučno i bez zadrške. Činjenica da je maksimalni obrtni moment dostupan u intervalu od 1.900 do 2.400 o./min. otkriva tajnu niske potrošnje od samo 6,1 litara na ovom testu. U istom tom podatku treba tražiti odgovor za fantastično dobra međuubrzanja, čak i na brzinama od 160 ili 180 km/h, kada u šestom stepenu prenosa motor ima dovoljno daha da ubrza sve do magičnih 202 km/h. Brzina se u novom Avensisu ne oseća mnogo – izolacija je u svakom pogledu toliko dobra da ste lišeni zamornih i dosadnih šumova, a sve komande su mekane i traže minimalnu količinu energije. Aerodinimika od samo 0,28 Cw zaslužna je za izuzetno nisku potrošnju, ali je šesti stepen prenosa izračunat veoma dugo, pa su obrtaji prijatno niski i na velikim brzinama. Začuđuje i potrošnja u gradskim uslovima vožnje – u Beogradu, po centru grada i Novom Beogradu u režimu “stani-kreni” nije trošio više od 7,0 litara. Na regionalnim putevima (ako uspete da se pridržavate ograničenja brzine od 80 km/h), potrošnja iznosi realnih 4,4 litara, koliko sam izmerio na putu Kragujevac – Čačak (nisam vozio 70 km/h, već 80 km/h u šestom stepenu prenosa). Motor je i jako tih uglađen, cena servisa je niža od konkurencije, a pouzdanost elektronike i mehanike je najbolja na svetu. Dakle, ako puno vozite i racionalno birate automobil, budite sigurni da nema bolje limuzine za vas od Avensisa. Škoda Octavia ima jako povoljnu cenu, ali ova Škoda uprkos svojim brojnim vrlinama, nikako po kvalitetu i komforu ne može da parira ovoj Toyoti, ali ta Škoda nudi bolju ergonomiju vozačima koji su viši od 190 cm, i teži od 120 kg.

Avensis nije idealan automobil, ali nudi više nego što košta

Kada pomislite da Avensis može ubedljivo da pobedi Mazdu 6, jer u mnogo čemu nudi više (pomenimo samo kvalitet materijala, udobnost, prostranost i pouzdanost), shvatite da on ima za metar duži zaustavni put pri kočenju na brzini od 100 km/h od Accorda i Mazde 6. Preglednost Avensisa nije impresivna, i to ne samo pri vožnji unazad, već i pri vožnji napred, zbog krova koji se odveć strmo spušta. Iako menjač zaslužuje veoma dobru ocenu, nije mi jasno zašto je drugi stepen prenosa pomalo “pogrešno” proračunat, jer je predugačak, pa uvek morate vraćati ručicu menjača u prvi stepen prenosa iako se već krećete, jer u drugom stepenu prenosa motor ne reaguje dok obrtaji radilice ne dođu na 2.000 o./min. U trećoj i četvrtoj brzini motor ravnomerno vuče već od 1.700 o./min. Kada imate u vidu vrhunski kvalitet i činjenicu da Avensis dobro drži cenu, onda ovaj automobil i nije skup. Možda ova Toyota nije savršena, ali se u njoj osećate udobno, ugodno i otmeno, a to ne može da košta malo.

Šta ona kaže: Toyota Avensis je limuzina u pravom smislu te reči, meni je ergonomija u njoj savršena, odavno se nisam osećala tako ugodnu u jednom automobilu kao u ovoj Toyoti. Dopada mi se i dizajn, ali i veoma udobna sedišta. Ovakav nivo udobnosti u ovoj klasi nude samo Mercedes C klase. Avensis je idealan automobil za one koji žele da sa jednim automobilom pređu pola miliona kilometara bez generalnog remonta. Ako vam se još i cena dopada, morali biste svakako da uzmete u razmatranje ovaj automobil, koji možda nije najbrži u klasi, ali jeste najpouzdaniji, a ovo drugo je daleko važnije, posebno ako imate u vidu da servis konkurencija naplaćuje i do dva puta više od Toyote. Kad dođe vreme da zamenite pločice u Toyotinom servisu, nećete imati utisak da ste izašli iz „Gay bara“, kao što je to slučaj sa Opelovim i VW-ovim servisima u Beogradu.

Kome je namenjen ovaj automobil?

Oni koji vole i cene Toyotu, već su kupili ovaj Avensis, jer se ovakav prodaje pet godina. Jeste, sada je još zreliji, doteraniji, kvalitetniji i opremljeniji za manje novca, to tako uvek biva kod Toyote. Oni koji su uskoro planirali da je kupe, takođe dobro znaju da nemaju srca da ulože preko 20.000 € u neki automobil sa evropskom značkom na nosu. Ne želim posebno da ističem da je Toyota pouzdanija od Mercedesa i Audija, pa to nemački inženjeri priznaju bezmalo tri decenije, ali je red da to istaknem svima onima koji nikada neće kupiti Toyotu, ovu ili neku drugu, jer ne žele da sebi priznaju da celoga života greše pri izboru automobila. Dobro je, Srbi su se kao vozači pokrenuli sa mrtve tačke, jer je Toyota prešla cenzus, ima tržišno učešće od 5,1%. Da su svi Toyotini dileri u Srbiji profesionalni kao Toyota Centar, procenat bi bio sigurno bio dvocifren, ali zato Toyota neka uči od VW-a, koji ima profesionalne dilere u svakom bitnijem gradu u Srbiji, pa zato VW drži preko 9% tržišta. Možda bi Srbi i dali prednost Toyotinim, nad VW-ovim automobilima, kada bi imali prodavca koji ume da im istakne prednost Toyotinih vozila, jer i Srbi su ljudi, i Srbi vole automobile koji se retko kvare, koji malo troše, i koji su jeftiniji za održavanje od Pola, Golfa i Passata, a to jesu: Yaris, Auris i ovaj testirani Avensis. Da li ste se možda prepoznali u ovom zaključku? Naravno da niste, jer ja sam se samo šalio, mada u svakoj šali ima pola istine.

aleksandar-todorovic-najboljiauto-DSC_0755Na kraju Toyotu Avensis biraju oni koji žele da imaju automobil koji dobro drži cenu, i koji se lako i brzo prodaje. To već sve dobro znaju vlasnici Toyotinih automobila u Srbiji, ovi drugi im baš nešto i ne veruju puno, ali dobro, svi smo se mi učili na greškama, i bar će se jedan deo kupaca kroz koju godinu, ili deceniju prikloniti Toyoti. Tad će se takvi kupci setiti možda mog teksta, i setiće se koliko su bili naivni verujući da je nemačka auto industrija najbolja. Toyota Centar prodaje i nudi Toyotine automobile na pravi način. Šteta što Toyota Centar nema svoje salone u Novom Sadu, Subotici, Nišu, Kragujevcu, i šteta je što VW u proseku ima daleko bolje, potkovanije i profesionalnije prodavce automobila od Toyote, gledajući kompletnu dilersku mrežu u Srbiji. Ali VW mnogo više ulaže u obuku prodavaca, i mnogo ih više kontroliše. Drugim rečima, Toyota ima kvalitetnije, pouzdanije, štedljivije, dugovečnije automobile od VW-a, ali automobil prodaje prodavac, on još uvek ne ume sam sebe da proda, zar ne?

Cena: od 20.990 € za paket opreme Luna

Tehnički podaci

DIMENZIJE I MASA
D x Š x V: 471 x 181 x 148 cm
međuosovinski razmak: 270 cm
zapremina prtljažnika:509 l
masa praznog vozila: 1.490 kg

MOTOR
R4, turbo dizel
zapremina: 1.997 ccm
maksimalna snaga: 126 KS pri 3.600 o/min.
obrtni momenat: 310 Nm u intervalu od 1.600 o/min. do 2.200 o./min.

PERFORMANSE
ubrzanje 0–100 km/h: za 9,7 s
maksimalna brzina: 200 km/h
potrošnja (fabričko obećanje): 4,5 litara
potrošnja na testu: 6,1 litar

EuroNCAP kreš test: 5 zvezdica

Testirali smo novu Toyotu Yaris 1.3

testoviautomobila

Volvo

2 komentara

  1. Vlado

    Vlasnik sam Toyote 2011 godiste sa motorom 2.2 snage 150ks. Prije toga sam vozio BMW E90 sa 143 ks. Ovo auto ide kao da ima najmanje 30ks vise. Meni je prosjecna potrosnja oko 6,3 litara. Trenutno sam na 75000km. Ne znam sta su kvarovi, osim redovnog odrzavanja nemam nikakvih problema. Ja sam ranije mijenjao auta vrlo brzo, jednostavno jer mi nakon nekog vremena, neka od mana pocinje previse smetati…a u ponudi je uvijek nesto bolje. Mislim da je ova (i vjerovatno) sledeca Toyota izbor koji cu pratiti dugo vremena. Auto je kompletan, voznja je pravo uzivanje, motor tih i ugladjen, upravljanje precizno. Prtljaznik je ogroman. Ja znam da se to danas mjeri u cm itd ali kazem da je sve, od pristupacnosti, odnosa sirine i dubine, na svom mjestu. Slazem se da je izgled malo arhaican (podsjeca na Lexux-a) ali je meni najbitnije da auto potpuno ispunjava svoju namjenu. Najpametnjii izbor koji sam do sada napravio sto se tice auta.

  2. Miki

    Imam avensisa 2012. 2.0 124 ks. Kupio sam ga novog i presao 640000 km. Taksiram u Beogradu. Na pola miliona sam mu promenio prednje i zadnje diskove. Ulje sipam 5.9 litara na 15000 km. toliko i ispustim ( ne trosi). Po gradu taxi voznja trosi 6.5 litara. Ovo mi je prva toyota u zivotu koju nameravam da vozim jos koju godinu. Pa cu uzeti ponovo novu. Uporedjujem sa kolegam koji voze WV,Mercedes ili BMW. Kvalilitet kod tojote broj 1. pa onda pet mesta ispod nje mercedese pa sve ostalo 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *