TESTOVIAUTOMOBILA.RS: Testirali smo Clio Grandtour 1.2 TCE

Clio treće generacije u karavanskoj verziji Grandtour predstavlja se kao ozbiljan porodični auto. Kod nas je ova verzija popularnog Clia retkost, ali je ovaj polovnjak jako dobro rešenje za porodice kojima treba veliki gepek. Potrošnja od 7,5 litara, dovoljno snažan motor i cena od 6.000 € stavlja ovaj model u sam vrh klase, pa proverite da li je ovaj model možda pravi izbor za vas.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović

Clio III je 22 centimetra duži od Clia II i ima veći gepek od Megana za tačno 109 litara, a sve u cilju da od gradskog postane porodični automobil. Clio III i u karavanskoj verziji takođe oduševljava dobrom ponudom prostora za jedan model iz B segmenta, ali i udobnim sedištima, te odličnom ergonomijom. To što Renault ima bolju zvučnu izolaciju od VW Pola i Ford Fieste za 20%, a od Opel Corse za primetnih 10% pri brzini od 130 km/h, samo je nagoveštaj činjenice da Clio III zapravo u mnogo čemu može parirati skupljim modelima iz kompakt klase. Ogibljenje “francuza” je prosto izvanredno, a amortizeri i opruge toliko dobro apsorbuju neravnine sa puta da lako poverujete kako su putevi u Srbiji odličnog kvaliteta. Oslanjanje Clia III jeste mekano podešeno, ali se automobil vrlo malo naginje, štaviše – izuzetno je stabilan. Renault nudi veoma dobar grip i može se pohvaliti činjenicom da podnosi bočno ubrzanje od 1,01 g, što je mnogo bolje od npr. VW-a Pola koji već na 0,92 g proklizava. Drugim rečima, Clio karavan je odrastao automobil koji nudi više nego što košta. Idealan je za duga, naporna putovanja i u potpunosti može odgovoriti izazovima jedne mlade porodice, koja će umeti da ceni vrhunsku bezbednost – za čistu peticu, kako tvrdi EuroNCAP.

MOTOR--Aleksandar-TodorovicMotor 1.2 TCE od 100 KS je prosto fantastičan: razvijen je na osnovi dobro poznatog atmosferskog motora dodavanjem turbo punjača. Agregat je elastičan zahvaljujući činjenici da već pri 3.000 o./min.  postiže maksimalni obrtni moment od 145 Nm.

Zanimljivo je i to što, u intervalu od 2.000 do 4.500 o./min. radilice, francuski motor isporučuje silu od 140 Nm. Pored toga, specifičnost Renaultovog turbo punjača je u funkciji Overpower, koja po potrebi podiže snagu i obrtni moment motora u 2, 3. i 4. stepenu prenosa, ali samo kada obrtaji radilice pređu 4.500 o./min. Time je postignuto da u kritičnim situacijama, prilikom preticanja, turbina udahne motoru itekako potrebne konjske snage, a da pri tome troši kao malolitražni atmosferski benzinac: na testu je to značilo samo 7,5 litara.

Foto: Aleksandar Todorović

Foto-Branka-TodorovicRenault Clio III Grandtour: veliki prtljažnik od 439 litara obradovaće svaku porodicu

Iako Clio III Grandtour i sa osnovnim atmosferskim agregatom od 1.2 litra i 75 KS pruža zadovoljavajuće performanse, te sa solidnim paketom opreme Access na popustu od 1.500 € košta primamljivih 12.157 €, ja ću vam ipak preporučiti testiranu verziju sa snažnijim agregatom od 100 KS i bogatijim paketom opreme Expression koji, uključujući izdašni popust, valja platiti 13.845 €. Za one razmažene, Renault je ponudio i izuzetno bogat paket opreme Extreme sa veoma kvalitetnim tapacirungom, a za one koji godišnje prelaze mnogo kilometara i verzije sa odličnim common-rail agregatom 1.5 dCi od 70 KS, odnosno 85 KS.

A------Todorovic-foto-CLIONažalost, iako ovaj Renault ima dovoljno precizan menjač, to se ne bi moglo reći i za servo upravljač koji ima malo nedefinisan odziv oko nulte tačke, a pored toga je isuviše lagan pri velikim brzinama. Iritiraju i spori elektro podizači stakala koji stavljaju živce svakog vozača na ispit, kao i loša preglednost usled glomaznog C stuba. Dalje, ovaj auto neće držati cenu dobro kao jedna Škoda Fabia ili VW Polo, a neće ni izazivati zavist kod komšiluka koji još uvek nije sposoban da prihvati koliko je Renault ispred nemačke konkurencije u ovom trenutku u klasi gradskih automobila. Zato će oduševiti sve prave znalce i ljubitelje dobrih, udobnih automobila. Konačno, Renault je svoje veliko umeće i uspeh iz F1 delimično “ubrizgao” i u jedan narodni auto sa narodnom cenom. U ovom automobilu sam bezrezervno uživao svake sekunde i preporučujem vam da ga vrlo ozbiljno shvatite.

site_logo_final TESTOVIAUTOMOBILA copy

Renault je sa ovim modelom uspeo da postigne jedan veoma uspeo kompromis, zbog čega se može očekivati da će njegov plasman kod nas biti vrlo dobar.

Tehnički podaci: Renault Clio Grandtour 1.2 TCE

DIMENZIJE I MASA
D x Š x V 420 x 172 x 149 cm
zapremina prtljažnika 439/1277 l
masa praznog vozila 1.160 kg

MOTOR
R4, benzinski
zapremina 1.149 ccm
maksimalna snaga 100 KS
pri 5.500 o/min.
obrtni momenat 145 Nm
pri 3.000 o/min.

PERFORMANSE
ubrzanje 0-100 km/h za 11,1 s
maksimalna brzina 184 km/h

POTROŠNJA
grad/na putu/prosek 7,6; 5,0; 5,9 l/100 km

EURONCAP kreš test: 5 zvezdica – 33 poena

CENA od 6.000 €

Aleksandar------Todorovic

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *