Toyota: Dizelaši doviđenja!

Japanski auto-gigant Tojota najavio je potpunu obustavu prodaje dizel automobila u Evropi, već od ove godine. To će prodaju Toyote strmoglaviti , pa je ovakav potez teško objasniti. Japanski proizvođači automobila, su u poslednjih 20 godina izgubili svoje pozicije na tržištu, zbog toga što su kasno uvodile dizel motore u ponudu, i jer im je paleta dizelaša bila slaba. Pitanje je samo kako će veliki SUV-ovi, pronaći put do kupaca, jer hibridna tehnologija benzin/struja, ne uspeva da u dovoljnoj meri spusti potrošnju, a potrošnju dizelaša na koju su navikli kupci u Evropi.

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (KLIKNITE OVDE)

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

 

Sad konačno znate, zašto je Toyota odustala od razvoja svojih dizelaša pre nekoliko godina, i kupila lošije, one od BMW-a, jer nisu planirali da u bliskoj budućnosti proizvode autombila se dizel motorima. Toyota najviše automobila prodaja u Americi i Japanu, a tamo dominiraju benzinci, i takav trend će se zasigurno nastaviti. Američka politika jeftinog goriva, eliminiše dizelaše, oni su nekonkurentni, i teško zadovoljaju sve strožije norme.

VW je morao Americ da plati ćak 30 milijardi evra, zbog prevare oko emisije izduvnih gasova njihovih dizelaša. Toyota to sebi nije želela, i nikada to sebi nije dozvolila, zato se Toyota u Americi prodaje mnogo bolje od VW-a.

Evropa je za Toyotu manje bitni tržište, pa se Toyota neće boriti po svaku cenu da zadrži pozicije koje već ima. Na tržištu Francuske, gde dominiraju dizelaši, Toyota više neće imati šta da traži. U Nemačkoj je situacija puno bolja, jer Nemci više biraju benzince poslednjih godina.

Prošle godine skoro 15 pdsto Tojotine prodaje u Evropi činila su dizel vozila, što je pad u odnosu na 30 odsto u 2012. godini.

U Nemačkoj jeste donete zabrana za vožnju dizelaša, ali samo onih koji nemaju Euro 6 normu, i samo u centru grada. Niko ne navodi da Nemci retko idu automobilima u centar grada, a posebno se ne navodi broj gradova u Nemačkoj koji nisu doneli takvu zabranu, a njihov procenat je 99%. Rim je takođe nagovestio, da će proterati dizelaše iz centra grada, ali zbog prevelike gužve, mnogi su odavno odlučili da koriste neki alternativni prevoz. Ipak je Rim jedan veliku muzej, ali to nisu ostali gradovi u Evropi, gde će sasvim sigurno dizelaši opstati. Više je nego izvesno da će moderni dizelaši moći da ispune i neku buduću euro 8 normu, tako da dizelaše iz Evrope nemojte još precrtavati. Što se Srbije tiče, mi jako puno kaskamo, tako da ova vest neće imati nikakav efekat na tržište Srbije.

Toyota je povijenog repa pobegla iz Formule 1 pre nekoliko godina, sada se izgleda polako povači iz Evrope. Primer Toyote će slediti i drugi japanski proizvođači. Ali neki brendovi će i dalje prodavati i proizvoditi dizelaše. Srbi će i dalje kupovati dizelaše jer mi nemamo puteve, ili bolje reći auto puteve za benzince. A osim toga, Srbi ne vole da daju previše novca za gorivo. Prema tome, živeli benzinci, a što se tiče Toyote, neka prodaju svoje automobile u Americi :), istina sve dok ih bude tolerisao uvaženi g.Tramp.

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (KLIKNITE OVDE)

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Volvo