Verso ili Scenic?

Pitanje: Pozdrav g.Todoroviću! Trenutno vozim Renault Modus 1.4 16v. Kupio sam ga novog, daleke 2005 godine, i do sada prešao 99.500 km. Moram da naglasim da sam do sada bio sasvim zadovoljan tim autom. Bez problema sam sa porodicom (supruga i dvoje dece) putovao do Nemačke, Grčke, na zimovanja i letovanja, i po nekoliko puta godišnje do Crne Gore… Po mom mišljenju, auto je u dosta dobrom stanju iako ima već 11 ipo godina. Najveća zamerka mi je bila sto kada crkne sijalica na prednjim farovima moram da odem u servis da mi je zamene. Ja jesam inzenjer po struci, i nije mi problem da stavim lance na tockove ili zamenim tocak kada mi pukne guma, ali sam ipak samo software inzenjer, pa mi je ipak komplikovano da rastavljam pola auta da bih zamenio sijalicu 🙂 Ovaj uvod je bio cisto da steknete nekakav utisak sa kime imate posla ovaj put ;).

Kažem da sam sa Modusom bio zadovoljan do nedavno, posto mi se pre mesec dana rodilo jos jedno dete, tako da sada u redovnu posadu auta treba dodati jos jedan car seat i kolica. Znaci, treba mi veci auto. Ono o cemu sada razmisljam je neki porodicom auto tipa Toyota Verso, Renault Scenic ili Citroen C4 Picasso.

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

Naravno, najveca nedoumica mi je da li da kupujem polovan ili nov auto. Ako bih uzimao polovan auto, voleo bih da ima sledece osobine: – neki od tri navedena modela, ili nesto slicno sto bi ste mi Vi preporucili – do 3-4 godine star, – da je presao manje od 100.000 km, – benzinac (ne znam ni ja zasto, ali su mi oni nekako miliji od dizelasa) – nekih 120-130 KS (nisam lud za brzom voznjom, ali mislim da auto treba da ima barem toliko konja, obzirom da je malo tezi, a i da ne bude bucan na 130 km/h na auto putu) – da je dobro ocuvan (ma sta to znacilo), – bilo bi pozeljno da ima 7 sedista (ali nije presudno) – i da moze da me i on sluzi narednih desetak godina, kao i moj trenutni Modus (naravno uz redovan godisnji servis) Prvo pitanje je koji bi ste mi auto od tri navedena preporucili? Posto sam vrlo zainteresovan za 7 sedista, ja bih prednost dao Toyoti, posto je ipak kraci od grand verzija Scenica i Picasse, ali naravno, nije to jedina stvar koju treba gledati u autu… Drugo pitanje za Vas je da li bi ste mogli da mi nadjete takav neki auto do 10.000 evra? Da li su te moje zelje uopste realne?

Pravo da Vam kazem, bilo bi mi bezveze da dajem toliko novaca za auto koji je u losijem stanju od mog trenutnog auta. Ako mislite da je moguce naci takav auto, ja bih zadrzao pravo da jos jednom razmislim da li da Vama prepustim tih 13.000 dinara i zadovoljstvo trazenja auta. Ako mislite da je za tako neki auto potrebno potrositi barem 13.000 evra, onda razmisaljam da mi je ipak bolje da stisnem zube i odem u prodavnicu i kupim novi auto. Trece pitanje je vezano za vase misljenje o tom 3. redu sedista.

Da li su ona dovoljno bezbedna? Znam da nisu preterano udobna. Sta mislite o sledecem rasporedu sedenja: Ja (kao glava porodice, jelte) sedim napred i vozim, zena i beba sede u 2. redu, a ona dva indijanca (7 i 10 godina) u trecem redu. Da li bi ste Vi tako rasporedili jednu porodicu i poslali ih na celodnevni put? I na kraju jedno pitanje koji je i najmanje vazno. Kakvo je Vase misljenje o panoramskim krovovima? Meni se svidja ideja da se vidi nebo, ali me brine leto, parkiranje na suncu, koliko su otporni na grad, kamencice i slicne padavine? Sad, ja ne znam na koliko pitanja imam pravo za 3000 dinara. Vi krenite od prvog, pa dokle stignete 😉 Hvala Vam u napred!

 

  • Ime i prezime: Branko Vukasovic
  • Mejl adresa: ######@ekipa.rs
  • Telefon: 066/#########
  • Kada planirate kupovinu?: U narednih mesec-dva
  • Kakav auto kupujete?: polovan
  • Koliko novca želite da potrošite?: 10.000 evra
  • Šta trenutno vozite?: Renault Modus, 1.4 16v, iz 2005. godine
  • Između kojih se automobila dvoumite?: Toyota Verso, Renault Scenic, Citroen C4 Picasso
  • Gde ste čuli za ovaj sajt?: Pa na internetu 🙂
  • Koliko kilometara godišnje prelazite? : < 10000
  • Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da

 

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Vukasoviću hvala vam na poverenju i zanimljivim pitanjima. Pre svega želim od srca da vam čestitam na prinovi! Neka vam je ćerka srećna, živa i zdrava (jesam li pogodio? 🙂 )! Posebno mi je drago što vam je to treće dete!

Ja naplaćujem odgovor na jedno pitanje 3.000 dinara. Vi ste napisali mnogo pitanja, ali ću se potruditi da rezrešim većinu vaših dilema. Ako uspem da razrešim sve vaše nedoumice, vi mi uplatite još 3.000 dinara, posebno ako vas spasim pogrešnog izbora automobila.

Renault Modus 1.4 16V je ipak previše mali automobil za tako duga putovanja. Bučan je, i ima kratke sedalne površine, a ni sedišta nisu previše udobna. Istina za tu klasu nudi mnogo komfora, ogibljenje je znatno mekše, udobnije podešeno nego kod Škode Fabije, Roomstera ili Pola, ali prosto Modus zahteva mnogo fizičke kondicije, ali i mnogo živaca prilikom preticanja na regionalnim putevima. Posebno ako putujete za Crnu Goru, jer je put jako naporan, dug, naporan sa mnogo uspeha, prosto taj motor mora stalno da se nateruje u visoke obrtaje, dobro je što je masa automobila relativno mala, ali kada je gepek pun do vrha, i kada su četiri putnika u kolima, a klima uključena on nema dovoljno obrtnog momenta a nema ni višak snage.  Svakako bolji je izbor od 1.2 16V motora, koji je ipak solidno rešenje samo za vožnju po gradu, ili auto putu ako ne vozite brže od 130 km/h. Sad će neko reći ograničenje brzine je 120 km/h, i to je tačno, ali i sami ste svedoci da kada je lepo vreme, veliki broj vozača drži tempo i preko 150 km/h, pa vas pri brzini od 120 km/h svi obilaze. Na 150 km/h Modus postoje dosadno bučan, zamoran i iritantan.

Sijalicu kod modernih automobila nije baš jednostavno zameniti, ali nije ni toliko komplikovano. Ali zašto bi je vi menjali? Ja volim da mi u servisu sve odrade, što da se ja znojim, i tražim rukom sijalicom.

Od navedenih automobila ja vam preporučujem Renaul Grand Scenic, sa motorom 1.6 DCI, ali ni 1.5 DCI nije loš izbor! Naprotiv!

Toyota Verso sa 2.2 D-4D motorom je najbolji izbor, ali je ponuda jako slaba, pa bi morali da se strpite do kraja godine, ako se eventualno pojavi dobar primerak. Jer automobili voženi po Srbiji i nisu u tako dobrom stanju kao vaš Modus.

Pored toga, benzinac recimo od 1.6 litara u velikom minivenu je “perverzija”, jer taj motor ima mali obrtni moment, i pravo je mučenje putovati za Crnu Goru sa takvim motorom, i ako ćemo iskreno i nebezbedno, jer svako preticanje traje predugo, a kada ste u suprotnoj traci svaki sekund je opasan, jer nikada ne znate ko će vam naići i koliko brzo u suprotnoj traci.

Na kraju, ponuda benzinaca je očajno loša, niko ne uvozi minivenove u Srbiju sa benzinskim motorima,ja nisam kriv za to, prosto dileri uvoze ono što se traži. Ko jednom provoza Scenic sa 1.6 DCI motorom, i kada vidi da motor vuče dva puta bolje od benzinca 1.6 16V ni u najgorem “ludilu” se neće vratiti benzincu. Pored toga 1.6 DCI motor troši u gradu oko 7,0 litara a benzinac oko 11 litara, a to nije baš mala razlika.

Mislim da je najbolja opcija za vas da vam pronađem Grand Scenic, Scenic ili C4 Picasso.

Scenic sa turbo dizelašem 1.6 dCi sa 16 ventila obradovaće svakog vozača prosečnom potrošnjom od 6,6 litara goriva. Iako ima relativno malu radnu zapreminu, zahvaljujući common-rail direktnom ubrizgavanju goriva i turbo punjaču promenljive geometrije,

Renaultov dizelaš nudi obrtni moment od 320 Nm i to pri samo 1.750 o./min. radilice. Mogućnosti motora su idealno usklađene sa novim, preciznim šestostepenim menjačem sa veoma dugačko izračunatom šesto brzinom, što na autoputu itekako dobro dođe. Peugeotivi HDI motori su jednako štedljivi i tihi u Citroenu C4 Picassu.

Dobar prenos snage i izvrsno usaglašeno ogibljenje omogućuju ovom Grand Scenicu da se odlično nosi sa lošim putevima, a takođe je od pomoći vozačima koji žele da budu jako brzi i u krivinama – iako, naravno, ovaj automobil ne nudi sportski filing za volanom. Moram pohvaliti i stabilnost automobila, kao i izuzetno brzi servo upravljač i vrlo dobre kočnice. Šteta što volan nije neposredniji (direktniji), jer je i ovde prisutna stara Renautlova boljka – do vozača ne dolazi dovoljno povratnih informacija sa puta. Kod Citroena je upravljač za nijansu bolji, direktniji, a i kvalitet je nešto bolji.

Kada na autoputu dostignete zakonom kažnjivu briznu, poželite da ste za upravljačem Citroena C4 Picasso, koji tada, za razliku od ovog u Renaultu, postaje primetno direktniji i čvršći, dakle – nudi isti onaj fidbek kao kod kompaktnijih modela. Scenicov volan nije više “izveštačen” kao na nekim ranijim Renaultovim modelima, ali neće se dopasti svima, za razliku od motora, koji prosto oduševljava svojim ravnomernim razvojem snage, a veliki obrtni moment uvek dobro dođe na velikim usponima. U gradu se Grand Scenic ne snalazi tako dobro zbog ogromne širine od 184 cm, ali i zbog relativno glomaznog C stuba, što parkiranje ponekad čini napornim.

Meni nije bilo baš lako da se naviknem na futuristički digitalni kokpit, jer je displej isuviše mali, pa je čitljivost ponekad otežana. Ali pošto vi obožavate Modus, vi ćete “pevati”, zar ne? Na zadnjem sedištu Scenic nudi zaista mnogo mesta za kolena i glave putnika, uz nivo udobnosti koji ne mogu da ponude ni skuplje limuzine. Bilo bi preterano reći da je Grand Scenic savršen, ali je svakako bliži savršenstvu od kompletne konkurencije.

Treći red sedišta nije loša opcija za tako malo “indijance” kao što su vaši 🙂 od 7 i 10 godina, ali gde vam je onda gepek? Ja bi ipak ovog “velikog” indijanca (10 godina) stavio pored tate 🙂 iako mu fali malo godinica za tako nešto, ali to je bolja opcija nego da sedi u trećem redu sedišta.

OVO JE SKRAĆENA VERZIJA ODGOVORA.

Broj računa je: 285233504000148510 Sberbank

Pitajte Aleksandra Todorovića

Volvo