Konačno se neko u državi setio da uvede ozbiljnu kontrolu automobila na našim putevima. Voze se neispravni krševi, sa velikim kubikažama, ljudi prosto biraju automobile koje ne mogu da održavaju. Važno je imati snažan auto, nije bitno da li on ima DPF filter ili ste ga izvadili jer je nov preko 1.000 evra, a kod nekih modela i 2.500 evra.
Da se odmah razumemo, automobili koji imaju DPF filter i katalizatore ispuštaju kancerogene materije, koje nas ubijajua, ali vozila koja ih nemaju ispuštaju ih mnogo više. Znam da vam nije stalo do ekologije, niti vas zanima da li će i vaše dete dobiti rak. A procenat obolelih od cancera u Srbiji raste, ne zbog NATO bombi, nego jer je u Srbiji sve više i više kola, koja enormno zagađuju.
Od 1,2 miliona vozila u Srbiji koji emituju nepropisnu količinu izduvnih gasova, što je svaki drugi četvorotočkaš, većina nema katalizatore ili DPF ili su oni neispravni. Zato bi kupci polovnih vozila morali da obrate pažnju na ove delove i njihovu ispravnost ukoliko žele da 2021. godine prođu tehnički pregled.
PROVERENI POLOVNI AUTOMOBILI: NAJBOLJIAUTO.com
Pitajte Aleksandra Todorovića
RAČUN: 285233504000184788
Sberbank
Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!
Više od polovine vozila u Srbiji neće moći da bude registrovano 2021. godine ukoliko ostanu u ovakvom stanju, zbog toga što nepropisno zagađuju vazduh
Otkad je pooštreni tehnički pregled uveden 5. jula 2018, beleži se emisija izduvnih gasova na svakom vozilu, ali se još ne sankcioniše kod onih gde prevazilazi propise. To znači da 1,2 miliona od ukupno 2,2 miliona vozila u Srbiji neće moći da prođe tehnički od 5. jula 2021. ukoliko ne reše problem sa izduvnim gasovima.
Ako nemate katalizator, takođe nećete moći da registruje automobil. Originalni katalizatori sa montažom koštaju do 500 evra. Zato se mnogi odlučuju za univerzalne koji koštaju od 10.000 do 15.000 dinara. Nisu toliko dugovečni, ali ako se pravilno održavaju, mogu da traju skoro 50.000 km. Naravno to zavisi puno od kvaliteta goriva koje sipate, i načina vožnje.
Proverite da li imate DPF filter. To možete uraditi vizuelno, ili preko dijagnostike. Čađav auspuh je indikator da DPF ne radi ili ne postoji, ali je i indikator da motor nije u cvetu mladosti. Cena novog DPF-a ide od oko 700 evra do 2.500 evra. Međutim, postoje i servisi koji rade čišćenje DPF-a i to naplaćuju od 15.000 dinara pa naviše, ali se dešava na DPF ne može da se očisti.
Proverite pre kupovine da li auto ima AdBlue tečnost, jer ako je nema, osim što ona košta 300 evra, a osim toga, kad ga nema, DPF filter se uništava. Naravno da motor mora biti potpuno ispravan, da bi emisija gasova bila zadovoljavajuća za pomenuti mode. Benzinci ipak neće opet preko neći postati popularni u Srbiji, jer moderni turbo benzinci pre generalne prelaze jako male kilometraže, tako da automobili koji kod nas dolaze sa 200 000 km u najboljem slučaju, nemaju svetlu budućnost, jer će više biti u servisu, nego na putu.