Vladimir upozorava: Servisi ne rade dobro u Srbiji!

Čitaoci pišu. Ako i vi imate nešto da podelite sa svima nama, ako imate neke korisne savete, predloge, pošaljite mi mejl, komentar, ja ću to objaviti. Ovaj sajt postoji zbog svih vas, i radi vas. 

Gospodin Vladimir mi je poslao sledeći mejl, otvoreno pisamo za sve vas: Poštovani gospodine Todoroviću, Pratim vas tek 3 nedelje, svaki tekst pročitam i uživam i čitajući i pitanja čak, svaka pohvala sa moje strane na vašem uloženom vremenu i energiji u ovakav poduhvat.

Pre 4 nedelje mi se desilo da su nam kočnice na auto putu otkazale pri brzini od 120km/h, što je po meni optimalna brzina za autoput, pogotovo kada su deca unutra, a problem je bila gumica na cilindru koja se istrošila i zamalo smo stradali zbog te sitne stvari koja se ne vidi.

A najteže što mi pada je što sam dan ranije bio u servisu da vidimo da li nešto nedostaje na automobilu jer putujem iz Beograda u Niš sa decom, nije neka razdaljina ali šoferski sam sin i znam da treba uraditi dijagnostiku pred bilo kakav izlazak na auto put.

Ono što me fascinira je da nijedan majstor u Srbiji, pa barem pri uvozu auta u Srbiju kada se radi veliki servis, neće reći da treba da se zamene remenice na alternatoru i klimi, da se proveri cilindar, kao i da zameni ulje servo upravljača.

Gde se greši kod nas, da li je posao preveliki da se zamene gumice na cilindru, ulje servo upravljača? Remenice znam da menjaju autoelektričari pa ajde njih ne računaju u veliki servis…

Ali eto jednostavne stvari, koje mogu ostaviti vozača na putu (ili po putu), koštaju sitno a niko ne pominje to u svojim tekstovima po blogovima, ili ne pominju ni u servisima prilikom velikog servisa.

Možda bi mogli nekada da pokrenete temu takvih sitnih stvari koje se obavezno proveravaju a koje život sačuvaju, da ljudima uđe u naviku da takve stvari češće proveravaju. Npr. šta je obavezno uraditi prilikom kupovine polovnjaka i to boldovano i velikim slovima, sve stavke, ne samo zamene ulja i kaiševa, nego baš ovakve stvari koje ljudi ne računaju u veliki servis jer će koštati baš koliko i njihova plata od 30.000 frown emoticon Pa i da čujemo iskustva drugih, može se čuti svašta.

Hvala na izdvojenom vremenu.

Pozdrav,
Vladimir

Testoviautomobila RS LOGO

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Vladimire, pišem ja često o ovoj problematici, i stalno navodim da su automobili koji se voze po Srbiji jako loše održavani. Tužno je da auto koji dođe iz Italije sa 300 000 km, bude u mnogo boljem stanju nego automobil vožen po Srbiji sa 150 000 km (upoređujem iste modele).

Kao da nije dovoljno što nam je gorivo lošeg kvaliteta (i dalje), već kupujemo kineske delove III klase (nemam ništa protiv originalnih delova proizvedenih u Kini), turske delove, svako falsifikuje delove u Srbiji kako hoće, inspekcije na rade svoja posao, a ljudi ginu, i ginu.

Ćesto su krivi i samo vlasnici automobila. Servisima ne pada na pamet da uvrede vlasnika, menjaju samo ono što on traži, nude im delove sa popularnim, niskim cenama, jer ako vam u nekom servisu i ponude originalni deo, 99,99% vlasnika automobila neće želite da ih ugradi u svoj auto po ponuđenoj ceni.

Vozači, vlasnici automobila u Srbiji, kupuju automobile koje ne mogu realno da održavaju. Vlasnici automobila u Srbiji idu u servis tek kada nešto lupa, dimi, škripi.

Mnogi kupci polovnih automobila ne zamene ni ulje, a komoli da uradi “veliki servis” koji uopšte nije veliki, jer se zameni samo 50% potrebnih delova (po mom skromnom mišljenju).

U Srbiji niko nikada ne menja ulje u menjaču, kočionu tečnost, antifriz, i naravno niko ne proverava stanje amortizera. Svi u Srbiji kupuju, i traže dizelaše, koje imaju mnogo više kilometara, i koji su mnogo skuplji za održavanje.

Ja pišem 14 godina jedno, 99% kupaca, vozača u Srbiji radi drugo.

Želim da kažem, da su mnogi vozači u Srbiji svesni da ne održavaju svoj auto kako treba, i svesno izlažu sebe i ostale učesnike u saobraćju riziku, zbog nedovoljno ispravnih automobila.

Naš tehnički pregled je “cirkus”. Mogu da prođu bez problema i automobili koji nisu u potpunosti ispravni.

Ali tako je odabrao narod. Narod živi onako kako želi, i narod je uredio državu, propise po svojim potrebama.

Niko neće više da vozi Jugo, ali hoće da kuka kako su mu delovi za VW, Opel ili Audi skupi. Mislim da su sve ovo pitanja za psihijatriju, psihologiju. Uostalom, pa pogledajte za koga narod glasa na izborima? Za one koji su nam priredili 30 DM plate pre dve decenije, a sada streme istom cilju? Da li je to racionalno? Šta onda očekivati od ovog naroda dragi moj gospodine?

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.