Volvo: Tehnologija ispred konkurencije

Volvo je uvek bio lider u razvoju aktivne i pasivne bezbednosti. Razvojem nove bezbednosne tehnologije, koja utvrđuje putanju za izbegavanje saobraćajnih nesreća, Volvo je napravio jedan od najvećih iskoraka prema ostvarenju svoje vizije da do 2020. godine niko ne pogine u novom Volvo automobilu. U decembru 2014. godine, nakon četriri godine, projekt za sprečavanje sudara, “Non-Hit Car and Truck”, dolazi do svog kraja.

Kao rezultat saradnje kompanije Volvo, švedskih akademija, instituta i industrijskih partnera, ovaj projekat se temelji na razvoju novih tehnologija i unapređenju postojećih sa ciljem smanjenja rizika od nesreća kako za putnička, tako i za komercijalna vozila. U Volvou kažu da je ključno dotignuće četvorogodišnjeg rada sledeća generacija senzorske tehnologije koja nudi pregled puta od 360 stepeni oko vozila. Pogled od 360 stepeni oko vozila

volvo ispred drugihJedan od sasvim novih izazova projekta bilo je stvaranje sistema detekcije drugih vozila pomoću brojnih senzora koji su instalirani na automobilu. Projekt se temelji na razvoj centralizovanog Senzor Fusion sistema koji omogućava razmenu informacija između više tehnologija i uređaja – kamera, radara, GPS-a i drugih.Putem ove mreže, sistem može da ponuditi pogled na okruženje od 360 stepeni i da otkrije sve potencijalno opasne objekte koje vozač inače ne može na vreme da uoči.

U Volvou objašnjavaju da su “fokusiranjem na dostupne automobilske senzore, učesnici u projektu napravili veliki iskorak prema realizaciji ove tehnologije u bliskoj budućnosti”. Stvaranje putanja za izbegavanje saobraćajnih nesreća

Pogled od 360 stepeni unapređen je generatorom manevara – novim sigurnosnim elementom koji koristi softver kako bi identifikovao putanju za izbegavanje nesreća u svim saobraćajnim scenarijima. Sistem radi tako što konstantno analizira potencijalne pretnje, a može i da asistira vozaču putem automatskog kočenja i upravljanja.”Sa ‘Non-Hit Car and Truck’ projektom kompanija Volvo Cars napravila je značajan iskorak prema realizaciji vizije koja predviđa da do 2020. godine stvorimo automobil u kojem niko ne bi trebalo smrtno da strada ili da bude teško povređen”, kaže Anders Almevad, projektni menadžer ‘Non-Hit Car’ projekta pri Volvou.

“Ova tehnologija je važna i za razvoj samoupravljajućih vozila koja će biti u mogućnosti da automatski skreću i koče, kako bi izbegla kontakt s drugim objektom. Sledeći korak je stvaranje automobila koji se prilagođava ponašanju vozača“, ističe Almevad.
O “Non-Hit Car and Truck” projektu

“Non-Hit Car and Truck” projekat, vredan 80 miliona švedskih kruna (oko 6,15 miliona evra), pokrenut je u septembru 2010. godine, a završava se u decembru 2014. Fokus je bio na razvoju tehnologija koje će smanjiti rizik od nesreća, kako za putnička, tako i za komercijalna vozila.

Partneri projekta su Volvo Cars, AB Volvo, ÅF (razvoj senzorske fuzije), HiQ (razvoj tehnologije senzora), Mecel (dobavljač senzora) i Univerzitet Chalmers.

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.