Za 4 500 € Punto Classic je dobra kupovina?

Pitanje: Poštovani g.Todrooviću, Imam tri automobila izmedju kojih se dvoumim:

Kupci u Srbiji izuzetno neobavešteni

Testoviautomobila RS LOGO
1. Fiat Punto Classic
– 2011 godište
– 1.2 Benzin
– 30 000 km
– Redovno servisiran u ovlašćenom servisu (potpuna servisna knjižica), poslednji servis radjen u maju ove godine
– Bez većih oštećenja, osim jedne ogrebotine od 5 cm, kod zadnjeg točka
– Oprema: Emotion ABS (el. podizači, manuelna klima, ABS, deljiva zadnja klupa, svetla za maglu)
– Cena: 4400

2. Fiat Punto Classic
– 2011 godište
– 1.2 benzin
– 13 000 km
– Jedan servis u ovlašćenom servisu na oko 3500 km, posle toga, jako malo vožen i bez ikakvog servisa
– Par ulubljenja od grada na krovu, oštećenje farbe od oko 2 milimetra kod brave vozačevih vrata, usled obijanja, par ogrebotina koje se mogu srediti poliranjem. Slomljena antena za radio.
– Nema CD player (ima pripremu)
– Oprema: Dynamic AC (el. podizači, manuelna klima)
– Cena: 4300

3. Ford Fiesta
– 2007 godište
– 1.4 TDCI
– 120 000
– Redovno servisiran, ženin brat (šurak) vozi auto, najjača oprema (titanium), bez većih problema, upravo se šurak vratio sa puta iz Italije, baš sa ovim automobilom. Inače, ženin brat je drugi vlasnik auta, automobil je kupljen 2009. godine u Italiji sa 40 000 na satu, od čoveka kojeg šurak poznaje (studirao i radio u Italiji više godina), tako da je kilometraža 100% prava.
– Cena: 4200

Automobil mi je potreban za:
– Odmah nakon kupovine i odradjenih priprema idem za Grčku
– Inače, vožnja po gradu, par izleta godišnje od po 200-400 km
– Jednom godišnje, odlazak na more, Crna Gora ili Grčka
– Na svim putovanjima, maksimum 2 ili 3 osobe uz nešto stvari, ali ništa preterano niti “pun auto”
– Da potraje oko 4-5 godina, bez ekstremnih ulaganja.

Punta sam odabrao zbog toga što je to jedini auto koji za 4500 mogu da kupim, a da je 2010 + godište ili da ima tako malu kilometražu. Fiesta je u izboru zbog dobrih glasina o njoj i činjenice da su kilometraža i servisna istorija 100% poznati. Svestan sam da nisu nešto preterano jaka vozila, ali mi i ne treba neka ne znam kakva snaga. Želim da stignem od mesta A do mesta B uz normalnu vožnju. Koji od ovih automobila da odaberem i koji bi argumenti bili? Srdačno, Jovan.

Ime i prezime: Jovan
Kada planirate kupovinu?: kroz 5 dana
Kakav auto kupujete?: Polovan
Koliko novca želite da potrošite?: 4500
Šta trenutno vozite?: Zastavu 101
Između kojih se automobila dvoumite?: Fiat Punto Classic, Ford Fiesta
Gde ste čuli za ovaj sajt?: Od prijatelja
Koliko kilometara godišnje prelazite?: 10 000
Da li biste platili da vam pronađem auto?: Ne

punto

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani gospodine Jovane, jako su vam teška pitanja. Nije nimalo lako porediti benzince i dizelaše. Sigurno nije previše mudro, 2015.godine kupiti model koji nema ABS, jer on zaista može da vam spasi život. ABS sprečava da točkovi blokiraju pri naglom kočenju, što znači možete maksimalno kočiti a da pri tome zadržite upravljivost, i mogućnost da skrenete, izbegnete sudar. Na kiši, susnežici, poledici, ABS mnogo pomaže. Možda ste vi dovoljno iskusni vozač, ali u ekstremnim sutacijama to nije dovoljno.

Shvatam vašu ideju da želite što je moguće noviji automobil, pa smatram da onaj prvi Punto Classic sa ABS-om može biti i najbolja kupovina.

Istina je da bezbednost Punta nije vrhunska, ali nije ni toliko loša. Dobio je solidne četiri zvezdice na EuroNCAP kreš testu. Problem je što je Punto lagan, pa prilikom sudara sa većim i težim automobilom možete lako da izletite sa puta.

Eto danas je sramota voziti Jugo, ali činjenica je da on nudi jako malo bezbednosti, pa opet stizali su ljudi na odredište, ili kako biste vi rekli do tačke B bez većih problema decenijama.

Problem je što se danas vozi brže, što su vozači bahatiji, i što ste za volanom Punta od 60 KS nedovoljno motorizovani. Zapravo svaka preticanje sa njim na srednjem opterećenom regionalnom putu je prilična opasnost. Punto 1.2 sa 60 KS prosto nema snage na usponima, nema snage kada radi klima uređaj, a posebno nema snage kada su u vozilu četiri putnika, a gepek natovaren do vrha.

Putovanje sa Puntom zaheva mnogo živaca, koncetracije i priprema.

Modeli koji su proizvedeni u Srbiji jesu nešto lošijeg kvaliteta nego oni u Italiji, ali to nije toliko drastično koliko drugi ljudi misle.

Iako su navedeni FIAT-i prešli jako malo kilometara to nisu novi automobile, imaju 4 godine. Automobil stari, propada i kada stoji. Dacia Logan nije realno bolji automobil od Punta, ali i njen osnovni motor 1.4 od 75 KS pruža bolje performanse, a posebno agregat od 1.6 litara čini duža putovanja ugodnijim. Logan jeste dobio tri zvezdice na EuroNCAP kreš testu, ali je to veći i teži automobil, koji se mirnije ponaša na lošim deonicama puta, duže ostaje miran, i stabilan, i ima veći klirens.

Ford Fiesta jeste bolja, kvalitetnija, udobnija, modernija od Punta, ali porediti dizel koji je star 8 godina sa 120 000 km sa Punto koji je prešao tek 30 000 km nema puno smisla. Istina motor 1.4 TDCi od 68 KS spade u bolje dizelaše, čak nudi i dovoljno veliki obrtni moment od 160 Nm pri samo 2.000 o./min, to je dovoljno tek za ubrzanje do stotke za 15,5 sekundi, ali ovaj motor nudi bolja međuubrzanja od Punta 1.2 za skoro 40%, što je ogromna razlika.

fiesta

Problem je što Punto 1.2 ima maksimalni obrtni moment od 102 Nm, doduše pri niskih 2.500 o/min, ali to je nedovoljno kada je auto maksimalno opterećen. Ako putujete sami, ne uključujete klimu, i imate čelične živce, sa njim je moguće relativno brzo putovati.

Dizelaš u Fordu je zapravo Peugeotov. To ne treba puno da vas plaši, Ford nikada nije umeo da napravi dobar dizel, ali se potrudio pa je ugradio svoju pouzdaniju i kvalitetniju elektroniku i elektriku.
Kod Forda vas uskoro čeka remont turbine, to košta od 300 do 400 €, ali ponekad izdrži i do 200 000 km, mada priznajem retko u Srbiji, jer su ovde servisi jako loši, a gorivo još gore.

Dizelaš vožen po Srbiji ima mnogo više taloga na ventilima, diznama, nego polovnjak istog godišta sa sličnom kilometražom u Italiji.

Zato je i gospodin koji vam nudi Ford, kupio polovan auto u Italiji, a ne u Srbiji, očigledno je da dobro zna koliko naše loše gorivo uništava motor.

Kod Forda vas uskoro čeka zamena i pumpa visokog pritiska, a to će koštati papreno, a pitanje je u kakvom su stanju brizgaljke, sigurno i njih čeka zamena. To je sve preko 1 000 €, ali ako baš želite dizelaša, onda budite spremni da zavučite ruku duboko u džep.

Mislim da je mnogo mudrije da kupite Ford Fiestu 1.4 16V sa 80 KS, ni ovaj motor ne puca od snage, ali je mnogo bolji od onog u Puntu, i mnogo jeftiniji za popravke od common-rail turbo dizelaša 1.4 TDCi.
Takva Fieste košta u proseku manje, u boljem je stanju, i par godina je mlađa, jer su benzinci jeftiniji, a osim toga manje se voze.

Trap kod oba modala nije problematičan, ali pošto su vozila vožena po Srbiji, treba očekivati da imate redovna ulaganja u održavanje prednje i zadnje osovine.

Kod Forda su amortizeri 90% pri kraju, siguran sam da nikad nisu menjani, a verovatno vas uskoro čeka i zamena pločica, diskova.
Znam da spadate u grupu ljudi, koja misli da su samo njihovi poznanici prijatelji, pošteni, i korektni prema svojim automobilima, pa vam je izbor, kupovina automobila sužena za skoro 1 000 puta, bez imalo preterivanja.
Fiesta iz 2007.godine je bila mnogo konkurentnija pre 5 godina, na primer, danas ima mnogo modernijih boljih automobila, i ako kupujete Fiestu kupite, odaberite noviji model sa nekim benzinskim motorom.

Znate gospodine 4 500 € nije nimalo malo novca, naprotiv. Ja prosto ne mogu da vam preporučim ni Punto Classic, koji je prevaziđen automobil u svakom smislu, niti Ford koji ima 8 godina ( i taman je za presu u nekim bogatijim državama), pa vam preporučujem najmanje lošu opciju, recimo kupovinu Dacije Sandero. Nije to moj omiljeni automobil, ali je od Punta Classic dosta bolja, pokušaću da vam objasnim i zašto:

Punto Classic nije skuplji od Sandera, nudi manji prtljažnik, odnosno gepek zapremine 290 litara, dok Sandero nudi 320 litara korisnog prostora, odnosno 1,200 litara kada se obori zadnja klupa, dok u Punto ne može stati više od 1,080 litara. Ponuda prostora za putnike je takođe veća i bolja kod Sandera, jer u rumunsko, francuskom automobili ima više mesta za kolena i glave putnika. Osim toga oslanjanje kod Sandera je primetno mekše podešeno, što se odmah primeti u vožnji. Ergonomija je malo bolja kod Punta, posebno ako ste više građe, jer odnos između upravljača i tela vozača kod italijanskog automobila bolje pogođen. Osim toga, Punto ima manji prečnik okretanja od Sandera, lakše ga je parkirati, ali će “italijan” teže savladati ivičnjake jer Dacia ima veći klirens.

sandero

Sandero ima robustnije oslanjanje koje je konstruisano za lošije puteve na našim prostorima, i okolnim državama. Kod kočenja je sve jasno, Sandero sa ABS-om je mnogo lakše kontrolisati od Punta bez tog sistema, koji je inače obavezni deo opreme u EU, u svim modelima koji su se prodavali na tom tržištu počev od 2001.godine. Ali tako nije bilo u Kragujevcu.

Što se tiče stabilnosti, u slalom vožnji su vrlo izjednačeni, ali je Punto ipak malo lakše kontrolisati, zbog preciznijeg i direktnijeg servo upravljača. Kad smo već kod upravljača, bilo bi nekorektno a da vam ne priznam da Punto ima jedan od najlakših servo upravljača na svetu, i da je zahvaljujući svom čuvenom City modu omiljen kod dama. Menjač je za nijansu precizniji kod Fiata, jedino smeta predugačko izračunata peta brzina, jer u njoj Punto ima veoma slaba međuubrzanja, odnosno od 80 do 120 km/h Fiat pređe se 28 sekundi, Sandero sa 75 KS (1.4) to isto odradi mnogo brže i bezbednije, za 22 sekunde, a ako odaberete Sandero 1.6 od 87 KS, koji košta slično, preticanje će biti još bezbednije, jer mu treba samo 18,0 sekundi. Dobro međuubrzanje nije važno samo radi lakšeg, i bržeg preticanja, već i zbog činjenice da se elastični motori ne opterećuju do maksimuma prilikom svakog obilažanja. Agregati koji pružaju bolja međuubrzanja rade na “pola gasa”, jer vozač ne mora da iz njih izvlači maksimum.

dacia-sandero

Iako je Fiatov motor od 1.2 litra i 60 KS anemičan, slab i nedovoljno elastičan, vrlo je pouzdan, i jeftin za održavanje, tako da po kvalitetu ne zaostaje puno za Renaultovim motorima u Sanderu. Fiatov motor je malo štedljiviji, u proseku popije 6,5 litara na svakih 100 km, dok Sanderu 1.4 treba oko 7,0 litara, a Sanderu 1.6 i 7,5 litara.

Testoviautomobila RS LOGO

Nezadovoljni kupci polovnih automobila

 

Dajte da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Suzuki SX4 ne mogu da preporučim

Toyota Celica bolja od Alfe GT?

Prevara ili ne?

Prostran auto za debelog muškarca

U kakvom su stanju HDI i JTD motori sa 250.000 km?

Koji polovan auto odabrati: Mazdu 6, Mondeo ili Volvo?

BMW: Vraćena kilometraža za preko 160.000 km!

PLIVAJUĆI ZAMAJAC: Pitanja, zablude i odgovori

Toyota Yaris ili Mazda 2?

G.Todoroviću: Eko pneumatici vrede ili ne?

Kako izabrati polovni automobil?

Kakav je Roomster u odnosu na Logan MCV?

Poređenje:Honda Jazz 1.4 i Civic 1.4

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Saveti za kupovinu polovnog automobila

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Grande Punto ili Ford Focus?

Kupovina polovnog vozila

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.