Zašto je Citroen C4 jeftiniji od konkurencije?

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, kupujem ovih dana polovan auto, obilazim placeve, gledam oglase, najviše mi se dopada Citroen C4. Majstor me nagovara da kupim Golf V, ali se meni mnogo više dopada Citroen. Sad, nije mi jasno zašto je C4 tako jeftin, a ima bolju opremu i manje kilometara od Golfa, koji mi se iskreno nikako ne dopada. Moja komšinica ima C4, 1.6 HDI, dizelaš je, i nema nikakvih problema već 4 godina, a ne izlazi iz tog auta, ne znam tačno koliko je prešla. Majstor kaže da bežim od francuskih automobila, a posebno od Citroena C4. Zašto? Da li ovaj ima neku veliku manu? Ne razumem se u automobile, ali ovako kao laik, meni C4 deluje kao pristojno napravljen automobil. Molim vas pomozite mi. Ivana Jarić.

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovana gospođo Jarić, hvala vam na zanimljivom, i rekao bih veoma iskrenom pitanju. Vrlo ćesto cena polovnog automobila nema puno veze sa realnim kvalitetom automobila, ali ona jeste formirana slobodno na tržištu. Nikako ne stoji da je Citroen C4 loš automobil, i ne stoji da nije za preporuku, ako je recimo u dobrom stanju, i ako je dobro održavan. Naravno, mnogo bolja, i mudrija kupovina je C4 ali sa benzinskim motorom 1.6, on je mnogo pouzdaniji, i jeftiniji za održavanje. Dizelaš 1.6 HDI jeste štedljiviji u proseku za 2,0 litra na pređenih 100 km, ali teško je naći primerak sa kilometražom manjom od 100,000 km. Dizelaši se kupuju da se puno voze. Kod nas ih vozači vole, i cene, ne samo zbog niske potrošnje, već zato što nude bolja međuubrzanja, što je kod preticanja jako važno, a mi imamo loše i mnogo opterećene puteve. Ako ne žurite, ne jurite puno, to je razlog više da kupite benzinca. Benzinac od 1.4 litara ipak je preslab za ovu karoseriju, ali u suštini to je proveren, i pristojan motor ako ste od onih vozača koji poštuju ograničenja brzine.

c4-2008Citoen nema baš dobar rejting u Evropi, dakle ne drži dobro cenu, što znači da već posle 3-4 godine košta manje nego što je prosek konkurencije kojoj pripada. Nemački i neki japanski automobili imaju bolji rejting, popularniji su, i bolje drže cenu, zato je u odnosu na njih Citroen C4 prilično jeftin. Tačno je da Citroen ne spada u grupu automobila koji se najmanje kvari, ali to je relativno dobar, i pouzdan automobil, i ako kupite očuvan primerak, ne bi trebalo da imate puno kvarova i problema. Elektronika kod Citroena je danas bolja nego što je to bilo pre nekoliko godina, ali nije najpouzdanija na svetu sasvim sigurno. Dizelaši kod nas dolaze sa jako puno kilometara iza sebe, bar 200,000 km u proseku, a tada obično otkazuje turbo punjač, plivajući zamajac, zato je bolje da kupite benzinac, koji doduše više troši, ali kod njega ne postoje tako skupi kvarovi. Svakako da ćete pre kupovine prekontrolisati auto u servisu, jer to što je limarijski recimo perfektan, ili vrlo dobar, ne mora baš puno da znači.

Ako je Citroen C4 sa troja vrata, beli, crveni, velika je šansa da je bio dostavno vozilo, ven. Naši dileri ubace sedišta, i prodaju ga kao putničko vozilo. Problem je što ovi modli imaju tvrđe opruge, neudobniji su, i što su bili redovno natovareni, pa samim tim su bili više opterećeni, a nemaju baš ni male kilometraže. Svaki bolji servis će vam reći da li je automobil bio ven ili ne, a to možete utvrditi i preko broja šasije (ukucani broj na karoseriji).

Čim otvorite vrata Citroena C4, shvatate da ovaj automobil nije za svakog. Raskošna sedišta mame, ali čudni displej smešten tačno iznad centralne konzole u najmanju ruku zbunjuje, srećom – samo dok se na njega ne naviknete. Multifunkcionalni servo upravljač sa fiksiranim centralnim delom (samo se obruč pomera) znatno olakšava rukovanje brojnim tasterima koji su sada uvek na istom mestu. Pored toga, vazdušni jastuk se uvek idealno otvara prilikom eventualnog sudara. Na kraju, na EuroNCAP kreš testu ovaj model je osvojio maksimalnih pet zvezdica, a uz to ima i odlične kočnice, što ga uz sve navedeno čini izuzetno bezbednim automobilom.

Pored izuzetno čvrste karoserije, Citroen pozitivno iznenađuje odličnom finalnom obradom i izborom kvalitetnih materijala, koji se mogu videti kod znatno skupljih automobila u srednjoj klasi.

Danas cene polovnih automobila padaju brže nego ikada, posebno u Italiji, odakle stiži automobili kod nas. To znači da će sledeće godine C4 vredeti još i manje, odnosno da će biti još jeftiniji. Citroen C4 zaista ima impresivan, originalan dizajn, i ja Citroenu skidam kapu, kada je izged u pitanju, ali kada su u pitanju vozne karakteristike, buka, bezosećajan upravljač, onda moram da vam napomenm da je tu slabiji od konkurencije, ali te razlike nisu tako velike, ka što vam se može učiniti čitanjem ovog odgovora.

Testoviautomobila-RS-LOGOKupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

TESTIRALI SMO: Novi Nissan X-Trail 1.6 DCI

Pitali ste Aleksandra Todorovića: Šta odabrati – Astru, Corollu ili Octaviju?

Pitali ste Aleksandra Todorovića: Focus Vs i30 Vs cee`d Vs Octavia A5

Koji auto odabrati za sina do 4.500 evra?

G.Todoroviću kakav je Mercedes A140?

Volvo

2 komentara

  1. Marko

    Dobar dan i postovanje Aleksandre,interesuje me citroen c4 generacija II snaga motora je 68kw 92 ks 1.6 hdi motor je u pitanju. Godiste je 2014 i presao je 152000 km. Pitanje za vas kakvi su ti motori,da li imaji plivajuci zamajac i koliko je otprilike veliki i mali servis za taj auto? Da li je objektivno skup za odrzavanje? Hvala unapred na odgovoru.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.