Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, zašto je Suzuki Swift dobio nula zvezdica na kreš testu? Kako je moguće to u današnje vreme, kad se svi proizvođači trude da dobiju 5 zvezdica, i nisam skoro pročitao da je neko dobio manje od 3 zvezdice, i to kao od šale dobijaju model rumunske Dacije? Zar je Suzuki toliko nisko pao? Miloš Trifunović.
Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Trifunoviću, jako je teško utvrditi koji automobili su bezbedni, a koji nisu. Euro NCAP agencije koja testira automobile u kreš testovima ponekad nije dovoljno precizna, pa se desi da Megane kome su dodelili 5 zvezdica pre nekoliko godina, pre mesec dana dobije samo 3 zvezdice, jer ima jako loše naslone za glavu, a iste takve je imao i pre nekoliko godina kada je test sproveden. Nema komentara iz Renaulta na ovu bruku. Takođe se ni Suzuki ne oglašava, povodom rezultata koje je objavio britanski Global Ncap.
U okviru najnovije serije testova ispitan je i Maruti Suzuki Swift. Završio je test bez ijedne osvojene zvezdice.
Uz to, kako pokazuje snimak simuliranog sudara, geometrija konstrukcije putničkog prostora Suzukija pretrpela je velike promene posle udarca u prepreku pri brzinom od 64 km/h. Još manje bezbednosti nudi Datsun.
Kako je saopštio Global NCAP, ovaj model “dovodi odrasle putnike u rizik od povreda koje su opasne po život”.
“Razočaravajuće je da kompanija kao što je Suzuki nudi kupcima tako nebezbedan model. Ovo je i upozorenje vlasnicima Swifta u Evropi, da redovno kontrolišu vazdušne jastuke, jer očigledno ovaj model bez njih vas šalje u sigurno smrt, čak i pri manjim brzinama, koje nisu opasne po život u automobilima koji su dobili makar tri zvezdice na kreš testovima.