Zašto očekujete da na placevima pronađete nova kola?

Novi automobili se prodaju u salonima automobila.  Često Srbima ni nova kola nisu po ukusu. Ili se čekaju 90 dana, ili ne mogu da se dobiju sa opremom koju ste zamislili, ili se uopšte taj model ne nudi u boji koju želite. Još naravno osnovni paket opreme nema sve, a doplate su vam skupe. Kasko vas nervira, a iritira vas i to što novom vozilu u prvoj godini padne vrednost i do 20%.  Šta onda činiti? Pa Srbi su poznati kao veliki ljubitelji automobila, i veliki znalci, pa se stoga odlučuju da kupe polovan auto, ali tek onda nastaju problemi.

Tekst: Aleksandar Todorović

Polovan BMW X3 ili Toyota Corolla 1.6?

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

Nisam mali broj puta čuo: “Obišao sam sve placeve” i sve sami “leševi” ni jedan “nov” automobil! Zamislite vi to, dileri prodaju kola u proseku za oko 5.000 evra, a kupac, Srbin, očekuje da taj auto bude u sličnom stanju kao kada je bio nov, i kada je koštao više od 25.000 evra. Da li je to realno? Na ovo pitanje, bićete prinuđeni da odgovorite sami.

Foto: Aleksandar Todorović

astra-todorovic

Prosečan kupac u Srbiji, gleda auto star oko 10 godina, ima oko 3.000 evra, i očekuje da plati samo registraciju, i eventualno zamenu ulja. Od “većih ulaganja” planira zamenu metlica brisača, i eventualno kupovinu presvlaka, i baš ako je nužno zameniće obruč upravljača, jer nema smisla da komšija pomisli da ste kupili automobil sa 400.000 pređenih kilometara.

Srbija je čudnovata zemlja, a još su nam čudniji oglasi polovnjaka i dileri koji ih prodaju. Kod nas automobili 2005.godišta nemaju više od 200.000 km iako su uglavnom dizelaši, pa nisu Srbi “ludi” da kupuju benzinca, što da kupe auto koji troši 10 litara, kada mogu da kupe auto koji se zadovoljava sa 8,5 litara u gradu, ipak 1,5 litara je “velika” razlika.

kvar

Isti ili slični takvi automobili u Nemačkoj, i Italiji, Francuskoj imaju oko 500.000 km, ali naši preprodavci koji prodaju kola na ime, potrude se da za 30 evra izvade novu, naravno falsifikovanu servisnu knjižicu, koju iako ni jedan ovlašćeni servis u Srbiji ne može da proveri, ili ti potvrdi, u kojoj piše da taj i taj automobil ima 132.000 km, i ni kilometar preko toga. Takav preprodavac je spreman da vam se zakune i u tetku, tako da nema razloga da “sumnjate” u njega.

Pre kupovine polovnjaka proverite ga u sevisu. Majstor neće moći da vam kažem koliko je diler vratio kilometara, ali će itekako moći da vam kažem koliko će vas koštati sve popravke. 

servis-vazan

Srbin, i kada se odluči na kontrolu polovnjaka u ovlašćenim servisu, i kada mu tamo utvrde da je taj i taj auto zadnji put video ovlašćeni servis pre 5 godina sa 300.000 km, to prosečnog srpskog kupca nimalo ne odvraća od kupovine, jer je on svom rođenom kumu, ili ti “rođenom” komšiji uvalio svoj auto, na kojem je prethodno vratio “samo” 350.000 km.

Zapravo, u celom ovom svetu prevara, stradaju samo malobrojni, jer je većina kupaca svesna, da su oni samo daleko veći prevaranti od dilera koji prodaju automobile.

DSC_5554

Moje iskustvo pokazuje da dileri, placevi u Beogradu, daleko manje kilometara vraćaju od preprodavaca “na ime”, a najgori su oni koji prodaju kola kao fizička lica, često su automobili koji su kupljeni u Srbiji, iako imaju samo oko 5 godina “pravi leševi” na drumu, jer su voženi po Srbiji, što je samo po sebi jako velika kazna za bilo koji automobil, već su održavani kod komšije u garaži odmah po isteku garantnog roka, jer pobogu, što bi Srbin ugrađivao originalne delove i plaćao ovlašćeni servin, kad su i delovi “made in China”, zapravo “izvrsnog” kvaliteta ili bolje reći dovoljnog.

Možda je čudno, ali na većini automobila, nikako nije moguće utvrditi realnu kilometražu, ali ono što možete je da samo budete realni, i da prestanete da lažete sami sebe, i pogledate koliko takvi, slični automobili koštaju u Nemačkoj, jer prosto, naši dileri ne uvoze u Srbiju one najbolje polovnjake, jer da i to čine, niko ne bih imao para da ih kupi.

Dileri rade isto ono što rade skoro svi Srbi, i zato i dalje imaju kupce, jer se zna da prevarant, prevarantu “oči ne vadi”.

ak-kompresor

Moram da napomenem, da zaista ima dilera koji ne vraćaju kilometražu, ili bar ne vraćaju kilometre na svim automobilima koje prodaju.  Čak i u Šapcu postoje dileri, kojima se “omakne” da prodaju automobile sa originalnom kilometražom, ali to su automobili iz 2011.godine sa oko 200.000 km.

Na vama je sada da procenite koliko kilometara iza sebe imaju automobili koji su tri puta stariji. A šta mislite da ipak odustanete od kupovine? Ili da kupite nov auto, znate kolika mu je kilometraža i znate šta ste kupili. Jer vi zaslužujete najbolje, i zato je najbolje da kupite nov, novcat auto, što da se mlatite sa dilerima, jer oni su “prevaranti” isto kao i vi?

Foto: Aleksandar Todorović

Na placevima u Beogradu ima jako loših automobila, ali ima i vozila koja su u više nego u pristojnom stanju, i koja mogu da pređu bar još 250.000 km pre generalnog remonta. Naravno sve zavisi da li ćete odabrati model koji ima izuzetno pouzdan motor, ili automobil koji ima motor koji se kvari češće od proseka (vaš majstor će vam uvek savetovati da kupite onaj auto koji se više kvari – iz sasvim razumljivih razloga). Takođe bolje je kupiti FIAT u pristojnom stanju, nego lošu Hondu, voženu po Srbiji. 

testoviautomobila-rs

Ovaj tekst sam napisao u neuspelom pokušaju da objasnim kupcima polovnih automobila u Srbiji, da uglavnom imaju nerealna očekivanja, i da ako već moraju da kupe polovan auto, da odmah odvoje novac za veliki servis, i da se na vreme raspitaju koji servis radi korektno po prihvatljivim cenama, jer svakom vlasniku polovnjaka će majstor biti najverniji drug. Ako pri tome još slušate majstora koji automobil da kupite, radićete samo za majstora, odnosno za delove i “ruke”.

Ako pak smatrate, da su polovnjaci samo u Srbiji stari oko 10 godina u proseku prešli samo 160.000 a ne oko 400.000 km, onda ja ne želim da stojim na putu vašoj sreći, i želim vam srećnu kupovinu.

Foto: Aleksandar Todorović

Kupovina novog automobila na sajmu je za skoro svakog prosečnog Srbina neostvarljiv san, zato je bolje pljuvati dilere i tvrditi da prodaju “leševe” od automobila, iako prosečan Srbin ni to može da priušti. Ali zar su vam krivi dileri, ili možda Premijer koji vam ne govori istinu? 

lepa-hostesa-ford

Ako želite da vam pronađem polovan auto, koji je bar malo bolji od proseka, ja vam stojim na raspolaganju, ali vam za 5.000 evra ne mogu pronaći odličan auto, već samo solidan, odliačn auto je samo nov automobil, i to svi vi dobro znate, samo ubeđujete sebe da je kupovina novog automobila “glupost”. Nemojte biti “lisica kojoj je grožđe kiselo”, budite realni, pa će tako biti lakše i vama, i vašem majstoru ali i vašoj lepšoj polovoni, jed od laži se ne živi. Vaš urednik Aleksandar Todorović.

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Dajte da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE , I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Cena je simboličnih 1 899 dinara. Ukoliko mi pošaljete pitanje, bez uplate, naknadna uplata će vas koštati 3 800 dinara. Hvala na razumevanju.

RAČUN: 285 – 0331662360001 – 85
Sberbank

Todorović

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Da li mogu kupiti dobru Astru za 5.000?

Idea bolji auto od C-Max-a?

Polovan BMW X3 ili Toyota Corolla 1.6?

Da li umesto letnjih 205/60 R16 mogu staviti zimske gume 205/55 R16

Ford C-Max bolji od Zafire?

Šta da kupim Cruze, i30, Peugeot 308?

Honda CR-V bolja od RAV-a 4?

Grand Motors tvrdi da 1.6 TDCi od 90 ks ima plivajući zamajac!

Kako da rešim problem DPF filtera

Šta da kupim posle Micre?

Astra G, Focus ili Alfa 147?

Focus II Vs i30 Vs Auris Vs Civic

FIAT 500, Peugeot 208 ili Micra?

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Suzuki SX4 ne mogu da preporučim

Toyota Celica bolja od Alfe GT?

Prevara ili ne?

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo