Opel Meriva: Mnogo prostora u malom gabaritu

Opel je za porodice kojima je Corsa bila isuviše mala i tesna konstruisao jedan pravi porodični automobil, model Merivu. Ovim automobilom Opel se upustio u borbu sa Mercedesovom A klasom. Zamišljena je kao porodični auto koji će ponuditi dovoljno prostora kako u putničkom prostoru tako i u prtljažniku, a ostati upotrebljiva i u gradu, gde prostora uvek manjka. Dizajn je dopadljiv, i prilično uspeo ako se imaju u vidu dimenzije ovog svestranog minivena. Dugačka je samo 404 cm, široka 169,5 cm a visoka 162 cm. Upravo se u visini krije tajna, za tako izdašnu prostranost, motor je upakovan u mali motorni prostor, sedi se visoko kako napred tako i pozadi. Po prvi put je jedan Opel ponudio toliko prostora za tako prihvatljivu cenu. Jednostvano Meriva nudi mnogo više nego Astra G. Već za 3.000 € možete kupiti model iz 2003.godine.

Tekst: Aleksandar Todorović

meriva-enterijerErgonomija komandi je savršena, sve je na dohvat ruke. U automobilu ima dovoljno mesta za čak pet odraslih putnika, a prtljažnik je veliki i vrlo upotebljiv. Gepek prima od 350 litara pa do čak 1.410 litara kada je oborena zadnja klupa, a ako se izvade sva sedišta, a moguće je izvaditi i suvozačevo, korisna zapremina dostiže 2.005 litara, tako da je ovo primamljiv automobil i za mnoge privrednike.

gepek-meriva Vidljivost je dobra ali ne i idealna. Sedišta su udobna, ali ne preterano mekana, ne zamaraju čak ni pri dužim putovanjima, i pružaju pristojan oslonac u krivinama.

Testovi automobilaUz sve ovo navedeno je i fantastično ogibljenje, koje vozilu daje izuzetnu stabilnost i neutralno ponašanje u rizičnim situacijama, ali je u isto vreme i dovoljno mekano da neravnine upija sa lakoćom, tako da se čini da su Opelovi inženjeri shvatili da bez udobnog automobila nema uspeha na tržištu. Merenja pokazuju da ogibljenje jednako uspešno upija sve vidove neravnina sa kolovoza i kada je automobil opterećen, i da nudi znatno veći komfor nego konkurencija pa čak i Mercedesove A klasa.

sve-o-opel-meriviOno što prijatno iznenađuje kod ovog automobila je izuzetno nizak nivo buke u kabini, tako da pri brzini od 140 km/h do ušiju dopire buka od samo 71 decibela. Veća Opelova Zafira pri istoj brzini emituje buku u putnički prostor od 72 dB a Mercedes A klase čak 74 dB. Nivo šumova koji dopiru iz donjeg postroja je minimalan, te slobodno možemo reći da kada je udobnost u pitanju, trenutno ni jedan automobil na tržištu ne nudi ovoliko komfora za ovaj novac.

Motori koji se ugrađivali u Merivi su provereni benzinci, počevši od agregata 1.6 sa 87 KS koji ne puca od snage ali ravnomerno i uglađeno radi, i više je nego prihvatljiv onim vozačima kojima nisu bitne perfomanse, već samo kvalitet i pouzdanost uz umerenu cenu. Opelov motor 1.4 16V od 90 KS sa dve bregaste osovine 90 KS i 125 Nm pri 4.000 o./min je bio odlična alternativa, i najpopularnija verzija ovog modela na tržištu Italiji, Španije, Grčke.

najbolji-auto-merivaDruga dva benzinska motora su daleko jača od 1.6 i 16 ventila sa 100 KS i najsnažniji od 1.8 litara i ubedljivih 125 KS sa kojima Meriva postiže i maksimalnu brzinu od 192 km/h, uz prosečnu potrošnju od 8,2 litra, što je dobar rezultat uzevši u obzir snagu i težinu vozila od 1305 kg. Motor 1.8 16 V je iz serije Ecotec, sa dva bregasta vratila, i maksimalnim obrtnim momentom od 170 Nm pri 3.800 o/min. Motor se rado vrti, tih je i ima izrazito blagu krivu obrtnog momenta koja isporučuje 150 Nm u rasponu od 3.000 o/min do čak 5.600 o/min, što u prevodu znači da je motor ne samo elastičan, već i da ima umerenu potrošnju čak i kada se motor nateruje u visoke obrtaje, odnosno kada se vozi oštro. Maksimalna potrošnja u gradu je ispod 11,0 litara što je odlično. Za one vozače koji žele da troše malo, u ponudi je već od ranije poznati dizelaš 1.7 DTI (Isuzu) koji ima 75 KS, i prosečno troši 5,4 litara euro dizela ako ste nežni sa papučicom gasa. Perfomanse ovog modela su dovoljne za tečnu vožnju, pa čak i maksimalna brzina od 160 km/h. Za one zahtevnije nudio se i snažnijii 1.7 CDTI od 100 KS koji nudi ubedljive perfomanse uz nisku potrošnju od samo 5,3 litara. Da ne bude zabune sa ovim jačim motorom Meriva troši manje na otvorenom jer je motor manje opterećen, zahvaljujući ogromnom obrtnom momentu od 240 Nm koje razvija pri 2.300 o/min radilice. U gradu je štedljiviji slabiji motor, ali je razlika minimalna. Jači dizelaš podpomognut turbo punjačem pogura Merivu do 175 km/h, i obezbeđuje joj ubrzanje do stotke za 12,0 sekundi.

Koji god motor odabrali ono što sigurno dobijate u ovom Opelu je precizan upravljač, kao i odlične kočnice koje zaustavljaju vozilo u svakom trenutku sigurno, a podatak da joj je potrebno samo 39,0 metara do zaustavljanja pri brzini od 100 km/h govori sam za sebe.

Opel-Meriva-1.8-16VSnaga kočenja se lako dozira, a vozilo ne gubi pravac čak i kada se naglo koči pri velikim brzinama. Na auto putu vozilo leži fantastično iako ima relativno visoko težište. Meriva je i okretan automobil, što je u gradskoj vrevi itekako od pomoći. Oprema je prilično bogata, naravno zavisno od paketa opreme, ali u proseku nudi više od evropske konkurencije. Finalna obrada je vrhunska, bolja nego u Astri II, a kvalitet same plastike je na visokom nivou. Sobzirom na cenu ocarinjine Merive 1.4 16V i 90 KS od 3.000 € mogu reći da je Meriva trenutno jedan od bestbuy polovnjakana našem tržištu ako želite nemački automobil.

Meriva nema puno mana, ali se kod modela starih 7 i 10 godina često konstatuju problemi sa strujom, krckanje u upravljaču (posebno kod modela voženih po Srbiji), a izduvni system je često korodirao pa je potrebno zameniti. Često je lupkanje, “udaranje” prednjeg trapa, kvarovi na svetlima, gubitak ulja u servo upravljaču, i ukupno uzevši manji nedostaci na ogibljenju. Na sreću kod nas je ponuda originalnih delova dobra, a onih jeftnijih još i bolja, pa zamena sponi danas na primer nije skupa. Naravno u ovlašćenim Opelovim servisima cene su znatno više, ali je takav i kvalitet. Najpreporučljivi motori su 1.4 Twinport sa 90 KS koji je veoma pouzdan, kao i 1.8 16V sa 115 KS, kultivisan motor koji se rado vrti, i koji nudi dobre vozne osobine troši oko 9,0 litara što je veoma prihvatljivo za ovako snažan agregat.

Opel nije imao pravo na još jednu grešku te ja sa Merivom napravio pun pogodak, i tržištu ponudo svež, svestran i vrhunski izrađen automobil koji je dokazao svoje vrednosti, a ako imate dovoljno novca da je dobro održavate u to ćete se i sami lako uveriti kao vlasnik polovne Merive. Ako kupujete dizel verziju, nema potrebe da strahujete sa problemima plivajućeg zamajca jer on na Isuzu 1.7 motoru zaista veoma retko otkazuje.

Polovan automobil: Dodge Caliber 1.8

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajcaajstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

1 komentar

  1. Nebojsa

    Dobar dan,imam problem sa Opel Merivom 1.6 benzin fabricki gas,auto vozim sve normalno i kad stanem posle toga nece da upali,ostavim ga pola sata onda opet upali i tako u krug. Sta bi moglo da bude?

Leave a Reply to Nebojsa Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.