Saznajte koji su polovni automobili najbolji

Da li želite da znate koji su najbolji polovni automobili za naše uslove, puteve, i gorivo?  Saznajte koji su to automobili Best Buy, i koju su to večno najpopularniji Euro 3 polovnjaci. Danas smo svi mi mnogo daleko od novih vozila, pa treba razmišljati racionalno. Opisane modele možete da uvezete do avgusta meseca ove godine, jer stupa zabrana za uvoz Euro 3 automobila.

Provera polovnjaka

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

Tekst: Aleksandar Todorović

Ipak, staro pravilo – koliko para, toliko muzike – ponekad se može i prenebregnuti, pre svega zahvaljujući bogatom evropskom tržištu automobila, gde na formiranje cena polovnjaka, pored imidža brenda, dobrim delom utiče i moda.

Zato modeli koji nisu popularni, marke koje nisu na ceni, po pravilu koštaju manje od nemačkih automobila, što ne znači da su samim tim i lošeg kvaliteta.

Drugim rečima, pre nego što se upustite u agoniju koja se zove izbor polovnjaka, potrebno je da posebnu pažnju obratite na karakteristike automobila koje su vam bitne, pri čemu ću ovde navesti samo one najosnovnije:

1) Potrošnja

2) Ubrzanje

3) Maksimalna brzina

4) Ponuda prostora

5) Udobnost

6) Zapremina prtljažnika

7) Nosivost

8) Izolacija od buke

9) Dužina zaustavnog puta

10) Upravljivost/stabilnost

11) Bezbednost

12) Pouzdanost

13) Oprema

14) Cena održavanja

15) Gubitak vrednosti

Istina, svima vama je cena održavanja najvažnija, ali nju birate, određujete sami, jer isti proizvođači proizvode delove za većinu polovnjaka na našem tržištu, pa je pitanje svih pitanja, da li želite originalni deo, deo iz Italije, Turske ili Kine? Tako da na ovo pitanje nemojte trošiti mnogo energije, posebno jer imate pogrešna predubeđenja, kao što su: delovi za VW-ove i Opelove automobile su jeftiniji od onih za Toyotu i Renault, kad je istina upravo suprotna (pre svega kada je reč o originalnim rezervnim delovima)

aca-yaris-2

Dakle kvarovi će vas stići, pre ili kasnije, i neprijatno vas iznenaditi. Pa kada je veća tako, odaberite automobila koji će vam najviše odgovarati.

Na osnovu osobina koje su vam primarne, sada možete početi sa upoređivanjam modela. Pritom se možete koristiti fabričkim podacima koji svakako predstavljaju solidan osnov za uporednu analizu automobila. Na njih se najviše možete osloniti kada su u pitanju zapremina prtljažnika, dozvoljena nosivost i maksimalna brzina, a malo manje kada se radi o podacima o ubrzanju, a naročito o potrošnji koja je u realnim uslovima vožnje uvek veća od onoga što deklariše proizvođač. Zbog toga se jednim delom treba osloniti i na ugledne strane auto revije – na primer, nemačke ukoliko želite da dobijete realnu sliku o vrednostima nekog francuskog automobila, odnosno engleske ili francuske časopise ukoliko želite objektivan test nekog nemačkog modela. Jednostavna je istina da svi navijaju za svoje domaće brendove, pa zbog toga posebno treba imati u vidu da su japanski i korejski automobili uvek prilično strogo ocenjeni. Kada je bezbednost putnika u pitanju, oslonite se na rezultate Euro NCAP kreš testova (www.euroncap.com). Pouzdanost automobila nije tako lako utvrditi, ali se u velikoj meri možete osloniti na nemački TÜV.

Ja ću vam samo preporučiti nekoliko modela koji mogu biti vaš idealni izbor.

Gradski modeli – B segment

Za male automobile odluče se svi oni koji od automobila ne očekuju previše, već samo žele da se što je jeftinije moguće prevezu od tačke A do tačke B.

Želja osiromašenog srpskog domaćina da po svaku cenu sedne u automobil koji ima servo upravljač, ABS i klima-uređaj je neizmerno velika. Ta želja je često veća od realnih mogućnosti, ljudi sa prosečnom platom kupuju dizelaše koji koji kada se pokvare, zahtevaju da odvojite nekoliko plata da auto vratite u vozno stanje.

Vozačima sa prosečnim platama, bih na prvom mestu preporučio Opel Corsu C 1.2.

Pre svega, Corsa je nemačkog porekla (što je na Balkanu veoma bitno), a pored toga nosi Opelovu značku koja je kod nas veoma na ceni. Rezervnih delova za Corsu C ima gotovo iza svakog ćoška, dok je Opelova ovlašćena servisna mreža prilično razgranata. Motor ima lanac, a ne zupčasti kaiš. Nije dizelaš pa nema plivajući zamajac i turbo punjač (danas moderni benzinci recim TSI imaju turbinu).

Ukoliko godišnje prelazite manje od 20.000 km, racionalniji izbor predstavlja benzinac 1.2 koji troši oko 7,5 litara goriva, dok dizelaš (1.3 CDTI) troši 5,7 litara dizela. Razlika u potrošnji je nedovoljna da bi pokrila veću investiciju kupovinom dizelaša, i kada izračunate koliko će vas koštati popravke dizelaša.

Corsa C je po statistikama nemačkog TÜV-a najpouzdaniji Opel sa zauzetim 24. mestom, što je znatno bolji rezultat od onog koji je postigao njegov direkni konkurent VW Polo, koji se nalazi na 43. mestu. Radi se o uravnoteženom automobilu koji se lako vozi, pa stoga predstavlja odličan izbor za početnike, mada ne i za sportski nastrojene vozače. U brzim prolascima kroz krivine Corsa rano podupravlja, ali ju je lako vratiti na željenu putanju. Ima prosečan prtljažnik od 260 litara, ali ne i dovoljno mesta na zadnjem sedištu. Na Euro NCAP testu Corsaje osvojila četiri zvezdice i ukupno 25 poena.

Jeftin, a sasvim solidan automobil dolazi iz Citroëna – u pitanju je model Saxo 1.1, koji nije u modi. Tražnja za njim nije velika, pa eto prilike da za manje od 2.000 evra pazarite model iz 2001. godine. Naravno, ukoliko možete da živite sa prezirom okoline zbog veleizdaje nemačke auto-industrije.

Saxo 1.1 (60 KS) jedanje od jeftinijih modela za održavanje, iako mnogi neobavešteni misle suprotno. Može se pohvaliti i pristojnim prtljažnikom od 280 litara i pristojnom performansama, zahvaljajući maloj težini karoserije od 805 kilograma. Troši u proseku oko 7,0 litara, dok se na otvorenom putu zadovoljava sa manje od 6,0 litara goriva.

Izuzetno je upravljiv i zabavan za vožnju, a pored toga ima i prilično udobno oslanjanje. Na dobrom je glasu u Engleskoj, prosečno je pouzdan i popularan kod lepšeg pola.

Toyota-Yaris-testovi-srpskiSkuplja alternativa Corsi – Toyota Yaris kod nas je sve popularnija, Srbi su konačno oktrili da su Toyote kvalitetne. Yaris nije jeftin ali odlično drži cenu, i lako se prodaje. Naši kupci su pored toga zaplašeni “skupim” Toyotinim rezervnim delovima (a koji su zapravo za 30% jeftiniji od VW-ovih), iako se radi o automobilu koji se izuzetno retko kvari. Godinama unazad, ova Toyota je proglašavana za najpouzdaniji automobil, što joj je omogućilo da zauzme prvo mesto na TÜV listi zajedno sa Hondom Logo. Malolitražni četvorocilindraš razvija snagu od 68 KS, izuzetno je živahan i elastičan, a troši samo 6,5 litara bezolovnog benzina. Yaris je izuzetno kvalitetan i dovoljno bezbedan auto. Osvojene četiri zvezdice i 29 poena na Euro NCAP testu, kao i pouzdane kočnice i sigurno ogibljenje, svakako ga preporučuju svima, a naročito porodicama sa malom decom. Odlično drži cenu i ima dovoljno poklonika čak i u Srbiji. Ako je ikako moguće kupite verziju sa 1.3 VVT-i motorom, jer ide puno bolje.

Kompaktni modeli – C segment

U takozvanoj Golf klasi, ubedljivo je najveća potražnja za dizelašima. Najpoželjniji dizelaš kod nas svakako je Golf IV 1.9 TDI.

golf-cetvorkaMeđutim, on košta poprilično – u odnosu na konkurenciju – mnogi dodaju, sa razlogom – ali bih vam ja ipak preporučio jeftiniju Opel Astru II 1.7 DTI i Ford Focus 1.8 TDCi koji se mogu kupiti za manje od 2.500 evra.

Prvi, jer vredi koliko i košta, a kod nas je i više nego popularan, a drugi jer je Focus evropski automobil na koji se vlasnici vrlo malo žale, a pored toga je pravi vozački auto.

Ovi modeli se osetno manje kradu od Golfa IV što nije podatak za zanemarivanje.

Ford Focus 1.8 TDCi se pre svega može pohvaliti modernim common-rail agregatom, koji se u ovaj nemački automobil ugrađuje od kraja 2001.godine. Pored respektabilne snage od 115 KS raspolaže i sa maksimalnim obrtnim momentom od 250 Nm. Pritom je dovoljno uglađen i štedljiv, u proseku troši između 6,0 i 6,5 litara evro dizela. Menjač gotovo sportski kratkih hodova je odlično usklađen sa motorom, a u krivinama ostaje neutralan dosta dugo zahvaljujući dobro podešenom ogibljenju. Uz to ima i izuzetno precizan i direktan upravljač. Uzorne kočnice uz čvrstu karoseriju (osvojio je 4 zvezdice na Euro NCAP testu) svrstavaju Focus u grupu najbezbednijih automobila pre 4-5 godina.

Međutim, dizajn Focusa ne privlači starije i konvencionalnije kupce, a pored toga je nešto skuplji za održavanje od kod nas mnogo popularnije Astre II.

Astra II je vrlo brzo osvojila Srbiju, pre svega zahvaljujući dosta dobrim dizelašima 1.7 i 2.0 DTI. Preporučujem vam onaj snažniji motor od 2.0 litra i 101 KS, na samo zbog boljih performansi, već i zbog činjenice da snažniji motor prelazi veće kilometraže pre skupog generalnog remonta. Uz umerenu potrošnju od 6,5 litara traži i nešto više brige, pogotovo obratite pažnju na nivo ulja u karteru. Ako tome pridodamo da Astra II ima dovoljno precizan upravljač, uravnoteženo oslanjanje, dovoljno mesta za putnike na zadnjem sedištu, veliki prtljažnik i u hečbek verziji (380 litara) ali i dobru finalnu obradu, onda dolazimo do odgovora zašto je Astra II kod nas na dobrom glasu.

Ukoliko godišnje prelazite manje od 20.000 km, daleko je racionalnije da se opredelite za Astru II ili Focus sa benzinskim motorima. Pre svega jer benzinske verzije ovih modela sa podjednako bogatom opremom koštaju manje, uz daleko manje kilometraže. Alternativa Focusu i Astri II ima zaista puno, pa ću se u nekim narednim tekstovima potruditi da ih detaljno predstavim. Prva u nizi je Toyota Corolla, automobil koji je pouzdaniji, i kvalitetniji od Golfa IV, a koji košta kao mnogo manji Yaris.

U svakom slučaju, birajte automobil u skladu sa vašim potrebama i znajte da su cene polovnjaka kod auto dilera osetno više nego u privatnim oglasima.

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

Provera polovnjaka

Poštovani čitaoci, hvala vam na poverenju i na velikom broju pitanja, koja su izuzetno maštovita i raznolika. Za dvadeset godina, koliko već odgovaram na pitanja čitalaca, nisam dvaput dobio isto pitanje. Naša platežna moć je takva da me više pitate za polovna nego za nova vozila. Naša realnost je takva da je kilometraža vraćena na preko 80% vozila oglašenih na sajtovima u Srbiji.

Provera polovnjaka

Da li želite da konačno kupite polovan automobil koji je u potpunosti ispravan? Da li želite auto u kojem se ne pale lampice svakih nedelju dana? Da li želite siguran auto koji nije imao havariju? Ili možda želite vozilo sa kojim slobodno možete na more, ili planinu? Mislite da vam treba 10 000 evra ili više za takav auto? Grešite! Možete kupiti i za manje od 4 000 evra dobar polovan auto, koje će provereni majstori da odrade veliki servis, koji može uz dobro održavanje da pređe bar još 250 000 km, ukoliko se naravno pridržavate mojih saveta, i mojih majstora.

Provera automobila i procena kilometraže

  • Bilo bi dobro da znate šta je rađeno na automobilima koji su uvezeni, šta je tačno popravljano, kako je popravljano, i koliko je kilometara vraćeno. Bilo bi dobro još i da poznajete majstore koji rade za sve te placeve, i koji vam mogu preporučiti, odnosno precrtati neke modele, zar ne?

Kupovina polovnog automobila nije kupovina mačke u džaku, ako dozvolite meni da proverim dovoljan broj automobila, i odaberem onaj najbolji za vas. Još ako umete da se izborite sa vašim egom, i poslušate mene u vezi izbora motora i modela, bićete još zadovoljni. Ali naravno da vam mogu tražiti i naći auto, baš onakav kakav ste zacrtali.

Veliki servis odmah po kupovini ne morate raditi ali smatram da je to veliki rizik, koji se nikako ne isplati, jer možete uništiti jako dobar motor pucanjem jednog obično zupčastog kaiša. Uvoz drugo motora nije baš tako jednostavan, a generalna je papreno skupa, što vas čeka ako pomenuti kaiš pukne.

Prestanite da se kockate, iako dozvoljavam da volite kladionicu, jer automobili nisu  jeftni, nije mudro da bacite nekoliko hiljada evra na auto koji realno nije moguće dovesti u red, jer se prodaje svašta, a prodaje se jer velika većina vas, ako ćemo biti iskreni kupuje na sreću, ili uz pomoć prijatelja, koji nikada u živitu nije radio u servisu.

Još ako imate decu, razmislite još jednom, pre nego što zaključite da opet, po ko zna koji put treba ići na (ne)sreću, jer od 2021.godine vas čeka i rigorozni tehnički pregled. Iskoristite moje iskustvo i znanje od preko 20 godina. 

Tekst: Aleksandar Todorović urednik najboljiauto.com i testoviautomobila.rs

Sami možete da proverite sledeće:

– Da li je vetrobransko staklo bez ogrebotina
–  Da li jej ednaka boja svih delova karoserije
–  svaki limar lako proveri debljinu farbe na svim metalnim delovima
– Sveže ofarbani delovi se lak uočavaju, kao i zazori između haube, vrata, gepeka
–  Ogrebotine samo registrujete
–  Kao i to u kakvom su stanju farovi, migavci, štop svetla
– datume na staklima takođe vi proverite

Ja proveravam ono što vi ne možete, zajedno sa ekipim majstora, a to je koliko je vraćena kilometraža, u kakvom su stanju dizne, zamajac, turbina i naravno motor.

Kod automatskog menjača napravimo detaljno nekoliko testova, kada je menjač naravno zagrejan. 

Trap mora na dizalici da bude temeljno proveren,  njegovim pregledom se može lako uočiti kakav je bio pretohdni vlasnik, a i on otkriva puno toga, Ako ste malo pažljiviji, lako ćete otkriti da li je auto imao težu havariju.

Da li možete da pojasnite kako tražite polovne automobile?

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću možete li malo konkretnije da pojasnite kako tražite polovne automobila. Vi imate znanje i valja ga unovčiti. Podržavam u potpunosti, ali mene buni jedna stvar, konkretno ovaj primer ja hoću taj i taj model i ako ima tri automobila u ponudi vi ne tražite auto, jel onda ovih 15 hiljada dinara uzimate i kažete da nema tih kola,a ja kao kupac Hoću bas taj model kud puklo da puklo.

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Šta mogu da dobijem od vas: ” hvala i dovidjenja” ?. Malo mi je nejasno,za tih 15 hiljada dinara sta ja dobijam? Savet,sve su to krsevi uzmi neki drugi model za te pare ovo nista ne valja? Ili nešto konktretno,tipa ovo je prava stvar za vas,i odvedes me do kola i objasnis zasto ja kuci ne idem peske i postanem vlasnik auta koji mastam od 5 razreda osnovne skole?Mislim ako treba da dam 1000 evra da bi mi nasao auto od 4000 hiljade,batali i kola.

 

Odgovora Aleksandar TodorovićShvatam vas vrlo dobro g.Jovane šta želite da kažete. Da bi razmatrao uopšte da li nekom tražim auto ili ne, potrebno je da odgovorim na pitanja čitalaca. Kad on dobije moje odgovore, preporuke za možda neke druge modele, postavlja mi nova pitanja, a sve to ide brže usmenim putem. Ako su vaši zahtevi nerealni, recimo hoćete Golf / za 6 000 e, ja vam ne tražim auto.

  • Nemojte dozvoliti da vas prevare. Nemojte kupovati mačku u džaku. Postoji i dobar polovan auto, za više novca postoji i odličan polovnjak, ali morate imati malo strpljenja i puno znanja, ako nemate dovoljno isksustva sa najmodernijim automobilima, postoje majstori koji vam mogu pomoću, zajedno samnom.

Ako je ponuda nekog modela loša kako mislite da vam ja nađem auto? Da ga nacrtam? Ja gaospodine treba da garantujem da je taj i taj auto dobar, a to činim sa zaradom od 100 ili 200 evra malo bi bilo mnogo zar ne? Nakon što uplatite 4000 din za usmeni odgovor, procenjujemo da li vredi da vam pomažem ili ne. Ako rešite da me angažujete uplaćujete za moje majstore 18 000 dinara unapred. to su troškovi za njih.

Placevi koji prodaju kola bez greške NE POSTOJE!

Kad kupite auto, meni plaćate honorar od 100 evra (za kola do 4500 e) 150 e (za kola do 8000 ev) 200 e za kola do 10 000 evra, 250 e za kola do 15 000 evra. Naravno, lepo pišem, nemam nameru da vam tražim auto ako nemate u mene maksimalno poverenje. Što znači ako ne kupite auto ja sam radio besplatno a ja to ne želim. Obezbeđujem vam VELIKI SERVIS kod mog majstora, i održavanje kola kod mog majstora, Preventivni pregledali na 6 meseci su poželjni, ako to ne želite nemojte mi se javljati zbog problema.

 

 

Dodatno pitanje g.Petrovića:

A.Todorović: Ja imam majstore koji pregladaju auto koji Vam ja pronadjem, a oni se trebaju platiti G. Jovane Jovan Petrovic ili mislite da bih se brukao time što bih uzimao taj novac za sebe, to je ispod mog nivoa.Dobijate pregled automobila za koji smo se prethodno dogovorili.
Jovan Petrovic: Dakle  vi nađete kola,majstor da zeleno svetlo i ja odem na plac i pazarim kola, posle ovi vaši majstori odrade prevenciju i mirna Bosna
  • Najbolji Auto Jovan Petrovic Pa još bolje od toga gospodine Jovan Petrovic . Ja vas sačekam na placu da pogledate ta kola, ako je ikako moguće i da ih provozate na vaš rizik (znate da nije moguće izvaditi dva puta probne tablice na jednom automobilu, debilan zakon R.Srbije) . Ako kupujete auto, odmah ga plac prebacuje kod mog majstora na Veliki servis! Obezbeđujem vam tehnički pregled, sve papire za registraciju, ako mogu i odlazak u MUP organizujem, tako da vas do kraja dana čeka auto sa urađenim VELIKIM SERVISOM i tablicama. Ali moj majstor provera i trap, i sve ostalo. Dakle ako treba još nešto da se zameni pored velikog servisa on menja, cenu tačno u dinar dobijate pre servisa. Za kola starija od 6 godina preporučujem preventivni servis kod mog majstora na 5-6 meseci. Ako niste iz Beograda, onda je to teško da ispunite, ako jeste, morate, inače vam ne tražim auto.jer meni je bitno da vas AUTO DOBRO SLUŽI! Ako vi imate iste takve cilje onda smo se dogovorili. PS.pošto ste mi postavili jako dobra pitanja gospodine Petroviću za vas je odgovor od 3000 din besplatan, ali morate platiti 18 000 dinara jer mene često majstori koštaju i više ( ne može besplatno pitanje bez uplate 18 000 din, ali ne mora 3 000 din + 18 000 din).
Ljiljana Stojanovic Od A do Š. Automobili me ne interesuju, četiri smo kupili posle 15min gledanja. Dobro je ispalo, koliko se ne razumemo.
Čitala sam jer je prezentacija usluge savršena, što stilom, što rečnikom, što gramatikom. Lepota, u moru primitivizma i negativnosti. Gospodine, želim Vam veliki uspeh u poslu, zaslužili ste ga. Svako dobro
  • Testovi Automobila Srbija Ljiljana Stojanovic Hvala g.Ljiljana Stojanovic vama i vašoj porodici želim sve najbolje! PS. meni je primarno kod automobila da vam preporučim NAJBEZBEDNIJI auto za vašu porodicu, ljudu su neuki ne umeju da pročitaju euro ncap rezultate sa mnogo se gine. Nije ideja da auto samo ide i da se kvari, nego da vas spasi zaštiti u sudaru, a gine se puno…
    ——————————————————————————————————

Provera automobila i procena kilometraže

 

Vladimir Todorovic Ko bre kome sta vise garantuje za polovnu stvar danas moze da radi.sutra ne i to je to .dobar poznavaoc kola moze da proveri dal je farban ili.ne i osnovne stvari sve ostalo je macka u dzaku niti ce ko.na placu da da da se meri kompresija proveravaju dizne turbine i.ostalo.kod nas ide to sto vidis toje stojepro eri osnovno i teraj ako.ti se svidja
  • Testovi Automobila Srbija >Moji majstori proveravaju dizne, turbine. Prebacimo auto u servis. Pregledamo i trap, dignemo da na dizalicu. Ali ne možemo da procenimo da li će turbina da radi još 50 000 ili 150 000 km, jer to ZAVISI OD VLASNIKA I NAČINA VOŽNJE! Aleksanndar Todorović urednik www.testoviautomobila.rs  i www.najboljiauto.com PS. Osim toga obezbeđujem vam preventivne servisne na 6 meseci kod mojih majstora. Obezbeđujem vam Veliki servis, i garanciju mojih majstora na isti. Kao i svu papirologiju za registraciju. Kad kupite auto, čeka vas posle podne sa urađenim Velikim servisom i tablicama na njemu, ako ste iz Beograda, ako niste sa probnim tablicama. Da li je to dovoljno? PS.za mlađe automobile od 6 godina dobijete i garanciju od na motor od 12 meseci. Od dilera gde vam nađem auto. 

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

 

Placevi koji prodaju kola bez greške NE POSTOJE!

Pronalazim za vas polovne automobile

Kad se bira, gleda polovni automobil čak i kada imate iskusne majstore mnogo toga ostaje pod znakom pitanja….

jedina je šansa da gledate automobile kod dilera koji deceniji ili dve radi korektno
i koji ima zadovoljne kupce

Placevi koji su se otvorili juče, a promenili ime posle godinu, ili dva, da bi potom promenili i lokaciju
su dileri za izbegavanje……

Priredio: Aleksandar Todorović

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Nije realno da mogu da procenim svaki auto 100%, jer ne mogu, čak i kad imam tri moja majstora pored sebe, možemo da pregledamo ono što možemo, možemo da provozamo auto.

i možemo da gledamo kola tamo gde nismo imali problema u poslednjih 20 godina

Ljudi će reći, pa daj nam kaži koji su to dileri…. pa zar ono što sam otkrivao 20 ak godina, treba javno da obznanim….
ipak ne. Jer tih mojih 20 godina je 20 godina rada, provera, i testiranja auto placeva.

Možete samo da birate polovni auto
i naravno da ćete naći nešto što vam odgovora. Ali verovali ili ne, ja vam mogu naći primetno bolji automobil za isti novac, a mogu vam i preporučiti bolju alternativu, model koji više ispunjava vaše potrebe, a da to vi niste znali.

Može da vam održava automobil moj majstor, ali možete da to prepustite majstoru, koji sigurno nema znanje mog majstora, jer se ja razumem u automobile više od vas, verovaili ili ne.

ŽELIM DA ,MI PRONAĐETE PROVERENI POLOVNI AUTOMOBIL!

Priznajem, 99% vas smatra da su eksperti za automobil, i da kada se desi kvar, uvek sebi kažu da je to normalno. Uvek svako može da nađe izgovor za svoj propust, lošu procenu, i onda je sve na svom mestu.

Dakle u pitanju je vaš ego, i vaš novac. Ako vam je ego važniji od vašeg novca, onda morate da auto tražite sami. Procena automobila je posao kao i svaki drugi. Provera automobila je delotvorna samo ako znate šta morate da gledate, i kako taj motor mora da radi kako je u skoro fabrićkom stanju.

Mogu vam naći i auto sa ugrađenim gasom. To je vaš izbor. Moje je da vam predočim sve prednost i mane ugrađenog gasa. Prednosti su sasvim jasno, i ušteda nije mala. Ali morate biti svesni i da mogu da se pojave ozbiljni problemi.

Pitanja u zahteve za traženje polovnog automobila sa proverenom kilometražom šaljite na www.najboljiauto.com/pitajte

I znajte ja vam ne tražim najjeftniji mogući auto, nego najbolji. U tome se razlikuje moj i vaš cilj. moj je cilj da vas AUTO ODLIČNO služi. A vaš cilj je da prođete što jeftnije danas, a sutra…? Za sutra ćete tek videti, a možete da se napravite zaboravni, pa da kvarove koje će tek uslediti zanemarite, ili kad ih sanirate, da prosto ne upamtite koliko ste sve to platili.

Trap automobila mora detaljno da se proveri. Kad nađem automobil koji ima odličan trap, bez luftova, čak bez korozije, to mi je onda signal, da se taj auto kvalifikuje za uži izbor modela, koje treba detaljno proveriti, i eventualno preporučiti. Ne kažem da auto koji nema idealan trap ne treba preporučite, ali ako je vlasnik pustio da auto ima problem na trapu, volanu, kočnicama, kakav je onda motor? Jer motor ne mogu da rastavim, i premerim koliko je istrošen. 

Priredio: Aleksandar Todorović

Automobil vam tražim samo ako su vaši zahtevi realni,  i ako pristanete da istog dana odradimo VELIKI SERVIS, u nekom od servisa koje ja preporučujem. Dozvoljavam ja da vi imate “odličnog” majstora, ali ja sam siguran da imam daleko bolje majstora od vas. Zašto? Zato što testiram rad majstora i servisa 20 godina. Meni nije cilj da vam auto stan posle prve bandere. Niti mi je cilj da za održavanje automobila date godišnju platu. Vašem majstoru jeste.  Ovo se odnosi na Beograd. Ali ako niste iz Beograda verujem da vam nije problem da dolazite na svakih 6 meseci na preventivne preglede, koji su besplatni!

Kad rešite da prodate automobil koji sam vam ja pronašao, pomažem vam u prodaji tog automobila, jer ste ga održavali kod mojih majstora, i znam kakvo je stanje tog vašeg automobila. Što je bolji kvalitet održavanje, to je i vaš auto bolji. Što imam zadovoljnije čitaoce, to će mi sajtovi biti popularniji.  

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Nov automobil može biti bolja kupovina, ako imate bar 20 000 evra, jer za manje novca ne možete kupiti bezbedan automobil sa dovoljno snažnim motorom, i dobrom opremom. Peugeot na slici je model 508 sa najboljom mogućim opremom. Koštao je 9100 evra. Prosečno troši 5,8 litara ide skoro 200 km/h, udoban, elegantan. Jeste da ima 5 godina, ali je motor je u perfektnom stanju, kao  i elektronika, limarija, trap. Bolje je kupiti nov Peugeot 508 ali je ovakav nov koštao skoro 30 000 evra, sa ovom opremom. Posle prve godine, gubite 25% vednosti a to je 7500 evra u slučaju ovog modela, sa ovom opremom, jer je klot verzija sa benzinskim motorom bila oko 20 000 evra. Ako prelazite preko 40 000 km, treba dati prednost novom automobilu, ili treba računati da ćete sa polovnim imati ulaganja na svakih 6 meseci, ukoliko se radi o dobrom polovnom automobilu sa manje od 200 000 km. Ako imate bar 2.000 evra platu, zašto ne biste kupili nov automobil? Onda možete sebi dozvoliti taj luksuz, jer je bolje kupiti novu A klasu, ili novi BMW, nego polovni BMW, ali treba imati puno novca. Ako imate platicu od 60,000 ili 70, 000 dinara kupovina novog automobila je bacanje novca, i to ozbiljnog novca.

  • Neki me uveravaju da žive, imaju, voze i održavaju automobil sa platama od 40,000 dinara, ali oprostite meni nije jasna ta računica, osim ako u održavanje automobila ne spada samo dolivanje ulja, i krpljenje guma. Šalu na stranu, dobro se zna koliko košta potrošačka korpa u Srbiji, i da ste sa prosečnom platom gladni, kao i vaša deca. A neki i sa prosečnom platom, kupuju nov automobil, verujte mi, iako je u to zaista teško poverovati. Cilj svakog od nas je da živi što bolje, luksuznije, ali glavni cilj treba da bude bezbdnost vaše porodice, a to ne postižete ako odaberete novi Tipo od 13.000 e koji je dobio bedne 3 zvezdice na kreš testu, kao recimo i Duster, mnogo je bolje dati 9 000 e za ovakav Peugeot, i da imate 4000 e za eventualne popravke. Mislim da u narednih 5 godina, kada dođe vreme za prodaju 508 ice, nećete potrošiti svih 4000 e. Vrednost ovog automobila posle 5 godina će biti oko 4700 evra, dakle izgubili ste oko 4300 evra, dok posle 5 godina sa kupovinom Tipa, ili Dustera gubite oko 7000 e, jer će auto koji ste platili oko 13 000 e, vredeti oko 6000 evra. Pri tome, 508 je nekoliko puta bolji i bezbedniji automobil od Dustera ili Tipa. Možete vi tvrditi suprotno, kao što možete tvrdite da zemlja nije okrugla, važno je da znate da je ovo realnost. A sebe ubeđujete u šta god želite, pa čak i u to da vam je žena verna. Kao što ste i vi njoj verni! Vaše pravo! I ja to moram da poštujem. Šalu na stranu, vaša cenjena supruga je vama verna, a kupovina automobila, izbor, zavisi najviše od toga da li i koliko želite da uštedite, odnosno potrošite. 

Znam da najviše verujete majstoru i komšiji. Komšiji je cilj da vama uvali svoj auto, jer mu vi verujete, i jer će na taj način dobiti najviše novca. Majstoru je cilj da vam naplati što više, i da vam se auto što češće kvari. Još je gore, ako i komšija i majstor vode ljubav sa vašom ženom, i to godinama, a vi im verujete bezgranično. Mi Srbi “nikada” ne želimo da komšiji “crkne krava”, kao što nikada ne pomislimo na tuđu ženu. Mi smo Pravoslavci, volimo i cenimo porodicu, Boga i državu, koja nam je iznad svega, naročito Kosovo. 

Pitajte Aleksandra Todorovića

 

  • Zbog čega su moji majstori najbolji? I zašto treba verovati mojim majstorima? Zato što sam ja decenijama tražio prave ljude, koji ulažu u svoje znanje, i kojima je cilj da poprave sve nedostatke na automobilu, Nema prijateljstva u poslu. Oni mi nisu prijatelji, već poslovni partneri. Servisiranje automobila ja shvatam kao nešto jako važno, jer su životi vaše porodice dobrim delom u mojim rukama, a ja za to odgovoram i pred Bogom, Neki od vas zaista imaju jako dobre, i poštene majstore, i njih čuvajte kao što čuvate vaše supruge, kao oči u glavi. Ako sam se je malo i neukusno našalio, razlog za tako nešto, je samo što pokušavam da o svemu razmislite na drugačiji način. Meni je cilj da svi vi kupite najbolji mogući auto, uz moju pomoć, ili pomoć vaših majstora!

 

–  I NEŠTO U POVERENJU MORAM DA VAM PRIZNAM……………….

Dragi moji čitaoci…

Da budem jasan:
Hvala vam što čitate moje testove, moje odgovore na pitanja

Ali ja moram ljudi nešto da vam priznam, to je samo delić mog znanja, jer mnogo više informacija dobijate USMENIM ODGOVOROM. Za 1h ili 2h razgovora možete dobiti i preko 50 odgovora. Preciznih, i to iz vašeg ugla gledanja a sa mojim znanjem.

Svi vi koji čitate besplatno moje Testove, Odgovore i kupite auto, na osnovu toga, a NE želite da mi platite pišljivih 4 000 din, pravite grešku, jer NEMATE PRAVE informacije

Moji Testovi jesu daleko, daleko objektivniji od konkurencije
ali to nije DOVOLJNO KONKRETNO I JASNO

U Testovima su samo delovi onoga što znam. U Odgovorima na pitanja su samo delići ključnih informacija. O nekim stvarima ne mogu javno da pišem. Moji tekstovi su često ironični, koristim metafore, alegorije……….vi se pogubite u mojim testovima, nagoveštajima……..

Ja ne mogu da napišem test od 20 strana
Niti mogu da u testu jednog modela , da ga uporedim sa drugih 20 modela, usmenim odgovorom to mogu

Što se mene tiče, zadržite svojih 4000 din
ionako jedva postižem da se čujem i sa ljudima koji žele da toliko plate, da dobiju usmeni odgovor

Ali da ja kupujem auto, i da nisam lično testirao sve te autombile, ja bi platio itekako Acu Todorovića 4 000 din, da me usmeno posavetuje…

a vi kako hoćete

Ako mislite da su rastrošni ljudi koji mi plate 4000 din za odgovor, 300 evra za traženje kola
da su to “glupi” ljudi, verujte mi varate se, to su ljudu koji su vrlo inteligentni, sposobni, školovani, i ljudi koji dobro zarađuju, ali cene svoj novac, i za svoj novac dobiju maksimalno

Svi ostali koji se stidite da kažete prijatelju da ste uplatili Aci Todoroviću 4000 din za savete, znajte da se družite sa ljudima koji jako malo znaju, i o automobilima, i o životu

Svaki dobar savet zlata vredi, i svaki moj odgovor puno vredi, .I znajte meni novac nije na prvom mestu, nekad mi je bio na petom, sad je na trećem…
MENI je stvarno drago kad nekima od vas mogu da pomognem
kad mogu nekima od vas da nađem ODLIČAN auto koji će ispuniti vaša očekivanja

Jedino mi je krivo što 90% ljudi koje mene angažuju žele da ostanu anonimni

Danas je u Srbiji luksuz kupovina kola od 5000 ili 6.000 evra
Pa i to mora da se krije…

Dok političari kradu, a ljudi još glasaju za njih.

Ja “razumem” da vam je mnogo da platite savet 35 evra, kada kupujete auto za 6 000 ili 10,000 evra. Mnogo je 35 evra, treba da se uštedi.
Isto tako mislite da je glupost raditi veliki servis, zamenite samo ulje i terajte, tako ste oduvek radili, tako planirate i dalje da radite….

Mislite da znate puno o automobilima
Mislite da znate da odaberete automobil
Ali da li je zaista tako? Biću pristrojan i neću odgovoriti na ovo pitanje.

  • – – – – ————– ————————————————————-

VAŠI KOMENTARI SA FACEBOOK STRANICA TESTOVI AUTOMOBILA SRBIJA I NAJBOLJIAUTO:

Никола Стевановић Ne mora da znaci da ce diler koji posluje dugi niz godina imati dobra vozila, drug kupio tourana od jednog dugogodisnjeg prodavca i posle par meseci kad je pocela korozija da izbija videlo se da je samo nasminkan auto za preprodaju. Naravno da za garanciju nisu hteli da cuju posle reklamacije, a da stvar bude jos gora u medjuvremenu crkne i menjac… zato, ne 2 majstora nego 22 da gledaju auto i opet ce se nesto naci…
Najbolji Auto Uvaženi gospodine Никола hvala na komentaru. Ja nisam rekao da su svi dileri koji rade puno godina za preporuku. Jer nisu. Isto tako. Na svakom ozbiljnom placu imate i lose automobile, pored dobrih automobila. Da nije tako, onda bi moja ponuda bila smešna. Ja imam dobru volju da pomognem skoro svakom, ako fizički mogu da postignem. Ali ne mogu ja nekog da ubeđujem da imam više znanja od njegovog majstora, to je udar na sujetu. Samo meni nije jasno, zašto meni ljudi koji imaju majstora od poverenja, šalju meni pitanja sa upitom koje su mane kod modela, zašto ne pitaju te svoje majstore? Isto tako ja 20 godina procenjujem dilere i na osnovu ophođena prema kupcima. Ako znam za nekog dilera, da će uvek naći rešenje sa kupcem, ja smatram da tamo treba da pregledam automobile, posebno kad mi diler kaže gledaj koliko hoćeš šta hoćeš, i kad mi diler o svom trošku prebaci auto u moj servis. Čim neko neda da auto ide u servis, tu nešto smrdi. Ima i dilera koji dozvoljavaju pregled u servisu iako znaju da im auto krš. Dakle, moj posao je da provaram tačnost navoda dilera. Ako nekom to treba tu sam sam. Svako ko ima više znanje, iskustva od mene, sigurno neće mene angažovati. Srećna vam nova godina i sve najbolje!
———————–
Pedja Lazarevic Uz Acinu pomoć i preporuku kupili Mercedes A150 i prezadovoljni smo i supruga i ja! Sve pohvale za Acu i pomoć koju nam je pružio pri kupovini i odabiru automobila kao i savete koje svakodnevno možemo da pročitamo na ovom portalu!

 

Najbolji Auto Hvala Pedja LazarevicTi si jedan od RETKIH koji imenom i PREZIMENOM smeš da kažeš da si kupio auto! 95% njih traži da budem diskretan. I da nigde ne objavljujem njihova imena. Ja to poštujem. Ali mi je drago, kad neko sme da napiše da je kupio auto, a posebno kad sam se ja potrudio da mu nađem i preporučim model ? Veliki pozdrav za tebe Peđa i tvoju porodicu!

 

 

 

 

Detaljnu i kvalitetnu proveru, kao i procenu vrednosti automobila, kod nas radi AMSS – Centar za motorna vozila, sa vrhunskim inženjerima Milanom Došlićem i Markom Gordićem. Ovaj centar ne može da proceni realnu kilometražu, ali može da utvrdi da li je broj šasije prekucan ili ne. Sa najmodernijom opremom, mogu da procene da li je vozilo bilo havarisano ili farbano. Imaju takođe i OBD dijagnostiku, kojom proveravaju stanje elektronskih komponenti. Obratite se stručnjacima iz AMSS centra za motorna vozila, jer samo tako možete utvrditi kakav polovnjak kupujete .

Proveru kilometraže je najbolje uraditi u ovlašćenom servisu. Iako je, na osnovu nekoliko fotografija, nemoguće proceniti realno stanje vozila, pokušaću da vam uštedim vreme i novac i eliminišem sve one polovnjake na kojima je veoma lako ustanoviti da je kilometraža vraćena. Nemojte slati linkove na oglase koji nemaju slike unutrašnjosti vozila. Pogledajte i ponudu sličnih automobila – automobila sa sličnom cenom u npr. Nemačkoj. Na Mobile.de možete i sami ustanoviti koje su realne kilometraže za pojedina godišta. Sve što vam je sumnjivo na oglašenom automobilu, navedite u pitanju.

Srdačno Vaš, Aleksandar Todorović, glavni i odgovorni urednik Najboljiauto.com

Ako ste već pronašli automobil koji želite da kupite, i ne znate da li ste doneli dobru odluku, za vas postoji rubrika HITNA KUPOVINA-BRZI ODGOVORI (KLIKNI OVDE). Što preciznije napišete pitanje, to će i odgovor biti direktniji, korisniji i za vas, i za sve ostale koji imaju slične nedoumice oko izbora vozila. Cena odgovora je 4 000  dinara.

Za korisnike iz Srbije:

RAČUN: 285233504000184788

Sberbank

Polovnjak: VW Golf IV

TESTIRALI SMO: Renault Modus 1.5 DCI

Opel Meriva: Mnogo prostora u malom gabaritu

Remont plivajućeg zamajca

Plivajući zamajac: sve prevare vašeg majstora

Polovan automobil: Dodge Caliber 1.8

TESTIRALI SMO: Mercedes B 200 CDI

TESTOVIAUTOMOBILA.RS: Testirali smo Clio Grandtour 1.2 TCE

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Plivajući zamajac: problem na Octaviji 1.9 TDI

Golf III 1.9 SDI mi trese?

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je ova Honda Civic iz oglasa?

Da li vredi kupiti VW Touran 1.9 TDI iz 2007.god?

Kupujem polovan auto: Cruze Vs Fluence

Kakva je ova Corsa iz oglasa? Da li je Golf IV dobra kupovina?

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajca

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Volvo

4 komentara

  1. Milutin

    Moje poštovanje. Jedno pitanjce ako dozvolite U većini Vaših tekstova sugerišete da oni koji prelaze manje od 20000 godišnje, razmisle o kupovini vozila sa benzinskim agregatima… Ja recimo lično imam benzinca. Nikakvih kvarova nisam imao ( japansko vozilo ). Uz skromnih 55kW, ja ipak ne mogu da verujem koliko novca potrošim na gorivo u nekum relativno kratkim ( par kilometara ) ali čestim relacijama. Zimi da ne spominjem da potrošnja ode i do 10 l na 100km, kada je ispod nule i slično. E sada, zar ne bi bilo logičnija pretpostavka, da sa skromnih 12000-15000 km godišnje ne kupim dizela jer kolika je verovatnoća da me kvarovi sustignu na pređenih 70000 km za 5 ili 6 godina? Uzimam u obzir da je automobil star najviše 3 godine i da nije prešao više od 130000 – 150000km što je danas veoma teško naći. Hvala Gdine Todoroviću, i pošto planiram kupovinu automobila, duboko verujem da ćemo se čuti u vezi saveta i nabavke istog. Sve najbolje.

  2. Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Milutine, odgovore koje možete da pročitate na sajtu, nisu namenjeni vama. Nisi ni objavljeni odgovori u celini. Uvek piše na kraju odgovora, ili skoro uvek, da je to samo uvodni deo odgovora, ili skraćena verzija odgovora. A zašto? Zato što svako od vas ima drugačije poglede na svet automobila, drugačije potrebe. Ali i zato što je neko platio 3.000 dinara da dobije odgovore, savete od mene, koji će mu uštediti par hiljada evra.

    Matematika je jako precizna nauka, sve se da lako izračunati. Nije mi problem da vam sve matematički izračunam, pa sami donesete zaključak, naravno i sa nekim imputima, koji vi niste uzeli u obzir. Ja sam Aleksandar Todorović glavni urednik i vlasnik portala Autoveb.com, najboljiauto.com, Testoviautomobila.rs, Testoviautomobila.net, i autor rubrike Auto na portalu Danas.rs. Rubriku Pitajte A.Todorovića razvijam skoro 15 godina, i odgovorio sam na nekoliko hiljada pitanja. Ako želite odgovor na pitanje pošaljite mi sken uplate od 3.000 dinara.
    Pitajte Aleksandra Todorovića

    Ako ste već pronašli automobil koji želite da kupite, i ne znate da li ste doneli dobru odluku, za vas postoji rubrika HITNA KUPOVINA-BRZI ODGOVORI. Što preciznije napišete pitanje, to će i odgovor biti direktniji, korisniji i za vas, i za sve ostale koji imaju slične nedoumice oko izbora vozila. Ako vam je hitno potreban odgovor, u roku od 24h cena je 2 500 dinara. Za 1 499 dinara dobijate odgovor na kratko pitanje. Ako uplatite 1.899 din, dobijate TEMELJNU ANALIZU jednog modela iz vašeg pitanja. Za 3 000 dinara dobijate analizu svih modela iz vašeg pitanja.

    Za korisnike iz Srbije:

    RAČUN: 285 – 0331662360001 – 85
    Sberbank

    Polovne automobile tražim samo za redovne čitaoce, Ukoliko insistirate da i vama pomognem u traženju automobila, morate mi prvo poslati detaljno pitanje, uplatiti 3 000 din, i sačekati odgovor. Kada procenim da su vaši zahtevi realni ja ću vam pronaći i ako sam u mogućnosti i prodati vaš automobil (za onoliko koliko realno vredi, a ne za cenu koja stoji u oglasima, naravno ukoliko vaš auto nema vraćenu kilometražu) u roku od 7 dana. Cena traženja automobila zavisi od mnogo faktora, ali imajte na umu da ja ne mogu finansirati proveru automobila koji vi kupujete.

    Nemojte mi slati pitanja ukoliko niste izvršili uplatu. Besplatno ne odgovaram na vaša pitanja, jer nemam vremena.

    Ne proveravam auto koji ste vi našli, jer 99% automobila koje vi nađete ima vraćenu kilometražu u proseku 300 000 km. Zašto da vam naplatim 40 evra da bi morao da vam kažem da je auto koji ste vi našli loš?

    Ako ste iz Crne Gore, Hrvatske, BiH, Austrije, ili Makedonije, cena odgovora je od 15 evra, a plaćate prosto preko WESTERN UNION-a. Ako vam je hitno potreban odgovor za 24h onda 20 evra.
    Cena je tri puta veća preko PayPal-a, dakle 45 evra.

    western union

  3. Milutin

    Gdine Aleksanrde, hvala na obraćanju. Moje pitanje nije konkretno bilo u vezi bilo kog modela ( iako ruku na srce nekada i sam odabir izmedju benzinskih i dizel motora takodje pomogne, mada ste mogli da zaključite da mi je benzinaca preko glave i da nikada nisam imao dizela i pun rezervoar… ). Verujem da imate posla preko glave i VEOMA cenim Vaše savete, do te mere, da kada pročitam sve Vaše komentare, sugestije i odgovore na već postavljana pitanja i poređenja ( u kojima često sebe nadjem), totalno se razočaram i posegnem za kafom i cigaretom. E sada… ne želim besplatne savete i PRAVI savet vredi ne samo tih simboličnih 3000 dinara nego mnogo više ( ovo se odnosi isključivo na Vaše savete). Očekujem uskoro prodaju svog dosadašnjeg vozila, i naravno čućemo se u vezi saveta i nabavke automobila. Svi smo svesni činjenice da UVEK postoji mogućnost da nas potkače iznenadni kvarovi koji nisu standardni ( a šta danas i jeste standard … ) i neprijatno nas iznenade čak i na automobilima u garantnom roku… kod prvog vlasnika ( ušta sam se lično uverio kod svojih prijatelja ). Do tada budite mi pozdravljeni i želim Vam svako dobro.

Leave a Reply to Aleksandar Todorović Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.