TESTIRALI SMO: Kia Rio Sport Sedan 1.2

Rio Sedan nije samo best buy, ova Kia je i best car u ovoj klasi, jer se Chevrolet povukao sa tržišta Evrope (on se i dalje nudi kupcima u Americi, Rusiji, Koreji i ostatku sveta), odnosno glavni konkurent Aveo Sedan.

Rio u potpunosti zadovoljava potrebe kupaca u Srbiji, ali i na tržištima u nerazvijenim delovima Evrope. Korejska limuzina sa dovoljno mesta za pet odraslih putnika i velikim prtljažnikom od 390 litara nudi se već za 11.490€. Kia ima najudobnije ogibljenje u klasi, odličan benzinski motor od 1,2 litara i vrlo dobru finalnu obradu. Rio nije sportski automobil, već samo tako izgleda (i koristi reč “Sport” u nazivu), ali mora se priznati Kija je dodatno doradila ovaj model prošle godine, i to se oseća za volanom, a bogami u krivinama. Izgleda dosta bolje od nemačke konkurencije, mada ga je dizajnirao Nemac Petar Schreyer, tvorac novog imidža brenda Kia.

Tekst: Aleksandar Todorović vam odgovara na pitanja

TESTIRALI SMO: Kia Sportage 2.0 CRDi

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

Limuzine su sve manje popularne u Evropi: tradicionalni kupci D segmenta biraju sve više SUV-ove, krosovere ili monovolumene. Što se B segmenta tiče, u kojem “igra” Rio Sport Sedan, važi pravilo da se limuzine u ovoj klasi traže samo u Istočnoj Evropi, Turskoj i Rusiji (što se tiče ovog “našeg” dela sveta), pa dizajnerski centri većine brendova ulažu malo novca u izgled ovakvih automobila. Kia je, za razliku od konkurencije, rešila da kupcima ponudi limuzinu u B segmentu koja tako i izgleda – kao prava, privlačna i elegantna limuzina.

Sportske i elegantne linije sa masivnim, ali zaobljenim i lepo oblikovanim odbojnicima koji prate pomalo agresivan izgled korejskog “lepotana”, sigurno će privući kupce. Izgled enterijera prati dizajn karoserije, ali, za razliku od , koja je sasvim originalna u svakom detalju (jer g. Schreyer ne “pozajmljuje” ideje), enterijer otkriva da su korejski stilisti proveli previše vremena proučavajući putnički prostor konkurencije. Upravo zbog toga, kada otvorite vrata Ria, imate pomešana osećanja i izvesni “déjà vu” osećaj. Dobri poznavaoci automobila prepoznaće da je u ovoj Kiji rešenje za tastere ispod klima uređaja preuzeto iz Alfe, raspored i izgled otvora za ventilaciju “prepisani” su od Honde. Obruč upravljača lepo leži u rukama, ergonomija je vrlo dobra, a sedišta su čak odlična za ovu cenovnu kategoriju.

Doduše, ne troši “kafenu kašičicu” na 100 km, već 6,8 litara, ali, ako ne vozite brže od 80 km/h, ni potrošnja neće biti veća od 5,0 litara goriva na sto kilometara.

palac-goreNajboljia automobil u klasi. Garancija od 7 godina ostavlja konkurenciju daleko iza sebe. Dizajn od “sedam milja” gospodina Petra Schreyera je dokaz da i limuzina B segmenta može izgledati kao “prava limuzina”. Odlična bezbednost, vrlo dobre kočnice, odlična ponuda prostora, veliki prtljažnik, udobno oslanjanje, i vrlo dobra bazna oprema ga preporučuju svim racionalnim kupcima. Pouzdan motor, niski troškovi održavanja, dovoljno snažni farovi. Nije zanimljiv lopovima, a cene rezervnih delova su umerene.

mane-palac-doleNedovoljno pregledan, međuubrzanja u petom stepenu prenosa slaba, mali obrtni moment, nedostatak turbo dizel motora u ponudi, nedovoljno precizan servo upravljač, prosečna dinamika vožnje, nedovoljno razgranata servisna mreža, slaba zvučna izolacija pri brzinama iznad 140 km/h. Glavni konkurent mu se nalazi u sopstvenom dvorištu: moderniji, teži i opremljeniji c’eed. Preprodaja nije laka, osim ukoliko se potencijalni kupac polovnjaka ne informiše na sajtu Najboljiauto.com ili whatcar.com kakvi su automobili marke Kia.

Cena: od 11.490€

Kia svake godine unapređuje ovaj model, pa je sada elektro-servo upravljač precizniji, i direktniji u odnosu na onaj koji sam imao prilike da probam pre više od dve godine. Upravljač nije više nedefinisan oko nulte tačke. Menjač je za pohvalu – dovoljno je kratkih hodova, ne zapinje, a raspored prenosnih odnosa je dobro pogođen, pa pomislite da motor (koji je jedan od najboljih na svetu) ima i malo više od deklarisanih 85 KS.

Rio Sport Sedan se kao petovratna i trovratna verzija proizvodi u Koreji i čini se da ima podešeno oslanjanje po ukusu kupaca u Aziji, jer nimalo ne nalikuje modelu c’eed, koji je za nijansu stabilniji, upravljiviji i dinamičniji.

branka-todorovic-foto

Rio nudi dovoljno mesta na zadnjoj klupi čak i za krupnije putnike i ima više nego pristojan prtljažnik od 390 litara, a u serijskoj opremi nudi čak i ESP, aktivne naslone za glavu, TCS – sistem za kontrolu proklizavanja točkova, HAC sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici, ABS + EBD + BAS i još mnogo toga, što je veoma pohvalno.

Siguran i ugodan za vožnju

Svojim dimenzijama od 437 cm dužine i 172 cm širine, Rio prilično zadire u C segment i nikako ne spada u grupu malih automobila, uprkos niskoj ceni. Dovoljno veliki retrovizori i solidna preglednost pomažu da parkiranje ne bude noćna mora, ali činjenica da će žene mnogo češće birati kraći i kompaktniji Rio sa petoro vrata (408 cm), za koji je mnogo lakše pronaći parking mesto.

foto-branka-todorovic

Uostalom, ovakav automobil se i ne kupuje da bi se vozio samo po gradu, jer Rio Sport Sedan pretenduje da bude ozbiljan porodični automobil, što jeste, u punom smislu te reči.

najbolji auto

Enterijer je ugodan na oko. Sedišta su udobna, pristojno dobro profilisana. Ergonomija je vrlo dobra.

Ako kažem da je potrošnja u gradskoj vožnji, i to u Beogradu, iznosila oko 8,5 litraa, znajte da je to vrlo dobar rezultat za benzinski motor od 95 KS. Na autoputu dakako troši manje, čak i kada ga vozite malo brže od 130 km/h – čak ni tada nećete potrošiti više od 8,0 litara na 100 km.

najbolji-auto

Motor je vrlo dobar, rado se vrti, i dobro zvuči: isporučuje 121 Nm pri 4.000 o./min radilice, pa morate vredno menjati brzine, što nije teško, jer ručica menjača prosto klizi, a i pedala kvačila je ugodno mekana, te vam neće zamoriti stopalo ni posle celodnevne vožnje. Na autoputu od vozača traži malo više koncentracije. Limuzinska verzija, za razliku od hečbeka sa istim agregatom, može da postigne obećanu maksimalnu brzinu od 172 km/h. Osim toga, Sedan se malo bolje ponaša od petovratne verzije na brzinama primerenim autoputevima i manje se zanosi od turbulencije šlepera.

www.najboljiauto

Zadnja klupa je dovoljno udobna i ugodna i za osobe prosečne građe, a ne samo za decu. Nudi najviše mesta u B segmentu.

Rio je najugodnije voziti brzinom od oko 140 km/h. Tada je još uvek tih i prijatan za dugotrajnu vožnju. U petom stepenu prenosa međuubrzanja su skromna, u četvrtoj brzini su već puno bolja, ali od motora sa skromnim obrtnim momentom i ne može se očekivati čudo. Realno ovaj motor nudi sasvim pristojne performanse, posebno ako ste navikli na benzinski motor sa oko 100 KS.

Zvučna izolacija na brzinama iznad 160 km/h nije poput one na skupljim limuzinama, ali je i dalje moguće razgovarati, odnosno čuti putnike, iako šum vetra tada počinje da bude naporan. Buka od točkova je manje izražena, a na regionalnim putevima Rio se ponaša začuđujuće dobro, jer ima oslanjanje koja je podešeno za puteve za bezbroj neravnina i zakrpa, odnosno nudi ono što je jedino Renault nudio proteklih godina sa Cliom III generacije.

Pristojna oprema – dobra finalna obrada

U baznom paketu Fun dobijate klimu, putni računar, čak i komande audio uređaja na upravljaču, pa i sedišta vozača podesivo po visini, ali smatram da ovu limuzinu vredi kupiti sa Urbanom opremom, koju treba doplatiti 600 €, jer je u tom slučaju ovaj automobil i best buy u klasi, pod uslovom da su vam performanse na poslednjem mestu kod izbora automobila.

rio-aca.com

Kome to nije dovoljno, u ponudi postoji bogatiji paket oprem Urban, kao na testu u koji su uključeni senzori za kišu, automatski klima uređaj, nasloni za ruke između prednjih sedišta, alu felne (15″), kožom obložen volan i ručica menjača. Više informacija na www.Kia.rs

a-todorovic-najboljiauto

Iako je Rio Sport Sedan odličan automobil, verujem da će naši kupci radije birati evropski c’eed, ne zato što sumnjaju u kvalitet korejskih automobila, već zato što je c’eed atraktivniji, i ima izdašnije pakete opreme.

veliki-gepek-rio

Gepek od tačno 390 litara obradovaće svaku porodicu: jedan od najvećih u klasi!

Rio Sedan koji je na testu trošio u proseku više nego prihvatljivih 7,6 litara, može biti odličan izbor onima koji puni putuju, jer su i troškovi održavanja ovog modela prijatno niski, a garancija od 7 godina prijatno duga! Opuštenija vožnja mnogo više prija ovoj Kiji, a verujem da će je i takvi vozači birati – umereni, koji traže kvalitet, pouzdanost i komfor, a mogu da se zadovolje prosečnim performansama. Oni drugi, koji žele automobil sa sedmogodišnjom garancijom i odličnom voznom dinamikom, a ne samo sa odličnim kvalitetom izrade, mogu da kupe novi c’eed, koji ću uskoro ponovo testirati.

rio-test-todorovic

Šta ona kaže: Rio Sedan je dobio moje simpatije.  Gepek je pristojne veličine, prostora za putnike ima više nego dovoljno, a prečnik okretanja od 10,4 metara nije preveliki, pa ga možete koristiti i u gradskoj vožnji. Oslanjanje je veoma udobno čak i kada vozite po lošim putevima. Maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP kreš testu, odličan kvalitet izrade i pristojna serijska oprema jesu nešto na šta bi racionalni kupci trebalo da obrate pažnju. Zapravo, tek kada pogledate šta nudi konkurencija, shvatite zašto Rio Sport Sedan ima tako velike šanse da postane jedna od najprodavanijih limuzina ove klase u Srbiji.

Kome je namenjen ovaj automobil?

Oni koji mnogo vremena provode u putu, poželeće snažniji agregat, bar onaj od 1,4 litra (snažniji i nije u ponudi), niži nivo buke i, svakako, dinamičniju vožnju. Ako spadate u grupu vozača koji ne voze brzo na autoputu, a žele da u svakom trenutku poštuju ograničenje brzine, čak i prilikom preticanja, Rio može biti jako dobra kupovina, pa i više od toga. Ova Kia je i za one koji na automobil gledaju kao na “tegleću marvu”, odnosno idealna je za porodice koje uvek napune gepek gde god da krenu, jer će ih prtljažnik Ria zadovoljiti.

urednik-a-todorovic

Bezbednost je dovoljno dobra, što je i potvrdio ugledni Euro NCAP kreš test. Kočenje pri maksimalnoj brzini je takođe dovoljno bezbedno. Ukoliko ne smanjite brzinu blagovremeno, već naletite na oštećeni deo kolovoza, Rio će se jako mirno izboriti sa takvom situacijom, kao uostalom svi modeli ovog brenda.

potrosnja-rio-todorovic

Takođe, ovaj automobil ne troši puno, na testu je prosek bio 6,8 litara. Svakako, možete ga voziti daleko umerenije, opušteniji, pa će vam to ovaj Rio naplatite tek oko 5 litara goriva na svakih 100 kilometara puta. Rio Sport Sedan je položio ispit sa prilično visokom ocenom. Većom od “sedmice” koliko i traj garancije za sve modele ovog brenda. Hvala Kia što poštujete kupce, i nudi vrlo dobre automobile po dovoljno pristupačnim cenama. Sada je konkurencija na potezu!

Cena: od 11.490€

DIMENZIJE SPECIFIKACIJE
Dužina 4.365 mm
Širina 1.720 mm
Visina 1.455 mm
Međuosovinski razmak 2.570 mm
Prtljažnik 390 l
Težina od 1.029 kg

a-todorovic-kia

MOTOR SPECIFIKACIJE
Zapremina 1.248 ccm
Snaga 85 KS pri 6.000 o./min.
Obrtni momenat 121 Nm pri 4.000 o./min.

f-image-rio

PERFORMANSE SPECIFIKACIJE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 13,1 s
Maksimalna brzina 172 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje) 6,0 litara
Potrošnja na testu 6,8 litara
EuroNCAP kreš test 5 zvezdica

 

Pogledajte odgovore na vaša pitanja u Pitajte Aleksandra Todorovića

Dajte da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs

najbolji-_auto_logo_670-

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

branka-todorovic-foto

RAV4 bolji od Honde CR-V?

Bravo 1.9 JTD ili Astra H 1.9 CDTI?

Focus 1.6 TDCi sa 90 KS ima plivajući zamajac

Kupio sam polovnjak – Micru K12

Bojan Kukić: želim besplatan odgovor

Fiat Bravo 1.6 mjtd ili i30 1.4?

Posle Aurisa 2008. kupuje Auris 2010.

U paklu sam: Koji karavan da kupim za 7000€

Pitanje iz Splita: Volvo XC60 je zaista toliko dobar?

Polovni automobili: Fabia, Yaris, Jazz

Sa “konja na magarca”: Astru H menjam za Audi A3

G.Maksimović: Hvala vam g.Todoroviću na odgovorima koji su bili presudni za izbor Forda

Da li je Focus II najbolji izbor za 4.500 evra?

G.Branislav Ilkić: G.Todoroviću jako ste mi puno pomogli pri izboru automobila

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Da li moj Peugeot 307 2.0 HDI 90 KS ima plivajući zamajac?

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Najbolji auto za 10.000€: šta preporučujete?

Kakav je auto Citroen Xsara Picasso?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Da li je BMW 320d bolja kupovina od Passata?

najbolji-_auto_logo_670-

 

TESTIRALI SMO: Kia Sportage 2.0 CRDi

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.