TESTIRALI SMO: Renault Grand Scenic 1.6 dCi 130

Polovan Senic deset godina star žele mnoge porodice u Srbiji. Ovaj Senic nema lošu elektroniku i elektriku kao njegov prethodnik, i sasvim pristojno drži cenu. Renault je stvorio klasu monovolumena, ali tek sa ovim modelom je dokazao da može da napravi jako dobar porodični auto. Grand Scenic je model o kome sanja svaka veća porodica.  Nudi izuzetan nivo komfora, a neravnine na lošim putevima.  Najbolji motor je onaj koji je bio na mom testa 1.6 DCI od 130 KS (merenja pokazuju da ima preko 140 KS) koji ovaj auto može da potera do magične cifre od 200 km/h. Kome treba više? Treća generacija Scenica, ima dovoljno kvaliteta da nastavi stazama slave ovog modela, koji je sa preko 3,5 miliona prodatih primeraka od 1997. najprodavaniji model u klasi. Ovaj model u mnogim strvarima nadvisio je brojnu nemačku i japansku konkurenciju. Ponuda ovog modela je dosta dobra, pa je time šansa veća da nađete dovar primerak! Ali oprez oko 90% modela ili ima vraćenu kilometražu ili ima velika strukturna oštećenja u nekom većem sudaru. Kada sam posle deset godina seo ponovo u auto koji sam testirao 2013.godine, zaključio sam da je Renault nadmašio moja očekivanja. Pre svega po kvalitetu!  Piše: urednik Aleksandar Todorović.

 

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 105000000250737463 AIK Banka

Поиск авто в Сербии

Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

Kako najbolje održavati automobil?

F.Stojković: Preporučujem Todorovića!

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

I.Jevtić: Hvala vam g.Todoroviću za odličan auto!

Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

 

 

 

 

Grand Scenic i danas izgleda dovoljno moderno. Treća generacija Senica ima pomodna LED svetla, a zadnje svetlosne grupe imaju moderniju grafiku, što bi, uz novi dizajn alu felni, trebalo da bude dovoljno za uspešnu borbu sa konkurencijom barem još narednih par godina. Dizajn Scenica je vrlo uspeo – dovoljno je atraktivan, iako nedostaje francuski senzacionalizam. Opet, i takav izgleda atraktivnije od Opel Zafire i plejade minivenova iz VW-ove grupe.

 

Francuzi su uspeli da naprave izuzetno upravljiv, dinamičan i veoma štedljiv miniven, koji je istovremeno i dovoljno zabavan za vožnju. Porodične vrednosti su primarne kod ovog vozila: mnogo prostora, veliki varijabilni prtljažnik, vrlo dobra nosivost, umerene cene održavanja, maksimalna bezbednost i konkurentna cena i kao polovnog. Grand Scenic 1.6 16V sa 110 KS može bito vaš za oko 5.000 € u u soldinom stanju. Pre deset godina takav nov koštao je  18.490 €. Dizelaš je bio skupjlji 1.5 DCI: 20.490 €. Grand Scenic kao na testu sa opremom Bose Edition dCi 130, koštao je 24.890 €, ali ima i  jako bogatu opremu. Danas takav polovan u vrlo dobrom stanju možete kupiti za  6.000 €. Ali za taj novac vrlo lako možete kupiti u “bure bez dna”. Uvek imajte na umu da je polovan auto, izraubovan auto, i da je jako teško proceniti koliko vas još može služiti. 

 

Mesta ima dovoljno za pet odraslih putnika. Ne morate se brinuti da li će u prtljažnik Renaulta stati vaš kompletan prtljag, jer vam je na raspolaganju više nego pristojnih 555 litara. Ni utovar kabastih stvari nije problem, jer se obaranjem zadnje klupe stvara više nego dovoljno mesta – tačno 1.870 l.

 

Šta ona kaže:

Možda je nezahvalno govoriti o dizajnu jednog minivena, jer njegova je osnovna svrha da bude praktičan radije nego vizuelno dopadljiv, ali u tom smislu Grand Scenic ne ostavlja mesta za kritiku. Atraktivniji je iznutra nego spolja, a utisak jedino kvare pojedini elementi u enterijeru koji izgledaju kao da su izrađeni od prilično jeftine plastike i odudaraju od inače solidnih materijala i veoma dobre finalne obrade. Sedišta su solidna, ali daleko od vrhunskih, a za visoki stepen udobnosti treba zahvaliti najpre odlično podešenom ogibljenju. Kao i njegov “rođak”, Dacia Lodgy, novi Grand Scenic je neočekivano brz za jedno vozilo ovih gabarita i namene. U Renaultu se nikad nisu šalili sa motorima, pa je tako i motor 1.6 dCi u testnoj verziji besprekorno obavljao svoj posao, kako po pitanju performansi (veoma je ubedljiv prilikom preticanja), tako i po pitanju potrošnje, koja je sve vreme testa ostala ugodno niska i u proseku je iznosila 6,6 litara na 100 km/h. Ovaj funkcionalan i praktičan automobil, sa prtljažnikom od 550/1.817 litara – što je sasvim dovoljno čak i za velike porodice – idealno je koristiti za duža putovanja, jer će vas neke njegove mane skoro sasvim odvratiti od gradske vožnje. Parkiranje će predstavljati problem, jer je nepregledan i masivan.

 

Turbo dizelaš 1.6 dCi sa 16 ventila obradovaće svakog vozača prosečnom potrošnjom od 6,6 litara goriva. Iako ima relativno malu radnu zapreminu, zahvaljujući common-rail direktnom ubrizgavanju goriva i turbo punjaču promenljive geometrije, Renaultov dizelaš nudi obrtni moment od 320 Nm i to pri samo 1.750 o./min. radilice. Mogućnosti motora su idealno usklađene sa novim, preciznim šestostepenim menjačem sa veoma dugačko izračunatom šesto brzinom, što na autoputu itekako dobro dođe.

 

 

Dobar prenos snage i izvrsno usaglašeno ogibljenje omogućuju ovom Grand Scenicu da se odlično nosi sa lošim putevima, a takođe je od pomoći vozačima koji žele da budu jako brzi i u krivinama – iako, naravno, ovaj automobil ne nudi sportski filing za volanom. Moram pohvaliti i stabilnost automobila, kao i izuzetno brzi servo upravljač i vrlo dobre kočnice. Šteta što volan nije neposredniji (direktniji), jer je i ovde prisutna stara Renautlova boljka – do vozača ne dolazi dovoljno povratnih informacija sa puta.

 

V.Dimić: preporuke od zadovoljnog kupca za g.Todorovića!

 

Kada na autoputu dostignete zakonom kažnjivu briznu, poželite da ste za upravljačem Peugeota 3008, koji tada, za razliku od ovog u Renaultu, postaje primetno direktniji i čvršći, dakle – nudi isti onaj fidbek kao kod kompaktnijih modela. Scenicov volan nije više “izveštačen” kao na nekim ranijim Renaultovim modelima, ali neće se dopasti svima, za razliku od motora, koji prosto oduševljava svojim ravnomernim razvojem snage, a veliki obrtni moment uvek dobro dođe na velikim usponima.

 

U gradu se Grand Scenic ne snalazi tako dobro zbog ogromne širine od 184 cm, ali i zbog relativno glomaznog C stuba, što parkiranje ponekad čini napornim. Meni nije bilo baš lako da se naviknem na futuristički digitalni kokpit, jer je displej isuviše mali, pa je čitljivost ponekad otežana. Na zadnjem sedištu Scenic nudi zaista mnogo mesta za kolena i glave putnika, uz nivo udobnosti koji ne mogu da ponude ni skuplje limuzine. Bilo bi preterano reći da je Grand Scenic savršen, ali je svakako bliži savršenstvu od kompletne konkurencije.

 

 

Kad se sve uzme u obzir, Grand Scenic se može svesti na dve reči – dobra kupovina, ukoliko imate dobre stručnjake da vam nađu primerak bez skrivenih mana, sa sobrim motorom, i ispravnom elektronikom. 

Kome je namenjen ovaj automobil?

U Grand Scenicu vas neće boleti leđa, čak i da provedete ceo dan za volanom bez pauze. Neće vas ni “zaboleti” ni novčanik kada stanete da sipate gorivo, jer ova “grdosija” troši samo 6,6 litara na 100 kilometara, a može da ide realnih 200 km/h. Ovako nešto je pre samo jednu deceniju bilo nezamislivo u ovoj klasi vozila. Za razliku od Fordovih minivenova, koji nude sportsko uživanje u prevozu kompletne porodice,

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

 

Grand Scenic ima mnogo skromnije pretenzije – da se dokaže vernim kupcima, ali i pridobije neke nove kupce, koji će ceniti vrhunsku udobnost i veći prtljažnik Renaulta. Vrhunski je i zvuk, u testiranoj Bose verziji. Dakle, Renault nudi veoma dobar proizvod sa snažnijim motorom nego što vam realno treba, ali, sudeći po progresivnom porastu broja “ludaka” na putevima, nije loše imati višak snage ispod haube. Svaka ozbiljna firma morala bi da ima jedan ozbiljan miniven sa kojim je putovanje ugodna avantura, a teško da za tako nešto postoji bolji automobil od novog Grand Scenica.


thumbs-upOdličan, moderan, štedljiv, uglađen i veoma elastičan 1.6 dCi motor. Izvrsna i kompletna oprema. Maksimalna bezbednost, kako pasivna, tako i aktivna. Izuzetno dobro podešeno ogibljenje. Vrhunski komfor i odlična ponuda prostora. Garancija na novom automobilia je bila čak pet godina. Na Euro NCAP kreš testu osvoji je maksimalnih pet zvezdica. Safety Assist je čak 99%. Vrhunski Bose zvučnici pružaju vrhunski kvalitet zvuka. Posle 10 godina je dokazao da ima odličan kvalitet i finalne obrade i ugrađenih materijala. Još više raduje gotovo besprekorna elektronika.


thumbs-downNedovoljno pregledni digitalni instrumenti. Loša preglednost zahteva dosta truda prilikom parkiranja. Slab osnovni benzinac od 1,6 litara i 110 KS. Servo upravljač tek prosečno precizan – ne šalje dovoljno informacija šta se dešava pod točkovima. Pad vrednosti malo slabiji od čuvene Mercedesove B klase. Grand Senic se malo teže prodaje zbog veće dužine, i jer ga žene retko biraju.

Cena: od 17.990€ (novog automobila 2013.godine) 

 

Dimenzija:
Dužina: 4.570 mm
Širina: 1.840 mm
Visina: 1.680 mm
Međuosovinski razmak: 2.770 mm
Prtljažnik: 555/1.870 l
Težina: 1.600 kg

 

1.6 dCi:
Radna zapremina agregata: 1.598 ccm
Snaga motora: 130 KS pri 4.000 o./min.
Obrtni momenat: 320 Nm pri 1.750 o./min.
PERFORMANSE

Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,5 s
Maksimalna brzina: 195 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 4,4 litara
Potrošnja na testu: 6,6 litara
Euro NCAP kreš test: 5 zvezdica

 

OCENE (od 1 do 5)

 

Ocenjujemo: Ocena

Dizajn: 4,5
Bezbednost: 5,0
Motor i menjač: 5,0
Performanse: 4,5
Potrošnja: 5,0
Cena i garancija: 4,0
Udobnost: 5,0
ponašanje na putu: 4,0
Kvalitet i pouzdanost: 3,0
Ponuda prostora: 4,5
Prosečna ocena: 4,6

 

Opšti utisak: 4,5
Paleta motora: 4,0
Mogućnost dalje prodaje: 4,0

Kupovina automobila procedura preko Todorovića

 

Volvo