Aleksandar Kanić: VW Passat Vs BMW 320d

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, jako mi je važni da mi detaljno uporedite ova dva automobile. Uskoro kupujem auto, pa ne bih voleo da napravim skupu grešku. Nemam novca za nov auto, a cene popravki mi “dižu kosu na glavi”. Opisaću vam kakav sam tip vouača – vožnja 80-100km/h maximalno .. osim na autoputu gde brzina ide do 140km/h .. Od auta sam vozio Audi80 1.6td,tzv “jaje” i sad vozim neku Astricu 1.7g DTI ’01god 55kw (isuzu motor) .. koji su u principu mali potrošači ne prebacuju 5,5l dizela u proseku (neka moja računica).. Uzeo bih dizela najviše zbog navike i to da bude za malu nijansu veći potrosac .. Auto treba da dobijem kao svadbeni poklon .. tako da imam priliku da biram .. Volim nemachke automobile i dvoumim se izmedju ova dva,ali ne zelim da se zarobim nekim automobilom … Pasat 1.9 tdi ili Bmw 2.0 tdi? .. Mnogi su mi rekli da bežim od Pasata verzije B6, pogotovo 2.0, mada “kažu” da i 1.9 motor nije za tu karoseriju .. Ne znam više kome da verujem i šta da radim i zato se obraćam Vama , kao stručnom licu za pomoć ..Iskreno za BMW nisam cuo mane,osim da je skup za održavanje i veliki potrošač. Najbolje mi uporedite ta dva modela, u smislu: poredjenje potrosnje(da to ne bude fabricka potrosnja,vec realna (na otvorenom,u gradu, prosek)), cena delova, koje su im mane, sta da gledam prilikom kupovine. . . . . . Hocu da kupim auto,da bude nemac, da bude smekerski i lep za oko, da bude srednji potosac, sa registracijom do 30.000din, i da bude 7.000-8.000e. Sta je bolje recite VI?

Jetta mi se ne sviđa. Gledao sam A6 ranije 2.0tdi 2005+ ,ali smatram da je skuplji od ova dva pomenuta (?! Možda i grešim).. Slažem se da traba naći auto ispod pređenih 150.000km , a da nije vraćana kilometraža, ali da li je to moguće naći za pomenutu cifru od 7000-8000e? Mnogo pitanja, zato ste tu da otklonite svaku sumnju 🙂

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Kaniću, hvala na poverenju. Priznajem, bilo mi je zabavno dok sam čitao vaše pitanje. Jako je lepo što ćete dobiti automobil kao svadbeni poklon, još ako je od buduće tašte, onda moram da vam čestitam, i za budući automobil, i za vašu hrabrost što ste rešili da stanete na „ludi kamen“. Kad budete oženjen muškarac, neće vam biti mnogo važno da li vozite BMW, VW ili Mercedes. Racionalno razmišljate, dobro vi tvrdite pazar, možda bih ja od vas trebalo da dobijem neki savet? Drago mi je što odmah mislite na troškove održavanje, i tu se završava svako ozbiljno poređenje. VW Passat je lakše, i jeftinije održavati, ne samo zato što je ponuda delova bolja, i što su delovi jeftiniji, već je mnogo veće konkurencija kod VW-ovih servisa.

BMW nema mane? Tako ste čuli? Verovatno mislite i da vaša buduća žena nema mane, ali imate prava na to. Jeste da čovek mora biti optimista da poveruje u sve to, ali i bolje je tako, nego biti večni pesimista. Kao što je brak „utakmica puna kompromisa“, tako je i kupovina polovnjaka „balansiranje“ sa kompromisima. Da li kupiti mlađi, a manji automobil? Ili je možda bolje kupiti Mercedes ili BMW, pa nek delovi koštaju koliko koštaju samo da budem „prvi u selu“? Ta sva lutanja od jedne do druge, suprotne opcija ume da zamara. Vi bar znate šta želite: šmekerski automobil, nemačke proizvodnje.

I na dobrom ste putu, jer i BMW i VW jesu nemački automobili, u svakom pogledu, i još su proizvedeni u Nemačkoj, a to zaista nije tako mala stvar. Oba automobila dobro drže cenu, BMW je skuplji, ali Passat nudi više, i realno je kvalitetniji automobil u svakom pogledu. VW Passat je zapravo Audi sa jednostavnijim dizajnom, razlika između Passata i Audija kada je finalna obrada u pitanju je minimalna. Sasvim je jasno da je Audi kvalitetniji premijum brend od Mercedesa i BMW-a, poslednjih 20 godina, zato je Audi trenutno i najpopularnija nemačka marka automobila u Srbiji. Možda mene BMW najviše oduševljava u vožnji, možda je Mercedes ubedljivo najudobniji, ali Audi jeste najpouzdaniji, i jeste najracionalnija kupovina ako kupujete auto da vam služi narednih 10 godina. Nije ni Audi A4 bez mane, ali je itekako dobra alternativa BMW-u koji ima pogon preko zadnje osovine, a vi na to niste navikli (vaša Astra ima prednju vuču isto kao Audi A4). Dakle, ako želite alternativu od mene, to bio definitovno bio Audi A4 2.0 TDI, a jednako je temperamentan i snažna 1.9 TDI od 130 KS, sa sistemom pumpa-brizgaljka. Ako naletite na verziju Quattro, ne ispuštajte je iz ruku, to je pravi Audi, i to je pravi automobil za vas, u svakom pogledu.

Za mane vaše buduće žene ne znam (šalim se malo, nemojte se ljutiti), ali znam koje su mane BMW-a. Zadnja osovina im se jako brzo haba, a ona nije jeftina, na verzija koje su vožene po Srbiji, ona je „rak rana“. Kompletan trap na BMW-u je nežan, i problematičan. Problemi sa kočnicama su jako česti, ne samo zbog agresivne vožnje vlasnika BMW-a, već zbog snažnih motora, velikih brzina, pa diskovi trpe vanserijska opterećenja. Mala nosivost je veliki minus, ni amortizeri nisu izdržljivi kao oni na Mercedesu. Izražena je buka od vetra, Mercedes C klase je primetno tiši. Tvrdoća sedišta, neće vas obradovati kad krenete u Grčku na more, ili negde dalje, a posebno vas neće obradovati bolovi u leđima, koji su kod mene primetni već posle 6h vožnje bavarske limuzine. Ni Passat nije Mercedes (u kojem se mogu voziti ceo dan bez zamora, i bolova u leđima), ali je puno komforniji, mekši, i udobniji od BMW-a. Zapravo VW Passat je prava ozbiljna poslovna limuzina, a BMW serije 3 je „igračka“ za one mlade duhom i telom, i pravi sportski automobil, koje su „nakalemili“ zadnja vrata. Benzinac 318i nema dovoljno snage da pokaže šta „trojka“ može, 320i je dosta bolji, a dizel 320d sa 136 odnosno sa 150 KS, je prava mera za ovaj automobil jer ima i veliki obrtni moment. BMW-ov dizelaš je common-rail, dakle modernije je konstrukcije, troši u proseku 7,5 litara, ali u gradu je to oko 9,0 litara. Nekima je pošlo za rukom, nogom, da troše u Beogradu sa njim i manje od 8,5 litara, ali meni iskreno nije. Koja je ideja da budete poslednji na semaforu, i da vozite BMW? Koja ideja je da vas svi pretiču za volanom BMW-a? Ako ćete voziti kao deda, kupite Astru G 1.7 DTI sa Isuzu motorom (znam da već imate taj automobil, mislio sam da vam kupe znatno mlađu Astru, recimo Astru H sa Fiatovim motorom 1.9 CDTI, taj motor je prilično otporan na loše gorivo, svaki bolji servis zna da ga radi, nije skup za održavanje kao VW-ovi TDI motori, ili basnoslovno skup kao BMW-ova tehnika.

Nema puno smisla da vozite BMW, i da mu večito kupujete jeftine delove, a da o originalim samo sanjate. Na kraju će vam sve ispasti skuplje, i ono što konačno sleduje je prodaja BMW-a ispod cene, jer ne može da ga održavate, i jer ne možete da svarite preskupe delove, tvrda sedišta, premalo mesta pozadi, i činjenicu da Passat nudi gotovo iste performanse. Pravi BMW je serija 5, to je savršenstvo na četiri toćka, ali ona je van vaših platežnih mogućnosti (ili nađite lepoticu čiji će roditelji da se isprse sa BMW om serije 5). Neke verzije BMW-a imaju kako siromašnu serijsku opremu, Passat za isto para ima manje kilometera iza sebe, motor u boljem stanju, i ima mnogo bolju opremu. Ja glasam za VW Passat!

Evo direktnih poređenja performansi: Passat 2.0 TDI do 100 km/h stiže za 10,3 sekundi, a BMW 320d, koji ima 163 KS za 8,5 s, do 140 km/h BMW potroši 16,3 s, a Passat 2.0 TDI 20,3 sekundi, dakle razlika je primetno, ali je i Passat dovoljno brz. Mnogo su važnija međuubrzanja, ona su vam bitna kod preticanja, a to je veoma važno za bezbednost, jer je najopasnija radnja u vožnji preticanje. Pa tako od 80 do 120 km/h Passat stigne za 9,8 s u petoj brzini, a BMW 320d za 8,8 s. Ako to isto radite u VI brzini, onda VW-u treba 12,7 s, a BMW-u 12,2 s, dakle razlika je samo pola sekunde! To je dokaz koliko je Passat spor.

BMW bolji koči, pri 100 km/h do zaustavljanja pređe 39 m, a Passat 41 m, poput Alfe 159. To je kada su kočnice hladne, kada su zagrejane, Alfa 159 stane za 39 m, a Passat za 42 m, dok BMW traži 40 m. Odnosno Alfa Romeo 159 koči bolje čak i od BMW-a, i puno bolje od Passata. ISO test, Alfa 159 prolazi prosečnom brzinom od 126,1 km/h, BMW 123,8 km/h, a Passat 121,8 km/h. Merenja su radili Nemci, pa su „blago“ navijali za BMW i VW, možete misliti kakvi bi rezultati bili da sam ih ja radio, ili italijanski novinari?

Znam da nemate nameru da kupite italijanski automobil, ali čisto da znate za 8.000 € možete kupiti Alfu 159 u prilično dobrom stanju, Passat teško. Ja vam preporučujem da kupite Opel Astru H GTC sa motorom 1.9 CDTI. Auto je šmekerski, a ima odličan italijanski motor.

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.