Astra G ili Punto?

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, imam oko 2.500 evra za automobil. Odvojio sam novac i za veliki servis kako vi preporučujete. Koji je auto bolji, Punto II ili Astra G? Imamo dete od 2 godine, naravno da je lepo da imamo auto sa većim gepekom, ali na odmor idemo samo jednom godišnje, važnije mi je da je auto jeftin za održavanje, i da je pouzdan. Čitao sam na vašim stranicama da NE preporučujete automobile koji koriste plin – da li se to odnosi i na Astru G odnosno Punto? Da li imate neku preporuku za neki drugi auto. Meni treba porodični automobil. Treba mi dobar automobil. Milan Vujić.

PROVERENI POLOVNI AUTOMOBILI: NAJBOLJIAUTO.com

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Filip Stojković: Preporučujem Todorovića jer želim da pomognem drugima

Odgovora Aleksandar Todorović: Poštovani g.Vujiću, rado ću vam naći solidan auto za 2.500 evra. Ovo sam ponovio bezbroj puta, ali napisaću opet: posedovanje ispravnog automobila mnogo košta, a što je auto stariji, ima više problema i zahteva bolji servis i iskusnije majstore. Ovlašćeni servisi u Srbiji su skupi, ali garantuju za originalnost delova i kvalitet rada. Ako ih preskočite, uštedećete dosta para, u početku, a na kraju vas sve to može papreno koštati, kada dođe do ozbiljnih problema, bilo da se radi o lošim majstorima, ili lošim delovima. Obrni, okreni, jeftinog, a dobro održavanja nema. Ugradnju gasa nikako ne preporučujem, niti kupovinu automobila koji ima ugrađeni gas. Morate znati da su benzinski motori konstruisani tako da sagorevaju benzin. Takođe morate znati da su inženjeri utrošili decenije i decenije u razvoj benzinskih motora. Kod nas je ugradnja gasa postao nacionalni sport, a sve iz želje vozača, da više voze, i da više uštede. Čak i vi znate, da su troškovi za gorivo kod ukupnih troškova polovnog automobila jedva polovina ukupnih troškova. Na kraju, što više vozite, više i habate automobil, motor, trap, pneumatike.

Ugradnja gasa svakom motoru stvara probleme čak i sa sekvent sistemima najnovije generacije. Glavobolje se  javljaju već nakon 20.000 ili 30.000 pređenih kilometara, jer motor ne radi kako treba. Problem može delimično da se otkloni čišćenjem dizni, ali time se samo odlaže neminovna zamena benzinske pumpe, injektora, koji rade samo kod startovanja motora, jer čim se postigne optimalna temperatura, sekvent sistem preuzima snabdevanje motora gorivom, tačnije tečnim naftnim gasom. Kada agregat radi na plin, tada dizne nemaju nikakvu funkciju, a u komori (komorni prostor na glavi) se kao posledica sagorevanja garež lepo na veoma osetljive i sofisticirane dizne. Dizne su veoma skupe, i kada se menjaju, menjaju se sve četiri.

Znajte da u motoru stradaju takozvani sicevi ventila. Verovatno ste već čuli da su izduvni ventili preopterećeni mnogo većim temperaturama izgaranja gasa – za više od 30% (jer su ti ventili konstruisani da izdrže temperature koje su niže, a koje nastaju sagorevanjem benzina), pa nije čudo što se brzo oštete. Benzinski motori imaju gornju i donju lambda sondu, a sagorevanjem gasa stvaraju se premale ili previsoke temperature u samom katalizatoru, što remeti normalan rad motora. Kompjuter dobija nepravilne parametre sa tih senzora i zbog toga agregat ne radi kako treba. Dakle, gas nikako ne produžava radni vek motora, već ga zapravo skraćuje. O tome što nemate pola gepeka, neću sad ovde da trošim prostor (boca ponekad zauzima tačno pola prtljažnika).

Smešno je porediti Fiat Punto II i Opel Astru G. Opelov automobil je mnogo veći, prostraniji, i u proseku za nijansu kvalitetniji, i pouzdaniji, mada nemačke statistike tvrde da je Astra G daleko bolja, i temeljnije napravljena od italijanskog automobila, ali ja ne bih baš išao toliko daleko, jer Punto II ipak zaslužuje više respekta nego što mu nemački novinari ukazuju. To što Astra G 1.4 16V troši u proseku jedan litar više goriva od Punta II sa motorom 1.2 od 60 KS, je zanemarljivo u odnosu na to koliko ovaj auto više pruža.

Opel Astra G je solidan automobil koji sam u poslednjoj deceniji opisao nekoliko stotina puta. Imajući u vidu koliko košta, nudi dobru pasivnu bezbednost, a 4 osvojene zvezdice na uglednom EURO NCAP testu to samo potvrđuju. U serijskoj opremi ima bar 2 vazdušna jastuka, ABS i EBD, što samo dodatno utiče na sigurnije i mirnije ponašanje prilikom snažnih kočenja. Astra II se može podičiti 12-o godišnjom garancijom na koroziju, ali i boljim kvalitetom izrade od prve generacije. Doduše, neki vlasnici se žale na povremeno škripanje instrument table nakon 100.000 km, ali takvi su u manjini. Međutim, neke boljke poput nestabilne elektronike, te problemi sa poprečnim ramenima i ležajevima prednje osovine su, na žalost, nastavili da se ponavljaju i u Astri II, i odlaziće vam povremeno i pola plate da to sredite. Opelovi benzinski motori su odlični. Najpouzdaniji su oni snažniji sa 16 ventila od 1.8 i 2.0 litra, ali su i pirlično žedni. Neko srednje rešenje predstavljaju agregati od 1.6 litara, bilo stari sa 8, ili moderniji sa 16 ventila i 100 KS. Treba pohvaliti i solidan Twinport agregat 1.4 sa 16 ventila i 90 KS. Ako svemu tome pridodamo da Astra II ima dovoljno precizan upravljač, solidno ogibljenje, dobru ponudu prostora kako napred tako i pozadi, temeljnu zvučnu izolaciju, te dovoljno veliki prtljažnik i u hečbek verziji (sa petoro, odnosno troja vrata), onda možemo reći da je prilično racionalna kupovina.

 

Fiat Punto II predstavlja znatno unapređenu verziju Punta. Glavni aduti ovog italijanskog modela su kasno podupravljanje u krivinama, dobra ponuda prostora i precizan, ali i lagan servo upravljač za svoju klasi. Ponuda motora je solidna, a ja vam preporučujem benzinski agregat 1,2 litra i 60 KS jer nemate novca za generalnu, a ako volite startnije automobile onda onaj od 16 ventila i 80 KS. Common-rail, JTD motori su daleko moderniji, elastičniji i štedljiviji, ali verzije Punta sa ovim motorima su osetno skuplje. Ovaj Fiat, kao i gore pomenuti Opel, ima relativno tvrdo oslanjanje, pa udobnu vožnju sa Puntom II možete očekivati samo na auto-putu. EuroNCAP kreš test je Fiat nije sjajno prošao, 4 zvezdice, i 26 poena je danas loš rezultat. U prevodu danas bi taj Punto II dobio 0 zvezdica!  Astra G je veća i teža, pa su vam šanse u njoj za nijansu veće da ostanete u jednom komadu. Jako dobra alternativa je Nissan Micra, ovaj automobil je daleko kvalitetniji i od Opela, i od Fiata, ali ako vam se ne dopada japanski dizajn, a želite malo veći automobil, kupite dobru Astru G i uživajte (istina trebaće vam mnogo  vremena da pronađete onaj koji nije krš – i naravno da morate angažovati iskusne majstore koji su eksperti za Opel!)

Pogledajte u oglasima da li postoji i neka Nissan Micra za malo novca, mislim na stari model, pogledajte uživao Yaris da li vam se dopada. Važno da odaberete, kupite automobil koji vam se dopada, ali je itekako bitno da kupite auto koji će se najmanje kvariti – odnosno onaj koji je u najboljem stanju. Ako vam ja tražim auto, preporuke svih modela koji mogu vam nađem za 2500 evra su besplatne dok traje korona. Sada naplaćujem sve unapred i troškove i honorar, koji je za kola od oko 2500 evra, 250 evra – odnosno 30 000 dinara. Prinuđen sam na to jer mi dileri traže kapare od 300, 400 ili 500 evra a nekada je bilo dovoljno 100 ili 200 evra.

Volvo