Pitanje: Poštovani g. Todoroviću treba mi savet od Vas. Meni ste pomogli pri izboru automobila i sad uživam svaki dan u njemu (Ford Focus 2.0 TDCi), ali moj tata ide u penziju pa je rešio da kupi automobil. Njemu nov automobil realno ne treba, prelazi malo, manje od 10,000 godišnje, ali ipak želi bezbedan, udoban i ispravan automobil. Gledao je Grande Punto sa benzinskim motorom 1.4, 3 godine star auto, u dobrom stanju, ali moj komšija prodaje Ford Mondea 1.8 TDCi 125ks iz 2007 god sa 143,000 predjenih km za 8.000 evra. Od opreme Mondeo ima bukvalno sve, i mnogo je veći i bolji automobil od Grande Punta, koji košta manje, ali ima slab motor, za moje pojmove.
Na internetu nema puno informacija o ovom Fordu. Kolika troši, koliko troši ako se pretežno vozi po gradu, a koliko na otvorenom? Tata je provozao Mondeo i dopada mu se, ali tvrdi da je njemu to preveliki automobil. Vozio je do pre godinu dana Škodu Fabiju 1.2 HTP, ali ja mislim da je mudrije da kupi veći automobil.
Da li treba menjati plivajuci zamajac jer na satu stoji 143.000? Da li treba reparirati turbinu, realno koji su troškovi u bliskoj budućnosti sa tim Fordom? Srdačno, Milan Jovanović.
Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Jovanoviću, hvala vam pitanju, i hvala vam na poverenju. Ako je otac do sada vozio Škodu Fabiju 1.2 HTP koja je imala motor sa samo 3 cilindra, biće više nego zadovoljan sa performansmama Grande Punta sa motorom od 1.4 litara i 4 cilindra. Ford Mondeo je mnogo veći automobil od Grande Punta, zapravo Ford svojim dimenzijama zadire u klasi iznad, čak je po dimenzijama sličan BMW-u serije 5 (naravno da ne može da se poredi sa ovim BMW-om, ali nudi jednako mnogo mesta za putnike kao automobil iz Minhena).
Fordov motor 1.8 TDCI je izuzetno pouzdan, plivajući zamajac može da otkaže i pre navedenih 143,000 km. Njegov radni vek je oko 150,000 km. To je zamenski deo, u kod nas se previše priča, piše o njemu. Zapravo kod nas se dovoze dizelaši koji imaju preko 200,000 km, i naravno da na nekima od njih mora da se zameni plivajući zamajac.
V.Lazarević: Koja je tačno procedura da vas kontaktiramo g.Todoroviću
Cena originalnog zamajca sa celim setom i “rukama” je 2,000 evra (cena 2015.godin). To nije mala cifra, i ljudi se odlučuju ze remont, pa onda prodaju takav auto, jer remontovani zamajac izdrži oko 10,000 – 20,000 km, pa se opet javlja problem.
Mondeo je sjajan automobil, u svakom pogledu, i mogu da ga preporučim svakom kome nije bitna marka automobila, a želi veoma prostran, udoban, stabilan i brz automobil. U gradu troši oko 8,0-8,5 litara, na otvorenom oko 6,0 litara do brzina od 130 km/h. Uradite samo veliki servis, dakle zamenite sve španere, kaiševe, pumpu za vodu, i naravno ulje, i filtere. Kupite i novi akumulator. Antifriz takođe promenite, kao i ulje u menjaču, to retko ko radi, ali verujte mi bolje je sprečiti nego popravljati. Kupite Ford Mondeo 1.8 TDCi ako mu je turbina ispravna, i ako motor ima dobru kompresiju, najbliži provereni servis će vam to rešiti za jako malo vremena.
Mondeo nije jeftin automobil za održavanje, a posebno nije jeftino održavati dizelaša koji ima 8 godina sa toliko kilometara iza sebe. Danas su automobili mnogo nežniji i zahtevniji. Ako vašem ocu realno ne treba veliki automobil, a prelazi malo kilometara, mnogo je racionalnije da kupi recim Ford Focus druge generacije sa benzinskim motorom 1.6, ili recimo taj Grande Punto 1.4. Naravno da je Mondeo bolji automobil, ali će ga dugoroćno koštati bar pet puta više kada su kvarovi i troškovi za njih u pitanju.
POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE). DA LI ŽELITE DA I VAMA PRONAĐEM DOBAR POLOVAN AUTOMOBIL?
Najbolji porodični auto za 2.500 evra
G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€
Oštetio sam felnu
Plivajući zamajac: sve prevare
Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?
Renault Capture ili Škoda Yeti?
Remont plivajućeg zamajcaajstora
Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?
Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI