Poštovani gospodine Todoroviću,ovim putem Vam se obraćam za pomoć odnosno savjet prilikom izbora automobila. Vozim Opel Tigru 1.4 66KW iz 1996. godine već 12 godina i ista je poprilično zadovoljavala moje potrebe. Već neko vrijeme sam u potrazi za drugim automobilom, i kako je ponuda za mene i više nego zbunjujuća odlučila sam od Vas potražiti savjet.Potreban mi je gradski auto koji se može nositi sa nesnosnim gradskim gužvama principa “kreni-stani” i malim parking mjestima. Auto bih vozila sama. U pitanju bi bio benzinac s obzirom da ne prelazim mnogo kilometara, te mogu iskompenzovati veću potrošnju goriva zarad izbjegavanja skupog održavanja dizela (a i grehota bi bila gušiti dizelaša po gradu) :). Takođe mi je bitno da je auto sigurno i pregledno, da ima odličan kočioni sistem, da nema veliki hod mjenjača i da je dimenzijama približan Tigri.
PROVERENI POLOVNI AUTOMOBILI: NAJBOLJIAUTO.com
Pitajte Aleksandra Todorovića
RAČUN: 285233504000184788
Sberbank
Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!
Auto bi trebalo da ima 4/5 vrata s obzirom da moja Tigra ima 2/3 te mi je to malo smetalo, takođe bih izbjegla auta sa dugačkim gepecima jer nisam ljubitelj istih. Što se unutrašnjosti tiče voljela bih više prostora za odlaganje nego što to Tigra ima, udobne siceve. Sviđaju mi se Opel Corsa, Ford Fiesta, Peugeot 207 i slično mada iskreno nemam neku određenu marku, bitno mi je da auto služi svrsi i da nije staro 23 godine kao moja Tigra :).Auto bi odmah nakon kupovine vozila u ovlašteni servis i uradila veliki i mali servis.Otvorena sam za svaki prijedlog. Da zaključim auto bi trebalo da služi meni a ne ja njemu. Izvinjavam se ako nisam uspjela stručno da Vam se obratim i želim da pozdravim Vas i Vaše čitaoce. | |
Da li ste već uplatili novac?: | Da
|
Ime i prezime: | Tanja ####### |
Mejl adresa: | ######@gmail.com |
Telefon: | 0038######### |
Kada planirate kupovinu?: | Čim prije |
Kakav auto kupujete?: | Polovan |
Koliko novca želite da potrošite?: | 4500 eura |
Šta trenutno vozite?: | Opel Tigra 1.4 1996 godina – benzin |
Između kojih se automobila dvoumite?: | Opel Corsa, Ford Fiesta, Peuget 207 |
Gde ste čuli za ovaj sajt?: | Inernet |
Koliko kilometara godišnje prelazite?: | cca 8000 |
Da li biste platili da vam pronađem auto?: | Da |
Odgovara Aleksandar Todorović: Uvažena gospođa Tanja, hvala vam na poverenju, i zanimljivim pitanjima. Vozite jedan jako zanimljiv automobil, na našim prostorima relativno redak. Tih 66 KW odnosno 90 KS je sasvim dovoljno za jedna lagan auto kakav je Opel Tigra, u prevodu, taj motor je solidna motorizacija jednog originalnog i simpatičnog automobila. Opel je očekivao veći uspeh sa ovim simpatičnim modelom, ali je on izostao, jer prosečni kupci niti imaju ukusa, niti žele da se razlikuju od nekog postojećeg trenda.
Iz vašeg pitanja, mogu da zaključim da imate dosta vozačkog iskustva i da znate tačno šta želite. Unapred mislite i na troškove održavanja, kvarove, servis u ovlašćenom servisu.
Kad smo kod servisa, bojim se da ste na krivom putu. Zašto? Ovlašćeni servis bi po pravilu trebalo da ima originalne delove, obučene majstore, dobru uslugu. A da li je u realnosti baš tako? Ako pitate ljude koji vole automobile, koji se razumeju u automobile, i koji sami održavaju svoje limene četvorotočkaše godinama, a često se druže i sa dobrim majstorima, oni će vam reći da u ovlašćenim servisima nemate majstore nego montere.
Šta su to monteri? Pa to su ljudi zaposleni ne samo u ovlašćenom servisu, koji rade onako kako propisuje proizvođač, kome je cilj da u postprodaji, odnosno održavanju automobila zaradi što više može. U ovom slučaju na vama. Ako odvezete recimo Corsu staru 10 godina u Opelov ovlašćeni servis, doživećete pravi šok. Sastaviće vam spisak delova za zamenu, koja će preći lako cifru od 1.000 evra. A da li vam je to potrebno?
Neko će reći: samo budala ide u ovlašćeni servis. Ja ne mislim da je to baš tako. Ali mislim da u ovlašćeni servis moraju da idu onu koji imaju nov Opel ili gotovo nov Opel, da ne bi izgubili kakvu takvu garanciju, mada o garancij, koja to baš i nije mogu da pišem jako puno.
Verujem da imate nekog , kakvog takvog majstora koji vam održava tu Opel Tigru (mada se bojim da je održavate u ovlašćenom servisu – što samo po sebi nije loše – ali vaš novčanik itekako pati, verovatno sve ove godine). Razumljivo, ako kupite dobro očuvan primerak, sa nekom servisnom istorijom, koja je poznata u proveriva, ne bi trebalo da imate neka ogromna ulaganja u polovni auto koji kupite.
Znajte da su rezervni delovi za neki mlađi Opel, ili Peugeot skuplji nego za vašu Tigru. Što je model novije proizvodnje, to su delovi srazmerno skuplji, auto je nežniji, i skloniji kvarovima. sa više elektronike, i sa motorima koji prelaze manje kilometara pre generalne.
Shvatam da ste precrtali dizelaše, jer oni sa Euro 4 normom imaju DPF filter, koji vam može zagorčavati život, ako ga vozite uglavnom po gradu, ali ni taj filter nije baš toliki bauk. Neki majstori to veoma jednostavno rešavaju. A znate kako? Prosto ga izvade iz automobila i bace! Nakon toga motor ima više snage, diše “lakše” i radi rasterećenije, ali taj motor više nema originalni softver, i on više nije Euro 4.
Vama treba dobar iskusan majstor, a ne monter, koji samo zna da skine deo, i montira novi deo. Jer iskusan majstor će zna da prepozna potencijalni kvar pre nego što nastane.
Nije ideja da se zameni baš svaki deo koji nije u fabričkom stanju. Jer je to nerentabilno i sumanuto. Ne kažem da ćekate kvar, i da reagujete tada, već da treba imati neku meru.
A sada da se vratimo na poređenje modela. Odnosno ove automobile ću vam usmenim putem preko Vibera uporedite. a kraći pismeni odgovor o ovim modelima sam vam već poslao.