Koji auto kupiti za 3.500 evra? Dopada nam se Megane.

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, kupujem polovan automobil. Potreban nam je bezbedan, pouzdan, udoban auto za porodicu sa jednim detetom od 3 godine. Ako mođe izbegao bih modele marke Fiat, Opel, Lancia i Chevrolet. Supruzi se sviđa Megan II Sedan ili Scenic 2. Trenutno vidim da je najpovoljnija Cordoba 2008g 3.500 eura. 1.4 benzin.Znam da gepek nije praktican za kabaste stvari ali mislim da treba gledati sto mladji auto i benzinac koji je manje presao kako vi vise puta napominjete. Hvala na savetu. Dragan.

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Stevanoviću, hvala vam na poverenju, i zanimljivom pitanju. Kod kupovine polovnog automobile ima puno nepoznanica, na tržištu Srbije nesmetano se prodaju ukradeni automobile u EU, koji nesmetano mogu da se registruju u Srbiji. Provera MUP-a nije dovoljno temeljna, pa vam se može desiti da vam na granici sa Grčkom, Mađarskom, Hrvatskom ili Bugarskom oduzmu automobil. Preskočite preprodavce, i takozvane prodavce “na ime” koji već krše zakon time što u toku godine uvezu i preprodaju na desetine vozila, a dobar deo tih automobila su i ukradreni, sa velikim kilometražama. Čak se i neki auto placevi se bave mutnim radnjama, ali u proseku sigurnije je kupiti automobile kod dilera koji posluje desetak godina, jer će verovatni biti na istoj adresi kada vam se desi neki kvar na motoru, na koji imate garanciju od 2 godine kod ozbiljnih dilera (kod nekih placeva se doplaćuje za garanciju, ali tako je i u EU).

Drago mi je da ste odmah odvojili deo novca za takozvani „veliki servis“, koji je zapravno nužni servis kod kupovine polovnog automobila sa više od 100,000 km, a ti spadaju zamena svih filtera, kaiševa, španera i naravno ulja, ali i zamene pumpe za vodu. To je neki minimum ako uopšte planirate da ostvarite garanciju kod nekih ozbiljnih dilera.

Megane-2005-spanijaBezbednost vam je jako bitna, i drago mi je da je tako, jer život nema cenu. Renault je mnogo profitirao na račun EuroNCAP kreš testova, jer je imao najveću broj modela sa osvojenih maksimalnih 5 zvezdica. Pa ipak, taj Euro NCAP je prilično manjkav. On testira automobile u frontalnom i bočnom sudaru uvek pri istim uglavima decenijama, umesto da promene i uglove udara i brzinu. Zapšto vam ovo pišem? Pa novi Megane je pre mesec dana na tom istom Euro NCAP kreš testu dobio samo 3 zvezdice. Odgovor iz Renaulta je izostao. Bruka zar ne? Isti taj model, malo manje bezbedan je pre nekoliko godina dobio maksimalnih 5 zvezdica, ali se EuroNCAP asocijacija sada prisetila da testira i izdržljivost naslona za glavu. Zamislite Renault je svih ovih godina ugrađivao loše naslone za glavu, nedovoljne čvrstine, i bez dovoljne elastičnosti. Da li to znači da je Alfa 156 bezbednija od Megane? Sigurno ne, ali imajte na umu da ako hožete bezbdednost morate kupiti Volvo, Mercedes ili neki moderniji, noviji automobil. Želim samo da znate da se ne uljuljkujete sa Meganovih 5 zvezdica. Osim toga, ne možete upoređivati automobile različite težine, uvek je u prednosti teži, veći automobil iste čvrstine.

Focus za pasivnu bezbednost zaslužuje čistu peticu, a isto se može reći i za kočnice. Kada tome dodate relativno bogat paket opreme Trend i uzmete u obzir činjenicu da troškovi održavanja ovog Forda nisu tako veliki kao što se to kod nas obično misli, ali i to da su servisni intervali produženi onda možete mirne duše zaključiti da je ovaj auto odlična kupovina, ali morate imati malo više od 4.000 €. Jedina nedoumica u vezi sa ovim modelom može biti izbor motora, pri čemu smatram da snaga 1.8 TDCi agregata u potpunosti odgovara karakteru ovog automobila.

Ovaj Ford u potpunosti prati trendove iz Kelna koji se forsiraju poslednje decenije, odnosno – predstavlja autentičan vozački automobil za prave znalce, ali i za sve one koji to umeju da cene. Focus II je prosto mnogo bolji automobil od Megana, zato i kao polovan košta više, kada poredimo isto godište i sličnu kilometražu.
Dobar Renault Scenic za 3.500 € nije moguće pronaći, a Toyota Corolla ne može da se kvalifikuje u vašem slučaju u uži izbor jer je vama bezbednost primarna, dakla na prvom mestu, osim toga Toyota je skupa, mada ima opravdanje za to, jer je najpouzdaniji automobil u klasi. Corolla se 4 zvezdice nudi više bezbednosti od mnogih automobila, pa čak i od nekih najnovijih modela na tržištu, ali Megane II i Focus II su tu puno bolji. Bezbednost Seat Cordobe je prosečna, osim toga ovaj model pripada tek B segmentu.

Nadam se da niste mnogo nezadovoljni sa svojom Corsom, jer je bolja alternativa Meganu II zapravo Astra H, ona može uspešniji da parira Focusu II, a izbor ovog polovnjaka je prilično dobar. Naravno, nije moguće kupiti dobru Astru H za 3.500 €, a jeste moguće kupiti jako dobar Fiat Stilo, koji je realno najbolji automobil u kompkt klasi koji možete da priuštite ukoliko se baziramo na modelima koji su u dobrom stanju a koji ne koštaju više od 3.500 €.  Realnost je prosto takva, žao mi je ukoliko su moje informacije poremetile vaše planove.

site_logo_final TESTOVIAUTOMOBILA copy

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.