Toyota je ponudila tržištu mali automobil, koji je kvalitetno izrađen kao veći Yaris, ali sa boljom dinamikom vožnje. Moderan, sportski dizajn pomalo nagoveštava i karakter nove Toyote, koja je veoma upravljiva, stabilna i zabavna za vožnju. Zbog manje težine, manje i troši od većeg Yarisa sa istim motorom, a nudi bolja ubrzanja. Novi Aygo zavodi “iz mesta”: lepšeg i provokativnijeg automobila u ovoj klasi nema. U odnosu na njega, VW UP! izgleda gotovo bizarno. Toyota je dokazala da i mali automobili mogu biti lepi, te da u bliskoj budućnosti možete da očekujete samo atraktivne modele iz Toyote (za šta je novi Avensis najbolji primer).
Novi Aygo ima malo dodirnih tačaka sa prethodnikom. Bezbednost nije bila vrlina prethodnog modela, jer je osvojio samo tri zvezdice na Euro NCAP kreš testu. Zbog toga je struktura karoserije nova, uz korišćenje čelika visoke čvrstoće i povećanje broja tačkastih varova sa 119 na 544. To joj osigurava 40% veću čvrstoću karoserije. Novi Aygo je mnogo stabilniji, dinamičniji i upravljiviji, mnogo je manje osetljiv na bočni vetar, a postao je i mnogo udobniji. Troškovi održavanja su znatno niži nekog kod nemačke konkurencije, kao i cene delova. Ne treba zaboraviti ni na garanciju od pet godina bez ograničenja kilometraže i kredit sa kamatom od 0%. Toyoti je cilj da zagospodari tržištem Srbije, a navedeno bi trebalo da bude dovoljno da to i ostvari.
Tekst i foto: Aleksandar Todorović
Veoma prijatno iznenađenje. Aygo je odrastao i postao jako ozbiljan i dobar automobil!
Novi Aygo je jedan sjajan mali automobil. Zahvaljujući Toyota Centru, koji mi je ustupio auto na test, saznaćete i koju su mane ovog modela, kao što ste to od mene već i navikli.
Mali-veliki Aygo, konstruisan, pre svega, za gradsku vožnju, zamišljen kao drugi, a nikako prvi automobil u kući, postao je ipak prilično ozbiljan automobil. Njegove dimenzije možda ne mogu u to da vas uvere, ali sa ovim automobilom je moguće putovati i po deset sati bez većeg umora. Mnogo je kvalitetniji od novog Smarta, a cenovno povoljniji.
Nabuo Nakamura, glavni dizajner nove Toyote Aygo, bio je uporan da na novoj maloj Toyoti primeni sportski, oštar dizajn. Želeo je da napravi izrazito originalan automobil, i krenuo je od prednjeg dela.
Nakamura je stavio svoj pečat, ovoga puta u obliku slova X – razrezao je dve široke dijagonale od farova do svetala za maglu, i postavio vizuelnu armaturu za novi život modela Aygo. Moram da vam priznam da me je dizajn novog Ayga prosto oduševio.
Niska potrošnja, odličan kvalitet izrade, jeftino održavanje i niske cene originalnih rezervnih delova glavni su aduti ove Toyote. Vrhunska pouzdanost, dobre performanse, odlična stabilnost obradovaće i one koji vole brze prolaske kroz krivine. Udobna i dobro profilisana sedišta i odlična ergonomija, čak i za vozače više od 190 cm. Vrlo dobre kočnice, otporne na pregrevanje. Odlično, udobno ogibljenje, dovoljno dobro izolovano i robusno. Odlično se ponaša na lošim putevima, dobro upija neravnine. Električni servo upravljač je sada mnogo bolji, precizniji i direktniji i šalje mnogo više povratnih informacija vozaču. Poboljšana aerodinamika je osetno snizila nivo buke u putničkom prostoru. Dobra zvučna izolacija. Efikasni farovi sa dovoljno jasnim i širokim snopom. Mali prečnik okretanja, dobra preglednost, jednostavno parkiranje. Odličan i precizan menjač, dobro usklađen sa mogućnostima motora. Odlično drži cenu. Laka i brza dalja preprodaja. Vrhunski dizajn – moderan, privlačan i originalan. Ovaj auto će dugo biti hit na tržištu polovnjaka. Žene ga obožavaju.
Prtljažnik je zaista mali (nudi tek 169 l), iako je za 29 litara veći nego na starom modelu. Još je već problem visok utovarni rub. Zvuk motora se nekima neće dopasti – ima samo tri cilindra, pa ponekad zvuči kao “kosilica za travu”. Na usponu, kada klima uređaj radi, motor to poprilično oseća. Prozori pozadi se samo delimično otvaraju, u stranu, kao nekada na Fiatu Uno, odnosno Jugu. Obruč upravljača se podešava samo po visini, a hodovi podešavanja su jako mali. Paleta motora je slaba, u ponudi je samo jedan jedini motor od 1,0 litra. Bezbednost nije najbolja u klasi – iako su četiri zvezdice na Euro NCAP kreš testu sasvim solidan rezultat, Yaris je dosta bezbedniji. Twingo nudi malo više mesta za kolena i glave putnicima na zadnjem sedištu.
Cena: od 8.990€
Novi Aygo je malo veći i mnogo bolji!
Pošto živimo u Srbiji, često moramo da se zadovoljimo manjim, jeftinijim i slabije opremljenim automobilom, pa umesto novog kupujemo polovan automobil od 6.000 ili 7.000 €, jer ne želimo da plaćamo lihvarske kamate bankama. Međutim, novi Aygo sada nudi sasvim novu dimenziju ove klase automobila.
Težina je povećana za samo 20 kg (sa 820 na 840 kg), iako je sada karoserija znatno čvršća. Dužina je povećana sa 343 cm na 345,5 cm, dok je visina od 161,5 cm je zadržana, a visina smanjena sa 146,5 cm na 146 cm.
Boljim iskorišćavanjem prostora osigurana je za centimetar veća unutrašnja širina, a prostor za noge pozadi povećan je za dva centimetra. Sve ovo navedeno ne može ni približno da vam dočara mnogo bolje ponašanje ovog automobila na svim vrstama puteva.
O ovom simpatičnom “japancu” pravi sud možete doneti tek kada sa njim pređete 1.000 kilometara autoputa, odnosno kada shvatite da se jednako dobro ponaša na autoputu kao u gradu – pomalo neobično za jedan gradski auto.
Aygo sam sa zadovoljstvom vozio autoputevima, i sa malo manje ushićenja u Beogradu.
Kvalitetan i zabavan za vožnju!
Iako je Aygo pre deset godina bio najbolji mali automobil na svetu, kada se pojavio, kupci u Srbiji su radije birali Yaris koji, sa istim ovim agregatom koji se ugrađuje u Aygo, od 1,0 litra i 69 KS, ima dinamiku “starca na izdisaju”. Aygo je, na sreću, lakši od Yarisa preko 100 kg, pa ubrzava do 100 km/h iz mesta mirovanja za 13,5 sekundi, što je bolji rezultat od fabričkog obećanja. To je mnogo bolje ubrzanje od Golfa III sa 1.4 motorom, ili od Fabije 1.4 HTP.
Japanski “mališan” nije preterano zanimljiv neobaveštenim domaćim kupcima, koji radije biraju lošije, nekvalitetnije automobile zbog toga što imaju pristojno veliki gepek, za razliku od “nepristojne” Toyotine ponude (jer, kako da se čovek spakuje kada prtljažnik ima 169 litara zapremine? Jugo je nudio gepek od 173 litra, Zastava 101 od čak 325 litara). Ako ne nosite prtljag sa sobom, imajte u vidu da se radi o odlično osmišljenom automobilu koji je okretan i upravljiv, sa dužinom od samo 3,5 metra, dok je prosečna potrošnja od 5,4 litara na testu primetno niža od one kod modela iz ovog segmenta. Premda je Aygo malih dimenzija, putnici u njemu su dovoljno zaštićeni.
Aygo je zabavan za vožnju
Toyota Aygo nije sportski automobil, ali ga je užitak voziti zbog dovoljno preciznog servo upravljača, kratkih hodova u menjaču i sasvim solidnih kočnica. I stari Aygo je bio odličan, ali novi Aygo je prosto sjajan! Mali “japanac” obožava krivine, ali se ne boji ni autoputa. Do brzine od oko 150 km/h relativno brzo stiže i ostaje miran i stabilan čak i kada naletite na oštećenja na kolovozu. Upravljač šalje sasvim dovoljno povratnih informacija o onome što se dešava pod točkovima. Mnogo je mirniji i tiši od puno veće Škode Rapid, na primer.
Obruč upravljača jako dobro leži u rukama – centralna konzola je tvrda, napravljena od jeftine plastike. Međutim, svi spojevi su odrađeni odlično, tako da ništa ne škripi, niti iz kokpita dolaze bilo kakve neprijatne vibracije, čak i kada Aygo vozite po beogradskim džadama. Zvučna izolacija je odlična, pa i malo bolja od odlične. Novi Aygo je osetno tiši na brzinama od oko 150 km/h, čak je i zanimljivo slušati trocilindrični agregat kako zuji kao “kosilica” za travu, ali pruža sasvim pristojna ubrzanja. Zbog dugačko izračunate pete brzine, zaboravite na međuubrzanja u ovom stepenu prenosa, osim ako niste mazohista. Uprkos pomalo neozbiljnom izgledu enterijera, mehanika Ayga je jako robustna i pouzdana. Futuristički dizajn enterijera privlači mlađe i odbija starije kupce, verovatno mnogo više nego što bi to Toyota želela. Uostalom, Aygo je član porodice automobila koji se smatraju jednima od najkvalitetnijih na svetu.
Hi-tech agregat dodatno dorađen
Toyota se ponovo oslonila na motor od samo tri cilindra, naravno, opet sa VVT-i tehnologijom razvoda ventila. Izmena kompresionog prostora dovela je do povećanja stepena kompresije na 11,5:1. Drugačije su svećice, usisni ventili i usisna grana, kao i sistem za varijabilno upravljanje ventilima, čime je poboljšano sagorevanje smeše.
Na taj način je postignuta termalna efikasnost od 37 posto, što je najbolji rezultat u klasi. Prosečna potrošnja na testu od 5,4 litara je najbolji dokaz za ove tvrdnje.
Jedan od problema koje je trebalo rešiti bilo je postići optimalno održavanje temperature u svim uslovima rada. Zato sada klipovi imaju dodatno hlađenje prskanjem ulja sa zadnje strane, a karter je podeljen u dva dela kako bi ulje što brže postiglo radnu temperaturu. Brže postizanje radne temperature pozitivno se održava na nižu potrošnju u gradskim uslovima vožnje, i kada često vozite na kratkim relacijama.
Inženjeri Toyote tako su nedostatak agregata male radne zapremine ublažili, odnosno, na velikim brojevima obrtaja kolenastog vratila ne dolazi do problema pada efikasnosti sagorevanja, a izbegnuta je i neravnomernost rada na niskim brojevima obrtaja (doduše, ne i kada je motor hladan), inače često prisutna kod trocilindričnih motora.
Kriva obrtnog momenta pomenutog agregata je veoma ravna, što uz relativno veliki hod klipa od 84,0 milimetra daje zadovoljavajuću elastičnost, odnosno pristojna međuubrzanja, osim u petom stepenu prenosa. Potrošnja na otvorenom putu je niža od pet litara, čak i kada vozite brže od dopuštenog ograničenja brzine.
Pogledajte kako Aygo ubrzava, i postiže realnu maksimalnu brzinu od 165 km/h što je više od obećanja fabrike! Brzinomer naravno malo greši kao kod svih automobila – pokazuje više!
Za obradu izduvnih gasova zadužen je optimizovani EGR sistem, kao i katalizator zapremine 0,7 litara koji brže postiže radnu temperaturu.
Snaga motora je povećana na 69 KS pri 6.000 o/min., a maksimalni obrtni moment od 95 Nm isporučuje se na 4.300 o/min. O elastičnosti svedoči podatak da je pri 2.000 o/min. raspoloživo pristojnih 85 Nm.
Sve se to u vožnji i oseti: imate utisak da je motor snažniji, a zapravo dobijate više obrtnog momenta u širem rasponu obrtaja. Najveći napredak je tiši rad motora na 4.000 ili 5.000 obrtaja radilice, kao i ravnomerniji razvoj snage, pa samim tim postižete bolje performanse sa manje naprezanja. Kod starog motora imali ste utisak da on na 5.000 o/min. “ispušta dušu”, a sada to nije slučaj, odnosno, što ga više “vrtite”, to bolje zvuči.
Košta 8.990€
Toyota je pokušala da uvođenjem jeftinije i efikasnije proizvodnje u Češkoj montira mali automobil po niskoj ceni, ali kupcima u Srbiji ni ova cena nije dovoljni niska. Za razliku od ostalih konkurenata u A segmentu, Aygo nudi odličnu udobnost i na dužim putovanjima. Postao je jako ozbiljan automobil u malom pakovanju.
Aygom se može i na duže putovanje, ali samo pod uslovom da su vam deca još mala, jer na zadnjoj klupi nema dovoljno mesta za krupnije putnike. Mala-velika Toyota nije samo bezbedna, već i veoma praktična zahvaljujući naprednoj ergonomiji: udobnost je dobra, a čak je i ogibljenje prilično mekano podešeno. Inženjeri Toyote uspeli su da pronađu “zlatnu sredinu”, odnosno da naprave jedno odlično izbalansirano vozilo, koje može uspešno da zauzme mesto drugog, pa čak i prvog automobila u kući. Aygo se lepo vozi i lako parkira. Takođe, prosto je neverovatno koliko malo zamara na dugim putovanjima.
Lepa oprema
Bazni paket opreme uključuje klima uređaj, električne podizače prednjih stakala, centralno zaključavanje, servo upravljač podesiv po visini, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, elektronsku distribuciju sile kočenja i pomoć pri kočenju u krivinama. Takođe dobijate i upravljač koji je podesiv po visini, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, ABS + EBD, kao i Toyotin WIL sistem za zaštitu vrata od trzaja pri sudaru.
Najveći novitet multimedijalnog ekrana (zove se zvanično X-Touch, dijagonale sedam inča) jeste mogućnost povezivanja sa smart telefonom, tako u trenutku dobijate mnoge aplikacije sa vašeg telefona direktno na velikom displeju, od Facebooka do navigacije.
Aplikacije X-Touch ekrana iskorišćene su i za prenos slike sa kamere postavljene na zadnjem delu, pa tako vožnja unazad i parkiranje bivaju olakšani po prvi put u ovoj klasi vozila.
Šta ona kaže: Novi Aygo je mnogo bolji automobil od starog modela. Ima izuzetno udobna sedišta, udobno, ugodno ogibljenje, a nivo vibracija je mnogo manji. Toyota je zaista ostvarila veliki napredak. Dizajn je takođe zanimljiv, mada će se nekima više svideti Yaris, koji ima ozbiljnije, zaobljenije linije. Ovo je hitar i simpatičan auto koji svoje kvalitete ne pokazuje odmah. Budući da je izuzetno stabilan i pregledan, lako ga je parkirati, a može se pohvaliti i gomilom ostava za sitnice, čime bi dodatno trebalo da privuče žene vozače. Mala potrošnja “mini” Toyote je u vreme visokih cena benzina veliki plus, ali je “nepristojno” mali gepek veliki minus. Na tom polju se ništa nije promenilo. Navodno, novi Aygo ima veći gepek za 29 litara, ali ja ih prosto ne vidim. Sve u svemu, novi Aygo je osetno bezbedniji, udobniji i kvalitetetniji od prethodnika.
Kome je namenjen ovaj automobil?
Novi Aygo osvaja na prvu vožnju. To niko ne očekuje od jednog malog automobila sa motorom koji ima samo tri cilindra, ali ovo je u potpunosti jedan novi model, veoma dinamičan i zabavan za vožnju. Atraktivno izgleda, pa će ga birati i kupci Minija i Smarta, koji nisu baš najzadovoljniji kvalitetom ovih modela. Ovoga puta, Aygo će kupovati i muškarci, a ne samo žene. Izgleda veoma dobro, pa će vam srce biti puno svakog dana, dokle god budete posedovali ovaj Aygo.
Naravno, novi Aygo će kupovati i vlasnici Corolle, Aurisa ili Avensisa kada budu kupovali drugi automobil u kući. Tada će verovatno želeti japanski kvalitet ili, da budem precizniji, najbolji mogući japanski kvalitet – onaj koji pruža Toyota. Ako vam se ne dopada Yaris ili možda mislite da je novi Yaris preglomazan za vas, onda možda možete da se zadovoljite i sa Toyotom Aygo, koja će vas iznenaditi tamo gde ste se najmanje nadali – na autoputu, jer je mirna, tiha i stabilna!
Opšte je poznato da se u Srbiji auto kupuje “na metar”, a pošto je Aygo kraći od onoga što je “pristojno” kod nas, možda će i neka mlađa porodica uživati u posedovanju ovog lepotana. Ali, zašto da ne, možda ste i vi novi kupac ove Toyote? Zakažite probnu vožnju kod najbližeg Toyotinog dilera i pokušajte da u malom automobilu otkrijete veliku radost – u vožnji, parkiranju ili niskoj potrošnji. Ja ću navesti telefone Toyota Centra, jer sam njihov auto testirao, a po mom skromnom mišljenju oni i jesu najbolji Toyotin diler u regionu. Takođe, imaju i najbolji servis – nagrade govori više od reči, a i Toyota je veoma zadovoljna kako rade u Srbiji.
Cena: od 8.990€
Uslovi finansiranja za Toyotu Aygo:
• 3.000 € na 60 meseci
• 4.000 € na 48 meseci
• 5.000 € na 36 meseci
* Primer za Aygo 1.00 VVT-i x-play: cena vozila 9.990 €, učešće 4.990 €, iznos za finansiranje 5.000 €, rok otplate: 36 meseci, rata 139 €.
* Primer za Aygo 1.00 VVT-i x-cite cena vozila 10.990 €, učešće 5.990 €, iznos za finansiranje 5.000 €, rok otplate: 36 meseci, rata 139 €.
Ponuda Toyota Finansiranja sa 0% kamate važi i za modele Yaris, Auris, Corolla i Verso.
DIMENZIJE | Specifikacije |
---|---|
D x Š x V | 345,5 x 162 x 146 cm |
međuosovinski razmak | 234 cm |
zapremina prtljažnika | 169 l |
masa praznog vozila | 860 kg |
MOTOR | Specifikacije |
---|---|
zapremina | 999 ccm |
maksimalna snaga | 69 KS pri 6.000 o/min. |
obrtni momenat | 95 Nm pri 4.300 o/min. |
PERFORMANSE | Specifikacije |
---|---|
ubrzanje 0-100 km/h | 14,2 s |
maksimalna brzina | 159 km/h |
potrošnja (fabričko obećanje) | 4,1 l |
potrošnja (na testu) | 5,4 l |
Euro NCAP kreš test | 5 zvezdica |
Zakažite test vožnju u Toyota Centru:
TOYOTA Centar doo, Zrenjaninski put 26, 11210 Beograd
T: +381 11 3316 300
F: +381 11 3318 861
E-mail:
info@toyota-centar.rs
prodaja@toyota-centar.rs flotna.prodaja@toyota-centar.rs koriscena.vozila@toyota-centar.rs
servis@toyota-centar.rs rezervni.delovi@toyota-centar.rs
Web:
www.toyota-centar.rs
Pogledajte odgovore na vaša pitanja u rubrici Pitajte Aleksandra Todorovića
Dajte da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs
DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.
Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali: