TESTIRALI SMO: Toyota Corolla 1.6

Činjenica: Toyota proizvodi najviše automobila na svetu. Činjenica: Toyota proizvodi najkvalitetnije automobile na svetu. Činjenica: Toyotini modeli su najpouzdanija vozila, koja su pritom i najjeftinija za održavanje. Činjenica: Toyota Corolla je Best Buy na sajmu automobila u Beogradu: BG CAR SHOW 2016.

Corolla je u celoj toj priči na samom vrhu brenda koji je broj jedan. Teško je zadržati ushićenje kada preuzimate na test automobil koji je decenijama najprodavaniji na svetu – Corollu. Kao što je Golf na našim prostorima svetinja, tako je Corolla isto to na globalnom svetskom tržištu.

 

Testoviautomobila RS LOGO

Jeste da američki novinari svake godine pokrenu bar jednu veliku negativnu propagandnu kampanju protiv Toyote, ali činjenica je da Toyotu i veliki cunami od pre nekoliko godina nije uspeo da izbaci iz koloseka. Toyota se brzo vratila na mesto broj jedan.

Broj jedan je za sada samo u Srbiji Toyota Centar, koji mi je ustupio Corollu na detaljni test. Znam da je teško poverovati da Corollu možete kupiti za samo 13.790 €, kao i da za nju, kao i za svaku drugu Toyotu, dobijate punu garanciju od pet godina, i to bez ograničenja kilometraže. Može li to Mercedes?

Može li to VW? Možda Honda nudi nešto slično? Ne, to nudi Toyota, i ovaj automobil košta daleko manje nego što vredi. I dobro je da je tako, jer novčanici su nam sve prazniji i prazniji, posebno jer se “brzim vozom” vraćamo u devedesete, sa najnesposobnijom Vladom ikada. Ali šta vas to briga, kupite Toyotu, a još bolje ovu Corollu, ona vas neće razočarati za razliku od političara. Jer Toyota ne daje lažna obećanja, ovaj brend vam “samo” nudi automobil koji se kvari manje od konkurencije, automobil koji je udobniji od konkurencije, i auto koji je veoma prostran i elegantan. Da li vam treba više? Verujem da ćete uprkos svemu kupiti Škodu, ili Hyudai, ali to je već vaš problem, a ne ljubitelja Toyote, i naravno srećnih, i ponosnih vlasnika Toyotinih automobila.

toyota-centar-corolla

Foto: Aleksandar Todorović urednik

Toyota Corolla je bezbedna, otmena, elegantna sa udobnim ogibljenjem i “zelenijim” agregatima. Corolla cilja, pre svega, na svoje verne kupce, ali i na vozače premijum automobila, jer je ova Toyota po finalnoj obradi bliža Mercedesu više nego ikada pre. Zapravo ima manje zazore od Mercedesa CLA, ako ste umešni, izmerite ih.

Markantnija trapezoidna maska hladnjaka i masivniji branici zaista su Corolli doneli preko potreban imidž dopadljive limuzine. Priznajte da Corolla izgleda puno bolje od skupljeg Avensisa, i da ima smelije, savremenije linije od VW-ove Jette koja se proizvodi u Meksiku, i koja košta 21.251 €. Corolla je “malo” jeftnija, možete biti vaša za 13.490 € (100 KS, 6 brzina, ESP i pristojno dobra oprema), a ako ste baš “rastrošni” možete odabrati Corollu sa motorom 1.6 i 132 KS za samo 14.490 €. Corolla je prostim rečnim rečeno: bagatela! Uprkos tome, Škodini dileri ne moraju mnogo da brinu, Srbin će radije odabrati češki automobil prosečnog kvaliteta, nego svetski automobil čiji kvalitet ne može da dosegne ni jedan BMW ili Mercedes, a ne može ni VW, svakako. Zar Srbi ne žele pouzdan, i kvalitetan automobil? Uglavnom ne, ovde se ima, i ovde se može, ali ja kao što znate, pišem, i testiram za sve vas koji racionalni birate automobile, i cenite svoj teško zarađeni novac.

Japanski inženjeri nisu pokušavali da konstruišu sportski automobil u telu limuzine C segmenta, pa je Corolla ostala “obična” limuzina, u punom smislu te reči, sa nivoom komfora i jednako temeljnom zvučnom izolacijom kao kod Avensisa. Kupcima je ponuđena Toyota u kojoj je na 190 km/h toliko mirno i tiho da sumnjate u preciznost brzinomera. Nova Corolla je veoma uglađena, komforna i prostrana, a i dovoljno je otmena. Nemojte propustiti da dobijete najbolji kvalitet u ovoj cenovnoj kategoriji.

Motor ispod haube od 1,6 litara je po ukusu domaćih kupaca. Iako je Corolla po performansama, voznoj dinamici i tehnici malo iznad proseka u klasi kojoj pripada, ima nešto što konkurencija ne može da dosegne, a to je pouzdanost, koja je i dalje vrhunska, uprkos političkim igrama američke Vlade da stavi Toyotu na zid srama objavljivanjem podataka o velikom povlačenju vozila (da, opet). Vlasnici Toyota širom sveta ostali su verni ovom brendu koji, uprkos ekonomskoj krizi, napreduje svuda u svetu.

Toyotina filozofija u konstruisanju limuzina najbolje se ogleda u Corolli, u karoseriji dugačkoj 462 cm, pozadi nudi dovoljno mesta za kolena i glave putnika i izuzetno udobno oslanjanje. Plišano ogibljenje corolle sada je postalo još mekše, ugodnije i tiše, što samo potvrđuje činjenicu da je ovaj auto, pre svega, konstruisan za duga, naporna putovanja, ali nudi i dovoljno veliki nivo stabilnosti. Za volanom Corolle imate utisak da sedite u nekoj limuzini D segmenta, ali ovoga puta vas osećanja, i procena nije prevarila, jer je po ponudi prostora Corolla mnogo bliža Avensisu nego Aurisu.

corolla---toyota---test

Toyota Corolla: vredi više nego što košta sa garancijom od čitavih pet godina

Toyotini dizajneri odustali su od prilagođavanja dizajna evropskim kupcima odlučivši da naprave Toyotu za ljubitelje Toyotinih automobila. Japansko poreklo još je vidljivije u enterijeru, koji nudi idealan spoj retro linija i aktuelnih trendova, odnosno rešenja sa modernom ergonomijom. Oni koji imaju Corollu prethodne generacije sigurno će dati šansu novom modelu, koliko god on osobeno izgledao.

Enterijer je japanski – sve je originalno, kvalitetno i pregledno

Vertikalno postavljen kokpit evocira neka druga vremena – sedamdesete godina prošlog veka. Toyota ima tradiciju. Toyota ima stil. Toyota ume da napravi dopadljiv, a veoma originalan enterijer, i u tome je sa novom Corollom u potpunosti uspela.

Gotovo vertikalno postavljeni volan dopašće se onima koji sede pravilno i onima koji vole sportski položaj sedenja. Što se sporta tiče, sa ovim se sva priča o njemu završava, jer motor, iako ima 132 KS, nema dovoljno obrtnog momenta za današnje pojmove sportskih ubrzanja. Nemojte misliti da je Auris 1.6 spor automobil, jer on može ostvariti 200 km/h bez naprezanja motora i bez nelagodnosti u stomaku čak i prosečnog vozača.

Ako bih morao da u nekoliko reči opišem novu Corollu, rekao bih da je ovo jedan otmen, umalo premijum limuzina, koji je dovoljno brza, štedljiva i zanimljiva čak i najprobirljivijim kupcima. Kada kupujete limuzinu za oko 14.000 €, uglavnom morate da se pomirite sa činjenicom da nećete moći da dobijete kvalitet koji imate kod Mercedesa ili Lexusa, ali Toyota sa novim Corollom ovo pobija.

Tačno 132 KS na 6.400 o./min. identično kao kod Aurisa

Motor nema sportski zvuk. Valvematic je uglađeni hi-tech agregat koji tiho radi i lepo prima gas. Razvoj snage je linearan i vrti se bez otpora i preko 6.500 o./min. Toyota za ovu mašinu daje garanciju od pet godina, bez ograničenja kilometraže. Sumnjate li i dalje u kvalitet? Iako Auris nije sinonim za sportske automobile, niti to pokušava da bude, jako brzo dohvati 200 km/h (5 km/h je brži od npr. c’eed-a 1.6 GDI). Maksimalni obrtni moment kod Toyotinog motora dostupan je već na 4.400 o./min. (kod Kije, kako merenja pokazuju, tek na 5.000 o./min.).

Ubrzanja su u proseku vrlo dobra, a za bolja međuubrzanja morate biti veoma vredni sa inače solidno preciznom ručicom menjača. U svakom slučaju, ispod haube imate sasvim dovoljno snage i na svako odredište ćete stizati brže nego što ste planirali, jer osećaj brzine je takav da stalno morate motriti na brzinomer kako ne biste prekoračili brzine koje se tolerišu na autoputevima. Potrošnja od 8,1 litara na kraju vrlo napornog testa je sasvim zadovoljavajuća, dok sa umerenijom nogom na gasu, ali daleko od spore i letargične vožnje, Auris 1.6 troši 7,0 litara goriva u proseku. Ovo je, zapravo, potrošnja slabije verzije od 1.3 litara i 100 KS, što je sasvim pristojna motorizacija. Ako godišnje prelazite manje od 20.000 km, ne razmišljajte o kupovini dizela 1.4 D-4D.

Vožnja i ponašanje na putu za čistu peticu

Nova Corolla mnogo nadilazi prosek klase, a po mnogim merilima pripada premijum vozilima. Najbolje je da zakažete test vožnju i sami procenite o kakvom se automobilu radi, jer je besmisleno da ističem kako sam daleko objektivniji od nemačkih novinara, koji su otišli toliko daleko da direktno rade za nemačke proizvođače automobila. Korporacije više ne poznaju granice i objektivno auto novinarstvo u Evropi je u odumiranju. Najsmešniji su oni koji to podržavaju, a takvih u Srbiji ima mnogo.

Posle nepunih devet sati vožnje sa nekoliko pauza, ostao sam svež, bez umora i bolova u leđima, što je nekada u ovoj klasi vozila bila retkost, ali kad god testiram Auris, to je postalo pravilo. Iako privatno ne posedujem ovaj automobil, glasno razmišljam o tome, jer udobna vožnja nema cenu. Još više su me oduševili uglađen rad motora i dobra stabilnost. Sniženje težišta za centimetar omogućilo je da se uverljivo ležanje i stabilnost postiže sa oslanjanjem koje nije tvrdo, odnosno koje pruža visok nivo udobnosti – to je lako primetiti na našim užasnim putevima.

corolla-test-automobila

Ovako visok nivo kvaliteta u ovoj klasi ne možete drugde dobiti. Honda i Mazda su vraški blizu Toyoti, ali najveći japanski gigant pozajmio je mnogo toga iz Lexusa i, zahvaljujući tome, odskočio jako visoko – u premijum segment. Oni koji prate moj rad u poslednjoj deceniji dobro znaju da umem da prepoznam vrhunski automobil, koji veoma brzo dokaže svoje kvalitete. je vreme da počnete da razmišljate u pravcu Corolle, jer vam novac nije “pao sa neba”.

Veoma dobra serijska oprema: imate sve što vama i vašoj porodici realno i treba.

Toyota je uvek imala bogatu serijsku opremu. Svaka Corolla ima: devet vazdušnih jastuka, ESC – sistem za elektronski nadzor stabilnosti vozila sa sigurnosnim dodacima: TCS – elektronski sistem kontrole proklizavanja pogonskih točkova, VSM – Vehicle Stability Management, HAC – Hill Start Assist Control, ABS – sistem protiv blokiranja točkova kod kočenja, EBD – elektronska raspodela kočione sile, BAS – automatsko pojačavanje sile kočenja, disk kočnice napred i pozadi, imobilizator – elektronska blokada protiv pokretanja motora, ručni klima uređaj sa hlađenjem pregrade ispred suvozača, centralno zaključavanje, vozačevo sedište podesivo po visini, progresivni servo upravljač podesiv po visini i dubini, instant mobility kit – set za brzi popravak gume, električno podesiva spoljna ogledala u crnoj boji, zadnji krovni spojler, hromirani rub maske motora, hromirani nastavak izduvne cevi, 15″ čelični naplatci sa pneumaticima 195/65 R15, tempomat. Supervision – sportski merni instrumenti sa putnim računarom (komande na upravljaču), električno pokretanje prednjih stakala, Shift Indicator – M/T indikator promene stepena prenosa, radio/CD/MP3 audio sistem sa 6 ugrađenih zvučnika (2 visokotonska) i komandama audio uređaja na upravljaču, USB, AUX i iPod priključak za audio uređaj, podna konzola sa pregradom, držačem za čaše i naslonom za ruku. Da li vam je ovo dovoljno?

Šta ona kaže:

Corolla može biti veliki prijatelj vaše porodice, jer dugoročno gledano dobro drži cenu, lako pronalazi put do kupaca, i pri tome može da ispuni sva vaša očekivanja. Dovoljno je velika za duža putovanja, i dovoljno je mala za vožnju gradskim ulicima. Jedan automobil za sve, i jedan auto za ceo svet. E zato je Toyota broj jedan.

Verni poklonici Toyote će novom Corollom biti oduševljeni. Oni koji po prvi put sednu u jednu Toyotu pomisliće možda da sede za volanom nemačkog automobila. Zapravo, šalu na stranu, Corolla je kvalitetnija od bilog kog nemačkog automobila, čak i od onih koji koštaju dva ili tri puta više. Takve je Corolla, uvek dostupna, pouzdana, i dovoljno jeftina za održavanje.

Kome je namenjen ovaj automobil?

Ako želite Best Buy auto, onda je Corolla idealan izbor. Budite srećni što Toyota daje garanciju od pet godina i što  Corolla sa osnovnim motorom od 100 KS i šest brzina košta 13.790 €. Mislite da kupovina novog automobila nema puno smisla? Grešite, jer će vas svaki polovnjak u nekom periodu eksploatacije od tri do četiri godine, ukoliko godišnje prelazite više od 20.000 km, mesečno koštati više nego rata kredita za novu Toyotu. Statistika je još nemilosrdnija (prema konkurenciji) i tvrdi da se Toyotini automobili najmanje kvare. Korejski automobili se nude po jedva nešto nižim cenama, ali imaju i slabije pakete opreme i daleko niži nivo kvaliteta. Kada sve sabere i oduzme, Corolla je broj jedan u limuzinskom C segmentu.

palac-goreIzuzetno povoljna cena, košta samo 13.890 €. Nije zanimljiv lopovima a ako ipak želite kasko, platićete ga osetno manje nego za Golf VII. Veoma pouzdan, moderan, uglađen, tih i dovoljno snažan 1.6 agregat lepo zvuči i veoma ravnomerno razvija snagu. Odlična maksimalna brzina od 200 km/h. Odlično ubrzanje – do 100 km/h iz mesta mirovanja za 10 sekundi. Pouzdanost Aurisa je velika prednost u odnosu na konkurenciju. Izuzetno udoban, komforan automobili koji veoma malo zamara na dužim putovanjima. Veoma kvalitetni materijali, dobra ergonomija, vrlo dobra zvučna izolacija. Puno mesta na zadnjoj klupi, i ogroman gepek od 500 litara. Mekane i dobro raspoređene komande. Sve je intuitivno i praktično rešeno. Toyotin znak je “prevara” – on krije tehniku Lexusa. Odnos kvaliteta i cene je veoma dobar – Corolla nudi mnogo više nego što košta. Prosečna potrošnja od 7,8 litara je odlična. Odlična bezbednost, vrhunske kočnice, lako i precizno doziranje. Kao i svaka Toyota, jako dobro drži cenu. Precizan šestostepeni menjač, dobro usklađen sa mogućnostima motora. Garancija od pet godina, bez ograničenja kilometraže.

palac-dole (1)U ponudi nema dizelaša koji je snažniji od 90 KS. Toyota na žalost ne nudi Corollu u karavanskoj verziji – baš šteta, jer je Avensis osetni skuplji. Servo upravljač nije dovoljno direktan ni progresivan na brzinama preko 160 km/h. Sportski nastrojeni vozači bi poželeli i još brži menjač, poput onog kod Civica ili Golfa VII. Nedovoljna vidljivost touch screena na suncu zaista iritira. Provetravanje-ventilacija je i dalje dosta loša, konkurencija je i tu bolja. Farovi su ispod proseka klase, snop ima nedovoljnu dubinu, tako da je vožnja noću brzinom većom od 150 km/h jako naporna. Ne postoji prostor za levu vozačevu nogu. Prosečna međuubrzanja. Prosečna paleta motora – nema turbo benzinca, a to je sada u modi.

Cena: od 13.790€

DIMENZIJE: SPECIFIKACIJE
Dužina: 4.620 mm
Širina: 1.780 mm
Visina: 1.470 mm
Međuosovinski razmak: 2.700 mm
Prtljažnik: 500 l
Težina: od 1.260 kg

MOTOR: SPECIFIKACIJE
Zapremina: 1.591 ccm
Snaga: 132 KS pri 6.400 o./min.
Obrtni momenat: 160 Nm pri 4.400 o./min.

PERFORMANSE: SPECIFIKACIJE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10 s
Maksimalna brzina: 200 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 5,9 litara
Potrošnja na testu: 7,8 litara
Euro NCAP kreš test: 5 zvezdica

OCENE (od 1 do 5)

Dizajn: 4,5
Bezbednost: 4,5
Motor i menjač: 4,5
Performanse: 4,0
Potrošnja: 4,0
Cena i garancija: 5,0
Udobnost: 5,0
Ponašanje na putu: 5,0
Kvalitet i pouzdanost: 5,0
Ponuda prostora: 5,0

Prosečna ocena: 4,7

Testoviautomobila RS LOGO

Opšti utisak: 5,0
Paleta motora: 3,0
Mogućnost dalje prodaje: 5,0

Volvo