Novi Audi Q5 imao je premijeru na pariskom auto-salonu. Automobil na evropsko tržište stiže početkom 2017. godine, a neće se proizvoditi u Nemaćkoj već u Meksiku. Da li će kvalitet biti isti? Veličina lagera? Prodaja u Evropi? Ili Audi ozbiljno računa samo na prebogate američke vozače?
TESTIRALI SMO: Kia Sorento 2.2 CRDi AWD
Razlike između dve generacije možda nisu toliko velike kada je dizajn u pitanju. Novi Q5 je i do 90 kg lakši od prethodnika, zahvaljujući pre svega novoj mehaničkoj platformi, i upotrebom lakših materijala.
Audi Q5 je i neznatno veći od prethodne generacije. Automobil je dugačak 4,66 m, širok 1,89 m i visok 1,66 m, dok je međuosovinsko rastojanje 2,82 m.
Povećan je i kapacitet prtljažnika, pa korisna zapremina iznosi 550-610 litara, u zavisnosti od položaja zadnjih sedišta, dok se obaranjem naslona dobija prtljažni prostor od 1.550 l.
Unutrašnjost je takođe tipična za Audi, ali je znatno modernizovana u odnosu na do sada aktuelnu verziju. Ekran multimedijalnog sistema izmešten je na vrh centralne konzole, pa kao i kod drugih modela najnovije generacije ovog proizvođača ima izgled manjeg tableta.
Paletu motora će u početku obuhvatiti 2.0 TFSI benzinski agragat sa 252 ks (185 kW) i tri 2.0 litarske TDI jedinice, sa 150 ks (110 kW), 163 ks (120 kW) i 190 ks (140 kW). U vrhu ponude nalaziće se 3.0 V6 TDI koji isporučuje 286 ks (210 kW) i 620 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Za prenos snage koristiće se šestobrzinski manuelni ili sedmostepeni S tronic automatski menjač, dok je za najsnažniji dizel motor rezervisan osmostepeni automatski tiptronic.