Pitanje: U potpunosti cenim Vaš trud i rad. Prijatelj koji živi u Austriji ima Toyotu Priusu, vozio sam je nekoliko puta, i ja sam sa tim automobilom oduševen. Meni je samo problem cena tog automobila. U firmi sam vozio razne automobile.
Vezano za vaša dodatna pitanja. Ja sam iz Vojvodine. Supruga je brižan i pažljiv vozač. Poštuje sva pravila, a kako je uglavnom u pitanju gradska vožnja, retko kada prelazi 60 km na sat. Jednom godišnje idemo na more, kada vozim ja, uglavnom oko 130. Retke su nam ekskurzije, a ni na njima nema “divljanja”. Vozi Opel Agilu 1.2, s tim da Vas molim da se ne vežete za naša prethodna vozačka iskustva tj. iskustva sa automobilima. Agila teško da može biti reper (nije nov auto i zreo je za zamenu, po meni, idealan automobil je Prius, on je blizu savršenstva; verovatno zbog udobnosti, sigurnosti, stabilnosti i silne opreme kojom raspolaže).Aigla je kupljena sticajem okolnosti, a ne kao naš izbor.
Vezano za izbor polovnog auta, tu nam je logika jasna. Jeste teško naći dobar auto za 8.500 evra, s tim da ako se odlučimo da za polovan damo npr. 10.000 eura, onda bismo se rađe zadužili još hiljadu-dve i kupili nov auto. Bez “mačke u džaku” 🙂 Nažalost, 13.000 + koji euro je zaista plafon plafona. To je maksimum koji se dobije kada prodamo našu Agilu i taj novac ukrstimo sa kreditnom sposobnošću kojom raspolažemo. Jutros kada sam Vam pisao, zaboravio sam napomenuti da sam gledao i Opela Agilu koji je bio na akciji. Iako poseduje sjajnu opremu, mnoooogo se štedelo na unutrašnjosti, pa na nas nije ostavio utisak. Gledao sam i Suzuki SX4. Osnovna verzija je zaista ogoljenja, a spolja je isuviše plastičan, dok za naprednije verzije nemamo mogućnosti.
Za Škodu nismo, jer nas prosto ne privlači spoljni dizajn. Možda je u pitanju podsvesno loš imidž koji je brend imao u socijalističko doba, baš kao i Dacia. Ipak, ako postoji neka sjajna verzija koja nije sa tri klipa (imao sam priliku da Fabiu i Oktaviju vozim kao auto u firmi), možda da nam i to predložite.
Kako nam kupovina nije najhitnija (da još koji mesec uživamo bez dodatne rate kredita:), dilema mi je i da li bi valjalo sačekati Sajam automobila, a u kontekstu eventualnih akcija tj. popusta. Nama se najviše dopadaju minivenovi, ali se cenovnom ne ukapamo sa ovim modelima. Meni se dopada Auris, ali supruga želi recimo Ford C-Max. Ako su potrebne dodatne informacije – stojim Vam na raspolaganju.Mnogo hvala na trudu. Zaista cenim. Ova naša potraga za zamenom auta isuviše drugo traje, te se nadam konkretnim i direktnim odgovorima koji slede 🙂 Srdačan pozdrav i prijatnu radnu nedelju (mada vidim da radite i vikendom 🙂 Dejan Radović.
Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Radoviću, nije lako pronaći pravi automobil, odnosno onaj model koji će ispuniti sva vaša očekivanja. Škoda nije Dacija, jeste da im dizajn nije jača strana (ali opet o ukusima ne vredi raspravljati), ali Škoda je mnogo kvalitetnija od rumunske Dacije. Škoda Rapid sa 1.2 TSI motorom može biti veoma dobar izbor, posebno jer je to automobil koji nudi više komfora, udobnosti od Suzukija, osim toga automobil iz Češke mnogo manje troši, lepše se vozi, i bolje drži cenu, što je naravno uz jeftinije održavanje velika prednost.
Nije lako odustati i od kupovine polovnog automobila, ako budete imali prilike da kupite par godina star auto, koji je skoro u fabričkom stanju, onda dobro razmislite o takvoj prilici. Svakako, kupovina novog automobila je dugoročno gledano racionalnija, isplativija, posebno ako prelazite godišnje više od 30,000 km. Ima dobrih i polovnih automobile, ali morate imati u vidu, da ponekad morate odvojiti i dodatna sredstva za zamenu potrošnog materijala. Ni nov automobil nije lišen kvarova, ali za njega imate garanciju.
Pronašo sam Vam Fiat 500L koji je skoro kao nov, 12.500 km je ništa, automobile je 2013.godište: http://www.polovniautomobili.com/oglas5789747/fiat_500l_nacionale/
Prodaje ga Toyota Centar, i ovaj automobil je proveren u Toyotinom servisu, stručnjaci su testirali sve bitno na automobilu. Cena je 9.500 €, ali ja mislim da ona može ići i malo niže, bar da platite registraciju. Drugim rečima ako već planirate da kupite polovan auto za tako puno novca, onda gledajte samo automobile sa jako malom kilometražom, jer 50,000 km vožnje po Srbiji nikako nije malo naprezanje ze bilo koji model.
Ako želite porodičan, udoban, prostran, bezbedan automobil odličnog kvaliteta, onda vam preporučujem Toyotu Auris 1.3 sa 100 KS, ona sada košta 12.700 €. Uklapate se sa cenom u potpunosti.
Znam da ste navikli na Opel Agilu, koja je zapravo Suzuki WagonR sa slabijim motorom, i boljim menjačem. Toyota Auris je nešto sasvim drugo. Znam da nije miniven, ali Auris nudi zaista dovoljno mesta za četiri odrasla putnika, a ako vam treba više prostora, i veći gepek imate pravi Best Buy, Toyotu Corollu za samo 13.500 €. Corolla je izuzetno udobna, može da se pohvali ogibljenjem koje dobro podnosi lošije puteve, a jako dobro upija neravnine i šumove sa puta. Obavezno zakažite test vožnju oba ova modela, ali provozajte i Suzuki SX4, da biste videli koliko je Toyota iznad Suzukija, u svkaom pogledu. Svakako, novac je samo vaš, a navedeni automobili i ne pripadaju istim klasama.
Toyota Auris je pre svega japanski automobil. Japansko poreklo još je vidljivije u enterijeru, koji nudi idealan spoj retro linija i aktuelnih trendova, odnosno rešenja sa modernom ergonomijom. Mislim da će vašoj lepšoj polovini vertikalno postavljen kokpit odgovarati. U novom Aurisu se sedi nešto niže nego u starom Aurisu, a ako ste navikli na Agilu, biće vam potrebno par meseci da se naviknete na ovu Toyotu koja ima pozicionirano sedište kao i svi kompakti u C segmentu. Morate znati da Toyota ima tradiciju i da Toyota ima stil, ali pre svega ima kvalitet, zato i drži cenu tako dobro. Toyota ume da napravi dopadljiv, a veoma originalan enterijer, i u tome je sa novim Aurisom u potpunosti uspela.
Auris 1.6 troši 7,0 litara goriva u proseku. Ovo je, zapravo, potrošnja slabije verzije od 1.3 litara i 100 KS, što je sasvim pristojna motorizacija. 1.3 Dual VVT-i agregat je osnovni, bazni motor za Auris. Ovaj Toyotin motor može se pohvaliti veoma “ispeglanom” krivom obrtnog momenta. Već pri 3.000 o/min., motor isporučuje silu od 120 Nm, što je sasvim dovoljno za vožnju bez naprezanja, ako ne žurite puno. Uz dobro proračunate prenosne odnose u menjaču, međuubrzanja su prihvatljivo dobra ako vas je samo dvoje u kolima. Zbog dugačko izračunate šeste brzine, često zaboravite da su međuubrzanja u ovom stepenu prenosa prilično slaba. Ionako maksimalnu brzinu možete da ostvarite samo u petoj brzini, odnosno ako vam je baš stalo da pojurite ralnih 177 km/h. Mnogo je lakše i opuštenije voziti oko 150 km/h u šestom stepenu prenosa, kada su i obrtaji mnogo pristojniji, a buka sasvim podnošljiva
Auris mnogo nadilazi prosek kompakt klase, a po mnogim merilima pripada premijum vozilima. Najbolje je da zakažete test vožnju i sami procenite o kakvom se automobilu radi, jer je besmisleno da ističem kako sam daleko objektivniji od nemačkih novinara, koji su otišli toliko daleko da direktno rade za nemačke proizvođače automobila. Korporacije više ne poznaju granice i objektivno auto novinarstvo u Evropi je u odumiranju. Najsmešniji su oni koji to podržavaju, a takvih u Srbiji ima mnogo.
Poštujem itekako vaš izbor, odnosno Ford C-Max, koji je odličan automobil, ali vi možete da kupite samo verzije na akciji sa 1.6 motorom od 105 KS, koji je daleko slabiji od Toyotinog 1.6 motora sa 132 KS. Slabiji Fordov motor 1.0 EcoBoost sa 100 KS, tek treba se dokaže. U svakom slučaju, Ford ne može da parira Toyoti kada je kvalitet u pitanju. Ako vam treba veliki gepek, odaberite radije Corollu ili Auris Karavan.
Auris vam nudi dobre šanse da preživite. Bezbednost mu je za svaku pohvalu. Na Euro NCAP kreš testu, Auris je naravno, zar ste sumnjali, osvojio maksimalnih 5 zvezdica i 92% od maksimalnog broja poena. To je bolji rezultat od skupljeg BMW-a serije 1 (91%), pa čak i od aktuelne Mercedesove C klase. (90%). Kia c’eed izgleda bolje, košta manje, ali to ima svoju cenu (89% na Euro NCAP kreš testu). Skuplji Citroen DS4 sa 90% ne može da parira Aurisu, a ne može ni Peugeot 308 (82%), Lancer (81%) i Mazda 3 (86%) koje vam je sigurno u mislima ako razmišljate o kupovini znatno bezbednije Toyote. Svakako, ima i boljih, koji nude više sigurnosti putnicima, a najbolja je nećete verovati Alfa Giulietta sa osvojenih 97%, ali ona traži više odricanja – skuplja je od Aurisa.
Ovako visok nivo kvaliteta u ovoj klasi ne možete drugde dobiti. Honda i Mazda su vraški blizu Toyoti, ali najveći japanski gigant pozajmio je mnogo toga iz Lexusa i, zahvaljujući tome, odskočio jako visoko – u premijum segment. Oni koji prate moj rad u poslednjoj deceniji dobro znaju da umem da prepoznam vrhunski automobil, koji veoma brzo dokaže svoje kvalitete. Takav je i novi Auris – namenjen je, pre svega, onima koji nisu zadovoljni kvalitetom Audija i Mercedesa.
Kupite sebi vrhunski automobil po razumnoj ceni, a ostalih 97% kupaca u Srbiji može kupiti VW, Opel, Ford, Škodu ili BMW. Ljubitelji Toyotinih automobila znaju da ja napisano čista istina, a ako cenite vaš novac, krajnje je vreme da počnete da razmišljate u pravcu Aurisa, jer vam novac nije “pao sa neba”.
Toyote prosto ne mogu svi da vole. Ukoliko želite da vam opišem još neki automobil, recimo Škodu Rapid, ili Fiat 500L, odnosno Opel Merivu, to ću radi učiniti.
Navedene modele takođe preporučujem, a najbolje bi bilo da dođete u Beograd, da zakažemo test vožnju, i da zajedno samnom odaberete onak koji ispunjava vaše potrebe?
Slobodno mi pošaljite nova, dodatna pitanja, ona su besplatna za vas.
POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).