Delphi loša pumpa – 1.5 DCI

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću,  nisam odabrao 1.9 DCI verziju, koju ste vi preporučivali, već 1.5 DCI od 86 KS. Auto je u Srbiji kupljen, održavan kod nas, ima servisnu knjižicu, i pravih 112 000 km, što je za jedan takav auto jako mala kilometraža. Posle par hiljada kilometara, počele su da mi “zvekeću dizne” (tako majstor kaže), imam neku Delphi pumpu. Kažu da je ona lošija od Boshove pumpe. Zašto mi motor radi nepravilno? Zimus je na -5 palio bez problema, iako nisam menjao akumulator. Majstor kaže da moram da menjam dizne u skorije vreme, i da kupim novu pumpu. Šta da činim? Miloš.

Testoviautomobila-RS-LOGO

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Miloše, motor 1.5 DCI ne spada u grupu najpouzdanijih motora, ali verzije sa Bosh i Simens pumpama prelaze bez većih problema i preko 200 000 km. Ja sam vam savetovao 1.9 DCI motor, jer se u njega nisu ugrađivale famozne Delphi pumpe, koje zaista nisu kvalitetne. Postoje primeri gde su te pumpe počele da se “raspadaju” i pre 100 000 km. Kada oštete, zapuše diznu, cifru popravke vam podigne u nebesa, pa vam iz džepa izbije i preko 1 500 evra. Mogli ste za manje novca da kupite mlađi Fiat Stilo sa mnogo boljim, i pouzdanijim 1.9 Multijet motorom.

Plašim se da je majstor dobro procenio vaš problem, kvar. Pumpa se “kruni” i stvara sitne opiljke “legure, metala”, koji uništavaju dizne. Ako uradite remont, to vas neće koštati više od 1 500 evra, ako sve kupujete novo u ovlašćenim Renaultovom servisu, spremite oko 2 500 evra, pod uslovom, da još nešto nije stradalo, recimo turbo punjač na primer.

Skinite filter goriva, i pustite da iz njega isuri gorivo u neku providnu staklenu posudu. Ako u tom gorivu ima nečistoća, metalnih “opiljaka” koji su vidljivi golim okom, sve je jasno – dakle pumpa vam se raspada. Još je sigurnije ako filter goriva isečete, i utvrdite da li u njemu ima tih opiljaka, jer ponekad oni neće da iscure iz filtera. Delphi je pravio jedno vreme pumpe od jako loših legura. Te pumpe su se ugrađivale i u modele Clio II, Clio III, Modus, ali i Logan.

Moj vam je savet, i opet ponavljam, ako kupujete Megane II, ili Clio II, Clio III sa 1.5 DCI motorom, proverite u ovlašćemom servisu koju pumpu ima, ako je to Bosh, ili bar Simens kupite taj auto, ako je Delphi, bežite od njega, jer će vas takav izbor zaviti u crno.

Možda je najbolje da prodate vaš Megane II. Ako prelazite manje od 15 000 km godišnje, kupite Megane II sa benzinskim motorom od 1.6 litara.

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Pouzdan auto sa velikim gepekom za malo para

Grande Punto ili Ford Focus?

Da li Juke bolji izbor od Honde i Forda?

Koji auto se retko kvari?Kakva je Toyota RAV 4 2003. godište?

Kupila sam nov auto – Kako da razradim motor?

Da li moj Peugeot 307 2.0 HDI 90 KS ima plivajući zamajac?

grande-punto

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Najbolji auto za 10.000€: šta preporučujete?

Kakav je auto Citroen Xsara Picasso?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Da li je BMW 320d bolja kupovina od Passata?

 

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.