Đorđe Soldo: Treba mi vaša pomoć

Poštovani gospodine Todoroviću,

Već neko vrijeme pratim tekstove koje objavljujete na netu. Mislim da su jako kvalitetni i objektivni.
Stoga sam riješio da Vam se obratim za pomoć.

Ja sam u fazi kupovine novog (polovnog) automobila. Želja mi je da taj posao završim do kraja tekuće godine.
Trenutno vozim FIAT Stilo iz 2004. godine i jako sam zadovoljan sa njim. Kod mene je od 2008. U pitanju je model sa 5 vrata, 1.9 JTD, 116 konja.
Zbog njegove starosti ali i mojih novih potreba došlo je vrijeme da mijenjam auto. Sada imam četveročlanu porodicu (klinci od 2 i 6 godina), a nerijetko se sa nama vozi i peta osoba (srećom moja majka a ne tašta :)).
Sa obzirom na broj putnika i prtljag koji nosimo sa sobom često primjetim da mi prilikom preticanja nedostaje malo snage, ništa strašno, ali razlika u odnosu na ranije se osjeti, pogotovo na uzbrdicama.

Sa njim prelazim do 10000km godišnje i to se neće značajnije mijenjati ni u budućnosti.
Ovo su neki parametri koji ograničavaju izbor:

Sigurnost automobila mora biti na vrhunskom nivou, pre svega zbog djece. Pouzdanost automobila takođe mora biti na visokom nivou, isti razlog kao gore. Auto treba da je nešto komotniji od Stila, tu mislim na prostor na zadnjoj klupi i u gepeku. Gepek treba da ima bar 400l.
auto treba da je startan bar kao Stilo, po mogućstvu startniji, kao što napisah primjećujem da mi često fali nešto snage prilikom zahtjevnijih preticanja.

Bitan faktor je da postoji dovoljno servisa koji rade taj auto, da su rezervni dijelovi dostupni. Poslednje, ali ne nebitno, auto mora da mi se dopada, jednostavno postoje modeli koje ne bih mogao da vozim. Znam, puno uslova ali ne kupuje se auto svaki dan, niti je ta kupovina jeftina…

Moj budžet za polovan auto je oko 10000e (5% gore-dole). Razmatram automobile koji nisu stariji od 4 godine.

Ono što bih ja volio da kupim (kada bih imao dovoljno veliki budžet) je SUV. Restilizovani Nissan Qashqai iz 2013. jeste auto po mom ukusu, zatim KIA Sportage, o Mazdi CX5 da i ne govorim. Međutim, takvi automobili stari 4 godine mnogo koštaju i koliko sam ja mogao da vidim značajno su izvan mog budžeta.

 

Po svemu sudeći izbor će pasti ili na Citroen C4 Picasso ili na Peugeot 3008, sa tim što mi se ovaj drugi više dopada. Dakle moj trenutni favorit je Peugeot 3008 sa dizel motorom od 150ks ili hibrid od 163ks. U obzir dolazi i benzinac od 156ks.

Treba mi Vaša pomoć da izaberem auto koji zadovoljava moje potrebe. Otvoren sam i za Vaše predloge za neki drugi model koji zadovoljava gornje kriterijume.
Veliki pozdrav!

 

Ime i prezime: Đorđe Soldo
Mejl adresa: #######@gmail.com
Telefon: 0642#####
Kada planirate kupovinu?: Do kraja godine
Kakav auto kupujete?: Polovan
Koliko novca želite da potrošite?: oko 10.000 evra
Šta trenutno vozite?: Fiat Stilo 1.9 JTD
Između kojih se automobila dvoumite?: Peugeot 3008 i Citroen Picasso
Gde ste čuli za ovaj sajt?: Nasao sam ga preko Google-a
Koliko kilometara godišnje prelazite?: oko 10000
Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Soldo, hvala vam na veoma zanimljivim pitanjima, jer će odgovori biti infomativni, i veoma vredni, kako vama tako i čitaocima.

Grešite odmah što se ograničavate na samo dva modela, na samo dva monovolumena, jer prtljažnik od 400 litara ili veći imaju skoro svi karavani iz C segmenta, čije je ponuda bolja, a cena daleko niža. Svakako da monovolumeni imaju značajnu prednost kada je u pitanju varijabilnost, ali karavani nisu bez svojih aduta, a tu pre svega mislim na stabilnost, jer Astra J u karavanskoj verziji je znatno stabilnija od Peugeota 3008 ili Citroena C4 Picasso,. Kada pominjem stabilnost mislim na bezbednost, na aktivnu bezbednost. Kada pominjem stabilnost tu ne mislim na trke, ili na vozače koji voze ekstremno brzo, već na prosečne vozače, porodične sa decom.  U kritičnim situacijama, uvek je bolje imati stabilniji, upravljiviji automobil koji će lakše ostatiti na putu, jer kad sletite sa njega, pitanje je kolike su vam šanse za preživljavanje, i šta se sve može dogoditi. Možete vi misliti kao većina Srba, da se vama udes ne može dogoditi, da ako vozite polako i pažljivo da ste uvek bezbedni, a šta kada neko naglo skrene u vašu traku i vi imate par sekundi da reagujete, da delimično siđete sa puta i da se potom vratite.

Drugi parametar bezbednosti su svakako kočnice. Ako Astri J treba manje metara do zaustavljanja od Citroena C4 Picasso i Peugeota 3008, da li je bolje biti u Astri J i ne sudariti se na putu, ili je bolje biti u navedenim monovolumenima i sudariti se?

Ako vam je bezbednost zaista bitna, i ako vam je bezbednost vaše dece zaista bitna, onda godine proizvodnje automobila nikako ne bi trebale da budu primarne. Kako ste odredili tu granicu od 4 godine? Da li je bolji automobil star 6 godina sa 100 000 km, ili je bolji auto star 4 godine sa 200 000 km? Da li ste sigurni da znate odgovor? Da li mislite da je bezbdniji C4 Picaso star 4 godine od Mercedesa C klase koji je star 7 godina, ili Volvoa S60 koji je star 6 godina? Odgovor je da Citroen ne nudi ni približnu bezbednost kao Mercedes ili Volvo.

Da li će vas održavanje Volvoa koji je star 6 godina koštati više nego održavanje Citroan koji je star 4 godine? Statistički gledano da! Ali ta razlika nije velika, i ako pogledamo izdadtke na mesečnom nivou, ona je realativno beznačajna, jer ako kupujete automobil od 10 000 evra, sigurno ne živite od prosečne plate. A ako živite od prosečne plate a kupujete navedene automobile, odmah znajte da nećete nikako moći pristojno da ih održavate. Jer su moderniji, noviji automobili znatno skuplji za održavanje od recimo vašeg vremešnog Stila.

Napomenuo sam vam da pismenim putem ni približno neću moći da vam detaljno odgovorim kao usmenim putem, jer kada se čujemo usmeno, ja mogu da vam dodatno opišem modele, koji nisu u važem užem krugu, a ovako mogu samo da nagađam.

Na kraju, priznaćete da niste očekivali da moj odgovor ide u ovom pravcu, i da ste već čitali neke moje slične odgovore. Da se razumemo, ja volim i Peugeot 3008 i Citroen C4 Picasso, i rado ih vozim, u proseku koštaju manje od nemačke konkurencije, a realno nude više, pa i više bezbednosti, ali da li su to najbolji automobili za vas?

Nije mi jasno zašto ste izostavili Renault Scenic? Možda vaš majstor održava samo Peuegeot/Citroen?

Ako ste već odlučili da kupite Peugeot 3008, ja ću vam taj automobil pronaći, u najboljem mogućem stanju za 10 000 evra. Meni je cilj da vam pomognem da kupite najbolji mogući automobil, a ne da vam sugerešim da za taj novac ima mnogo bezbednijih automobila, na vama je da li ćete poslušati moj savet, ili ne.

Volvo