Ovlašćenim servisima se ne može verovati?

Poštovani gos. Todoroviću,pPre par dana sam prodao mog Jaguara X-Type 2.0 D, a sada sam već na granici da poludim, jer ne znam koji auto da kupim.

Već sam se dogovorio sa suprugom da sutra ujutro idemo u Šabac, u auto kuću Holiday i nakon provere auta u ovlaštenom servisu “Sani Group”, kupimo ovaj auto:
Više ljudi mi je reklo da tamo sada uglavnom ne vraćaju kilometraže autima, mada to toliko nije ni bitno koliko je bitno šta će pokazati provera u ovlaštenom servisu. Veći mi je problem koliko će me taj auto koštati u narednih minimum 6 godina ili više. Da li ovlašćeni servis u Šapcu radi korektno?
Auto planiram da održavam u dobrom servisu koji nije ovlašćen za Peugeot (ili Toyotu, o tome uskoro). Mada ako je to kobna greška, poslušao bih Vaše mišljenje.
Drugi auto koji sam gledao je benzinac sa automatskim menjačem, nalazi se u Novom Sadu, vrlo fin čovek:
Gospodin tvrdi da je auto redovno održavao u ovlašćenom servisu dok je bio u fabričkoj garanciji, a posle toga u vrlo dobrom ne ovlašćenom servisu. Naravno, to bi proverio po broju šasije, a možda bi auto odvezao u ovlašteni servis na proveru, negde u Novi Sad, pošto je Toyota Centar (koji Vas je vidim razočarao u zadnje vreme) daleko.  Gospodin mi je pokazao svako oštećenje na autu, na dva mesta se malo ogulio lak, a na jednom braniku je izvršio lakiranje.
Jeste da mi se boja auta ne svidja preterano, i nisam prevelik ljubitelj kožnih sedišta (mada ova deluju baš baš kvalitetna) ali mislim da bi to preživeo. Najviše sam zabrinut što ima automatski menjač, a vi ste u vašim tekstovima pisali da je vek automatskih menjača nekih 250.000km, a posle kvarova popravke su ne isplative. Doduše, takodje ste u par tekstova spominjali da Toyote imaju vrlo kvalitetne automatske menjače, pa nisam pametan.
Ova Toyota Avensis je benzinac i još automatik, pa mislim da bi potrošnja goriva u gradskoj vožnji iznosila nekih 11L? Da li bi veću potrošnju u periodu od narednih 6 godina kompezovao nižim troškovima servisiranja tog benzinca, spram nekog dizelaša? (opet, ovo pitam, i zaključke donosim isključivo čitajući Vaše tekstove).
Znam da ste pisali da Toyotini benzinci prelaze (uz redovno održavanje) i preko 500.000 km, ali ipak želim da čujem Vaše mišljenje za ovaj specifični auto sa automatskim menjačem (gore naveden link).
————————————————————————————————————————————————————————————————————————
I na kraju, jeste da sam gledao i ovaj (povoljan?) auto:
 
ali s obzirom na to da je auto prešao 200.000 km, i to isključivo po srpskim putevima, trebalo bi ga izbeći u širokom luku. Ili možda grešim?
————————————————————————————————————————————————————————————————————————-
Na kraju svega, sigurno ću poslušati Vaš savet, i uraditi onako kako Vi kažete iz razloga što Vaše mišljenje cenim.
Kakav sam ja vozač:
– uglavnom vozim vrlo umereno, poštujem ograničenje, ne divljam, na auto putu vozim 120-130 km/h, ali volim automobil sa solidnim medjuubrzanjem zbog sigurnog obilaženja (mislim da je 200nm sasvim dovoljno)
– vozilo redovno održavam (u dobrom ali ne i u ovlaštenom servisu) i ne forsiram ga dok se motor ne ugreje (zimski period)
– godišnje prelazim oko 20.000 km, većim delom je to gradska vožnja
– gorivo sipam na Mol pumpama, ono skuplje.  Aleksandar.
Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Aleksandre, hvala vam na zanimljivim pitanjima. Ovlašćeni servisi u Srbiji nisu za preporuku, iako sam dugi niz godina pisao, i preporučivao ljudima da održavaju automobile u ovlašćenoj mreži. Problem je da o tim mrežama niko ne vodi računa, i da dilerima van Beograda, uvoznici gledaju MNOGO kroz prste ne bi li nekako preživeli. Zarada na prodaji novih automobila mizerna, i verovali ili ne kreće se od 80 evra za manje automobile do 400 evra za veće SUV-ove. To je nikakva zarada u odnosu na ogromna ulaganja. Realno, Srbija nije zemlja koja može da ima mreže ovlašćenih servisa, jer je naša kupovina moć mizerna. Nove automobile kupuje jedva 2-3% populacije, i to često oni koji nemaju poverenje u dilere polovnih automobila.
Mnogo ovlašćeni dileri u Srbiji prodaju sređena HAVARISANA VOZILA! Kad uzmete broj šasije i proverite taj auto u nekom pouzdanom servisu u Beogradu, dođete do informacija da su oni “vaskrsli” havarisani auto! Tako nešto je u bilo kojoj državi EU nedopustivo, jer se na taj broj šasije odmah udara zabrana ponovne registracije!
Mnogi ovlašćeni dileri po provinciji imaju dogovore sa dilerima, da prećute vraćanja kilometraže, a mnogo ne mogu ni da je utvrde. Kod Toyote posebno možete da vraćate kilometražu koliko god želite, i da ne postoji nikakav način da se utvrdi pravo stanje.
Toyota Centar na moju veliku žalost ima sve više nezadovoljnih klijenata, koji mi se redovno javljaju. Situacija je tamo verovatno sve gora i gora, jer se štedi, na svemu, pa i na obuci majstora, a nisam siguran da li majstori sa mizernim platama tamo mogu da prežive, i da li daju svoj maksimum na poslu.
Ako je Toyota Avensis održavana u Toyotonim ovlašćenom servisu u N.Sad, ja ne mogu da vam preporučim kupovinu tog automobila. I nije mi jasna kombinacija benzinskog motora od 2.0 litra i automatskog menjača u Srbiji, pa ko to još kupuje? I kome ćete da prodate auto sa tako velikom gradskom potrošnjom?
Šabac je priča za sebe. Ako želite da kupujete automobil u ovom gradu, želim vam sreću.
Garancija od čak 3 godine za polovne automobile, koje daju neke kuće koje prodaju polovne automobile su besmislene u svakom smislu. Na šta se odnosi na ta garancija? Fabrika daje garancuju od 2 ili 3 godine, vi kupite auto star 5 godina i dobijete novu garanciju od 3 godine? Pa da li vam to zvuči realno?
Kad kupite NOV AUTO, imate garanciju na motor! Ali samo na BLOK MOTORA! Nemate garanciju na pokretne delove motora! Nemate garanciju na dizne! Jer imamo loše gorivo, pa se i dalje prodavci vade na loše gorivo!
Dakle garancija na polovne automobile je nešto apstraktno. Na sudu ne možete realno da dobijete ni jednog dilera kojeg tužite za (ne)poštovanje garancije, jer on može da traži da vi auto održavate u ovlašćenoj mreži! Centar Boban nateran zakonom da daju garanciju na polovne automobile, je imao jednu klauzulu, da dolazite na ovlašćeni servis na svakih 6 meseci, sa dokazakom da ste tamo bili.
Kupovina polovnog automobila je jako komplikovana. Morate da se oslonite realno na znanje nekog iskusnog majstora, i da kupujete kod dilera u kojeg imate veliko poverenje. Birajte one dilere koji posluju preko 10 godina, a ne one koji rade par godina pa stave katanac na vrata.
Service Maxx se kod mene reklamira, pa nema smisla da komentarišem njihove automobile. Angažujete vrhunske majstore i pregledajte sve automobile. Unapred, izračunajte koji su mogući kvarovi i koliko će vas koštati! Jer polovan auto je polovan auto, ali bar ne gubite 20% od vrednosti u prvoj godini, kao kod kupovine novog automobila.
Volvo