Kad kupujete polovan auto: proverite sledeće

Kada razmišljate o kupovini polovnog automobila, morate biti spremni na to da je potrebno da uložite mnogo vremena u proveru, pregled automobila koje nađete.  Traženje adekvatnog automobila, koji se uklapa u vaše želje, mogućnosti i stil života iziskuje mnogo vremena, zato odmah uračunajte potrebno vreme i novac za to. Nemojte žuriti, i budite spremni na veća ulaganja od prosečnih, jer čak i profesionalci mogu biti prevareni a kamoli vi. Nemojte mislite da je boja ona najvažnije, jer ona to nije. Proces je mučan često sa lošim rezultatima po vas, jer onaj auto koji često izgleda najbolje skriva mnogo nerešivih kvarova. Piše: Aleksandar Todorović urednik.

 

Pitajte Aleksandra Todorovića

Poređenje automobila: kako utvrditi mane?

RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović

Aleksandar Todorović: O meni

Poređenje automobila

10 trikova za bezbednu kupovinu polovnjaka

Najbezbedniji polovni automobili: Najboljiauto.com

I.Jevtić: Hvala vam g.Todoroviću za odličan auto!

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

 

 

 

Ne želite kreditno ropstvo? Nemate dovoljno novca za nov auto? Nemate od koga da pozajmite novac za nov automobil? Možete kupiti proveren polovan auto. Proverava ih za vas urednik Aleksandar Todorović preko 20 godina!!! Znam da su vam dojadili kvarovi, majstori, trka za delovima, ali polovnjak ne mora biti mačka u džaku, ako malo drugačije kupujete ove automobile. Možda je mudrije da neko drugi, stručniji od vas traži vozilo za vašu porodicu? Zar nije sigurnije da vam provereni mehaničari detaljno provere kola pre kupovine. Zašto ne iskoristite mogućnost da dobijete besplatne savete oko izbora automobila? Besplatne preporuke? Da li znate da su novi automobili jako skupi za održavanje? Verovatno vam nije poznato da morate ići na mali servis 5 ili 7 godina koliko traje navodna garancija za nov auto (a u koju nisu uključene dizne, turbo ili DPF, odnosno EGR koji imaju svi noviji benzinci i naravno dizelaši). Da li znate da je kamata ove godine veća za tri puta  nego 2022.godine?

 

 

 

Nemojte kupiti auto koji nije legalan!

 

Ništa vam ne vredi lep i dobro održavan auto ako on nije legalan. I dalje imate na tržištu mnogo automobila sa prekucanim brojevima šasije, motora, sa falsifikovanim papirima. Notari mnogo toga ne proveraju. Recimo, notar ne dolazi do automobila koje kupujete i ne provera da li je na konkretnom automobilu isti broj šasije kao što stoji u papirima, zar ne? To morate da uradite vi, vaš majstor ili neko ko je stručan za to. Prekucani broj šasije ne može se tako lako otkriti. Prevaranti su veoma vešti, i angažuju profesionalce.

 

Notari ne proveravaju da li je auto “blokirao” izvršitelj. Vi prenesete auto na svoje ime, ali kad poželite da produžite registraciju to ne možete da učinite, jer dolazite do saznanja da je auto prodat na licitaciji, to je uradio izvršitelj na zahtev poverioca. Da li to možete proveriti? To može utvrditi vaš advokat, ali pošto se kod nas baze loše ažuriraju, može se desiti da vam advokat pruži pogrešnu informaciju, jer opet ponavljam naš sistem unosa podataka je loš i nepotpun. Advokat vam potvrdi da je sve u redu, a auto je ipak pod izvršenjem. Posebno nemojte kupovati auto ako prodavac nije vlasnik već ima samo ovlašćenje. Tek je tu teško pohvatiti ko ima dugove, i da li je sve legalno.

 

Ovakvi automobili običnu imaju malo nižu cenu, izgledaju odlično, i odličan su mamac za naivne. Iako i samo znate uglavnom za sve ove rizike, ipak se mnogi od vas upuštaju u ovu “kocku” i mnogo rizikuju. Znajte da vam auto može biti oduzet, ali i da vi možete završiti u zatvoru, dok sve ne dokažete pred sudom.

 

Krenite ovim redom:

 

 

1) Pogledajte ispod haube, proverite broj šasije i motora. Tragovi sudara, oštećenja se mogu kriti i oko motora. Poslušajte kako motor radi. Svaki čudni zvuk je poziv na dodatnu proveru. Ako primetite curenje ulja, fluida, to može biti pokazatelj da prethodni vlasnik nije adekvatno brinuo o vozilu, i da itekako postoji ulaganje u takav primerak.

 

 

2) Obratite pažnju na stanje enterijera. Na prvi pogled može izgledati sve idealno. Zato zavirite ispod tapacirunga, pogledajte prtljažnik, obratite pažnju na stanje lima gde se nalazi rezervni točak. Nije normalno da auto star 10 i više godina ima volan koji je kao nov. Dakle prefarban je volan, kako bi se sakrila prava kilometraža i pravo stanje. Lep volan vam godi, ali budite oprezni, ustanovite realnu kilometražu.

 

3) Kilometraža je uglavnom vraćena. Vraća se čak i pre redovnih servisa u ovlašćenom servisu. Auto pređe za 12 meseci recimo 40.000 km, vrati se na 20.000 km i obavi redovan servis na tih godinu dana, i tako recimo 5 godina. U servisnoj elektronskoj istoriji uredno stoji da auto ima 100.000 km a realnost je oko 200.000 km ili više. Pa kako stati tome na put? Profesionalac može da proveri stanje dizni, turbo punjača, zamajca. Dizne sa 100.000 km nemaju iste parametre kao one sa 200.000 km. Uostalom turbo i dizne mogu da se remontuju, ali to košta. Znajte da kada se dizna vadi može da se polomi, a onda mora da se otvara motor.To je papreno skupo. Loša dizna se čuje, ne morate priključivati dijagnostika, a ona ne mora da prijavi uvek diznu koja ne radi kako treba.

 

4) Klima uređaj i sve ostalo mora da radi. Svaki kvar može da se otkloni, ali ne po povoljnoj ceni. Ako nema dovoljno freona, problem može biti na kompresoru klime a to nije jeftino za popravak. Lampice na kokpitu koje svetle mogu ukazivati na skup kvar. Zato je važno utvrditi zašto lampica svetli, i koji je tačno kvar. To nije uvek lako, i ponekad je nekoliko ozbiljnih kvarova povezano. Tvrdnju vlasnika da on tako vozi godinama sa upaljenom lampicom razumite kao: kvar ne može da se otkloni, ili ja sam nemeran vlasnik – auto ide – baš me briga. Da li treba kupiti auto od takvog “brižnog” vlasnika? Koliko god da je cena povoljne preskočite taj primerak. Takav automobil skriva mnogo mana i problema. Da li vam to treba?

 

5) Probna vožnja je itekako poželjna. Tu možete otkriti brojne nedostatke i kvarove. Najbolje je da auto koji želite da kupite provoza vaš majstor, pošto on nema vremena, možda sam dobra opcija i ja lično. Radio tokom vožnje ugasite, koncetrišite se na zvukove koji dolaze od trapa, motornog prostora. Kad ne možete da provozate automobil – recimo onaj sa placa, prebaciti ga u servis na detaljnu kontrolu, obavezno rezervišite slobodnu dizalicu. Ako ispred servisa postoji veliki parking, probajte makar tu automobil, makar kako kreće, kako ide u rikverc.

 

6) Na dizalici može puno toga da se vidi. To prepustite oku i znanju stručnjaka. Majstori brzaju, posebno u ovlašćenim servisima, zato angažujte nekog ko će detaljno pregledati sve ispod automobila. Na dizalici lepo možete videti da li nešto curi iz motora, oko motora, jer niko ne pere motor odozdo.

 

7) Pregled limarije, boje je itekako poželjan. Problem je što nije lako utvrditi kvalitet urađenog posla (farbanje), osim ako ne angažujete iskusne farbare, ali oni imaju svoje limite u procenama koje mogu dati. Ako ovlašćeni servis tvrdi da je auto u prvoj boji i da nije farban, angažujte nezavisnog stručnjaka, jer se kod nas automobili često farbaju – koristi se kasko – koji svaku ogrebotinu pokriva. Kod nas često potpuno havarisani pa popravljeni automobili završe u oglasima. Potrebno je da takav auto izbegnete. Angažujte jako iskusne majstore, to vam je jedini spas.

 

8) Ako vam prodavac odmah spusti cenu, ili je spusti mnogo, nemojte kupiti taj auto. Prodavac zna koje sve mane ima pomenuti automobil i želi da ga se reši po svaku cenu. Na sudu ima olakšavajuću okolnost da vam je prodao auto po nižoj ceni od prosečne na tržištu. Mislite o tome, i znajte da dobar auto dosta i košta. Najskuplji auto u oglasima ne znači i da je to najbolji primerak. Često preprodavci pokušavaju i sa ovim trikom. Ako niste profesionalac, i ako ne proveravate bar stotinak automobila mesečno – godinama unazad, prepustite to onima koji to čine, i koji to znaju. Automobil se ne kupuje svaki dan, košta mnogo, pa je potrebno i da vaš način kupovine korigujete i da razmislite hladne glave šta vam je činiti.

 

 

 

 

 

Vi birate koji vam model tražim, sa kojim motorom ili motorima. Ako je ponuda tih modela pristojna, ja mogu da vam nađem takav auto, najbolji primerak koji postoji u Beogradu i okolini za vaš novac (to je 50% tržišta polovnjaka u Srbiji). Gledam i automobile na placevima, ali i one koji su već registrovani, i održavani u našim servisima jer je ponuda kod dilera zadnjih par godina značajno smanjena, i jer su se mnogi placevi prebacili na euro 6 automobile, pa tako za one sa tanjim džepom nema puno izbora. Izbegavam da tražim kola koja su starija od 10 godina, jer u tom slučaju imam mnogo posla, stresa, a veliki rizik. Jer meni je opcija samo da vam nađem i prodam dobar polovni auto. Rezervišem i kaparišem onaj polovnjak koji je u najboljem stanju, i onaj automobil koji će vam dugoročno gledati uzeti najmanje novca. Održavanje vam je obezbeđeno kod mojih mehaničara, a kod njih možete odraditi i veliki i mali servis samo ako vi to želite. Ako smatrate da servis nije potreban, i ako ga niste nikada radili po kupovini polovnjaka, molim, to je vaš izbor. Takođe slobodno navedite koje boje dolaze u obzir, a koje ne. Ako mogu da vam izađem u susret sigurno vam neću naći i ponuditi crveni Golf, ako vi isključivo želite crni ili beli. Pod uslovom, da je ponuda Golfa koji vi želite solidna, jer ako ne mogu da pogledam makar 10 automobila, onda ja nemam uslova za rad, odnosno ne mogu da iskoristim moje znanje.

 

 

Kada vam nađem auto, ja moram da ga kaparišem, nekada je to 200 evra a nekada i 300, 400 evra, u zavisnosti od cene, dilera. Zato svoj honorar za traženje automobila naplaćujem unapred i on je od 400 evra za jeftnija vozila do 600 evra za kola od 8000, 10 000 ili 15.000 evra. Za novije automobile, euro 6, dobijate garanciju i na motor. Za ove starije dobijate garanciju doživotnu na legalnost, i kod većine na kilometražu. Ako je kilometraža vraćena dobijate od mene procenu koliko je diler kilometara vratio. Sigurno ću vam prodati auto sa manjom kilometražom i u boljem stanju. Mudrije je kupiti auto sa pravih 320 000 km, nego sa 450 000 km, a valjda znate da svi oglašeni polovni automobili “imaju maksimalnih” 190 000 km.

 

 

To vam je valjda jasno, ili prvi put u životu kupujete polovan auto? Ali kupovina polovnjaka ne mora značiti vaš poslovni i porodični poraz, to nije nikakva sramota, jer lako može da se desi da polovni auto koji vam nađem bude mnogo bolji od svih novih automobila koje ste kupovali. Jer je većina vas kupovala nova vozila sa skromnim, slabim benzinskim motorima sa opremom koja je namenjena srpskom tržištu, dok polovni auto koji košta 8 000 ili 10 000 evra može biti iz Švajcarske, Holandine, Nemačke, Italije sa bogatom opremom, sa snažnim motorima, odličnog kvaliteta, koji je u odličnom stanju koji možete voziti bez problema narednih 10 godina. I koji naravno možete održavati kod mojih mehaničara. KADA DOĐE VREME ZA PRODAJU AUTOMOBILA koji sam vam našao, to ću učiniti bez naknade, i sa zadovoljstvom, i naravno da ću vam opet tražiti, noviji, bolji polovnjaka sa popustom od bar 30 posto, kada su u u pitanju cene mojih usluga!

 

 

Pre kupovine tačno dogovaramo šta od opreme auto mora imati, a šta je samo poželjno. Dajete  mi do znanja koje boje su neprihvatljive. Naznačićete mi i koji modeli nikako ne dolaze u obzir. definišemo tačno kakvo stanje enterijera očekujete, i da li ste spremni na to auto ima spolja nego ogrebotine, oštećenja od grada ili ne, i slično. Angažujete me samo ako u mene imate MAKSIMALNO poverenje. Ako ga nemate, auto tražite sami, a ja vam mogu samo detaljno uporediti automobile koji se vama dopadaju (do 3 modela),a cena za to vam je 6000 dinara. Možete dobiti i preporuke modela, to vas košta 18 000 dinara, ako ne želite da vam ja tražim auto, ako vam ja tražim polovnjak onda su preporuke besplatne! Preporuke vam može dati i vaš mehaničar, prijatelj ili preprodavac, zar ne? Pitanje je samo ko koliko ima znanja, iskustva i dobre volje da vam pomogne. Vi odlučite dragi moji čitaoci! Birajte zato najbezbedniji način za kupovinu vaših najbezbednijih automobila!

Volvo