Koji auto kupiti: Yaris, Pandu ili Hyundai i20?

Poštovani Aleksandre, zamolila bih Vas za savet vezano za kupovinu novog automobila. Želela bih dakle da kupim nov automobil. Budući da se uopšte ne razumem u automobile i ovo mi je prvi automobil zamolila bih Vas za preporuku kupovine odnosno poređenje. Izdvojila sam tri automobila za koja bih zamolila poređenje 1. Toyota Yaris MC24 Luna + doplata paketa ASSIST i 2.  Hyundai i20 facelift (Style ili Premium), III.  FIAT PANDA HYBRID CROSS.
Evo šta su moje potrebe i šta očekujem od automobila:
  • Planiram da vozim automobil dugo, dakle ne planiram da ga prodajem za 5 godina za moderniji ili sl. zato i želim da kupim nov automobil koji planiram da održavam redovno.
  • Budžet za kupovinu od 15.000 hiljada do 18.500,00 Evra
  • Primanja su mi zasada prosečna ali budući da imam svoju agenciju možda ubuduće budu i veća
  • Automobil mi je potreban za svakodnevnu vožnju na posao u Beogradu i sl. Parking obezbeđen tokom dana u garaži ali ne i tokom noći, ispred zgrade imam samo otvoren parking, dakle biće izložen vremenskim prilikama i neprilikama.
  • Volela bih da recimo dva puta godišnje mogu i da otputujem kolima na Zlatibor, Kopaonik… eventualno na more..ali ova dalja destinacija (more) ne bi trebala da budu presudna
  • Potrošnja goriva mi je važna ali i troškovi servisiranja, dakle šta je po Vama takođe isplativije na duže staze…
Fiat Panda je puno povoljniji u odnosu na ostala dva automobila ali pitanje je da li se ta razlika dugoročno isplati…?
 
Hvala na unapred na Vašem savetu!
S poštovanjem, Maja Lukić
Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovana g.Lukić, hvala vam na poverenju. Toyota Yaris i Hyundai i20 mogu da se direktno uporede, iako je Toyota dosta kvalitetnija, pouzdanija, sa malo boljim servisnom mrežom. Cene održavanja su slične, u ovlašćenom servisu morate održavati auto ako želite da zadržite garanciju od tih 5 godina u proseku. To izgleda ovako: mali servis se radi na 12 meseci i on ovlašćenom servisu košta oko 30.000 dinara, u nekom drugom koji je specijalizovan za Toyotu ili Hyundai je oko 14.000 dinara. Morate znati da sve kvarove koji vam se dogode, morate isto tako odraditi u ovlašćenom servisu. Ne pokriva garancija ležaj točka, ili kraj spone, niti stabilozator, a sve je to skuplje u ovlšćenom servisu u proseku skoro tri puta kada uključim i rad (cena za ruke – kako se to kaže).
Pandu nema smisla porediti sa ova dva automobila jer je mnogo manja, pripada A segmentu, krajnje je nezbebedna i može da primi samo četiri putnika (registruje se kao auto za četvoro), mada pozadi teško mogu da sednu sve odrasle osobe, auto je zaista mali.
FIAT Panda je dobila zaista samo 0 zvezdica. Automobil je apsolutno nezbedan i opasan. Ali ima jednu dobru osobinu. Jako dobro drži cenu, čak za 50% bolje zadržava svoju vrednost od neprikosnovenog Golfa! Tako da ako imate prosečnu platu, i ne želite da izgubite brdo novca kada budiete auto prodavali kroz 10 godina, kada će vredeti samo delić onoga što ste platili najbolji izbor je Pande. Osim toga najlakše se parkira, najlakše se provlači kroz zagušene ulice Beograda, i košta najmanje za održavanje, bar u prvih 100.000 km, dok nežni motor ne krene da se kvari. Jer treba znati da FIAT poslednjih godina ugrađuje u Pandu maleni nežni trocilindrični motor 0d 0.9 litra (dakle nema više i njoj četvorocilindričnog motora 1.2 koji je bio jedan od najpouzdanijih na svetu u svojoj klas). Fiat nema cilj kao vi da vozite auto 10 godina, već da ga menjate na 3,4 godine koliko ovaj motor bez kvarova može da izdrži.
Ako prelazite bar 40.000 km godišnje itekako ima smisla kupovina novog automobila. U ovom poređenju (Toyota – Hyundai – FIAT) najbolji izbor je Toyota Yaris (po meni spada u pet najboljih automobila B segmenta). FIAT Panda definitivno nema snage da za putovanje do Kopaonika ili mora. Za velike uspone i vazduh sa malo kiseonika, prosto nije konstruisan, posebno ne ako vam je gepek pun, i povezete još nekog.
Preslab motor znači mučenje i za vozača i za automobil, ali znači i da vam je potrebno jako mnogo vremena za preticanje. Kada ste predugo u preticajnoj (suprotnoj) traci, postoji šanse da naleti na vas auto iz suprotnog pravca koji se kreće brzinom od 150 km/h, ili recimo 200 km/h (često naši presretači na regionalnim putevima tako nešto zabeleže) i da vas odbaci sa puta, jer je Panda i lagana, osim što joj je čvrstina karoserije mizerno loša. Panda nema ni dovoljno efikasne kočnice, niti je stabilna u krivinama, pri nagloj promeni pravca. Hyundai i20 je bolji, ozbiljni, bezbedniji, komforniji i brži automobil, ali u svakom segmentu zaostaje manje ili više za Toyotom Yaris 1.5 VVT-iE, koja nudi dosta dobra ubrzanja, pristojna međuubrzanja (ubrzanje od 80 do 120 km/h), i tu je u vrhu klase, postoji samo par modela koji za sličan novac nude bolje performanse.
Kada kupujete nov auto, treba raćunati i na ugradnju Zedera (mehanička zaštita), cena je oko 350 evra, a valja platiti i kasko, bar u prvih pet godina, dok automobil još uvek ima relativno veliku vrednost.
Treba računati, da pošto kupujete nov auto, morate imati veće troškove za mali servis, nego da ste kupili polovan automobil (njega ne morate voziti u ovlašćeni servis – nego u neki drugi mnogo bolji a skoro tri puta jeftiniji), a to znači da imate veće troškove za mali servis 150 evra godišnje, u odnosu na to da ste kupili polovni auto, a to je za 5 godina razlika od 750 evra samo za mali servis (zamena ulja i filtera). Pošto pišem savete, testove, poređenje automobila 21 godinu, a isto toliko godina nalazim polovne automobila za moje čitaoce, moram vam reći da se i novi automobili kvare, a da garancije na pokriva mnogo toga. I ono što piše da pokriva, dileri se kasnije prave blesavi i ne žele da vam to poprave o trošku garancije. Hyundaijevi benzinci nakon 100.000 km krenu da enormno troše ulje, i Hyundai je dužan u tom slučaju da vam ugradi nov motor, ali to nikada ne čine, čak i kada ih tužite. Pre nekoliko godina nisu izdržavi ni tu navedenu kilometražu. Hyundai i Kia ima snažan svetski lobi, i sve su statistike falsifikovane u njihovu korist. Ja polovne korejske automobile niti tražim, niti prodajem, jer se mnogo više kvare od konkurencije. Proveravam detaljno polovne automobile u odličnim servisima, zajedno sa mojim mehaničarima, i imam ogorman broj zadovoljnih klijenata. Foto: Aleksandar Todorović urednik www.testoviautomobila.rs i najboljiauto.com
Što se održavanja tiče u tih 5 godina, pošto vozite po Srbiji, u Beogradu, računajte da ćete imati bar 600, 700 evra ulaganja u trap, zbog rupa, to je neki minimum ( u servisima koji nisu ovlašćeni to bi vas koštako 200 evra). Dakle imate veći trošak za 1.250 evra u tih 5 godina u odnosu na kupovinu polovnjaka (koji je star 5,6 godina). Imate za kasko oko 300 evra godišnje, to je preko 1.500 evra za 5 godina. Na polovnim kolima koja su stara 6 godina a koja vrede recimo 9.000 evra ne morate uzimati kasko. Dakle nov auto vas za tih 5.godina košta oko 2.750 evram, ali to nije puno para ako vi smatrate da ćete uskoro zarađivati mnogo više. Prosečna plata je apsolutna nedovoljna za kupovinu bilo kakvog automobila (naveli ste da toliko zarađujete), a kamoli za kupovinu novih kola.
Zaboravio sam da vam napomenem, da morate imati i set zimskih i set letnjih guma. Morati platiti i čuvanje guma, demontažu i montažu. Morate plaćati saobraćajne kazne, kojih će uvek biti, bez obzira koliko ste pažljiv vozač. Ako je ograničenje  30 km/h a vi vozite 33 km*h, kazna je 6.000 dinara.
Biče i ogrebotina, sitnih udaraca na putu, parkingu. Kasko to pokriva, ali vam sledeće godina polisa bude skuplja. Ako nemate kasko, farbanje recimo samo jednog branika je 250 evra, ali vi ga morate farbati u ovlapćenom servisu ali je cena tamo preko 500 evra (molim vas da proverite –   da ne bude da sumnjate u ove informacije). Vi morate farbati auto u ovlašćenom servisu, inače gubite garanciju. U proseku ljudi koji kupe nov auto u Beogradu, farbaju ga bar dva puta u prvih pet godina, a znam slučajeve gde farbaju i pet puta u tih pet godina, jer imaju kasko pa to koriste. Posle u oglasu naravno navedu da je u prvoj boji. Zato nikom i ne savetujem da kupuje kola (polovna) kupljena nova u Srbiji, jer imalo jako loše ovlašćene servise, jako loše gorivo i jako loše puteve. Polovni auto iz uvoza 5 godina star je u tri puta boljem stanju nego 5 godina star auto kupljen i vožen po Srbiji (iako ovaj iz Srbije u proseku ima dva puta manju kilometražu).
Kada mislimo na finansije, morate znati da auto najviše gubi na vrednosti u svoje pre 3 godine. To je bilo ublaženo 2021., 2022. godine jer su cene novih automobila rasle godišnje oko 15% do 20%. Sada se sve polako vraća u normalu. Dakle, cene novih automobila će ove 2024. godine minimalno rasti, ili će stagnirati (ostatiti iste – jer je pad prodaje automobila skoro svuda u Evropi).
Ili da vam “prevedem”. Nov Yaris je sada 19.000 evra (18.500 e je samo u beloj boji). Za 5 godina njegova realna cena će biti 11.000 evra. Dakle za 5 godina izgubili ste 8.000 evra i naravno dodajte uvećena troškove zbog ovlašćenog servisa i kaska od 2.850 evra, to je 10.850 evra pod uslovom da niste morali baš ni jednom da farbate auto (šanse za to su minimalne), i da niste kupili ni jedan set novih guma, nego da rizikujete i vozite leto sa zimskim gumama (na primer).
Ako kupite 5 godina star Yaris 1.5 za 11.000 evra, on će posle 5 godina (kad napuni 10 godina), vredeti 7.500 evra, dakle gubite oko 3.500 evra za tih 5 godina, a vozite prilično pouzdan i dobar auto, koji ako kupite u dobrom stanju, nećete imati ni jedan jedini kvar, van redovnog održavanja.
NE ZNAM DA LI ŽELITE DA ZA 5 godina izgubite 10.850 evra ili samo 3.500 evra. Vidite ja zarađujem bar 4 prosečne plate mesečno (nekad i mnogo više – zavisi od obima posla), i nemam dovoljno novca za kupovinu novog automobila. Mislim da prednost mora imati stambeni kredit, putovanje na more (bar jednom u 2 meseca), i prosto ako me polovan auto odlično služi, a nudi mi tri puta više bezbednosti, mnogo bolje performanse nego nov auto, a mnogo manji gubitak vrednosti, odgovor je jasan. Ali ako vašeg kolege, koleginice imaju nov auto, pa ga morate imate i vi, to je sasvim razumljivo.
OVO JE SAMO UVODNI DEO ODGOVORA. KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT GOSPOĐI NA E – MAIL. AKO ŽELITE DETALJNO POREĐENJE, PROCENU TROŠKOVA, ŽELITE DA ZNATE KOJE SU MANE AUTOMOBILA KOJI KUPUJETE TU SAM ZA VAS.

Kupovina automobila procedura – Preko A.Todorovića!

Izbegnite stres, izbegnite prevaru – kupite proveren polovni automobil!

Potraga za idealnim polovnim automobilom mora da bude naporan proces, jer se na tržištu nudi mnogo vozila sa skrivenim manama, koje su jako skupe za popravku. Nebitno je što je auto recimo 2017. ili 2018.godište, ako ima 100.000 km iza sebe, što nije tako mala kilometraža može da ima brdo problema, a otklanjanje tih kvarova može vas koštati i više od par hiljada evra. Nemojte kupovati mačku u džaku, angažujete proverenog mehaničara, prebacite desetak automobila koji se vama dopadaju i dobar servis na temeljnu kontrolu. Taj uloženi novac vam se sigurno vraća, jer kupićete na taj način bolji automobil. Sve to mogu ja umesto vas dragi kupci da uradim, jer se bavim proverom i nalaženjem automobila preko dve decenije. Cena traženja za automobile koje ja preporučujem od 8.000, 10.000 evra je 450 evra. Za modele koje ja preporučujem koji koštaju do 6000 evra je 350 evra. Preporučujem modele koji se mnogo manje kvare od proseka i najbezbednije modele, i automobile čija je ponuda na proverenim placevima dobra! 

 

Ja sam u Beogradu, i tražim za vas automobile u Beogradu i okoloni. Ako živite recimo u Subotici ili Nišu, i neugodno vam je da vozite u Beogradu, ili od Beograda do vašeg mesta, auto koji kupite može biti prebačen kamionom tačnog ispred vaše kuće. Cena traženja automobila koje vi želite a ja ih ne preporučujem je: 300 evra za kola od 3000 evra, odnosno 600 evra za kola od 8.000, 10.000 ili 14.000 evra. Preciznu ponudu dobijate kada mi pošaljete sken uplate (3.000 dinara) i pitanje.  Ako vam tražim automobile koji je hibrdid cena traženje je veća zbog komplikovane provere stanja baterije. Isto važi ako vam tražim automatik. Najbolje je da se čujemo telefonom pa da vam sve pojasnim, i da mi vi precizirate kakav auto vama treba. Glavni urednik Aleksandar Todorović www.najboljiauto.com i testoviautomobila.rs.

 

RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović

Pitajte Aleksandra Todorovića

Poređenje automobila: uporedite bilo koja tri automobila

TESTIRALI SMO: Peugeot 301 1.6 HDi

 

 

 

D.Stevanović: Auto koji mi je našao g.Todorović me odlično služi

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

I.Jevtić: Hvala vam g.Todoroviću za odličan auto!

Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!

Filip Stojković: Preporučujem Todorovića jer želim da pomognem drugima

Havarisan auto je auto koji NIJE U VOZNOM stanju!

 

 

Kupovina automobila preko urednika Todorovića – Procedura:

 

  • 1) Pročitajte prvo tekst šta nudim, kako tražim i proveram automobile za vas (Kliknite ovde)
  • 2) Nakon toga uplaćujete 4.500 dinara ako želite da se čujemo telefonom, ili 3.000 dinara ako želite kratke odgovore i ponudu za traženje automobila preko e – maila. RAČUN: 105000000250737463 AIK Banka Aleksandar Todorović, Beograd.
  • 3) Potom šaljete detaljno pitanje na sajt testoviautomobila.rs rubriku Pitajte Aleksandra Todorovića (kliknite ovde).
  • 4) Dobijate odgovor za manje od 24h, kao i ponudu za traženje automobila. Ako vam cena odgovara, novac uplaćujete na gore navedeni račun. Tražim modele koje ste vi naveli, koji se vama dopadaju, ili automobile koje se najmanje kvare, koji su najbezbedniji koje vam preporuči glavni urednik Aleksandar Todorović.  Honorar naplaćujem unapred.
  • 5) Krećemo sa traženjem polovnjaka za vas – u proseku je potrebno 3 do 5 dana, da pogledamo sve što je za gledanje, a najbolji primerak, prebacujemo u servis na detaljnu kontrolu  i pregled. Cena traženja za automobile koje ja preporučujem od 8.000, 10.000 evra je 450 evra. Za modele koje ja preporučujem koji koštaju do 6000 evra je 350 evra. Preporučujem modele koji se mnogo manje kvare od proseka i najbezbednije modele.

 

 

 

  • 6) Najbolji automobil rezervišemo za vas, tako šta ga kaparišemo, dakle platimo vlasniku ili češće auto placu da auto čuva narednih nekoliko dana (koliko vam je potrebno da dođete u Beograd, na plac, ili kod notara, ako je u pitanju fizičko lice)
  • 7) Dobijate na Viber detaljne slike pregleda automobila, sa svim eventualnim manama, ogrebotinama, i tačnim iznosima koliko koštaju dodatna ulaganja ako ih ima (koja su dosta niža od drugih lošijih automobila koje smo gledali za vas) i tačnu cenu velikog i malog servisa sa rukama (koji varira od 300 do oko 500 evra). Veliki servis ne morate da radite ako ne želite. A možete i kod svog majstora, ako u njega imate više poverenja (ali ostaje nejasno zašto vam onda on nije tražio auto).
  • 8) Dolazite na auto plac, ili kod notara, ako je prodavac fizičko lice (zbog sve slabije ponude na placevima, gledam i registrovane automobile). Ja ću vas naravno dočekati na auto placu, ili kod notara, i tu sam za vas i pored vas narednih sat vremena. Pogledate, proverite auto, možete da povedete i svog mehaničara (ali onda se opet postavlja pitanje zašto njega niste angažovali). Ako je onako kako sam opisao, i ako je stanje isto kao na slikama koje sam vam poslao (slikam svako oštećenje) kupujete, plaćate auto,  u evrima, vlasniku auto placa, odnosno prodavcu ako je u pitanju fizičko lice – nakon overe kod notara.
  • 9) Nakon toga vozite auto kod mog mehaničara na veliki i mali servis, eventualnu zamenu pločica, možda diskova ili recimo stabilizatora, ako želite, ako mislite da servis nije potreban ili nećete da ga radite vaš izbor i pravo.
  • 10) Ako ste kupili auto na auto placu, mogu vam organizovati da se odradi tehnički pregled, ako ste iz Beograda, do kraja dana

  • 11) Ako ste iz Beograda, mogu vam preko agencije (ona to naplaćuje 3.000 dinara) organizovati da umesto vas odu do MUP-a i izvade vam tablice i saobraćajnu dozvolu.
  • 12) Ako niste iz Beograda, a kupili ste auto na placu, idete taksijem do agencije koja izdaje probne tablice, vratite se do placa, stavljate probne tablice  i vozite auto ako želite do mog mehaničara na veliki i mali servis. Ako ne želite veliki servis ne morate da ga radite, vaš auto, vaš izbor, vaša odluka. Ja veliki servis itekako preporučujem, prvo jer ste mirni narednih 5 godina, drugo jer sprečavate tako da dođe do pucanja zupčastog kaiša ili istezanja lanca (često se desi na lanac NE mora da se menja – pa kod automobila sa lancem, radimo samo mali servis, možda zamenu pločica na primer), i na taj način sačuvate motor od havarije. Popravka motora ako pukne kaiš može koštati preko 3.000 evra, zato mislim da vam se rizik ne isplati. Kola dugo stoje na placu, i pitanje je koliko je kaiš izgubio elastičnost.
  • 13) Imate besplatne kontrole (ne i besplatne popravke) na 4 odnosno 6 meseci kod mojih mehaničara u prvih godinu dana (plaćam ih ja)
  • 14) Imate gratis pomoć oko prodaje automobila koji ste kupili preko mena, kada rešite. Oglašavam vaš auto na mojim sajtovima i facebook stranicama Testovi Automobila Srbija i Najboljiauto.
  • 15) Za narednu kupovinu imate popust od 30%. To važi i za članove vaše šire porodice.
  • 16) Vaš majstor može uraditi veliki i mali servis, ali onda je valjda on odgovoran za urađeno? Vaš majstor vam može održavati auto, ali podrazumeva se da ako vam “nestane” DPF da ga je on skinuo – jer ja vam obavezno prodajem auto sa DPF – om.
  • 17) Poželjno je da kada kupujete auto od mene dođete sa vašim majstorom (ukoliko ne želite da vam moji mehaničari održavaju kola), i da sve bude transparentno. Možda vi imate odlične majstore, koji prosto nemaju vremena da vam traže auto (ili neće da se upuštaju u ovaj jako naporan posao – pametni ljudi!).  Garancija zavisi od godišta automobila, cene i mesta gde vam nađem auto.

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

Volvo