Mnogo zanimljivih pitanja

Poštovani gospodine Aleksandre,Dugo čitam vaše tekstove, što testove automobila, što Vaše odgovore na pitanja. Zbog činjenice da sam saznao zaista mnogo toga od Vas, želeo bih da Vam postavim par pitanja. Želeo bih da kupim novi automobil, a budžet koji sam odredio je 20 000, uz mogucnost prelaska za 1000 ili 2000 u slučaju da za taj dodatni novac mogu da uzmem nešto zaista dobro.
Iako tekst deluje dugo, na kraju su postavljena konkretna pitanja, kao sažetak teksta, ali Vas molim da pitanje pročitate u celosti.

Testoviautomobila RS LOGO

 

Moj stil vožnje:

Godišnje prelazim oko 25 000 kilometara. Mesec, mesec i po ili dva meseca gradske vožnje a onda napravim “turu” od 2 ili 3 hiljade kilometara. Zimi sam više u gradu, uz povremene (jednom u mesec ili dva puta u mesec dana) izlete od max 500 kilometara u oba smera.

Automobil vozim u okviru ograničenja u gradu i zaista pazim, a na auto putevima ne vozim preko 150, mada volim kada auto ima rezerve za preko toga.

Automobil ću voziti samo ja, dok će predstavljati rešenje za narednih 5-7 godina.
Trenutno vozim fiestu 2008-o, 1.4 benzinac, nisam imao problema sa njom (da, išao sam sa njom na put od po 3000 km) ali ipak nije za dugačka putovanja to je auto više za grad. Nju ću sada prodati, zbog finansija. Vozio sam dosta i Golfa VII, kao rent-a car zbog posla i to 1.2 TSI. Vozio sam i nešto manje 1.6 TDI Golf VII hatch. i novu Octavia-u koja mi se nije dopala zbog loše zvučne izolacije, pa je nisam uvrstio u moj izbor.

Moji zahtevi po pitanju automobila:

Udoban za dugačak put (pre svega da u kabini, pri brzini od 120-150 buka nije velika), a ponašanje u gradskoj vožnji mi nije toliko bitno (recimo, ako je auto veliki, biće teže naći parking, ali zbog mojih potreba i drugih okolnosti to mi nije bitno. Necu navoditi konkretne razloge, da ne dužim).

Što se dimenzija tiče u obzir dolaze hatchback-ovi poput VW Golfa VII, tj. oni sa gepekom ne manjim od oko 380 litara. Zatim, limuzine, poput Avensisa i karavani poput Golfa VII Variant-a. Znam da je to prilično različito, ali mi je minimum veličina golfa VII, koji iako ne veliki, ima dosta mesta pozadi, gepek dovoljan za mene i jednog do max-2 saputnika.
Što se motora tiče, tu nastaje dilema kod mene, pa ću vam ispod, opisati problem.

Ako bih kupio auto, želeo bih pre svega da bude pouzdan, tj. da motor nema dečijih bolesti i da diler od kojeg kupim auto, ima bar jedan solidan servis, bilo gde u Srbiji, kako bih u slučaju eventualnih problema, mogao da računam na nekog. Auto planiram da održavam samo u ovlašćenom servisu, redovno i planiram da sipam kvalitetno gorivo (koliko je to moguće, recimo max motion dizel, ako bih kupio dizela, ili aditivirani benzin u slučaju benzinca ali o tome ispod).

Od opreme, ono osnovnije, a to je klima, podizaci stakala napred, tempomat. Dodao bih i jos neke stvari, ali ovo su elementarni zahtevi.

Potrošnja mi nije bitna, osim ako ne prelazi 10 litara u gradu, što je max za mene. Takodje, uzeo bih auto do 2 000 kubika ili manji.

Problematika i pitanja za vas:
Dizel ili benzin?
Trenutno vozim benzinca, ali sam imao prilike da probam i dizele. Koliko sam mogao da primetim, dosta ljudi u Srbiji se trudi da kupi dizela i kada sam zbog toga istraživao šta i kako, zaista sam se razočarao, i to zbog toga što skoro svi dizeli imaju DPF filter koji je zahtevan po pitanju načina vožnje, recimo ako bih vozio svaki dan na posao 20 km, magistralnim ili auto-putem, to bi bilo ok, ali ovako, obzirom da bih po mesec dana vozio po gradu, to već miriše na paljenje lampice za regeneraciju, a ja zaista ne želim da prinudno idem do autoputa da bih produvao DPF svakih par dana, jer šta ako mi se jednostavno ne ide? 🙂

Na to bih dodao moju bojazan zbog očajnog stanja goriva kod nas, a znam da su dizeli specijalno osetljivi (kako sam čuo i pročitao) na to, pa ne bih da zbog toga imam dosta problema, ali samo prisustvo DPF-a, gradska vožnja i loše gorivo su 3 već velika rizika.
Onda, htedoh da pogledam benzinca. Već sam probao VW TSI, doduše najslabiji 1.2 86ks, ali sam bio prijatno iznenadjen. Tih do 150km/h, solidno vuče, iako se vidi da je slab, ali zivahan i ok. Video sam da postoji 1.4 TSI od 125 i 150 ks-a, zagrejao sam se za njih, video sam da ste i vi u Vašim tekstovima dali dobre komentare za novog Golfa VII, probao sam ga više puta (1.2 tsi i 1.6 tdi), tiho, solidno, i taman rekoh 1.4 TSI je moj izbor. Medjutim, na internetu sam našao lavinu komentara i tekstova o problemima sa lancem na TSI motorima, pre svega pre 2013-te. Navodno, posle toga, novi motori imaju kaiš, ali kako sam mogao da zaključim TSI motori su imali dosta, ali dosta boljki i nisam našao informaciju da li su sada bolji ili ne. Vi ste napisali da su korektni i sve bolji ali da treba vremena da se to i dokaže, ali me zanima da li ste u medjuvremenu došli do iskustva ili informacije koja potvrdjuje da ovi motori više nemaju gomilu boljki i da su sada solidna kupovina?

Paralelno sam gledao Toyotu i Hondu, obzirom da ih vi preporučujete a mene su zaintrigirali zbog pouzdanosti, ali bih sada bio konkretan i pitao bih Vas šta biste preporučili od njihovih benzinaca, pod uslovom da smatrate da moj stil vožnje nikako ne odgovara dizelu sa DPF-om, a to je koliko vidim, svaki dizel danas.

Bacio sam pogled i na Opela i Forda, ali nisam siguran da su sada novi motori ok. Ne znam sta da mislim o njima, pa ostavljam vama da iz ove hrpe automobila odaberete jedan ili dva i preporučite mi. Nisam gledao francuska vozila, znam da su neka ok, ali ljudi svašta pričaju pa nisam znao šta da mislim. Vaša preporuka će takodje i ovo odrediti, mada verujem da ih Japanska vozila dominiraju.

Jedan mali detalj, što se japanskih vozila tiče (ma ovo može da se tiče i svih ostalih) znam da je dosta njih imalo problema sa servisima, pa ako budete u mogućnosti da nešto preporučite, molim vas da u preporuku uključite konkretan servis (npr. ovlašćeni servis Toyota Motors, Pere Perića 34). Ovo mi je baš bitno, jer je stanje sa servisima u Srbiji, pa i ovlašćenim, očajno.
Ne brinite, ispod ću sumirati konkretna pitanja.

1. Da li biste preporučili dizela ili benzinca za mene? Biće dobar odgovor i recimo, preporuka dizela uz napomenu da ipak moram jednom nedeljno da vozim min 20-30 km autoputa, ali moram znati da je dovoljno to raditi jednom nedeljno, a ne recimo svaka 2-3 dana.
2. Da li je tačno da TSI motori i dalje imaju mnogo dečijih bolesti ili to više nije slučaj? Postoji li neki način raspozavanja motora, recimo prema broju, kako bih znao da razaznam dobar od lošeg motora? Da li TSI motori sada imaju kaiš umesto lanca i koji su to motori (koje godište ili koji broj motora)?

3. Iako ste dali dobre komentare za novog Golfa i Golfa Variant, da li biste preporučili neki drugi auto do 20 000, koji je podjednako tih, a recimo pouzdaniji? I naravno, ostaje pitanje sa kojim motorom? Gledao sam Toyotu Avensis, ali je samo najslabija verzija benzinca bila 20 000. Ne znam kakav je taj motor, recimo.
4. Ako preporučite motor i auto, možete li da preporučite i konkretan, proveren servis za njega?
Ne očekujem da ćete moći da date sve informacija na ova pitanja, pa sam hteo da predložim da i kontakt nekog dobrog mehaničara koji može da da informacije o pouzdanosti nekog motora može biti ok. Osim toga, bitno je da znate, da se mogu navići na sve specifičnosti automobila, ali da je pre svega bitno da je pouzdan tj. bez dečijih bolesti, tih i udoban za duži put i da ima korektan servis.

Puno pozdrava,Predrag.
Dopuna pitanja:

Zeleo bih samo da istaknem da, obzirom da sam pitao pitanja poput dizel vs benz. meni je sasvim jasno koliko je to razlicito i slicno. Meni je pre svega bitno da znam da li DPF mnogo ima problema u mom stilu voznje (danas idem na posao i tako do kraja meseca, 10-15, kreni stani po gradu a onda na kraju meseca idem do Budimpeste) i tipa kao kod korole, da li 1.6 benz sa 160 nm ili 1.4 D4-D, sta je pouzdanije, da li je to bolje od TSI motora itd itd. Pouzdanost mi je bitna jer auto hocu da zadrzim 5 godina uz 25 000 km godisnje i redovan servis (uvek nesto moze da se pokvari bitno da nema decijih bolesti).

Bitno mi je i da auto bude tih do 150 km/h i da ima dovoljno snage da pod opterecem tri osobe i gepekom moze da se ostvari bezbedno preticanje. Naravno, tu su i ostala pitanja nakon sto mi preporucite auto i motor, poput kog dilera i ovlasceni servis? U svakom slucaju imate sve u originalnom mail-u.

Dodao bih da sam cuo da su toyotini motori imali problema sa prevelikom potrosnjom ulja, TSI sa lancima itd itd. Verujem da vec znate sta me sve muci.

Kraca replika koja vam moze dati dodatne informacije za detaljan odgovor:

Sto se kvarova tice, znam da je 5 godina malo, ali sam na primer, cuo da su ranije TSI vec na 20 000 imali problema sa lancem. Jasno mi je da inace nece to crkavati i slicno, ali me brinu te takozvane “decije” ili poznate bolesti.
Avensis je stvarno dobar i ogroman auto, ali 2.0 je preko 25000. To je za minimum 4 000 vise od onoga sto sam planirao a i to je bas maksimum mojih mogucnosti (kredit je u pitanju). Ako uspem da dobijem dobru cenu, mogu da ga razmotrim kao opciju. U svakom slucaju bih to razmatrao naknadno kao i pomenutu test voznju, pa cemo videti vec sta i kako.
Jetta ili Golf: Jettu nisam razmatrao vec golf karavan. Medjutim rekose mi da njega ne mogu da porucim u Srbiji (Amarket auto). Verujem da ce isto biti za Jettu, kako su rekli VW stavlja restrikcije dilerima na modele koji se ne prodaju mnogo. Gledao sam malo review-e za Jettu, kazu da se pravi u Meksiku (verujem za Americko trziste ne znam da li je to i za evropsko trziste?) Deluje kao dobar auto ali su pricali da ima drugaciju plastiku (losiju) od golfa itd itd. Iako je to generalno dobar auto.
Verujem da su Toyote kvalitetnije dosta mi je ljudi to potvrdilo. Brinuli su me motori koju su navodno naglo pocinjali da trose ulje i neke stvari poput (vezano za dilere): https://www.youtube.com/watch?v=k3jx6aYjUDU
U svakom slucaju, sacekacu vas detaljan odgovor pa cu videti sta i kako dalje.

Šta trenutno vozite? : Ford Fiesta 1.4 benzin, 2008 godiste
Koliko novca želite da potrošite?: 20 000

DRAGI ČITAOCI ODGOVOR ĆE BITI OBJAVLJEN U NAREDNIM SATIMA

Foto: Aleksandar Todorović

toyota-centar

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Markoviću, neke odogovore na vaša pitanja sam već poslao prošle nedelje…

Istina, vaši zahtevi i jesu, i nisu realni. Zapravo “vrtimo se” oko opreme
Želite tempomat, a njega nema u osnovnim paketima opreme. To što ja mislim da je veoma opasan, posebno na našim putevima, to je nešto drugo.
Golf Karavan izgleda nije više moguće naručiti. GOlf je preskup. Kako osiguranje za Golf je dva puta skuplje nego za Corollu, a dobijate ipak automobil koji nije tako kvalitetan i pouzdan.
Trenutno najbolji automobil u klasi je definitivno Renault Megane IV. Zašto? Pa iz mnogo razloga. Renault nije imao problema sa svojim turbo benzincima, naprativ. Osim toga Renault ima mnogo, mnogo dužu istoriju ugradnje turbo punjača u svoje motore, još od Renaulta 5 Turbo.
Ljudima popust vas, koji su sumnjičavi prema francuskim automobilima, motorima, mogu samo da postavim pitanje, ako je VW bolji od Renault zašto se ne uključi u F1?
Nije problem što je Renault puno bolji u auto sportu od VW-a, nego što godinama već ima mnogo pouzdanije motore od VW-a, ali nemački marketing, i posedovanje evropskih medija u nekom procentu od preko 70%, omogućava VW-u da kreira i održavanja javno mnenje o kvalitetu VW-ovih automobila, koja idu silaznom putanjom.
Dakle, izbor između Toyote i VW-a nema, ako vam je kvalitet najvažniji. Pogledajte američke sajtove, oni su mnogo objektivniji.
Problem sa Toyotom je što se Corolla sada nudi samo u osnovnom paketu opreme sa baznim motorom 1.3, ona je 13.800 evra, ali nema tempomat. Do kraja leta stiže sigurno nova Corolla. Da li je vredi čekati? Zaista je teško reći.
Možete kupiti na akciji Toyotu Avensis 1.6 D-4D koja ima BMW-ov motor. Sigurno ga vaš način vožnje neće upropastiti, pa čak i da nikad ne idete na auto put, u servisu vam mogu uključiti regeneraciju DPF filtera. Oni su sve bolji, i tu ima sve manje problema, bar kada je Toyote u pitanju, odnosno BMW.
U uslovima stani kreni, dakle pričamo o gradskoj vožnji, mnogo se bolje ponašaju dizel motori, to je sasvim jasno, i to je čista fizika. Iskoristivost dizelaša je mnogo veća, i mnogo bolje radi pri delimičnom opterećenju. Benzinci koji se voze samo u gradskim uslovima, nisu imuni na probleme.
Foto: Aleksandar Todorović
talisman-todorovic-foto
Avensis 1.6 D-4D košta 19.900 evra, sa malo boljim paketom opreme cena je preko 22.000 evra. Da li vredi dati toliko novca za Avensis? Pa vredi, taj auto vredi puno više nego što košta. Ali vi za 22.000 evra možete kupiti moderniji, prostraniji, udobniji i tiši Talisman. Istina 20.000 evra košta verzija 1.5 DCI od 110 KS sa osnovnim paketom opreme, ali za 22.000 evra već možete odabrati onaj pravi za vas.Cenovnik imate na ovom linku:
Prečnik okretanja je manji nego kod Avensisa.
OVO JE SAMO DEO ODGOVORA KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT GOSPODINU NA MEJL, ILI BOLJE REĆI ODGOVORI.
Volvo